بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار پزشکی بی‌خواب‌ها نمی‌دانند که خواب هستند

    کارشناسان الگوهای خواب افراد مبتلا به بی‌خوابی را مطالعه کرده‌اند و دریافتند که مغز آنها در متوقف کردن تصویر العمل شناختی جهت حالت‌های بیداری و خواب با دشواری م

    بی‌خواب‌ها نمی‌دانند که خواب هستند

    بی خواب ها نمی دانند که خواب هستند

    عبارات مهم : بیدار

    کارشناسان الگوهای خواب افراد مبتلا به بی خوابی را مطالعه کرده اند و دریافتند که مغز آنها در متوقف کردن تصویر العمل شناختی جهت حالت های بیداری و خواب با دشواری مواجه است.

    به گزارش آنا، مطالعه اخیر توضیح می دهد که بی خوابی نمی تواند به سادگی تنها بی خوابی تعبیر شود، بلکه به ناتوانی مغز در جلوگیری از عملکرد در حالت بین بیداری و خواب بستگی دارد.

    بی‌خواب‌ها نمی‌دانند که خواب هستند

    بی خوابی یا کم خوابی یک علامت است که فرد به طور مستمر به خواب نمی رود؛ به عبارتی دیگر مسئله در به خواب رفتن، بیدار شدن مکرر در خلال شب همراه با ناتوانی یا اشکال در به خواب رفتن مجدد، بیدار شدن خیلی سریع در صبح و خوابی که باعث تجدید قوا نشود را بی خوابی گویند.

    بی خوابی یکی از اختلالات خواب است که در روانشناسی خواب، مورد مطالعه و بررسی قرار می گیرد.

    کارشناسان الگوهای خواب افراد مبتلا به بی‌خوابی را مطالعه کرده‌اند و دریافتند که مغز آنها در متوقف کردن تصویر العمل شناختی جهت حالت‌های بیداری و خواب با دشواری م

    ناتوانی در به خواب رفتن یا ناتوانی در خواب ماندن در مدت طولانی یا خواب عمیق را کم خوابی می گویند. کم خوابی در واقع خود بیماری به حساب نمی آید بلکه جزو علائم محسوب می شود. کم خوابی معمولا ناشی از اضطراب و تنش هیجانی است.

    از دیگر علل کم خوابی، می توان احساس عدم امنیت، وحشت از تنهایی، افسردگی و مصرف کافئین را نام برد.

    کم خوابی در بین زنان نسبت به مردان مرسوم تر هست. بنا بر آمارهای وزارت بهداشت آمریکا هر سال ۶۴ میلیون نفر از آمریکایی ها از کم خوابی زحمت می برند.

    بی‌خواب‌ها نمی‌دانند که خواب هستند

    مصرف داروهای ضدافسردگی و قرص های خواب آور می تواند جهت درمان موقت این بیماری بافایده باشد، ولی عالی ترین راه جهت درمان آن، جنبش دستگاه عصبی مرکزی است.

    محققان با توجه به تحلیل واکنش‌ها و عادات گروه های مختلفی از مردم در کشورهای متفاوت و از گروه های سنی متفاوت و همچنین بررسی گروه های متفاوت از افرادی که از انواع بی خوابی زحمت می برند، به این نتیجه رسیده اند که استفاده از گوشی به علت وجود نرم افزارهایی مانند اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … و شبکه های خبر رسان در آنها یکی از عوامل تاثیرگذار در بی خوابی هستند.

    کارشناسان الگوهای خواب افراد مبتلا به بی‌خوابی را مطالعه کرده‌اند و دریافتند که مغز آنها در متوقف کردن تصویر العمل شناختی جهت حالت‌های بیداری و خواب با دشواری م

    این نرم افزارها به خصوص زمانی که روی گوشی استفاده می شوند و با کاربر به تخت خواب می روند، باعث برهم زدن تمرکز پیش از خواب می شوند، به گونه ای که تقریبا بعد از دریافت یا ارسال یک پیغام، بدن جهت آنکه بتواند مجددا به تمرکز مورد نیاز جهت خواب برگردد، به حدود ۳۰ دقیقه وقت نیاز دارد.

    این عنوان به علت تکرار شدن و با در نظر گرفتن این که اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … در همه جای دنیا در دسترس است و تعطیلی و هزینه چندانی هم ندارند، به یکی از عوامل بی خوابی در عصر حاضر تبدیل شده است است.

    بی‌خواب‌ها نمی‌دانند که خواب هستند

    به نظر متخصصان، میزان بی خوابی با اوج رفتن سن زیاد کردن می یابد و در افراد بالای ۶۵ سال این میزان از درصد بالاتری برخوردار هست، ولی به طور کلی اختلالات خواب در همه سنین حتی در سنین کودکی نیز مانند بزرگسالی وجود دارد.

    آمار گویای این توصیه است که یک سوم مردم کشور عزیزمان ایران از بی خوابی به عنوان مرسوم ترین اختلال خواب زحمت می برند.

    محققان معتقدند که بازدیدهای پرتکرار روزانه از اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … مانند شبکۀ اجتماعی فیس بوک و توئیتر وقت برخورداری از یک خواب خوب شبانه را از بین می برد و از سوی دیگر، افرادی نیز که پرسشها خواب دارند، ممکن است از پرسه زدن در این شبکه های مجازی به عنوان راهی جهت وقت گذرانی استفاده کنند.

    مغز افراد عادی در هنگام آماده شدن جهت خواب، فعالیت های عصبی را خاموش می کند، ولی مغز یک فرد بی خواب در مهار فعالیت هایی که جهت خواب مهم هست، مسئله دارد.

    دنیل کی ، استاد روانشناسی دانشگاه بریگهام یانگ ، مطالعه ای انجام داده است که نشان می دهد اختلال در فرایند مهار مغز باعث بی خوابی می شود.

    کی توضیح داد: «مطالعات قبلی نشان داد که بیماران مبتلا به بی خوابی ظاهرا به خواب می روند، چشمشان بسته است و مغزشان در یک الگوی خواب مشخص هست، ولی هنگامی که شما آنها را بیدار می کنید به شما می گویند بیدار بودم».

    وی همچنین نظریه قبلی را که بعضی از دانشمندان خواب را به دو حالت خواب و بیداری تعریف کرده بودند، نقض کرد.

    وی تاکید کرد که خوابیدن لزوما به معنای آن نیست که شخص حالت آگاهی خود را از دست داده باشد.

    برای درک بهتر نظریه کی، از شرکت کنندگان در این مطالعه خواسته شد تا تحت آزمایش چندگانه خواب قرار گیرند. این آزمایش بالاترین استاندارد جهت اندازه گیری خواب است.

    آزمایش چندگانه خواب یا پلی سومنوگرافی آزمایشی است که نوار مغزی (الکتروانسفالوگرافی) را در طی خواب ثبت می کند؛ اغلب همراه با آن، از الکترواکولوگرافی (ECG)، الکترومیوگرافی (EMG)، بازشدن قفسه سینه و ثبت اوضاع تورم آلت تناسلی، اشباع اکسیژن خون، حرکت بدن، دمای بدن، پاسخ گالوانیک پوست GSR و سطح اسید معده استفاده می شود.

    اساسا این آزمایش جهت تعیین مدت وقت تجربه حالت خواب و بیداری در شرکت کنندگان مورد استفاده قرار گرفت.

    پلی سومنوگرافی نشان داد که شرکت کنندگان با توجه به میزان فعالیت های مغزی شان، بیدارتر از آنچه دستگاه اندازه گیری کرد، بودند.

    کی به این نتیجه رسید که افراد مبتلا به بی خوابی ممکن است بتوانند از مدیتیشن ذهنی جهت کم کردن آسیب در فرایندهای شناختی که مانع آگاهی و منجر به خواب می شود، بهره مند شوند.

    محرومیت از خواب می تواند منجر به عوارض جدی مانند میگرن و فشار خون اوج شود.

    کارشناسان خواب گفته اند که میزان کافی خواب می تواند مانع عوض کردن خلق و خو و جنبش پذیری شود. داشتن یک الگوی خواب منظم، حالت آگاهی و خواب را به بدن و مغز آموزش می دهد. این بدان معنی است که یک فرد باید برنامه فعالیت های روزانه جهت خود تعیین کند.

    وسایلی نظیر گوشی و تلویزیون نیز می توانند مانع از خواب شود. مغز تا زمانی که محرک هایی وجود داشته باشد که آن را جذب کند، فعالیت می کند.

    کارشناسان پیشنهاد می کنند که تلفن های همراه و صفحه نمایش تلویزیون را خاموش کنیم و به جای آن، یک کتاب بخوانیم.

    افرادی که به مشکل می خوابند، باید مصرف کافئین خود را کم کردن دهند، آیا که کافئین به عصب ها خبر می دهد که بیدار بمانند. همچنین تمرین تنفس مانند مدیتیشن می تواند بدن را ریلکس کند، لیکن به اکسیژن اجازه می دهد که در سراسر بدن جریان یابد.

    کی گفت که تحقیقاتش تنها یک مطالعه پیشرو است که راه را جهت مطالعات بالقوه آینده در درمان بی خوابی باز می کند.

    واژه های کلیدی: بیدار | فعالیت | بیداری | مطالعه | خوابیدن | کم خوابی | استفاده | بی خوابی | فعالیت های روزانه

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار