بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار اجتماعی برخی روان‌گردان‌ها به وسیله نوجوانان ساخته می‌شود ، ۱۴ درصد دانش‌آموزان مواد روان‌گردان و دخانیات مصرف می‌کنند

    جامعه شناس و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش مصرف مواد روان‌گردان و دخانیات به وسیله دانش‌آموزان را انکار می‌کند،‌ گفت: آمو

    برخی روان‌گردان‌ها به وسیله نوجوانان ساخته می‌شود ، ۱۴ درصد دانش‌آموزان مواد روان‌گردان و دخانیات مصرف می‌کنند

    ۱۴ درصد دانش آموزان مواد روان گردان و دخانیات مصرف می کنند/برخی روان گردان ها به وسیله نوجوانان ساخته می شود

    عبارات مهم : آموزش

    جامعه شناس و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش مصرف مواد روان گردان و دخانیات به وسیله دانش آموزان را انکار می کند، گفت: آموزش و پرورش هیچ راه حلی جهت پیشگیری از این پرسشها ندارد و متاسفانه سالیانه حدود ۱۵ درصد به آسیب های اجتماعی کشور عزیزمان ایران اضافه می شود.

    امیرمحمود حریرچی، جامعه شناس و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایلنا راجع به علت شیوع مصرف دخانیات و مواد روان گردان و رفتارهای پرخطر میان دانش آموزان دوره متوسطه گفت: مسئله مهم این است که آسیب های اجتماعی در کشور عزیزمان ایران در حال جوانانه تر و خانمانه تر شدن است.طبق تحقیقاتی که مرکز پژوهش های مجلس هم انجام داده، بالای ۱۵درصد از دانش آموزان تا قبل از ۱۵سالگی و دوره متوسطه به نوعی رابطه جنسی را تجربه می کنند یا مواد روان گردان جهت آنها به شکل های متفاوت در دسترس واقع شده است است و به وسیله بعضی از آنها نیز استفاده می شود.

    برخی روان‌گردان‌ها به وسیله نوجوانان ساخته می‌شود ، ۱۴ درصد دانش‌آموزان مواد روان‌گردان و دخانیات مصرف می‌کنند

    او با اشاره به اینکه مصرف مواد روان گردان در نوجوانان عمدتا از کمک به درس خواندن شروع می شود ، گفت: بسیاری از دانش آموزان جهت شب بیداری و درس خواندن قرص و مواد مصرف می کنند و رفته رفته به آن اعتیاد پیدا می کنند. البته نقش گروه های دوستی را نیز نباید نادیده گرفت، لیکن نوجوانان بیشترین تاثیر را از گروه های دوستی می گیرند.

    عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی با تاکید بر اینکه جامعه حال حاضر کشور عزیزمان ایران به سوی تفریحات ریسک پذیر حرکت کرده هست، گفت: وقت تفریحات سالم جهت جامعه، مخصوصا نوجوان مهیا نیست و تفریح سالم جهت بسیاری از خانواده ها گران هست، همچنین بعضی از خانواده ها وقت خالی دانش آموزان را با کلاس های تقویتی درسی پر می کنند که همه این موارد به گرایش نوجوانان به مواد روان گردان و دخانیات را زیاد می کند. نوجوانان از کدام امکانات رفاهی به خصوص در مناطق محروم که تعدادشان کم هم نیست، می توانند استفاده کنند؟ متاسفانه نوجوانان هیچ امکانات رفاهی و تفریحی ندارند، حتی مدارس هم جهت ارزش اردو برگزار نمی کنند.

    جامعه شناس و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش مصرف مواد روان‌گردان و دخانیات به وسیله دانش‌آموزان را انکار می‌کند،‌ گفت: آمو

    راه حل کنترل نوجوانان جهت استفاده از شبکه های مجازی، سانسور نیست

    حریرچی افزود: هنگامی که نوجوان امکانات ندارد با دو چیز سر خودش را گرم می کند، اول دخانیات، مواد روان گردان و دیگری شبکه های مجازی هست. شبکه های مجازی در حال حاضر در کشور عزیزمان ایران زیاد به کنجکاوی های جنسی نوجوانان ما پاسخ می دهد البته راه حل این مسئله سانسور نیست. در کشورهای دیگر محدودیت هایی جهت استفاده کودکان و نوجوانان قائل شدند که آنها از سوی والدین کنترل می شوند، ولی متاسفانه در کشور ما کودکان از ۵ الی ۶ سالگی با تبلت و در جهت آن اینترنت آشنا می شوند. در ابتدا جهت بازی ها کودکان با این فضا آشنا می شوند، ولی رفته رفته آنها را به سمتی می برد که راجع به پرسشها جنسی کنجکاو و به دنبال تصویر ها و فیلم های مستهجن می روند که آسیب جدی روانی جهت آنها در پی دارد.

    او گفت: چند درصد خانواده های ایرانی درک استفاده از وسایل ارتباط جمعی و شبکه های مجازی را دارند؟ زیاد والدین خودشان درگیر همین فضا هستند، بنابراین از طربق خانواده ها هم نمی توان اقدام موثری کرد. بنابراین جامعه ما درتفریح کردن ریسک پذیر شده است است.

    برخی روان‌گردان‌ها به وسیله نوجوانان ساخته می‌شود ، ۱۴ درصد دانش‌آموزان مواد روان‌گردان و دخانیات مصرف می‌کنند

    حدود ۱۴درصد دانش آموزان مواد روان گردان یا دخانیات استفاده می کنند

    استاد دانشگاه علامه طباطبائی راجع به انتشار آمار راجع به میزان اعتیاد و مصرف مواد مخدر، روان گردان و دخانیات گفت: نمی توان از نوجوانی به صورت مستقیم راجع به مصرف پرسش کرد، بنابراین آمارگیری و آسیب شناسی در این حیطه باید به صورت غیرمستقیم انجام شود. از طرفی نوجوانان گاهی اسم آن چیزی را که مصرف می کنند، مواد نمی گذارند و نمی توان از خود آنها آماری پرسید. آموزش و پرورش و دستگاه های مسئول هم این آمارها را منتشر نمی کنند، لیکن جهت دستگاه ارزش بد است یا به اصطلاح افت دارد.

    جامعه شناس و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش مصرف مواد روان‌گردان و دخانیات به وسیله دانش‌آموزان را انکار می‌کند،‌ گفت: آمو

    او افزود: معاونان آموزش و پرورش منکر مصرف دخانیات یا مواد روان گردان به وسیله دانش آموزان هستند و می گویند، درصد کمی از دانش آموزان به این پرسشها گرایش دارند، در صورتی که حدود ۱۳ الی ۱۴ درصد دانش آموزان مواد و دخانیات مصرف می کنند. در حالی اگر آموزش و پرورش بخواهد این مسئله را قبول و طرح کند در نهایت از دیگر نهادها توقع دارد به این عنوان پیگیری کنند و در نهایت راه حلی هم جهت پیشگری از این پرسشها ندارند.

    برخی مواد روان گردان مصرفی نوجوانان به وسیله دانش آموزان ساخته می شود

    برخی روان‌گردان‌ها به وسیله نوجوانان ساخته می‌شود ، ۱۴ درصد دانش‌آموزان مواد روان‌گردان و دخانیات مصرف می‌کنند

    حریرچی گفت: طبق پژوهش های انجام شده، بسیاری از مواد مصرفی دانش آموزان به وسیله خود آنها اختراع می شود. متاسفانه در حال حاضر دانش آموزان خودشان از داروها، مواد روان گردان درست می کنند. متاسفانه این عنوان قاچاق هم محسوب نمی شود، لیکن کاری از دست دولت یا کسان دیگر برنمی آید. در گذشته افراد به اصطلاح ساقی در مکان هایی مثل پارک ها یا جلوی دبیرستان ها حضور داشتند که دانش آموزان را آلوده می کردند، ولی امروز بخشی از این مواد به وسیله خود دانش آموزان ساخته و بین خودشان توزیع می شود. دانش آموزان دربین خودشان یکدیگر را مطلع می کنند و همین طور جهت هم این مواد را فراهم می کنند. همچنین استفاده از سایت ها و اینترنت نیز باعث می شود آنها از این واکنش‌ها ها اطلاعات درستی نداشته باشند و فکر کنند موادی مثل آمفتامین فقط باعث سرخوشی می شود و اعتیاد آور نیست.

    او تاکید کرد: از سوی دیگر ما شاهد زیاد کردن دوپینگ دانش آموزی هستیم، بسیاری از دانش آموزان هم به علت فشارهای درسی که از سوی خانواده و مدارس مجبور می شوند به مصرف مواد روان گردان جهت انرژی زیاد روی می آورند. در حالی که امروز می بینیم بسیاری از فارغ التحصیلان این جامعه بدون کار هستند. البته تبلیغ دولت نیز در این زمینه بی تاثیر نیست هنگامی که همه مدیران و وزرا از میان کسانی گزینش می شوند که مدرک تحصیلی اوج دارند این عنوان جهت مردم توقع ایجاد می کند. در صورتی که نوجوان و جوان ما در درجه اول نیاز به امیدواری نسبت به آینده دارد و متاسفانه مسئولان کشور زیربار این فضای ناامید نمی روند لیکن خودشان مسبب آن هستند.

    ۴ میلیون کودک و نوجوان تحصیل را رها کردند

    این استاد جامعه شناسی گفت: آموزش و پرورش این مسئولیت را به عهده نمی گیرد و هیچ گونه کار پرورشی در مدارس انجام نمی دهد، این وزارت منزل فقط محور آموزش را اجرا می کند که آن هم به درستی انجام نمی دهد. آموزش باید همراه با مهارت انجام شود. دانش آموزان باید مهارت زندگی و برقراری ارتباط اجتماعی را یاد بگیرند و این یکی از دلایلی است که در نهایت باعث می شود چهار میلیون دانش آموز زیر ۱۵ سال تحصیل را رها کنند. کسانی هم که در حال تحصیل هستند تحت فشارند.

    حریرچی افزود: یکی از مسائلی که می تواند نوجوانان را از همه این موارد دور کند، کار به میل خود است و یاد گرفتن کمک به دیگران. این مباحث با برنامه ریزی آموزش و پرورش باید انجام شود. به طورمثال می توان اردوهایی برگزار کرد که دانش آموزان جهت حمایت از محیط زیست فعالیت کنند. زمانی که دانش آموز به عنوان یک نوجوان احساس بافایده بودن، داشته باشد رفته رفته ارزش هایی که جهت او شکل می گیرد که ارزش های درستی خواهد بود. تنها کار پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش جهت دانش آموزان کلاس های قرآن هست، ولی این کافی نیست و همه پرسشها دیگر رها شده است است.

    او ادامه داد: اوج بردن مهارت دانش آموزان و به کارگیری استعداد های آنها نیازمند کار گروهی هست. کار گروهی باید به آنها نیز آموزش داده شود تا گروه های دوستی سالم جهت آنها ایجاد شود. ما باید به دانش آموزان و فرزندانمان “نه” گفتن یاد دهیم. متاسفانه فرزندان ما در منزل و مدرسه نمی توانند با چیزی مخالف کنند و “نه” بگویند، بنابراین به مواد مخدر و روان گردان و شبکه های مستهجن اجتماعی و واکنش‌ها پر خطر جنسی نیز نه نمی گویند.

    عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: ما می توانیم با برنامه ریزی چه در خانواده و چه در مدرسه به فرزندانمان بیاموزیم به سمت چیزهایی حرکت کنند که در ابتدا جهت خودشان و در نهایت جهت جامعه بافایده باشد. بافایده بودن هم صرفا دکتر بودن نیست، بلکه انسان در امور مختلفی می تواند اثرگذار باشد. مسئولان باید نگرش خود را در رابطه با نوجوانان و پرسشها جامعه اصلاح کنند. متاسفانه سالی ۱۵ تا ۲۰ درصد به آسیب های اجتماعی ما اضافه می شود که با حرف و شرکت ایجاد کردن این پرسشها حل نمی شود. متاسفانه یکی دیگر از پرسشها مسئولان عدم ارتباط با مردم هست. متاسفانه همه برنامه ها کوتاه مدت است و نمی تواند پاسخگوی آسیب های اجتماعی باشد و پرسشها اجتماعی روز به روز در حال زیاد کردن است.

    واژه های کلیدی: آموزش | گردان | دخانیات | دخانیات | نوجوانان | آسیب های اجتماعی | اخبار اجتماعی

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار