بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار بین الملل ترامپ در مخالفت با برجام کنار اسرائیل و عربستان ایستاده است / یک مقام پیشین کاخ سفید

    یک کارشناس ارشد حوزه منع اشاعه تسلیحات با تاکید بر این‌که لغو یک جانبه برجام به اعتماد بین‌المللی در زمینه توافق‌های بین‌المللی با آمریکا لطمه وارد خواهد کرد، گ

    ترامپ در مخالفت با برجام کنار اسرائیل و عربستان ایستاده است / یک مقام پیشین کاخ سفید

    یک مقام پیشین کاخ سفید: ترامپ در مخالفت با برجام کنار اسرائیل و عربستان ایستاده است

    عبارات مهم : ایران

    یک کارشناس ارشد حوزه منع اشاعه تسلیحات با تاکید بر این که لغو یک جانبه برجام به اعتماد بین المللی در زمینه توافق های بین المللی با آمریکا لطمه وارد خواهد کرد، گفت: فکر نمی کنم اتحادیه اروپا و فرانسه، انگلیس و آلمان در صورت خروج آمریکا از برجام، این توافق را لغو کنند.

    ۱۱ اکتبر امسال بود که ترامپ در نهایت به موضع گیری های خصمانه خود علیه برجام جامه عمل پوشاند و از تایید پایبندی کشور عزیزمان ایران به برجام خودداری کرد که بسیاری از کارشناسان این اقدام او را نخستین گام جهت خروج کامل آمریکا از توافق هسته ای دانستند. این اقدام ترامپ در حالی انجام شد که جامعه بین الملل و در راس آن کشورهای اروپایی متحد واشنگتن و همچنین آژانس بین المللی انرژی اتمی پایبندی کشور عزیزمان ایران به برجام را تایید و بر لزوم پایبندی همه طرف ها به این توافق تاکید می کنند.

    ترامپ در مخالفت با برجام کنار اسرائیل و عربستان ایستاده است / یک مقام پیشین کاخ سفید

    با این اقدام ترامپ و بر اساس قانون کنگره در مورد برجام عملا آینده توافق هسته ای در دستان قانونگذاران آمریکایی قرار داده شد که اکثریت آن ها جمهوری خواهانی بودند که از ابتدا مخالف امضای برجام با کشور عزیزمان ایران بودند. مجلس سنا ۶۰ روز وقت داشت تا در مورد بازگرداندن کامل تحریم های هسته ای لغو شده است کشور عزیزمان ایران تصمیم گیری کند، ولی با آخر این وقت قانونگذاران نتوانستند تا به یک تصمیم قطعی در این باره برسند، بنا بر این بار دیگر آینده حضور آمریکا در برجام در هاله ای از ابهام قرار گرفت. بسیاری معتقدند که کنگره و ترامپ تلاش دارند تا با انداختن توپ در زمین حریف مسئولیت لغو برجام را بر عهده نگیرند.

    رییس جمهور آمریکا باید هر ۳ ماه یک بار پایبندی کشور عزیزمان ایران به برجام را تایید کند از این رو ترامپ باید در دی ماه یک بار دیگر در این مورد تصمیم گیری کند.

    یک کارشناس ارشد حوزه منع اشاعه تسلیحات با تاکید بر این‌که لغو یک جانبه برجام به اعتماد بین‌المللی در زمینه توافق‌های بین‌المللی با آمریکا لطمه وارد خواهد کرد، گ

    در این میان ولی رهبران کشورهای اروپایی در لابی های متعدد خود با مقامات کاخ سفید و قانونگذاران آمریکایی تلاش خود را کردند که ترامپ را از خروج برجام بر حذر دارند.

    روزنامه المانیتور در گزارشی اعلام کرد که علت مهم آن که سنا نتوانست تا آخر مهلت ۶۰ روزه به یک تصمیم قطعی در مورد تحریم های هسته ای برسد مذاکرات سخت و فشرده دیپلمات های اروپایی با اعضای سنا بوده است.

    اکنون به نظر می رسد دولت ترامپ تلاش دارد تا به بهانه های واهی و نخ نمایی مثل حقوق بشر و توسعه برنامه موشکی و مرتبط ساختن این مباحث با یکدیگر کشور عزیزمان ایران را به نقض روح و متن برجام متهم و به این بهانه ها تحریم هایی را اعمال کند.

    ترامپ در مخالفت با برجام کنار اسرائیل و عربستان ایستاده است / یک مقام پیشین کاخ سفید

    در همین رابطه خبرنگار ایسنا با فرانک ون هیپل استاد دانشگاه و رییس برنامه علوم و امنیت جهانی دانشگاه پرینستون گفت وگویی را به انجام رسانده است.

    فرانک ون هیپل بین سال های ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۵ در مقام معاون امنیت ملی دفتر علوم و فن آوری کاخ سفید فعال بوده هست. او همچنین در جریان مذاکره با میخاییل گورباچف رهبر اتحاد جماهیر شوروی در مورد اساس فنی توافق هسته ای با آمریکا حضور داشته است.

    یک کارشناس ارشد حوزه منع اشاعه تسلیحات با تاکید بر این‌که لغو یک جانبه برجام به اعتماد بین‌المللی در زمینه توافق‌های بین‌المللی با آمریکا لطمه وارد خواهد کرد، گ

    وی اکنون استاد دانشگاه پرینستون در بخش امور بین الملل است و در مقام یکی از اعضای هیات مشاور مرکز کنترل تسلیحات و منع اشاعه آمریکا فعالیت می کند.

    ون هیپل در پاسخ به این پرسش که برجام را راهکار مناسبی جهت حل مساله هسته ای کشور عزیزمان ایران می داند؟ با بیان این اعتقاد که برجام به جامعه جهانی وقت می دهد تا رژیم منع اشاعه را تقویت کند تا فجایعی همچون کره شمالی دیگر تکرار نشود گفت: این توافق یک گام مهم جهت حل عنوان هسته ای کشور عزیزمان ایران بود.

    ترامپ در مخالفت با برجام کنار اسرائیل و عربستان ایستاده است / یک مقام پیشین کاخ سفید

    او در پاسخ به این پرسش که برجام توافقی جهت حل مساله هسته ای است و طرف ها در جریان مذاکرات تلاش کردند تا مباحث دیگری وارد آن نشود، این در حالی است که ترامپ به صراحت می گوید برجام تاثیری در نقش کشور عزیزمان ایران در منطقه نداشته هست، آیا باید از برجام چنین انتظاری داشت؟ اظهار کرد: دولت اوباما توافق هسته ای را نخستین گام و اقدامی مهم جهت شروع گفت وگوها با کشور عزیزمان ایران در مورد پرسشها منطقه ای که دو طرف اختلافات بسیاری در این زمینه دارند، می دانست. دو طرف به این درک یکسان رسیده بودند که نمی توانند همه پرسشها خود را در چارچوب یک توافق حل کنند. اکنون دولت ترامپ در مخالفت با برجام کنار اسرائیل و عربستان سعودی ایستاده است و از این فاکتور که برجام همه پرسشها ما با کشور عزیزمان ایران را حل نمی کند، به عنوان توجیهی جهت نقد آن استفاده می کند.

    وی با تاکید بر اینکه لغو یک جانبه برجام به اعتماد بین المللی در زمینه توافق های بین المللی با آمریکا لطمه وارد خواهد کرد، افزود: من فکر نمی کنم که اتحادیه اروپا، فرانسه، انگلیس و آلمان در صورتی که آمریکا از برجام خارج شود، این توافق را لغو کنند. اگرچه فکر می کنم مقاومت آنها در برابر آمریکا به علت این که شرکت های تجاری این کشورها به دنبال تجارت با کشور عزیزمان ایران هستند، بسیار مسئله خواهد بود. ولی امیدوارم که کشور عزیزمان ایران و دیگر اعضای برجام تا زمانی که مدیر جمهوری تازه آمریکا گزینش شود به برجام پایبند بمانند.

    این مقام پیشین کاخ سفید در مورد شرایط کنونی شبه جزیره کره و احتمال ایجاد جنگ به علت زیاد کردن تنش ها میان پیونگ یانگ و واشنگتن نیز به ایسنا گفت: من نسبت به کارها انجام شده است به وسیله کره شمالی و تصویر العمل هایی دولت ترامپ بسیار دلواپس هستم. جهت بیش از نیم قرن کره شمالی بدون تسلیحات هسته ای بود و علت آنکه کسی بروز یک جنگ دیگر در کره شمالی را نمی خواست، مورد حمله نظامی قرار نگرفت. ولی اکنون پیونگ یانگ با ترساندن همسایگان خود و حالا آمریکا به وسیله تسلیحات هسته ای خود یک فاجعه ایجاد کرده اند. این کارها که ممکن است به جنگ ختم شود نوعی خودکشی جهت کره شمالی خواهد بود و امیدوارم کیم جونگ اون، رهبر این کشور این عنوان را درک کند.

    ون هیپل ادامه داد: شعار من «دیپلماسی نه به جنگ» است که در سال ۱۹۹۴ و دوران قدرت پدربزرگ کیم جونگ اون، زمانی که من در کاخ سفید بودم کارآمد بود. ولی متاسفانه اکنون هیچ یک از دو طرف نشان نداده اند که میلی به اتخاذ رویکرد «دیپلماسی نه به جنگ» دارند.

    این دیپلمات پیشین آمریکایی در پاسخ به این پرسش که میل به و تصمیم ترامپ جهت لغو توافق هسته ای با کشور عزیزمان ایران تاثیر منفی بر مذاکرات با کره شمالی و استفاده از راهکار دیپلماسی جهت حل مساله کره خواهد داشت؟ با تایید این مطلب گفت: البته این یکی از تاثیرات خواهد بود، ولی نمی دانم که تا چه حد می تواند در رابطه با مباحث دیگر مهم باشد.

    به گزارش ایسنا در چند ماه گذشته بسیاری از کارشناسان تاکید کرده اند که بدعهدی های ترامپ نسبت به برجام یک علت مهم است که از آمدن کره شمالی به پای میز مذاکره جلوگیری می کند.

    ون هیپل در ادامه در مورد جلسه استماعی که اخیرا در سنا و جهت بررسی اختیارات هسته ای ترامپ برگزار شد اظهار کرد: این یک جلسه استماع مهم بود، ولی نمی توان آن را کافی دانست. اعتقاد دارم آمریکا نباید سیاست استفاده پیش دستانه از سلاح هسته ای داشته باشد و تلاش بیش تری جهت نابودسازی این تسلیحات انجام دهد، در زمانی که معاهده منع اشاعه تسلیحات هسته ای (NPT) را امضا کردیم به انجام این عمل متعهد شدیم.

    به گزارش ایسنا، بن کاردین از اعضای ارشد این کمیته در جریان جلسه استماع مذکور ترامپ را فردی بی ثبات دانست که نمی توان مسوولیت زرادخانه هسته ای را در اختیار داشته باشد.

    ترامپ نشان داده است که صبر و ثبات اخلاقی مورد نیاز جهت کنترل زرادخانه هسته ای آمریکا را ندارد، پیش تر باراک اوباما گفته بود مردی که با یک توییت از کوره در می رود نمی توان اختیار زرادخانه هسته ای آمریکا را به او سپرد لیکن از لحاظ قانونی تصمیم گیری در مورد استفاده از تسلیحات هسته ای کاملا و منحصرا در اختیار مدیر جمهور آمریکا هست. یعنی ترامپ قادر خواهد بود ولی بعضی این گونه استدلال می کنند که آمریکا از لحاظ اخلاقی نمی تواند چنین اقدامی را انجام دهد.

    ایسنا

    واژه های کلیدی: ایران | توافق | آمریکا | آمریکایی | کره شمالی | دولت ترامپ | اخبار بین الملل

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار