بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار بین الملل یافته‌های تازه راجع به حملات اسرارآمیز علیه دیپلمات‌های آمریکایی در هاوانا

    “زمانیکه در آخرهای ۲۰۱۶ بروز بیماری ناشناخته‌ای باعث بدحال شدن کارمندان سفارت آمریکا در کوبا شد، روابط دیپلماتیک میان دو کشور که به تازگی خوب شده است بود، بار د

    یافته‌های تازه راجع به حملات اسرارآمیز علیه دیپلمات‌های آمریکایی در هاوانا

    یافته های تازه راجع به حملات اسرارآمیز علیه دیپلمات های آمریکایی در هاوانا

    عبارات مهم : پزشکی

    “زمانیکه در آخرهای ۲۰۱۶ بروز بیماری ناشناخته ای باعث بدحال شدن کارمندان سفارت آمریکا در کوبا شد، روابط دیپلماتیک میان دو کشور که به تازگی خوب شده است بود، بار دیگر به سردی گرایید. حالا یافته های تازه نشان از بروز یک سندروم تازه یا آسیب روانی-جسمی دارد که این دیپلمات ها گرفتارش شده است اند.”

    به گزارش ایسنا، روزنامه گاردین در گزارشی آورده است: «این تنش دیپلماتیک تا حدی رسید که آمریکا تعداد دیپلمات هایش در هاوانا را کم کردن داد و ۱۵ دیپلمات کوبایی را هم اخراج کرد؛ همگی اینها بعد از آن به وقوع پیوست که ۲۴ تن از کارمندان آمریکایی سفارت و خانواده هایشان از سردردهای شدید، گیجی، مسئله دیداری و شنیداری و خواب آلودگی و پرسشها ادراکی شکایت کردند.

    بسیاری از دیپلمات های متاثر از این بیماری ناشناخته گفتند که بیماری ارزش بعد از آن بروز کرد که صداهایی عجیب را در منزل یا اتاق های هتل محل اقامتشان شنیدند. بعضی هم گزارش کردند که این صداها شبیه بال زدن زنجره است و زمانیکه به اتاق دیگری رفتند، صداها کم کردن یافته بود.

    یافته‌های تازه راجع به حملات اسرارآمیز علیه دیپلمات‌های آمریکایی در هاوانا

    حالا، بحث بر سر علت این مساله به دنیای پزشکی وارد شده است و پزشکان و دانشمندان دلواپس این مساله هستند که علت آن جهت منافع سیاسی بوده باشد.

    براساس مطالعه تحقیقاتی که اخیرا به وسیله پزشکان آمریکایی و با معاینه و بررسی اوضاع ۲۱ تن از دیپلمات های آمریکایی منتشر شد، آمده است که این افراد در معرض یک منبع انرژی ناشناخته قرار گرفته بودند. ولی افراد بدبین تاکید دارند که این فقط یک حدس است و هنوز جهت اثبات آن راه زیادی باید پیموده شود.

    “زمانیکه در آخرهای ۲۰۱۶ بروز بیماری ناشناخته‌ای باعث بدحال شدن کارمندان سفارت آمریکا در کوبا شد، روابط دیپلماتیک میان دو کشور که به تازگی خوب شده است بود، بار د

    بلافاصله بعد از این مناسبت ناشناخته، مقام های آمریکایی که درخواست کردند نامشان فاش نشود مدعی شدند که این دیپلمات ها قربانی حملات صوتی از جانب وسیله ای خارج از فرکانس صوتی بشر شدند. همچنین این مقام ها مدعی شدند که دانشمندان ناهنجاری هایی را در قشای سفید مغزی این دیپلمات ها یافته اند.

    درحالیکه مقام های آمریکایی از ادعای حملات صوتی علیه دیپلمات های این کشور در هاوانا حمایت کردند – سناریویی که تحقیقات اف.بی.آی شواهدی در دفاع از آن نیافت – استفاده از نوعی سلاح انرژی که باعث بروز چنین رویدادی شده است باشد، هنوز در دست بررسی است.

    دولت واشنگتن از پزشکان در دانشگاه پنسیلوانیا خواسته تا از این ۲۱ دیپلمات آزمایش بگیرند. نتیجه های که در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شد، هیچ شواهدی در بروز ناهنجاری در قشای سفید مغزی این افراد نیافت البته اسکن های زیاد و پیشرفته تر در دست انجام هست. داگلاس اسمیت، مدیر مرکز آسیب های مغزی و درمان که این ارزیابی پزشکی را رهبری می کرد، گفت: این نتیجه های دقیقا همان هایی بودند که می توان در گروه کنترل در سنین مشابه یافت.

    یافته‌های تازه راجع به حملات اسرارآمیز علیه دیپلمات‌های آمریکایی در هاوانا

    داگلاس اسمیت تصدیق می کند که علت این بیماری دیپلماتیک هنوز ناشناخته است و ادامه می دهد: تصور کلی از بروز این بیماری ناشی از یک منبع انرژی هنوز عالی ترین حدس ممکن هست. چون ما نمی توانیم به فکر چیز دیگری باشیم ولی خوب این مساله هنوز تایید نشده هست. اینکه علت این بیماری یک حمله بوده یا نه، هنوز حدس ماست.

    در این تحقیقات ولی یک سندروم تازه در دیپلمات ها مطرح شده است که شبیه به در معرض قرار گرفتن دائمی چیزی هست. درحالیکه بعضی از این دیپلمات ها به سرعت اصلاح یافتند، ولی بعضی دیگر نشانه هایی داشتند که چندین ماه برجای مانده بود. این تحقیق با این مطلب به آخر می رسد که به نظر می رسد دیپلمات ها دچار آسیب دائمی در سیستم گسترده مغزی شده است باشند.

    “زمانیکه در آخرهای ۲۰۱۶ بروز بیماری ناشناخته‌ای باعث بدحال شدن کارمندان سفارت آمریکا در کوبا شد، روابط دیپلماتیک میان دو کشور که به تازگی خوب شده است بود، بار د

    رابرت بارتولومو، کارشناس در بیماری روان جسمی (MPI) که در کالجی در اوکلند، نیوزلند تدریس می کند، گفت: من این تحقیق را قبول ندارم و به نظر می رسد که تبلیغی از سوی دولت آمریکا باشد.

    وی به روزنامه گاردین گفت: این ادعا شبیه به این است که دست اندرکاران چنین تحقیقاتی تلاش می کنند تا ما را متقاعد کنند حمله ای رخ داده هست. آسیب های روانی جسمی ربطی به تمارض ندارد و تنها علایمی پایدار هستند. نوع دوم و مرسوم آسیب های روانی جسمی، آرام شروع می شود و جهت چندین ماه یا حتی چندین سال باقی می ماند و اغلب با نشانه های نورولوژیکی همراه هست. مظنون اول این بیماری ناشناخته، آسیب روانی جسمی است.

    یافته‌های تازه راجع به حملات اسرارآمیز علیه دیپلمات‌های آمریکایی در هاوانا

    در مقاله تحقیقی، پزشکان می گویند که هدفشان توضیح “تظاهرات عصبی” است که در نتیجه قرار گرفتن در معرض یک منبع انرژی ناشناخته بروز کرده ولی این کارشناس نیوزیلندی به این توصیه اشاره دارد که این ادعا، اثباتی بر این مساله نیست که چنین منبع انرژی این دیپلمات ها را تحت تاثیر قرار داده باشد یا حتی چنین حمله ای رخ داده باشد.

    “میچل والدس-سوسا”، مدیر مرکز علوم اعصاب کوبا که بخشی از تیم تحقیقاتی دولت هاوانا جهت پیگیری به این پرونده اسرارآمیز محسوب می شود، گفت: سایر توضیحات به زودی رد شدند. زمانیکه به شواهد نگاهی می اندازید، ایده آسیب گسترده به شبکه نورون های مغزی را ساپورت نمی کند. این مساله سیاسی هست. به نظرم مردم از این مساله جهت دست کشیدن از روابطی استفاده می کنند که در دوران ریاست جمهوری قبلی آمریکا، باراک اوباما در حال شکوفایی بود؛ اوباما در سال های آخر ریاست جمهوری خود روابط دو کشور را اصلاح بخشید ولی با روی کار آمدن دونالد ترامپ، مدیر جمهوری تازه آمریکا، ورق برگشت.

    وی بر این باور است که تعداد کمی از دیپلمات ها پرسشها واقعی پزشکی داشتند که علت آن هم عاملی ناشناخته است که باعث بروز نگرانی بر سر حملاتی شده است که آنها به صداهای ناشناخته مرتبطش کردند. همزمان با گسترده شدن این مساله در جامعه دیپلماتیک، سایرین نیز نشانه های مشابهی را تجربه کردند که همان مصداق بیماری روان جسمی است.

    “میچل والدس-سوسا” ادامه داد: شواهدی راجع به چنین حمله ای وجود ندارد. شاید تخیلی کشدار در توضیح یافته هایی جهت چنین حمله ای با فناوری نوینی باشد. سایر توضیحات هم وجود دارد که باید بررسی شوند.

    در مقاله ای که در کنار تحقیق انتشار یافته در مجله انجمن پزشکی آمریکا آمده، همچنین بر احتیاط تاکید شده است و خواستار شواهد زیاد جهت ارزیابی دقیق پیش از انتشار نتیجه های قطعی شده است هست. ولی میچل والدس-سوسا به این مطلب اشاره دارد، در حالیکه این تحقیق از سوی پزشکان آمریکایی به مطلب وبسایت وزارت امور خارجه این کشور ارجاع داده شده است و در آن از شهروندان این کشور خواسته شده است تا به علت بروز حملات ناشناخته در سفرشان به کوبا تجدید نظر کنند، در سرمقاله انتشار یافته در مجله انجمن پزشکی آمریکا چنین هشداری ذکر نشده است.

    ماه گذشته میلادی، تاد براون، معاون مدیر امنیتی دیپلماتیک در وزارت خارجه آمریکا گفته بود که بازرسان و محققان آمریکایی در حال بررسی این مساله هستند که آیا دیپلمات های مذکور از عمد در معرض یک ویروس قرار گرفته اند یا خیر.

    داگلاس اسمیت، مدیر مرکز آسیب های مغزی و درمان که این ارزیابی پزشکی را رهبری می کرد در این باره گفت: به نظر می رسد که این یک پدیده مستقیم باشد و من فکر نمی کنم مقدار زیادی سم یا ویروس یا حتی باکتری با رفت و آمد از جایی به جایی دیگر انتقال یافته شود.

    وی همچنین بر این باور هست، بعید است که آسیب های روانی جسمی، توضیحی مناسب جهت این بیماری های ناشناخته و مرموز باشد چون دیپلمات های آمریکایی علاقه زیادی جهت بازگشت به کار دارند و بعضی از آنها هم نشانه هایی داشتند که چندین ماه پابرجا بود.

    داگلاس اسمیت در پاسخ به ادعایی که این مساله، سیاسی شده است هست، گفت: هیچکس در تیم تحقیق ما جهت دولت کار نمی کند یا هیچ ارتباطی با دولت ندارد. در حقیقت، من فکر می کنم که اکثر افراد در تیم در وهله نخست بدبین هستند و انتظاری در یافتن چیزی ندارند و هرکسی در اینجا به صورت مستقل با این دید اینجا هستند که چیزی وجود دارد و به نظر می رسد که این یک سندروم تازه باشد. ما چیزی جهت پنهان کردن نداریم. ما می خواهیم حریم شخصی افراد را حفظ کنیم ولی در عین حال، آزادیم تا به بیان یافته هایمان بپردازیم. ما در جهت دولت آمریکا نیستیم.»

    واژه های کلیدی: پزشکی | آمریکا | بیماری | آمریکایی | دیپلماتیک | محققان آمریکایی | اخبار بین الملل

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار