بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی ایرادات بودجه را در ۲۶ بند به مجلس فرستادیم/ شورای نگهبان موافق همه پرسی است ، کدخدایی

    سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه حرف این شورا این است که همه‌پرسی سیاسی نشود، گفت: شورای نگهبان موافق همه پرسی است. 

    ایرادات بودجه را در ۲۶ بند به مجلس فرستادیم/ شورای نگهبان موافق همه پرسی است ، کدخدایی

    کدخدایی: ایرادات بودجه را در ۲۶ بند به مجلس فرستادیم/ شورای نگهبان موافق همه پرسی است

    عبارات مهم : سیاسی

    سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه حرف این شورا این است که همه پرسی سیاسی نشود، گفت: شورای نگهبان موافق همه پرسی هست.

    به گزارش ایلنا، عباسعلی کدخدایی در نشست خبری پیش از ظهر امروز در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه چندی پیش کارگران با تجمع در برابر شورای نگهبان نسبت به تصویب بند ز تبصره ۷ اعتراض کردند و گفتند این بند مغایر اصل ۵۳ قانون اساسی است چراکه موجب واریز اموال کارگران و شرکت تامین اجتماعی به خزانه دولت می شود که این تصرف حق الناس هست. آیا شورای نگهبان نامه ای جهت دفاع از حقوق کارگران دارد؟ گفت: شورای نگهبان نه تنها مدافع کارگران است بلکه مدافع حقوق یکایک شهروندان است ولی در چهارچوب قانون.

    وی با بیان اینکه اگر مصوبه ای خلاف شرع و قانون اساسی نباشد نمی توان بحثی راجع به آن کرد، اظهار داشت: استدلال شما هم در بحث های ما مطرح بود ولی نظر مردها این بوده است که این مصوبه خلاف شرع و قانون اساسی نیست.

    ایرادات بودجه را در ۲۶ بند به مجلس فرستادیم/ شورای نگهبان موافق همه پرسی است ، کدخدایی

    سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: قبلا این مساله به حسابی می رفته که جزو خزانه داری نبوده و بد توزیع می شده است ولی الان می گویند این درآمد به حسابی که جزو خزانه داری است برود تا اینگونه بتوان بر آن نظارت کرد و سپس پخش شود. در کل این عنوان تفاوتی نکرده است.

    کدخدایی در ابتدای این نشست با اشاره به لایحه بودجه سال ۹۷ اظهار کرد : بودجه مصوبه ای طولانی است و وقت زیادی جهت بررسی آن صرف می شود و به همین خاطر همزمان باتصویب آن در مجلس، جلسات ما هم برگزار شد و بعد از تصویب در مجلس شورای اسلامی جلسات فوق العاده ای در شورای نگهبان هم داشتیم. روز پنجشنبه ما توانستیم به یک جمع بندی برسیم و مواردی را که به نظر ما با قانون اساسی یا شرع مغایرت داشت را به صورت غیررسمی جهت مجلس ارسال کرده ایم. امروز هم من نظرات مجمع تشخیص مصلحت نظام را به صورت دستی گرفتم و انشاءالله طی روزهای آتی در این باره نظرات رسمی را به صورت رسمی ارسال خواهیم کرد.

    سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه حرف این شورا این است که همه‌پرسی سیاسی نشود، گفت: شورای نگهبان موافق همه پرسی است. 

    وی با بیان اینکه بعضی از ایرادات ما به خاطر اصول ۵۲ و ۵۳ قانون اساسی بوده هست، خاطرنشان کرد: ایرادات اصل ۵۲ ایراداتی است که ماهیت بودجه ای ندارند ولی در بودجه لحاظ شده است اند. ایراد اصل ۵۳ نیز مربوط به زمانی است که سقف یا ردیف مساله ای مطرح نمی شود. تعدادی از ایرادات ما بر این اساس بوده است.

    سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه در بعضی از موارد شاهد ابهام بوده ایم، ابراز داشت: به عنوان نمونه در قانون لایحه بودجه واژه هایی به کار برده شده است که بدون ضابطه هستند. به عنوان نمونه در بحث یارانه گفته شده است تعریف خانواده های پردرآمد چیست؟ و چه ملاکی جهت آن در نظر گرفته شده است است؟

    کدخدایی افزود: بحث دیگر برداشت از صندوق توسعه ملی بود .برداشت از این صندوق تحت شرایط و ضوابط بود که باید رعایت شوند. این پرسشها در تبصره ۴ زیاد رخ می دهد که مردها گفتند باید ضوابط و شرایط استفاده از صندوق توسعه ملی مشخص شود.

    ایرادات بودجه را در ۲۶ بند به مجلس فرستادیم/ شورای نگهبان موافق همه پرسی است ، کدخدایی

    وی با اشاره به بخشی دیگر از ایرادات شورای نگهبان به بودجه ۹۷ بیان کرد: یک ایراد دیگر آن است که دولت جهت کسب درآمد و تامین مخارج خود اجازه فروش اوراق گرفته است ولی باید تفاوت سقف ردیف و اجزا و عنصرهای آن مشخص شود.

    این عضو حقوقدان شورای نگهبان اضافه کرد: یک بخشی از ایرادات نیز به کارگیری الفاظ غیرفارسی است که خلاف اصل ۱۵ قانون اساسی هست. بخشی دیگر به خاطر این است که در بعضی از ردیف ها براساس جداول در قسمت عدد، عدد ۱ گذاشته شده است هست. ما پرسیدیم و نمایندگان گفتند این کار به علت آن است که درآمد این مخارج مشخص نیست. بعد هزینه آنها هم تعیین نشده است و به همین خاطر مردها گفتند وظیفه این مساله باید مشخص شود.

    سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه حرف این شورا این است که همه‌پرسی سیاسی نشود، گفت: شورای نگهبان موافق همه پرسی است. 

    کدخدایی با بیان اینکه ایرادات ما در هفت صفحه به مجلس ارسال شده است هست، ادامه داد: بخشی از تذکرات واژه ای و انشائی است ولی ما در ۲۶ بند ایرادات خود را ارسال کرده ایم.

    وی در ادامه نشست در پاسخ به سوالی راجع به نامه محمود احمدی نژاد به مقام رهبری و ادعای او راجع به مهندسی انتخابات به وسیله شورای نگهبان یادآور شد: شورای نگهبان براساس قانون و مقررات انتخابات کار خود را انجام می دهد. اگر کسی مطلبی دارد باید مستندات خود را ارائه دهد. اینکه کلی نظر بدهیم و مطالبی را در فضای سیاسی مطرح کنیم شایسته هیچ کسی نیست.

    ایرادات بودجه را در ۲۶ بند به مجلس فرستادیم/ شورای نگهبان موافق همه پرسی است ، کدخدایی

    سخنگوی شورای نگهبان راجع به آخرین اوضاع بررسی ها مفهوم و مصادیق رجل سیاسی هم عنوان کرد: همچنان این عنوان در دستور کار است ولی هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده هست. ما انشاءالله تلاش می کنیم در این باره به یک جمع بندی برسیم شاید بیشترین پیگیری ها هم در این باره از سوی من بوده است.

    کدخدایی در پاسخ به این پرسش که معاون سیاسی وزیر کشور از ارسال لایحه جامع انتخابات از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی طی هفته های آتی خبر داده هست. گفت: مجلس شورای اسلامی در این باره کمیته ای را تشکیل داده بود که هم کارشناسان دولت و هم کارشناسان شورای نگهبان حضور داشتند و این مساله در آنجا معرفی شد. البته ما خوشحالیم که دولت در این حد حرکت کرده و امیدواریم هر چه سریعتر این قانون به جمع بندی برسد.

    کدخدایی در پاسخ به این پرسش که آیا درخواست محمود احمدی نژاد جهت تایید انتخابات در سال ۸۸قبل از بررسی شکایت ها تخلف انتخاباتی نبوده است؟ اظهار داشت: از این نوع درخواست های نامطلوب زیاد مطرح می شود و مهم عدم اجرا شدن آن است.

    وی در پاسخ به این پرسش که شما در یادداشتتان گفته اید مساله دیگری است که در دیدارتان با احمدی نژاد مطرح شده است که مایل به بیان آن نیستید، این مطلب چیست؟ تصریح کرد: هر مطلبی باشد به موقع آن را می گوییم.

    این عضو شورای نگهبان در پاسخ به این پرسش که بعضی معتقدند نمایندگان از وحشت رد صلاحیت شدن قادر به بیان انتقادات نیستند و از شورای نگهبان می ترسند. چه راهکاری جهت برطرف این طرح آینده نگری کرده اید؟ خاطرنشان کرد: شورای نگهبان وحشت ندارد. به عنوان نمونه شما از من می ترسید؟ تایید صلاحیت یک امر براساس قانون است و اگر قانون اصلاح شود یا عوض کردن کند پرسشها این مردها هم برطرف می شود. تکلیفی براساس قانون برعهده شورای نگهبان گذاشته شده است است که اگر قانون عمل شود ما هم تابع آن هستیم.

    کدخدایی در پاسخ به این پرسش که آقای مدیر جمهور در صحبت ۲۲ بهمن مساله همه پرسی را مطرح کردند که جزو اصول قانون اساسی است ولی شما به شدت به آن تاختید و این مساله بی طرفی شورای نگهبان را زیر پرسش برده است و این در حالی است که شورای نگهبان در این باره هیچ تکلیفی ندارد. از طرفی یکی از حقوقدانان شورای نگهبان گفته است که سخنان شما اظهارنظری سیاسی بوده هست. علت این تصویر العمل شما چه بود؟ ابراز داشت: ما اختلافی نداریم بلکه یکدست هستیم. اگر می خواهید تیتر بزنید که شورای نگهبان موافق همه پرسی است.

    وی ادامه داد: مساله همه پرسی در دو اصل مطرح شده است و در یک اصل هم ترتیبات آن مطرح شده است هست. یکی اصل ۵۹ قانون اساسی است و دیگری اصل ۱۷۷ که مربوط به بازبینی آن هست. در اصل ۱۱۰ قانون اساسی هم اعلام همه پرسی جزو اختیارات مقام معظم رهبری اعلام شده است است.

    سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه حرف ما این است که همه پرسی سیاسی نشود، ابراز داشت: همه پرسی در دو اصل قانون اساسی آمده است و براساس آن شورای نگهبان آمادگی برگزاری آن را دارد.

    واژه های کلیدی: سیاسی | قانون | نگهبان | لایحه بودجه | قانون اساسی | مجلس شورای اسلامی | اخبار سیاسی و اجتماعی

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار