بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی جهت چهار قطعه تصویر استعفا نداده‌ام / کاوه مدنی

    معاون سابق آموزش و پژوهش شرکت حفاظت محیط زیست گفت: بعضی زیادی دلواپس هستند و بر همین اساس این حلقه خودی را آن قدر تنگ می‌کنند که در نهایت خودشان هم از آن خارج م

    جهت چهار قطعه تصویر استعفا نداده‌ام / کاوه مدنی

    کاوه مدنی: جهت چهار قطعه تصویر استعفا نداده ام

    عبارات مهم : ایران

    معاون سابق آموزش و پژوهش شرکت حفاظت محیط زیست گفت: بعضی زیادی دلواپس هستند و بر همین اساس این حلقه خودی را آن قدر تنگ می کنند که در نهایت خودشان هم از آن خارج می شوند. مدنی همچنین گفت: طی ۷ ماهی که در کشور عزیزمان ایران بودم، فشارهای زیادی را تحمل کردم. باید تأکید کنم که جهت چهار قطعه تصویر استعفا نداده ام؛ آیا که من گذشته شفافی دارم.

    به گزارش ایسنا، معاون سابق آموزش و پژوهش شرکت حفاظت محیط زیست به روزنامه کشور عزیزمان ایران گفت، رفتنش به خارج از کشور از وحشت نبود، بلکه به خاطر فشار بعضی از مخالفان بود که به او اجازه کار ندادند.

    کاوه مدنی راجع به علت بازگشتش به کشور عزیزمان ایران گفت: من از همان ابتدا با علاقه و جهت کمک به کشورم بازگشتم، از آقای کلانتری، مدیر شرکت حفاظت محیط زیست هم تقدیر می کنم که در این حوزه یک پنجره تازه جهت کشور باز کردند. همچنین از دکتر ستاری که با باز کردن این فضا، زمینه جذب نخبگان را فراهم کردند تا دانش، انرژی و خون جدیدی به مدیریت کشور تزریق شود، سپاسگزارم ولی بعضی زیادی دلواپس هستند و بر همین اساس این حلقه خودی را آن قدر تنگ می کنند که در نهایت خودشان هم از آن خارج می شوند.

    جهت چهار قطعه تصویر استعفا نداده‌ام / کاوه مدنی

    کاوه مدنی با بیان این که طی ۷ ماهی که در کشور عزیزمان ایران بودم، فشارهای زیادی را تحمل کردم، افزود: من در این مدت هرگونه تخریب و فشاری را تحمل کردم، ولی اهانت و تحقیر خانواده ام را به هیچ وجه نمی توانم تحمل کنم.

    او راجع به اتهام دو تابعیتی بودنش هم گفت: ۱۴ سال خارج از کشور عزیزمان ایران و در کشورهای متفاوت از اروپا گرفته تا آمریکای شمالی کار و زندگی کردم، ولی هرگز تابعیت هیچ یک از این کشورها را نگرفتم. این عنوان را بارها در مصاحبه هایم و حتی توییترم اعلام کردم ولی متأسفانه برخی، علاقه ندارند بخوانند یا بشنوند، حتی در بعضی مواقع، مواردی را به من نسبت می دهند که دقیقاً خلاف گفته ها، مصاحبه ها و نوشته های من هست. جالب است امروز همان ها راجع به پرسشها و بحران های زیست محیطی حرف می زنند و کاسه داغ تر از آش شده است اند. اینها همان هایی هستند که نتیجه سال ها تحقیقات و پژوهش های حرفه ای من راجع به آب را ندیده و نشنیده گرفتند ولی حالا می گویند کاوه مدنی که (در وقت ساخت خیلی از این سدها و انتقال آب، یک فرزند کوچک بوده) در این حوزه مسئولیت داشته و همه این کارها را او انجام داده است!

    معاون سابق آموزش و پژوهش شرکت حفاظت محیط زیست گفت: بعضی زیادی دلواپس هستند و بر همین اساس این حلقه خودی را آن قدر تنگ می‌کنند که در نهایت خودشان هم از آن خارج م

    مدنی گفت: من به آنها توصیه می کنم به جای اتهام و تخریب، به مقالات و اخبار رسانه ها مراجعه کنند تا ببینند که از چه زمانی راجع به همه این پرسشها هشدار داده بودم و آنها نادیده گرفتند!

    مدنی راجع به ماجرای استعفایش هم گفت: افرادی که تصویر های شخصی و قدیمی من را در شرایط خاص و بدون مجوز قضایی منتشر کردند، به اعتقاد من، افراد چندان اعتقاد و با وجدانی نیستند. در چنین شرایطی، کار کردن خود را به صلاح نمی دانم و ترجیح می دهم از خودم بگذرم. در این ۷ ماه، همه تلاشم را کردم تا جهت دوستان جا بیندازم که من عاشق کشورم هستم و صلاح، پیشرفت و آبادانی را می خواهم ولی نمی توانم توهین و تحقیر خانواده ام را بپذیرم. اصولاً در چنین فضایی چگونه می توانم ممنوع الخروج کردن همسرم را بدون هیچ قانون و دلیلی قبول کنم.

    مدنی کار خود در پردیسان را آموزش، کمک به یادگیری مردم و ایجاد حساسیت در پرسشها محیط زیستی، بدون کوچک ترین منابع مالی و تنها بر پایه حس همدلی دانست و گفت: تیم کاری خوبی هم داشتیم. الان هم کاری که در کشور عزیزمان ایران انجام می دادم را در خارج از کشور می توانم انجام دهم. بر این اساس اصلاً نمی پذیرم کسی بگوید در سیکل اداری کشور عزیزمان ایران نمی توان کاری انجام داد. اتفاقاً معاونت من، یکی از معاونت هایی بود که در حوزه اداری و گردش کار بسیار موفق ظاهر شد ولی این افراد فکر می کنند، اگر کسی دانشگاهی است نمی داند چگونه بودجه بنویسد یا نامه نگاری کند! در حالی که این تصور افرادی است که دنیا را ندیده و نمی دانند که افراد دانشگاهی در خارج از کشور علاوه بر خواندن کتاب و مقاله مهارت های دیگری هم دارند.

    جهت چهار قطعه تصویر استعفا نداده‌ام / کاوه مدنی

    او در پاسخ به کسانی که می گویند مدنی به خاطر وحشت اش از کشور خارج شد، گفت: به هیچ وجه این چنین نبوده و این بهانه را هم نمی پذیرم که کشوری من را دعوت کند، بعد مورد توهین قرار بگیرم و اجازه تحقیق و پژوهش نداشته باشم.

    مدنی راجع به اتهام جاسوسی هم گفت: در نوروز جهت مأموریت به چهار کشور سفر کردم. به همین علت پیش از رفتنم همه کارهایم را تا آخرین ساعت کاری انجام دادم، نامه هایم را خواندم و حتی بعضی از آنها را هم ارجاع دادم و در این مدت هیچ کار خلافی مرتکب نشدم. بنابراین راجع به اتهام مجرم بودن و جاسوسی هم باید بگویم که در هیچ موردی هرگز تفهیم اتهام نشده ام. هیچ قراری جهت بنده صادر نشده و با احترام و به میل خودم از کشور خارج شدم ولی متأسفانه کسانی مدعی هستند که من تخلف کردم. باید طبق قانون عمل کنند.

    معاون سابق آموزش و پژوهش شرکت حفاظت محیط زیست گفت: بعضی زیادی دلواپس هستند و بر همین اساس این حلقه خودی را آن قدر تنگ می‌کنند که در نهایت خودشان هم از آن خارج م

    او به اتهام زنی بعضی از نمایندگان مجلس هم اشاره کرد و دراین باره این طور توضیح داد: جهت بعضی از این افراد متأسفم! آنها نمایندگان مردم و با رأی مردم به مجلس وارد شده است اند تا قانون وضع کرده و به اجرای آن کمک کنند ولی متأسفانه بعضی هایشان خلاف قانون عمل کردند و به آسانی به افراد توهین و افترا و انگ جاسوسی می زنند. مثلاً یکی از این نمایندگان مدعی شده است بود، که جهت مدنی حداقل دو تابعیت ثبت شده است و او به بعضی کشورهای ممنوعه هم سفر کرده و با اسرائیل ارتباط داشته است! ولی من می پرسم که این ادعاها از کجا پیدا شده است و بر اساس چه سندی گفته می شود؟!

    او راجع به پیامد انگ و افترا به افراد از جمله تحصیل کردگان در خارج گفت: دود این رفتارها به چشم کشور می رود. امیدوارم این نمایندگان هر چه سریع تر از دولت، مسئولین ذیربط و خانواده ام عذرخواهی کنند تا ثابت شود نمایندگان ذی صلاح هستند. به هر حال اشتباه رخ می دهد ولی اعتراف به خطا، شهامت و صداقت می خواهد که امیدوارم در آنها پیدا شود.البته باید از نمایندگان و مسئولانی که به دنبال احقاق حق بوده و براق سازی کردند، تقدیر کنم.

    جهت چهار قطعه تصویر استعفا نداده‌ام / کاوه مدنی

    مدنی به مستند «صحبت کردن» هم اشاره ای کرد و گفت: اگر مصاحبه های روزهای اول من را بخوانید، متوجه می شوید یکی از دغدغه های اساسی من همین مستند صحبت کردن هست. من اصرار و آرزو داشتم زمانی که از کشور عزیزمان ایران خارج می شوم، مستند صحبت کردن را ترویج داده باشم که متأسفانه این اتفاق نیفتاد و خودم قربانی این داستان شدم. باید تأکید کنم که جهت چهار قطعه تصویر استعفا نداده ام؛ آیا که من گذشته شفافی دارم و جهت این واکنش‌ها های غیر اخلاقی هم ارزشی قائل نیستم.

    او راجع به پیامدهای نقض حریم شخصی افراد هم گفت: مسأله، تصویر های شخصی من نیست، مسئله نقض حریم خصوصی، قانون شکنی و حرمت شکنی آشکار هست؛ آن هم جهت فردی که زحمت کشیده هست. اگر نمی خواهند ما کاری انجام دهیم، حداقل خودشان مسئولیت کارهایی که در حوزه آب و محیط زیست انجام داده اند را بپذیرند تا کشور شرایط بدتر از این را تجربه نکند، یا حداقل تلاش کنند تا اوضاع کشور خراب نشود. قبل از این که به ما اتهام بزنند، مطالعه کنند و بیاموزند؛ آیا که ما دلسوز این کشور هستیم و دانش و علم مان را در اختیار آنها قرار دادیم.

    از کسی کینه ندارم

    مدنی راجع به هجمه های هماهنگ علیه او در اینترنت گفت: فکر می کنم بعضی پول و دستمزد می گیرند و شاید جهت تأمین زندگی و معیشت این کار را انجام می دهند و دستشان تنگ هست. من این افراد را می بخشم ولی امیدوارم روزی چشم ارزش را باز کنند و بدانند این رفتارها و تخریب ها چه بر سر کشور می آورد.

    او به بعضی از نمایندگان که می گویند کاوه مدنی اگر تابعیت ندارد چطور در کشور دیگر کار می کند، اشاره کرد و گفت: از مسئولان وزارت امورخارجه می خواهم راجع به «ویزای کار» جهت آنها توضیحاتی ارائه کند تا در جریان قرار بگیرند که حتماً نباید تبعه آن کشور باشید. او راجع به استخدام در حوزه دانشگاه هم گفت: آن چه تعیین کننده است صلاحیت است و هر کسی با هر ملیتی می تواند در دانشگاه ها جذب و استخدام شود جهت همین من نه آمریکایی بودم نه سوئدی بودم و نه انگلیسی. در حالی که در همه این کشورها موقعیت داشتم و کار کردم.

    این دانشمند جهانی راجع به بازگشت به انگلستان هم گفت: در حال حاضر نمی توانم انگلستان بروم چون ویزای کار من باطل شده است و قانون کار انگلستان اجازه نمی دهد تا یک سال از وقت باطل شدن ویزا بگذرد. ویزای مجدد بگیرم ولی مطمئنم هر جای دنیا که دلم بخواهد می توانم بروم و کار کنم چون درس خوانده ام و سابقه دارم، همه جا می توانم دنبال علایق ام باشم و جهت کشورم از راه دور تلاش کنم. امیدوارم دوستانی که این حرکات را کردند یک روز بفهمند چه کار کرده اند!

    او راجع به جنبه مثبت ماجرا هم گفت: حداقل اثر آمدنم به کشور این بود که ۷ ماه کار کردم. امیدوارم افراد بعد از من طولانی تر بتوانند کار کنند. ما در بخش شخصی شاهد بازگشت سرمایه های علمی هستیم، امیدوارم در بخش دولتی هم اتفاق خوبی بیفتد.

    گاهی اوقات سکوت عالی ترین جواب است

    او راجع به بعضی بدرفتاری ها هشدار داد و گفت: نمی شود کسی را دعوت کنی ولی دست و پایش را ببندید تا حرکت نکند. اگر قرار بود بنده حرکت نکنم و مثل بعضی از مدیران قبلی یا حال حاضر باشند لزومی به حضورم نیست. حس کردم اگر جای دیگری زندگی و کار کنم از راه دور می توانم بافایده باشم.

    او در پاسخ به این سؤال که آیا راجع به تصویر هایی که به نام مالزی و در وقت تصدی معاونت منتشر شد براق سازی نمی کند هم گفت: گاهی اوقات سکوت عالی ترین جواب هست. هنگامی که کسانی پول می گیرند که نفهمند و نشنوند و نبینند صحبت کردن با آنها بیهوده است.

    او راجع به وقت خروجش از کشور هم گفت: بعضی از خبرگزاری های کشور در این یکی دو روز گذشته انواع و اقسام حرف های عجیب و تیترهای غریب را زدند. یکی از خبرگزاری ها نوشته بود، مدنی اوایل اسفند از کشور خارج شده است هست. اگر به پیج اینستاگرام و خبر رسان تلگرام من مراجعه می کردند می دیدند که من در آن دوره چند مناسبت و ایده را راجع به زباله در کشور عزیزمان ایران اجرا کردم.

    مدنی راجع به پیامد انتشار اخبار غیر مستند هم گفت: بعضی از خبرگزاری ها مسئولیتی نمی پذیرند و می توانند هر چیزی را چاپ کنند و انواع و اقسام تهمت ها را بزنند و پیگیری قانونی وجود نداشته باشد. در نهایت هم جهت بی گناه پرونده سازی می شود. طبق ماده ۶۹۷ قانون مجازات اسلامی، هر کس به هر وسیله ای، به کسی امری را صریحاً نسبت دهد که مطابق قانون آن امر جرم محسوب می شود و نتواند صحت آن را ثابت نماید جز در مواردی که موجب حد است به یک ماه تا یک سال حبس و تا (۷۴) ضربه شلاق،حسب مورد محکوم خواهد شد.

    او بحث را به سمت مانع تراشی بعضی از محیط زیستی ها برد و گفت: امیدوارم کسانی که بهتر از من هستند در شرکت محیط زیست کار کنند و کسانی که دنبال مانع تراشی جهت من بودند و گزینه های خوبی زیر میز و روی میز دارند گزینه هایشان را پیشنهاد بدهند.

    او نسبت به پیامدهای اتهام جاسوسی زدن به افراد دانشگاهی هم هشدار داد: این بزرگ ترین جنایت در حق جامعه علمی کشور است و تبعات بسیار دارد.

    او خواستار ورود مسئولان ارشد نظام در این زمینه شد و هشدار داد این رویه بسیار خطرناکی است: این توهم است که فکر می کنند اطلاعاتی از کشور خارج می شود. من در خارج از کشور به خیلی از داده ها راجع به «آب» از طریق ماهواره ها دسترسی داشتم که در کشور عزیزمان ایران نداشتم. بنابراین گفتن این که اطلاعات محرمانه را جمع می کرد گزافه گویی بیش نیست. کسانی که این حرف ها را می زنند آشنایی با شرح وظایف معاونت آموزش و پژوهش، علم آب و پرسشها و پرسشها در این زمینه ندارند این حرکات و رفتارهای خطرناکی است.

    او راجع به آمدنش به کشور عزیزمان ایران گفت: از آمدن به کشور عزیزمان ایران پشیمان نیستم، خوشحالم کاری کردم و امیدوارم باز هم جا جهت جوانان کشور عزیزمان ایران باشد. شعارم امید بوده و از خودمان شروع کنیم و با ایجاد ناامیدی بسیار مخالفم هر گونه ناامیدی در عوض کردن را می بندد و محیط زیست را نابود می کند.

    برنده جایزه جهانی راجع به بعضی محیط زیستی ها هم گفت: کسانی که امروز بر سر جنازه من گریه می کنند و کاوه کاوه می گویند و مرتب صحبت می کنند، خودشان زمانی که سر کار بودم بسیار تلاش کردند که موفق نشوم. نان به روز خور بودن را نمی پسندم و این طرفداری ها به دلم نمی نشیند.

    ملاک ایرانی بودن لزوم داشتن پاسپورت ایرانی نیست

    دانشمند برجسته جوان در علوم زمین (۲۰۱۶) راجع به اعتماد به نسل جوان و متخصص خارج از کشور هم گفت: نسل اول انقلاب اکثراً کسانی بودند که از خارج به کشور آمدند. تحصیلکرده های آمریکا در دولت اول روحانی زیاد از دولت اوباما بودند. ایرانی های بسیار زیادی را دیدم که به خاطر شرایط سخت زندگی در خارج مجبورند پاسپورت دومی داشته باشند ولی دلشان زیاد از کسانی که در داخل کشور هستند جهت کشور عزیزمان ایران می سوزد. ملاک ایرانی بودن لزوم داشتن پاسپورت ایرانی نیست.

    او هجمه ها به خود در اینترنت را هماهنگ شده است دانست و گفت: نمی دانم چطوری از روی تصویر های من فهمیدند که جاسوس هستم. این فعالیت های تشکیلاتی جهت زدن دولت و ناامیدکردن نخبه ها جهت بازگشت هست. اگر من در دوران کارم که چه در وقت کار اداری و چه در حوزه بین الملل کار خلافی انجام داده ام یا پروتکلی را نقض کردم، خوشحال می شوم محاکمه شوم ولی فکر می کنم کسانی که گذشته و تصویر شخصی من را منتشر می کنند باید آنها محاکمه شوند. هیچ بعید نمی دانم اطلاعات دیگری که دارند را استفاده کنند. چند روز است که ترساندن کردند تصویر های جالب و بهتری از من منتشر می کنند اگر کسی از دیدن این تصویر ها لذت می برد خوشحال می شوم منتشر کنند ولی لطفاً تاریخ دقیق آنها را با کسانی که تصویر ها را در اختیار دارند چک کنند یا از خودم بپرسند.

    کاوه مدنی در نهایت باز هم نقبی به شعر هوشنگ ابتهاج زد و خطاب به کسانی به او حمله کرده بودند، گفت:

    دوستان گوش کنید

    مرگ من فوت شماست

    مگذارید شما را بکشند

    مگذارید که من بار دگر

    در شما کشته شوم

    واژه های کلیدی: ایران | تصویر | ایرانی | اخبار سیاسی و اجتماعی

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار