بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار ورزشی و نتایج مسابقات چه کسی دختران بسکتبال‌نویس را زندانی کرد؟

    نارضایتی ها از حل نشدن ممنوعیت ورود تماشاگران زن به استادیوم های ورزشی کم بود که حالا باید رفتارهای ناشایست با خبرنگاران زن این حوزه را هم به بقیه حواشی اضافه ک

    چه کسی دختران بسکتبال‌نویس را زندانی کرد؟

    چه کسی دختران بسکتبال نویس را زندانی کرد؟

    عبارات مهم : تبریز

    نارضایتی ها از حل نشدن ممنوعیت ورود تماشاگران زن به استادیوم های ورزشی کم بود که حالا باید رفتارهای ناشایست با خبرنگاران زن این حوزه را هم به بقیه حواشی اضافه کرد. بانوان خبرنگار اگرچه تا پیش از این نیز جهت پوشش خبری مسابقه های با مسئله حضور در سالن ها مواجه بودند؛ ولی فینال مسابقه های لیگ بسکتبال کلوب های کشور در تبریز، جایی بود که بی احترامی و بی توجهی به آنها به اوج خود رسید.

    چه کسی دختران بسکتبال‌نویس را زندانی کرد؟

    دومین دیدار از فینال لیگ بسکتبال، سه شنبه بعدازظهر در شرایطی بین تیم های شهرداری تبریز و مهرام برگزار شد که دو خبرنگار زن روزنامه های ورزشی آسمان آبی و گل، به دست مأموران یگان ویژه، ابتدا از سالن بیرون و سپس در اقدام عجیبی در اتاقی محبوس شدند. این برخورد غیراخلاقی در حالی با این خبرنگاران صورت گرفت که آنها طبق روال همیشگی، با هماهنگی فدراسیون بسکتبال و کلوب های مربوطه، از پایتخت کشور عزیزمان ایران به محل مسابقه های اعزام شده است بودند.

    سعیده فتحی، خبرنگار روزنامه آسمان آبی، در گفت وگو با «شرق» ماجرا را این گونه شرح می دهد: «اولین مسابقه فینال، بعدازظهر دوشنبه برگزار شد. ما مانند هر لحظه رفتیم و در جایگاهی که خود مسئولان حراست سالن مشخص کرده بودند، نشستیم. بازی شروع نشده بود که مأموران یگان خاص آمدند و گفتند باید از سالن بیرون بروید. ما به آنها گفتیم کارت پوشش خبری از حراست وزارت ورزش و جوانان داریم و با این کارت به همه شهرها ازجمله تهران، ماهشهر و اصفهان می رویم و مسابقه های را پوشش می دهیم؛ ولی آنها گفتند هیچ راهی وجود ندارد و باید سالن را ترک کنید. وسط کوارتر دوم بود که ناچار شدیم از سالن بیرون برویم. مأموران حراست گفتند باید از حراست وزرات ورزش، به طور کتبی به ما اعلام شود تا اجازه ورود به جایگاه خبرنگاران را داشته باشید. همان لحظه بود که تلفنی هماهنگی های مورد نیاز را با مدیران اداره روابط عمومی و حراست وزارت انجام دادیم و نامه را گرفتیم؛ ولی این نامه نگاری ها زمانی انجام شد که دیگر بازی تمام شده است بود».

    نارضایتی ها از حل نشدن ممنوعیت ورود تماشاگران زن به استادیوم های ورزشی کم بود که حالا باید رفتارهای ناشایست با خبرنگاران زن این حوزه را هم به بقیه حواشی اضافه ک

    اتفاق جنجالی در فینال دوم رخ می دهد که باعث می شود این دو خبرنگار در اتاق نماینده های حراست سالن زندانی شوند. او ادامه می دهد: «درحالی که حراست به ما گارانتی داده بود با نامه مدیرکل حراست وزارت ورزش، می توانیم جهت فینال دوم به سالن برویم؛ ولی باز هم مأموران نیروی انتظامی آمدند و مسابقه شروع نشده بود، ما را از سالن بیرون کردند. مسئولانی که از اداره تربیت بدنی تبریز آنجا بودند، دوباره به ما گفتند بیرون منتظر بمانید تا هماهنگی های مورد نیاز انجام شود. آنها قول دادند ما را به سالن برمی گردانند. مسابقه شروع شد و هیچ خبری از این افراد نشد. ما هم بیرون از سالن در سرما ایستاده بودیم و داشتیم مسابقه را از دست می دادیم. جهت همین از یکی از مأموران حراست خواستیم اجازه بدهند ما به اتاقشان برویم که حداقل از تلویزیون بازی را ببینیم.

    چند دقیقه ای نگذشته بود و در اتاق نشسته بودیم که دیدیم یک نفر آمد و از پشت، در را روی ما قفل کرد. هر کاری کردیم، در باز نشد تا بیرون برویم. حتی یک نفر از کارمندان اداره ورزش تبریز نیز آمد و به او گفتیم در را روی ما قفل کرده اند؛ ولی او کاری نکرد. فقط از پنجره بالای اتاق به ما چای داد و رفت. ما هم تا آخر بازی در اتاق زندانی بودیم و بعد آمدند در را باز کردند». خبر قفل کردن در روی این دو خبرنگار زن، در حالی به سرعت رسانه ای شد که فیلم آن نیز در شبکه های مجازی انتشار پیدا کرد. این فیلم که از سوی خود این خبرنگاران گرفته شده، نشان می دهد که در روی آنها قفل شده است است.

    تقصیر گردن قفل افتاد

    این فیلم بازتاب منفی زیادی را بین مردم به همراه داشت و فدراسیون بسکتبال را مجبور به تصویر العمل کرد؛ واکنشی غیرمنطقی که تنها صورت مسئله را پاک کرد. فدراسیون بسکتبال که در این بیانیه تلاش کرده خود را در این عنوان بی تقصیر نشان دهد، اعلام کرده قفل در ایراد داشته و به همین علت روی این دو زن قفل شده است است.

    چه کسی دختران بسکتبال‌نویس را زندانی کرد؟

    در این اطلاعیه آمده: «در واقع بانوان اجازه ورود به سالن را نداشتند که در بازی اول این اتفاق افتاد؛ ولی در دیدار دوم که مدیر فدراسیون بسکتبال در سالن حضور داشتند، در پی حمایت از بانوان خبرنگار و احترام به شأن و شخصیتشان اتاقی در اختیار دو خبرنگار گذاشته شد تا از مانیتور پیگیر تماشای بازی باشند.

    طبق پیگیری ها، قفل درِ اتاق ایراد داشته و درِ اتاق به هیچ وجه به وسیله کسی قفل نشده بود. به هرحال شهرداری تبریز میزبان مسابقه ها بود و وظیفه حراست هم بر عهده میزبان و اداره کل ورزش و جوانان استان می باشد». اتفاق عجیب تر ولی اظهارنظرهای رامین طباطبایی، مدیر فدراسیون بسکتبال است که کاملا با بیانیه ای که روی سایت این فدراسیون قرار گرفته، تناقض دارد. او بدون اینکه از خرابی قفل در صحبت کند، از پرسشها به وجودآمده ابراز تأسف کرده است و تلویحا پذیرفته که قفل شدن در روی این خبرنگاران، تعمدی بوده هست. او می گوید: «راه ندادن دو بانوی خبرنگار به ورزشگاه تبریز ناراحت کننده بود و از این نظر متأسف هستم. فدراسیون دیگر اجازه نمی دهد چنین مسائلی در بسکتبال جهت رسانه ها رخ دهد.

    نارضایتی ها از حل نشدن ممنوعیت ورود تماشاگران زن به استادیوم های ورزشی کم بود که حالا باید رفتارهای ناشایست با خبرنگاران زن این حوزه را هم به بقیه حواشی اضافه ک

    سالن این مسابقه استاندارد مورد نیاز را نداشت و مسئله مهم این مکان، نبود سکوی مناسب جهت حضور خانواده ها و به خاص عدم امکانات کافی جهت سرویس دهی مناسب به خبرنگاران و حتی ورزشکاران بود. البته توقع می رفت با وجود هماهنگی های صورت گرفته از طرف مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و تأیید حراست مرکزی وزارت ورزش و جوانان، نیروی انتظامی استان آذربایجان شرقی تدبیر بهتری جهت حضور بانوان خبرنگار در ورزشگاه لحاظ می کرد».

    انجمن ورزشی نویسان تصویر العمل نشان داد

    چه کسی دختران بسکتبال‌نویس را زندانی کرد؟

    ممانعت از ورود خبرنگاران زن به سالن بسکتبال تبریز، مسئولان وزارت ورزش و جوانان را زیر سؤال برده هست؛ چراکه حراست این وزارتخانه با صدور کارت پوشش خبری جهت خبرنگاران، زمینه ورود قانونی آنها را به سالن ها مهیا کرده هست. گفته می شود محمدرضا داورزنی، معاونت قهرمانی و فریبا محمدیان، معاونت بانوان وزارت ورزش و جوانان، درصدد پیگیری این عنوان برآمده اند و قرار است به زودی نتیجه آن را اعلام کنند. سعیده فتحی در گفت وگوی تلفنی با «شرق» این عنوان را نیز تأیید کرد. انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی کشور عزیزمان ایران نیز روز گذشته در حمایت از شأن و جایگاه خبرنگاران بیانیه ای را انتشار داده است و خواستار پیگیری هرچه سریع تر مسئولان مربوطه به این عنوان شد. چند صورت آشنا شده است مانند ترانه علیدوستی هم به شدت این اتفاق را محکوم کردند.

    در هفته ای که گذشت، عکاسی از مسابقه های ووشو زنان هم به چالشی جهت ورزش کشور تبدیل شد؛ درحالی که این مسابقه ها با پوشش کامل برگزار می شد، مسئولان حراستی حاضر، اجازه تصویر برداری را به بانوان عکاس ندادند. پرتو جغتایی، عکاسی که از حضور در این مسابقه های منع شده، در این باره می گوید: «من با هماهنگی فدراسیون جهت عکاسی رفته بودم و از قبل همه چیز هماهنگ شده است بود، ولی مسئولان حراست محل برگزاری مسابقه ها به من گفتند عکاسی ممنوع هست. آنها حتی به من گفتند باید تصویر ها را از روی دوربینم پاک کنم».

    واژه های کلیدی: تبریز | مسابقه | بسکتبال | بسکتبال | خبرنگار | وزارت ورزش و جوانان | اخبار ورزشی و نتیجه های مسابقات

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار