بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی آیا دلار در آبان ماه گران شد؟

    در گزارش ماهانه معاونت امور اقتصادی وزارت اقتصاد راجع به اوضاع بازارهای کشور عزیزمان ایران در آبان ماه آمده است: در آبان ماه قیمت فروش دلار آمریکا در بازار پایت

    آیا دلار در آبان ماه گران شد؟

    آیا دلار در آبان ماه گران شد؟

    عبارات مهم : بازار

    در گزارش ماهانه معاونت امور اقتصادی وزارت اقتصاد راجع به اوضاع بازارهای کشور عزیزمان ایران در آبان ماه آمده است: در آبان ماه قیمت فروش دلار آمریکا در بازار پایتخت کشور عزیزمان ایران با ۲.۲ درصد زیاد کردن از ۴۰۰۵ تومان در روز اول آبان به ۴۰۹۴ تومان در ۳۰ آبان رسید. شایان ذکر است در آبان ماه قیمت ارز تحت تأثیر زیاد کردن تقاضای فصلی دلار و تقویت دلار در بازارهای جهانی با زیاد کردن مواجه شد.

    به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش معاونت امور اقتصادی وزارت اقتصاد راجع به اوضاع بازارهای جهانی در آبان ماه، میانگین قیمت هر بشکه سبد نفتی اوپک در آبان ۱۳۹۶ به ۵۹.۳ دلار رسید که نسبت به مهر حدود ۷.۶ درصد زیاد کردن نشان می دهد.

    آیا دلار در آبان ماه گران شد؟

    قیمت هر بشکه سبد نفتی اوپک در نیمه اول آبان روندی صعودی را طی کرد و سپس با کم کردن محدودی مواجه شد. قیمت نفت از ۵۵.۷ دلار در روز اول آبان به ۶۰.۵ دلار در روز ۳۰ آبان رسید. بدهید ترتیب قیمت نفت خام در انتهای دوره نسبت به ابتدای آن حدود ۸.۶ درصد زیاد کردن پیدا کرد.

    قیمت هر بشکه سبد نفتی اوپک در نیمه اول آبان روندی صعودی را طی کرد و از ۵۵.۷ دلار در روز اول آبان به ۶۲.۰۷ دلار در روز ۱۶ آبان ماه رسید.

    در گزارش ماهانه معاونت امور اقتصادی وزارت اقتصاد راجع به اوضاع بازارهای کشور عزیزمان ایران در آبان ماه آمده است: در آبان ماه قیمت فروش دلار آمریکا در بازار پایت

    حمایت عربستان از برنامه کم کردن تولید نفت اوپک و همراهی روسیه، آینده نگری کم کردن ذخایر نفت آمریکا و کم کردن هشت حلقه ای چاه های نفت آمریکا و کانادا، اختلال در صادرات نفت عراق به علت درگیری حکومت مرکزی این کشور با اقلیم کردستان همچنین دستگیری تعدادی از شاهزادهای سعودی به دستور ولیعهد این کشور به اتهام فساد مالی و شدت یافتن تنش های سیاسی عربستان و کشور عزیزمان ایران در خصوص مساله یمن و لبنان از بااهمیت ترین دلایل تقویت قیمت نفت طی این دوره می باشند.

    در نیمه دوم آبان ماه قیمت هر بشکه سبد نفتی اوپک بجز دو روز نهایی که زیاد کردن محدودی را تجربه کرد در سایر روزها با کم کردن مواجه شد. بدهید ترتیب قیمت نفت از ۶۱.۶ در روز ۱۷ آبان به ۶۰.۵ در روز ۳۰ آبان کم کردن یافت.

    همچنین کم کردن واردات نفت چین در ماه اکتبر، زیاد کردن تعداد چاه های نفت آمریکا و زیاد کردن ذخایر نفت این کشور و تجدید نظر نزولی در رشد تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ میلادی به وسیله موسسه بین المللی انرژی از عوامل موثر بر افت قیمت نفت طی این دوره می باشند. شایان ذکر است زیاد کردن آینده نگری اوپک جهت تقاضای نفت در سال آتی زیاد کردن محدود قیمت نفت در دو روز نهایی آبان ماه را به دنبال داشت.

    آیا دلار در آبان ماه گران شد؟

    میانگین قیمت فروش هر اونس طلا در بازار لندن در آبان ۱۳۹۶ به ۱۲۷۷.۳ دلار رسید که نسبت به مهر ۰.۵ درصد کم کردن نشان می دهد.

    قیمت فروش هر اونس طلا در آبان روندی نوسانی را طی کرده و از ۱۲۷۴.۹ دلار در اول آبان به ۱۲۸۳.۳ دلار در ۳۰ آبان رسید. به این ترتیب قیمت طلا در انتهای دوره نسبت به ابتدای آن ۰.۶ درصد زیاد کردن یافت. قیمت هر اونس طلا طی روزهای اول تا ۵ آبان مان روندی نزولی را طی کرد و از ۱۲۷۴.۹ دلار در روز اول آبان مان به ۱۲۶۶.۴ دلار در روز ۵ آبان ماه رسید.

    در گزارش ماهانه معاونت امور اقتصادی وزارت اقتصاد راجع به اوضاع بازارهای کشور عزیزمان ایران در آبان ماه آمده است: در آبان ماه قیمت فروش دلار آمریکا در بازار پایت

    تعدد سیاست های پولی انبساطی به وسیله بانک مرکزی اروپا، آمار اقتصادی بهتر از انتظار آمریکا و زیاد کردن تنش ها در خصوص جدایی ایالت کاتالونیا از اسپانیا موجب تقویت دلار شد و افت قیمت طلا طی این دوره را به دنبال داشت.

    طی روزهای ۸ تا ۱۱ قیمت طلا تحت تاثیر تضعیف ارزش دلار با زیاد کردن مواجه شد و از ۱۲۷۲ دلار در روز هشت آبان ماه به ۱۲۷۹.۲ دلار در روز ۱۱ آبان ماه رسید.

    آیا دلار در آبان ماه گران شد؟

    در روز ۱۲ آبان ماه قیمت طلا تحت تأثیر زیاد کردن شاخص مدیران خرید غیرکارخانه ای آمریکا به بالاترین سطح از سال ۲۰۰۵ میلادی و تقویت ارزش دلار ۰.۹ درصد نسبت به روز قبل کم کردن یافت و ۱۲۶۷.۲ دلار در این روز رسید.

    طی روزهای ۱۵ تا ۱۸ آبان قیمت هر اونس طلا روندی صعودی را طی کرد و از ۱۲۷۰.۹ در روز ۱۵ آبان به ۱۲۸۴.۸ دلار در روز ۱۸ آبان رسید.

    تنش های سیاسی در خاورمیانه، استعفای نخست وزیر لبنان، دستگیری چند تاجر و شاهزاده در عربستان، استعفای رییس فدرال رزرو نیویورک، کم کردن احتمال تصویب طرح کم کردن مالیات های دولت ترامپ تا آخر امسال میلادی به علت اختلاف مجلس سنا با مجلس نمایندگان آمریکا از عمده دلایل تقویت قیمت طلا طی این دوره است.

    قیمت هر اونس طلا در بازار لندن طی روزهای ۱۹ تا ۲۳ آبان با کم کردن مواجه شد و از ۱۲۸۴.۳ دلار در روز ۱۹ آبان به ۱۲۷۴.۶ دلار در روز ۲۳ آبان، کم کردن یافت.

    افزایش بازده اوراق قرضه آمریکا و کم کردن جذابیت طلا جهت سرمایه گذاران از دلایل افت قیمت طلا طی این دوره می باشد. طی روزهای ۲۴ تا ۲۹ آبان قیمت طلا با زیاد کردن مواجه شد و از ۱۲۸۲.۲ دلار در روز ۲۴ آبان به ۱۲۸۶.۲ دلار در روز ۲۹ آبان ماه رسید. کم کردن ارزش دلار، افت ارزش سهام در بازارهای مهم دنیا و نگرانی از تعویق طرح کم کردن مالیات ها در آمریکا از دلایل مهم تقویت قیمت طلا طی این دوره است.

    همچنین اطلاعات مربوط به بخش ارز حاکی از آن است که در آبان ۱۳۶۹، میانگین قیمت برابری دلار آمریکا در برابر یورو، یوان چین و ین ژاپن تقویت شد. طی این دوره، میانگین قیمت برابری دلار آمریکا در برابر یورو، یوان چین و ین ژاپن به ترتیب به ۰.۸۵۵۵، ۶.۶۳۳۸ و ۱۱۳.۶۶۴ رسید که نسبت به مهر به ترتیب افزایشی معادل ۰.۸، ۰.۱ و ۰.۸ درصد را نشان میدهد.

    میانگین قیمت برابری دلار آمریکا در برابر یورو در آبان ۱۳۹۶ رسید که نسبت به مهر حدود ۰.۸ درصد زیاد کردن نشان می دهد.

    ارزش برابری دلار آمریکا در برابر یورو در آبان ماه روندی نوسانی را طی کرد و در محدوده ۰.۸۴۷۱ تا ۰.۸۶۳۶ قرار گرفت.

    ارزش برابری دلار آمریکا در برابر یورو از ۰.۸۵۰۳ در روز اول آبان به ۰.۸۵۱۷ در روز ۳۰ آبان رسید. به این ترتیب ارزش برابری دلار آمریکا در برابر یورو در انتهای دوره نسبت به ابتدای آن ۰.۱ زیاد کردن یافت.

    ارزش برابری دلار در برابر یورو طی روزهای اول تا سه آبان تحت تأثیر انتشار اسامی متفاوت جهت تصدی پست ریاست فدرال رزرو روندی نزولی را طی کرد و از ۰.۸۵۰۳ در روز اول آبان به ۰.۸۴۷۱ در روز سه آبان کم کردن یافت.

    در روزهای ۴ و ۵ آبان ارزش برابری دلار آمریکا در برابر یورو زیاد کردن قابل توجهی را تجربه کرده و به ۰.۸۶۳۴ در روز ۵ آبان رسید. تنش های سیاسی بین دولت مرکزی اسپانیا و دولت محلی کاتالونیا بعد از تأیید جدایی از اسپانیا به وسیله پارلمان محلی کاتالونیا همچنین تمدید سیاست های انبساطی بانک مرکزی اروپا از دلایل مهم تقویت ارزش دلار در برابر یورو طی این روزها است.

    طی روزهای ۸ تا ۱۹ آبان ارزش برابری دلار آمریکا در برابر یورو روندی نوسانی را طی کرد. اختلاف نظر اعضای مجلس نمایندگان و سنای آمریکا در خصوص لایحه کم کردن مالیات های دولت ترامپ، خبر استعفای رییس فدرال رزرو نیویورک و تغییرات اساسی در ترکیب اعضای مهم کمیته سیاست باز فدرال رزرو، زیاد کردن بیش از انتظار تولیدات صنعتی آلمان و زیاد کردن قیمت خرده فروشی در منطقه یورو و همچنین زیاد کردن آینده نگری رشد واقعی تولید ناخالص داخلی منطقه یورو جهت سالهای ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ میلادی از مهمترین عوامل موثر بر تضعیف ارزش دلار در برابر یورو در بعضی روزهای این دوره می باشند.

    این در حالی است که آمار مثبت از اوضاع اقتصادی آمریکا نظیر زیاد کردن اشتغال بخش شخصی و غیرکشاورزی، کم شدن قیمت بیکاری و احتمال اوج رفتن قیمت بهره کلیدی به وسیله فدرال رزرو در ماه دسامبر را زیاد کردن داد و منجر به تقویت ارزش دلار در برابر یورو در بعضی روزهای این دوره شد.

    ارزش برابری دلار آمریکا در برابر یورو طی روزهای ۲۲ تا ۲۶ آبان با کم کردن مواجه شد. کم کردن بازده اوراق قرضه آمریکا، نگرانی از تعویق طرح کم کردن مالیات شرکت های آمریکایی تا سال ۲۰۱۹ میلادی رشد مطلوب اقتصادی آلمان در فصل سوم سال میلادی جاری و اصلاح اعتماد اقتصادی این کشور از دلایل مهم تضعیف ارزش دلار در برابر یورو است.

    نگاهی به تحولات قیمت ارزهای خارجی و طلا در بازار داخلی

    میانگین قیمت فروش دلار آمریکا و یورو در بازار پایتخت کشور عزیزمان ایران در آبان ۱۳۹۶ به ترتیب به ۴۰۶۱ و ۴۸۲۲ تومان رسید که نسبت به مهر به ترتیب افزایشی معادل ۲.۴ و ۱.۲ درصد داشت.

    در آبان ۱۳۹۶ قیمت فروش دلار آمریکا در بازار پایتخت کشور عزیزمان ایران با ۲.۲ درصد زیاد کردن از ۴۰۰۵ تومان در روز اول آبان به ۴۰۹۴ تومان در ۳۰ آبان رسید.

    شایان ذکر است در آبان مان قیمت ارز تحت تأثیر زیاد کردن تقاضای فصلی دلار و تقویت دلار در بازارهای جهانی با زیاد کردن مواجه شد.

    طی این دوره قیمت یورو در بازار پایتخت کشور عزیزمان ایران با ۱.۶ درصد رشد، از ۴۷۸۴ تومان در روز اول آبان به ۴۸۶۳ تومان در روز ۳۰ آبان رسید. قیمت فروش دلار در مرکز مبادلات ارزی از ۳۴۳۴ تومان در اول آبان به ۳۵۲۴ تومان در ۳۰ آبان رسید و در انتهای دوره نسبت به ابتدای آن ۲.۶ درصد زیاد کردن یافت.

    شایان ذکر است میانگین قیمت فروش دلار آمریکا در مرکز مبادلات ارزی در آبان ۱۳۹۶ معادل ۳۴۹۷ تومان بوده که حدود ۱۴ درصدد پایین تر از میانگین قیمت بازار آزاد قرار داشت. در آبان ۱۳۹۶ میانگین قیمت فروش سکه بهار آزادی طرح قدیم و تازه به ترتیب به ۱۲.۹ و ۱۳.۵ میلیون ریال رسید که نسبت به ماه قبل به ترتیب افزایشی معادل ۴.۴ و ۲۰.۹ درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب افزایشی حدود ۱۷.۵ و ۲۰.۹ درصد نشان می دهد.

    این در حالی است که طی این دوره قیمت فروش هر اونس طلا در بازار لندن نسبت به ماه قبل حدود ۰.۵ درصد کم کردن و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۱ درصد زیاد کردن داشت.

    طی دوره مورد بررسی میانگین برآورد قیمت فروش هر عدد سکه بهار آزادی طرح جدید، با توجه به میزان طلای موجود در هر عدد سکه بهار آزادی، قیمت جهانی طلا و قیمت فروش دلار آمریکا در بازار تهران، به طور میانگین معادل ۱.۳۴ میلیون تومان بود.

    واژه های کلیدی: بازار | آمریکا | آمریکایی | اخبار اقتصادی و بازرگانی

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار