بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار ورزشی و نتایج مسابقات خبرهای خوبی جهت زنان دارم / وزیر ورزش و جوانان

    اتاق نقلی با نور ملایم و البته گرمای بالاترین نقطه از ساختمان ٤ طبقه سئول توصیف خوبی جهت جایی است که تصمیمات کلان ورزش کشور در آن گرفته می‌شود؛ مکانی جهت تفکر و

    خبرهای خوبی جهت زنان دارم / وزیر ورزش و جوانان

    وزیر ورزش و جوانان : خبرهای خوبی جهت زنان دارم

    عبارات مهم : المپیک

    اتاق نقلی با نور ملایم و البته گرمای بالاترین نقطه از ساختمان ٤ طبقه سئول توصیف خوبی جهت جایی است که تصمیمات کلان ورزش کشور در آن گرفته می شود؛ مکانی جهت تفکر و تعاملی که مدام از ذهن یکی از ١٨ وزیر کابینه عبور می کند و حتی مایی که جهت ساعتی کنارش بودیم، هم از دعوت به آن محروم نشدیم.

    به گرزارس شهروند ؛مسعود سلطانی فر شاید حقش بود ٤ سال قبل پست وزارت ورزش و جوانان را برعهده بگیرد؛ زمانی که ترکش کم لطفی ها و شاید لجبازی های مجلس قبل با دولت یازدهم به او خورد و نتوانست رأی اعتماد بگیرد. تغییرات ایجادشده در مجلس ولی باعث نشستن سلطانی فر بر مسندی شد که خیلی ها آرزوی حضور در آن جایگاه را دارند. سلطانی فر اگرچه فقط ٨ماه از دوران وزارتش می گذرد ولی اقداماتی بنیادی انجام داده که شاید نتیجه اش را سال ها بعد ببینیم.

    خبرهای خوبی جهت زنان دارم / وزیر ورزش و جوانان

    در کوتاه مدت ولی همین که در ورزش زنان ٦ رشته توانسته اند تأییدیه پوشش اسلامی خود را از فدراسیون های جهانی بگیرند، اتفاق مثبتی باشد. او که احتمالا در دولت دوازدهم نیز روی صندلی وزارت ورزش و جوانان خواهد نشست، امید دارد برنامه های ناقصش نتیجه بدهد و با کامیابی ساختمان پرماجرای سئول را ترک کند. تنگی وقت اجازه نداد مباحث بیشتری را با وزیر ورزش و جوانان مطرح کنیم و پاسخش را بشنویم؛ با این حال حاصل حدود یک ساعت گپ وگفت با مسعود سلطانی فر پیش روی شماست.

    هنگامی که نام زنان در ورزش به زبان می آید، ناخودآگاه ذهن ها به سمت حضور زنان در ورزشگاه ها می رود؛ یک بار براق بگویید که این مسئله حل می شود یا خیر؟

    من شخصا به حل مسئله ورود زنان به ورزشگاه ها خوشبین هستم؛ البته چنانچه همگرایی و همفکری وجود داشته باشد و تفاهم ایجاد شود، قطعا مراجع متفاوت و کانون های تاثیرگذار دراین باره صاحب نظر هستند ولی اگر به قول شما بخواهم براق جواب بدهم، باید بگویم بله؛ احتمال حضور زنان در ورزشگاه ها زیاد است.

    اتاق نقلی با نور ملایم و البته گرمای بالاترین نقطه از ساختمان ٤ طبقه سئول توصیف خوبی جهت جایی است که تصمیمات کلان ورزش کشور در آن گرفته می‌شود؛ مکانی جهت تفکر و

    اینکه شایعه شده است در بازی کشور عزیزمان ایران و سوریه که به نوعی مراسم خوش حالی افزایش تیم ملی به جام جهانی هست، زنان به ورزشگاه راه داده می شوند، درست است؟

    خیر، جهت آن بازی هیچ برنامه ای نداریم. اخیرا نامه ای هم بعضی زنان فوتبالیست نوشته بودند که از این پیشنهادها و تقاضاها زیاد است و طبیعتا ما روی آنها کار و بررسی می کنیم. قویا اعلام می کنم در بازی با سوریه زنان به ورزشگاه نمی روند.

    هشت ماه فعالیت در رأس وزارت ورزش و توجه خاص به زنان. این که پوشش اسلامی زنان ٦ رشته ورزشی بسکتبال، کشتی، سه گانه، مچ اندازی، جوجیتسو و اسکواش در دوران کوتاه مدیریت شما تأیید شد، نشان از توجه شما به زنان دارد. این مراحل چطور طی شد؟

    حقوق بانوان ورزشکار ما درحال استیفای مرحله ای در ورزش های متفاوت است و این از رویکرد کل دولت و به خصوص شخص دکتر روحانی نشأت می گیرد. توجه به ورزش زنان باور جدی ماست و درجامعه ای که ٥٠ درصد از آن را زن ها تشکیل می دهند، تصورمان بر این است که با رعایت ملاحظات شرعی و فرهنگی می توانیم هرگونه امکانات و زمینه را جهت زنان فراهم کنیم؛ چه در بخش سخت افزاری و چه در بخش نرم افزاری. امکان پذیر هم هست. از سوی دیگر تصور می کنیم حضور تعداد بیشتری از کشورها در بعضی مسابقه های مورد نیاز است تا جنبه بین المللی به خود بگیرد.

    خبرهای خوبی جهت زنان دارم / وزیر ورزش و جوانان

    حتی با شرکت همکاری های اسلامی(کنفرانس اسلامی) که ٥٧ عضو دارد، متفق شدیم تا با درنظرگرفتن ملاحظات مذهبی و شرعی حضور زنان در میادین ورزشی پررنگ تر شود. یادمان نمی رود که در المپیک ریو مسابقه بین والیبال ساحلی مصر و آلمان چقدر جریان ساز شد و تصویر های آن مسابقه های یکی از پربیننده ترین ها شد و در اینترنت گسترش یافت. مسابقه ای که زنان آلمانی در یک طرف با لباس راحت ورزش می کردند و والیبالیست های مصری با پوشش کامل اسلامی در میدان حضور یافته بودند. این نشان می دهد که در کل دنیا مشکلی با رعایت ملاحظات ملی و مذهبی در رویدادهای ورزشی وجود ندارد و حتی پوشش اسلامی زنان ورزشکار مورد تأیید فدراسیون های جهانی نیز هست.

    شما می بینید که در رژه مراسم های افتتاحیه و اختتامیه زنان مسلمان با پوشش اسلامی حاضر می شوند و کسی هم جلویشان را نمی گیرد. در کشور عزیزمان ایران هم با توجه به پرسشها مطرح شده، بر این باور هستیم که زنان ایرانی زیاد از آن چیزی که در گذشته وقت حضور پیدا می کردند، باید زمینه حضور آنها را در عرصه های بین المللی فراهم کنیم و به نوعی زن ها وقت برابری با مردها جهت ارز اندام پیدا کنند که هربار این اتفاق افتاده، موفقیت های خوبی نیز حاصل شده است است.

    اتاق نقلی با نور ملایم و البته گرمای بالاترین نقطه از ساختمان ٤ طبقه سئول توصیف خوبی جهت جایی است که تصمیمات کلان ورزش کشور در آن گرفته می‌شود؛ مکانی جهت تفکر و

    ظاهرا مسئله زنان بسکتبالیست جهت حضور در بازی های داخل سالن آسیا در ترکمنستان هم درحال حل شدن است.

    بله، دوستان پیگیر هستند تا همه مقدمات و هماهنگی ها انجام شود و بسکتبالیست های زن نیز مانند فوتسالیست ها و والیبالیست ها به مسابقه های متفاوت بروند و موفق شوند. همان طور که در تکواندو مدال المپیک کسب می شود، مطمئن هستم در بسکتبال زنان هم در کوتاه مدت دستاوردهای زیادی به دست می آوریم. شک نکنید در آینده جهت زن های ورزشکار خبرهای خوبی خواهیم داشت.

    خبرهای خوبی جهت زنان دارم / وزیر ورزش و جوانان

    یکی از مسائلی که در دو، سه سال گذشته شاهد آن بودیم، مسئله خروج از کشور زنان ورزشکار متأهل هست؛ افرادی مثل نیلوفر اردلان و زهرا نعمتی که بدون اجازه همسر خود به خاطر پرسشها خانوادگی نتوانستند همراه تیم های ملی به مسابقه های بروند. تدبیری جهت این عنوان داشته اید؟

    شاید پیگیری هایی در گذشته انجام شده است باشد ولی این عنوان به قوانین مرسوم در مملکت ما برمی گردد. ما هم تابع قانون هستیم و باید این قوانین را رعایت کنیم.

    در یکی، دو سال گذشته فرد اول ورزش بانوان کشور عزیزمان ایران کیمیا علیزاده بوده هست؛ شایعاتی وجود دارد راجع به این که شاید کیمیای کشور عزیزمان ایران به خاطر مصدومیت های متعدد از تکواندو خداحافظی کند. برنامه تان جهت دلسردی این دختر ٢٠ساله چیست؟

    کیمیا علیزاده در زمانی که در بیمارستان خوابیدن بود، به من قول داد با قدرت جهت المپیک استارت بزند. من فکر می کنم با توجه به موفقیت هایی که علیزاده در عرصه بین المللی داشته و ظرفیت و سن و توانایی هایش می تواند در دو المپیک دیگر حاضر باشد و حتی روی سکو برود. کیمیا فیزیک و سن مناسبی دارد، باهوش است و از همه مهمتر، شرایط زندگی و خانوادگی خوبی دارد.

    پدرومادرش بسیار به وضع کیمیا اهمیت می دهند و ما امیدوار هستیم بعد از کسالتی که برایش به وجود آمده، با استراحت چندماهه و نظارت های درمانی بتواند با قدرت برگردد و ان شاءالله در المپیک ٢٠٢٠ به جای برنز مدال طلا بگیرد. در مدت حضور او در بیمارستان نه تنها خودم به عیادتش رفتم که به معاون بانوان وزارتخانه، سرکار زن محمدیان تأکید کردم، هر روز به بیمارستان بروند و بر وضعیتش نظارت داشته باشند. همین اتفاق رخ داد، حتی از وزیر بهداشت آقای دکتر هاشمی خواستیم که به بیمارستان بروند و اتفاقا مشاوره های پزشکی خوبی داشتند. من گزارشاتی دراین باره را دریافت می کردم و خوشبختانه روند درمانی کیمیا در بالاترین سطح انجام شد. ان شاءالله علیزاده بعد از مدتی استراحت و بازسازی معنوی در کوتاه ترین وقت ممکن روی شیاپ چانگ می آید.

    با شرایطی که بر ورزش زنان حاکم هست، فکر می کنید در المپیک ٢٠٢٠ تعداد مدال های ما در این بخش بیش از عدد یک باشد؟

    فکر می کنم این اتفاق بیفتد. با در نظرگرفتن این که چند رشته تازه مانند کاراته به المپیک اضافه شده است و ما در این رشته افراد توانمند و ارزنده زیادی داریم، امیدواری زیادی وجود دارد. کاراته کاها زن ایرانی در مسابقه های آسیایی و جهانی مدال های خوبی کسب کردند و حتی زن عباسعلی در مسابقه های جهانی نتیجه اش با حریف خود صفر- صفر شد که داوران او را بازنده کردند. ما از کاراته در بخش زنان قول مدال گرفته ایم، در تکواندو هم مدال می گیریم. به طورکلی انتظار دارم در المپیک توکیو زنان ایرانی ٣ مدال کسب کنند.

    از این بحث ها دور شویم؛ بی تردید عامه پسندترین ورزش در بین مردم فوتبال هست. تیم ملی فوتبال ما به عالی ترین شکل ممکن به جام جهانی افزایش کرد و حالا یک سال تا مسابقه های روسیه باقی مانده هست. چه برنامه ای جهت حمایت از فوتبال در سال منتهی به جام جهانی و در نتیجه خوشحالی دوباره مردم دارید؟

    ما بلافاصله بعد از قطعی شدن افزایش تیم ملی فوتبال به جام جهانی از فدراسیون فوتبال، سرمربی تیم ملی و شرکت تیم های ملی این رشته خواستیم تا نقشه راه را تا جام جهانی مشخص کنند. برنامه اولیه در این خصوص مشخص شده است و با توافقی که مسئولان فدراسیون و کادرفنی داشته اند، ٨٥روز اردو در کنار چند مسابقه تدارکاتی خوب آینده نگری شده است هست. در دوره آینده جام جهانی انتظار ما این است که از گروه خود جهت نخستین بار اوج برویم. البته این مسأله به قرعه کشی مسابقه های و گروه بندی هم بستگی دارد. برداشت ما این است که در جام جهانی روسیه دیگر تیم ملی فوتبال کشور عزیزمان ایران نباید فقط شرکت کننده باشد. حالا انتظارات مردم هم زیاد از گذشته است و به هرحال شرایطی به وجود آمده که مردم تصور می کردند تیم ملی با بازیکنان جوان، لژیونرها و از همه مهمتر، کادر مربیگری خوب خود به همراه مدیران فدراسیون باید به دور دوم جام جهانی برود. در این راه وزارت ورزش حمایت و پشتیبانی کامل را از تیم ملی در راه جام جهانی انجام می دهیم. با حساسیت بر امور تیم ملی نظارت می کنیم تا بتوانیم هدفمان را محقق کنیم.

    راجع به تیم امید چطور؟ مردم ٤٤ سال است در حسرت افزایش به المپیک مانده اند و در این بخش فکر می کنید انتظارات دوستداران فوتبال مهیا می شود؟

    ما از فدراسیون فوتبال خواستیم برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که در المپیک ٢٠٢٠ توکیو حضوری جدی داشته باشیم. با این که اخیرا اتفاقات و بحث هایی راجع به تیم امید به وجود آمده ولی واقعیت این است که ظرفیت فوتبال ما بالاتر از این است که در مسابقه های اخیر چنین نتایجی کسب شود. شما در بحث باشگاهی می بینید گاهی کلوب هایی که جوانگرایی می کنند، بهتر نتیجه می گیرند. با توجه به شرایط سنی که در تیم های جوانان و امید وجود دارد، باید با هماهنگی و همدلی همه همکاری کنند تا تیم های ملی نتیجه های بهتری کسب کنند. با این شرایط به امید خدا می توانیم در المپیک حضور یابیم و به قول شما حسرت ٤٤ساله آخر یابد.

    یکی از مهمترین حاشیه هایی که در ماه های گذشته در فوتبال وجود داشته، بحث گزینش دبیرکل تازه هست. علیرضا اسدی، دبیرکل قبلی فدراسیون نزدیک به محمود گودرزی، وزیر پیشین ورزش بود که به وسیله مهدی تاج از فدراسیون رفت و فعلا محمدرضا ساکت به عنوان دبیرکل معرفی شده است هست. آیا شما مانند وزیر قبلی دبیرکل را تعیین نکردید تا حداقل یک مهره در فدراسیون فوتبال داشته باشید؟

    این ها پرسشها داخلی فدراسیون هاست و اختیارات مدیر و هیأت رئیسه در آن مشخص هست. هنگامی که آنها براساس اختیارات قانونی ارزش تصمیمی اتخاذ می کنند، علت ندارد ما آدمی را آن جا بگذاریم تا به قول شما مهره ای داشته باشیم. وظیفه ما جلو بردن سیاست های کلی است و این که نقش حاکمیتی و نظارتی را به عالی ترین شکل جلو ببریم. در این شرایط نیازی نیست در هر فدراسیون یک مهره داشته باشیم، چون به روسای فدراسیون اعتماد داریم. اعتقاد ما بر این است که زیرساخت خوبی جهت اجرای برنامه ها وجود دارد.

    این که یک نفر را در فوتبال، کشتی، والیبال و… بگذارم تا سیاست های من را اعمال کند نه جایگاه قانونی مرا نشان می دهد و نه این که شخصا علاقه ای به این کار دارم. رابطه ما با روسای فدراسیون کاملا منطقی، قانونی، صمیمی و نزدیک هست. البته در بحث کار با هیچ کس شوخی نداریم. در این مدت دیدید که با فوتبال تعامل منطقی داشتیم و کدورت هایی که وجود داشت و ذهنیت های موجود همه برطرف شد و اکنون آرامش حاکم است.

    با وجود این، حتما در جریان هستید که قرارداد فدراسیون فوتبال جهت تبلیغات محیطی مسابقه های لیگ برتر که در غیاب حق پخش تلویزیونی مهم ترین منبع درآمد در فوتبال است هنوز امضا نشده است!

    به نظر من، هم تبلیغات محیطی و هم حق پخش تلویزیونی هر دو مهم هستند. در بخش تبلیغات محیطی فدراسیون فوتبال پیگیر است و با چندینه شرکت در بخش شخصی مذاکره می کند تا قرارداد این عنوان قطعی شود. راجع به حق پخش تلویزیونی نیز پیگیر هستیم. حتی در قانون ٥ساله توسعه ششم نیز بندی مشخصا آمده که باید در سال اول پرسشها مربوط به حق پخش تلویزیونی را با صداوسیما روشن کنیم. مذاکرات خوبی هم با آقای علی عسگری، ریاست شرکت صداوسیما داشتیم تا یک فرمول برد- برد را طراحی و اجرا کنیم تا هم صداوسیما منتفع شود و هم ورزش کشور سود ببرد. در این باره بر سر کلیات به تفاهم رسیدیم و فقط جزییات آن مانده که در آینده مشکلاتش حل خواهد شد.

    راجع به اعتمادتان به روسای فدراسیون ها صحبت کردید، ولی فدراسیون های زیادی وجود دارند که با مسئله دست و پنجه نرم می کنند. در بازه زمانی یک هفته گذشته اتفاقات زیادی را شاهد بودیم؛ مانند استعفای مدیر فدراسیون هندبال یا عدم اعزام تنها نماینده کشور عزیزمان ایران به مسابقه های جهانی بوکس. جهت حل این پرسشها چه تدبیری را به کار خواهید گرفت؟

    واقعیت این است که بعضی فدراسیون های ما به خاطر سوءمدیریت در سال های گذشته دچار بدهی ها و پرسشها مالی زیادی شده است اند. بعضی نیز با وجود این پرسشها تعهداتی را ایجاد کردند که ظرفیت تأمین آن وجود نداشته هست؛ به عنوان نمونه در فدراسیون شطرنج دوستان بدون این که آینده نگری های مورد نیاز را راجع به میزبانی مسابقه های جهانی کرده باشند، تعهداتی را به وجود آوردند و همه را به مسئله انداختند.

    در هندبال بدهی سنگینی داریم که باید مدیریت شود. چند فدراسیون دیگر هم به صورت غیرقانونی و خارج از روال و منابع، تعهداتی را داشتند که باید به مرور تأمین شود. ضمن این که ما در تأمین منابع مالی فدراسیون ها هرساله تعهدنامه ای را امضا می کنیم که براساس آن بودجه ورزش را از محل اعتبار دولتی تأمین می کنیم. متاسفانه پیگیری مورد نیاز به وسیله تعدادی از روسای فدراسیون جهت تأمین منابع مالی از بخش غیردولتی انجام نمی شود و بدون این که به سراغ بخش شخصی بروند و درآمدزایی کنند در زمینه جایگزینی تعهداتی می دهند که همین امر جهت بعضی فدراسیون ها معضل شده است هست. در کنار اینها، ما صدها مسئله در ورزش داریم. پروژه های نیمه تمام، نبود تعامل بین بخش های متفاوت ورزش و … که باید به همه آنها پیگیری شود.

    استنباط شما جهت بها دادن به استقلال مدیر فدراسیون ها قابل تحسین هست، ولی این که حتی تیم های ملی در بحث اسکان هم مشکلاتی دارند، عجیب به نظر می رسد.

    اگر منظورتان مشکلی است که جهت کاراته کاها در ورشو پیش آمد، باید بگویم که این اصلا مسئله به حساب نمی آید. این فرزند ها به شهری رفتند که فرودگاه نداشته و باید با قطار به محل مسابقه های اعزام می شدند. تا وقت رسیدن قطار دو ساعت وقت بوده و باید منتظر می ماندند تا قطار برسد. حالا خسته هم بودند و کنار ایستگاه راه آهن خوابیده اند.

    یک تصویر هم گرفتند و پخش شده است هست، ولی برایم جالب است که آیا این قدر عنوان را بزرگ کرده اند. آیا جهت دوساعت معطلی امکان حضور در هتل وجود دارد؟ آیا هیچ کس به این نمی پردازد که فدراسیون جهانی محلی را جهت اسکان تیم ملی کاراته مشخص کرده بود که وضع مناسبی نداشت و مسئولان با هزینه فدراسیون جهت این تیم هتل مجهز گرفتند؟ جابه جایی با اتوبوس های مناسب، رستوران ها و تغذیه مناسب و … اهمیتی ندارند؟ فقط همان یک لحظه ای که کنار ایستگاه راه آهن خوابیده اند، مهم شده است است؟ من در این خصوص واقعا از رسانه ها گلایه دارم.

    یعنی اعتقاد هستید فدراسیون کاراته هیچ قصوری نکرده است؟

    خیر، آن تصویر که شما دیدید فقط یک درصد از کارها جهت اعزام تیم ملی کاراته بوده هست. البته من از کاراته کاها گلایه دارم و اعتقاد دارم نباید این کار را می کردند. به هرحال هر کسی شأن دارد و متاسفانه بعضی از اعضای کاروان های اعزامی شئونات را رعایت و از جهت حفظ ظاهر خوب عمل نمی کنند. متاسفانه در ورزش ما به هیچ مسأله خوبی پرداخته نمی شود و فقط نکات منفی و اتفاقات عجیب به تصویر کشیده می شود که این به ضرر توسعه ملی است و کار حرفه ای نیست. اگر می خواهیم واقعیت ها را بیان کنیم، باید نقاط ضعف و قوت را با هم ببینیم. این طور نباشد که ٩٩ درصد کارها خوب را فراموش کنیم و فقط زشتی ها را به تصویر بکشیم. البته فکر می کنم با توضیحی که سرمربی تیم ملی کاراته در این خصوص داد، همه چیز مشخص باشد ولی قطعا ٢٠ بار دیگر همکاران شما از من راجع به تصویر خوابیدن کاراته کاها در ورشو پرسش می کنند. (می خندد)

    در اوج به پرسشها اقتصادی فدراسیون ها اشاره کردید. این درحالی است که شما در مصاحبه های قبلی خود بارها از نقش ورزش در توسعه اقتصادی کشور سخن گفتید. این تناقض چطور جبران می شود؟

    اعتقاد من بر این است که فرآیند توسعه کشور، فرآیندی همه جانبه و هماهنگ بین توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی هست. چنانچه در فرآیند توسعه این ٤بخش با یک موزیک و سرعت مشخص جلو بروند، آن جامعه توسعه پیدا می کند ولی اگر در هر کدام از این بخش ها سکته و خدشه به وجود بیاید، فرآیند و هارمونی موفق نخواهد بود. در بخش ورزش تحلیل، باور و تعریفم این است که این حوزه در پرسشها فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تاثیرگذار هست. باید بگویم اقتصاد ورزش در دنیا بزرگ و در کشور عزیزمان ایران کوچک است.

    متاسفانه ما هنوز ساز و کاری جهت ورود بخش شخصی به ورزش تعریف نکرده ایم و معافیت های جدی در این خصوص وجود دارد. بخش شخصی هنگامی که می خواهد به صورت جدی وارد صحنه شود، چون درآمدی ندارد، ناامید می شود. البته شرکت هایی مانند ذوب آهن، سپاهان، سایپا و… ورود کردند ولی اینها بخش شخصی نیستند و نیمه دولتی و نیمه شخصی محسوب می شوند. کسی که اسپانسر می شود، باید درآمد هم داشته باشد ولی در کشور ما شرایطی به وجود نیامده که اسپانسر نفعی ببرد و صرفا مدیر هزینه می شود. با این حال در برنامه ششم توسعه بندی داریم که هزینه های مالیاتی را صرف عوض کردن کاربری بعضی زمین ها کنیم و به اماکن ورزشی تخصیص داده شده است دهیم. باید به سمت تسهیلات بانکی ارزان قیمت برویم و کارهایی را در این رابطه انجام دهیم که بخش شخصی را فعال کنیم. در این صورت نقش ورزش را در توسعه اقتصادی کشور پررنگ خواهیم کرد.

    برسیم به بحث استقلال و پرسپولیس؛ به نظر می رسد کم کردن تصدی گری به این دو کلوب فقط به کم کردن همکاری مالی منجر شده است هست. این مسأله را قبول دارید؟

    ابتدا این را بگویم که ما در ورزش حرفه ای طبق قوانینی که داریم، نمی توانیم به این دو کلوب کمک مالی کنیم. استنباط من و عامه مردم این است که مدیریت این استقلال و پرسپولیس نسبت به گذشته نظم و شیوه اداره آنها عوض کردن پیدا کرده است.

    با این حال باید شرایطی را مهیا کنیم که آنها از تیم به کلوب تبدیل شوند. دو تیم بزرگ آسیا که دربی آنها بزرگترین دربی آسیاست و در لیگ قهرمانان هم هر لحظه جزو تیم های مطرح بودند، باید ساماندهی منظمی داشته باشند. ما این کار را تلاش کردیم با گزینش مدیران باتجربه و باسابقه ورزشی و اقتصادی انجام دهیم. با این حال ظرفیت کسب درآمد در این دو کلوب بیش از این است و شما می بینید که در یک سال و نیم گذشته بدون اتکا به کمک های دولتی با استفاده از اسپانسرینگ خواسته های خود را محقق کردند.

    با وجود نظمی که از آن صحبت می کنید، بدهی های سرسام آور این دو کلوب همچنان پابرجاست.

    متاسفانه درست هست؛ این بدهی ها از گذشته برجا مانده و اگر دقت کنید در یک سال ونیم گذشته هیچ بدهی جدیدی اضافه نشده و حتی بخشی از بدهی های گذشته نیز پرداخت شده است هست. ما به گونه ای واکنش‌ها خواهیم کرد که از ظرفیت های درآمدزایی استفاده کنیم تا استقلال و پرسپولیس علاوه بر تأمین هزینه های جاری درآمد بیشتری نیز داشته باشند.

    اساسنامه تازه فدراسیون ها به کجا انجامید؟ ظاهرا در این اساسنامه اختیارات وزارت ورزش بسیار کم شده است است.

    در اساسنامه قبلی مسئله مهم بندی بود که به مدیر شرکت تربیت بدنی این اختیار را داده بود که عزل و راه اندازی هایی را در فدراسیون ها ایجاد کند. ما با توجه به تعرض های فدراسیون های بین المللی در اساسنامه تازه کاری کردیم که هم این مورد اصلاح شود و هم این که جا بیندازیم نیاز به اختیار عزل وجود ندارد. در این باره کارگروهی تشکیل شد و خودم هم ناظر بودم و درنهایت با مشورت روسای فدراسیون ها اساسنامه ای تنظیم شده است که طی روزهای آینده آماده تأیید نهایی خواهد شد.

    آقای سلطانی فر! شما احتمالا وزیر ورزش دولت دوازدهم خواهید بود؛ به عنوان عضوی از کابینه بعد جهت مردمی که در رأی دادن به مدیر جمهوری حماسه آفریدند، چه کارهایی را در دستور کار خود گذاشته اید؟

    جواب این سوالت دو ساعت است (می خندد). من فکر می کنم مردمی که این طور حماسی با اعتقاد و باور نسبت به کارهایی که در ٤ سال گذشته انجام شده، پای صندوق های رأی آمدند و خواستار استمرار شرایط کنونی شدند، حقشان است که مدیران ارزش با همه توان و ظرفیت کار کنند. قطعا همه توان خود را به کار خواهیم گرفت تا به مطالبات مردم پاسخ مثبتی بدهیم. مردمی که از ورزش انتظار زیادی دارند. در همه بخش ها هم این کار را خواهیم کرد و امیدمان این است که پاسخگوی نیازها باشیم.

    چهار سال قبل شما نخستین وزیر پیشنهادی ورزش به مجلس بودید؛ دلواپس نیستید اتفاقات آن موقع تکرار شود؟

    من ٨ ماه قبل از همین مجلس رأی اعتماد گرفتم؛ اگر ان شاءالله از سوی مدیر جمهوری گزینش و به مجلس معرفی شدم، تلاش می کنم رأی اعتماد بگیرم.

    به تغییرات احتمالی و برنامه های خود جهت ٤سال بعدی وزارت ورزش فکر کرده اید؟

    قطعا مسائلی در ذهنم وجود دارد ولی فعلا حرفی نمی زنم. اگر به وسیله مدیر جمهوری به مجلس معرفی شدم و رأی اعتماد گرفتم، آن وقت راجع به برنامه های آینده صحبت خواهم کرد.

    واژه های کلیدی: المپیک | برنامه | فوتبال | مسابقه | کاراته | فوتبالیست | جام جهانی | برنامه ریزی | فدراسیون فوتبال

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار