بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی واقعيت‌هاي تلخ دوران احمدي‌نژاد را نگفته‌ايم

    راهبرد مخالفان دولت روحانی ناکامی مدیر جمهور در دولت یازدهم بود. این روش به یک استراتژی قدرتمند جهت عبور از روحانی در انتخابات ریاست جمهوری امسال تبدیل شد و با

    واقعيت‌هاي تلخ دوران احمدي‌نژاد را نگفته‌ايم

    واقعيت هاي تلخ دوران احمدي نژاد را نگفته ايم

    عبارات مهم : ایران

    راهبرد مخالفان دولت روحانی ناکامی مدیر جمهور در دولت یازدهم بود. این روش به یک استراتژی قدرتمند جهت عبور از روحانی در انتخابات ریاست جمهوری امسال تبدیل شد و با تشکیل جمنا و ائتلاف بی سابقه در جریان اصولگرا نشانه نهایی آنها شکست روحانی در انتخابات۹۶ بود. مخالفان روش اعتدالی در قوه مجریه بعد از این شکست هم به مسیر خود ادامه می دهند.

    واقعيت‌هاي تلخ دوران احمدي‌نژاد را نگفته‌ايم

    این بار البته استراتژی آنها پمپاژ نا امیدی به جامعه است به گونه ای که در اعتراضات اخیر به رغم دستاوردهای مثبت دولت در حوزه اقتصاد، شاهد جهش نوعی نا امیدی در میان معترضان بودیم. مخالفت علنی با دولت به قصد وادار کردن روحانی به عقب نشینی و قبول همه درخواست های مخالفان دولت، البته با فشار و تدبیر مردم و دوستداران انقلاب خنثی شد.

    به طور یقین دلواپسان نقشه های زیادی جهت قدرت گرفتن مجدد در مجلس شورای اسلامی دارند تا بتوانند در انتخابات ریاست جمهوری نیز اصلاح طلبان را شکست دهند. بازی سازی آنها علیه دولت به تازگی وارد مرحله جدیدی شده است است و احتمالا هر روز ابعاد جدیدتری به خود خواهد گرفت.

    راهبرد مخالفان دولت روحانی ناکامی مدیر جمهور در دولت یازدهم بود. این روش به یک استراتژی قدرتمند جهت عبور از روحانی در انتخابات ریاست جمهوری امسال تبدیل شد و با

    محمدرضا خباز، فعال سیاسی اصلاح طلب اعتقاد است بازندگان از روحانی دست روی دست نخواهند گذاشت و تا آخر مسیر دولت بر شدت مقابله با دولت روحانی خواهند افزود. «آرمان» جهت بررسی زیاد این عنوان با وی به گفت و گو پرداخته که درادامه می خوانید.

    دولت تلاش های زیادی جهت بازسازی اقتصاد انجام داده هست، ولی به نظر می رسد مردم در جریان دستاوردهای مثبت دولت نیستند. علت چیست؟ آیا بعضی علاقه ای به معرفی دستاورد های دولت ندارند؟

    یکی از ارگان هایی که باید خدمات دولت را به اطلاع مردم برساند، صدا و سیمای جمهوری اسلامی هست. در دولت های نهم و دهم شاهد بودیم که صدا و سیما به شدت در تبلیغ برنامه های متفاوت دولت، کوشا بود. در آن وقت مردم در جریان فعالیت های دولت قرار داشتند. کارشناسان زیادی به صدا و سیما می آمدند و در تایید طرح های متفاوت دولت صحبت می کردند. همراهی عمیق و وسیعی بین صدا و سیما و دولت های نهم و دهم برقرار شده است بود. ولی در حال حاضر این گونه نیست.

    واقعيت‌هاي تلخ دوران احمدي‌نژاد را نگفته‌ايم

    امروز صدا وسیما در بخشی از وظیفه خود که انتشار پرسشها مردم هست، نه تنها به خوبی عمل می کند بلکه در این مسیر بیش از آنچه موظف هست، اطلاع رسانی می کند. این نهاد که وظیفه اطلاع رسانی سراسری را برعهده دارد در بیان دستاورد های دولت، واقعیت ها را کمتر بیان می کند. سایر تریبون های رسمی کشور نیز که در اختیار سایر مقامات قرار دارند، نه تنها حمایتی از دولت انجام نمی دهند، بلکه بعضی از تریبون ها گاه درصدد تضعیف دولت برآمده و چه بسا روحیه نا امیدی را در داخل کشور پمپاژ می کنند.

    به طور طبیعی زمانی که تریبون های موثر به جای ایجاد امید و نشاط در جامعه درصدد نا امیدی مردم هستند و آینده را به گونه ای به تصویر می کشند که گویا نباید امیدوار بود، شرایط فعلی به وجود می آید. در داخل و خارج در صدد تخریب دولت روحانی هستند. آنچه جای پرسش دارد این است که آیا مخالفان دولت قانونی کشور عزیزمان ایران که تنها چند ماه از رای گیری در مورد آن می گذرد و با شرایط کشور آشنایی دارند هم اقداماتی علیه دولت انجام می دهند که رسانه های خارجی از آن سوء برداشت کنند؟ البته در عدم همه فهمی دستاوردهای دولت نهاد هایی که در دولت وظیفه اطلاع رسانی را بر عهده دارند نیز مقصرند. آنها هم به رسالت خود در مورد کارها دولت به خوبی عمل نمی کنند.

    راهبرد مخالفان دولت روحانی ناکامی مدیر جمهور در دولت یازدهم بود. این روش به یک استراتژی قدرتمند جهت عبور از روحانی در انتخابات ریاست جمهوری امسال تبدیل شد و با

    تخریب مدام دولت و نا دیده گرفتن دستاورد ها جهت مخالفان دولت چه دستاوردی دارد؟ مخالفان از دولتی که تنها چند ماه است کارش را شروع کرده، چه می خواهند؟

    اگر دولتی مدام تخریب شود، این هجمه ها به سایر قوا نیز سرایت خواهد کرد و دشمن های نظام، نه دولت بلکه کل نظام را ناکارآمد نشان خواهند داد. تخریب زمینه را جهت قلدران خارجی و جهت تاخت و تاز دشمن های فراهم می کند. در صورتی که هیچ دولتی وجود ندارد که نقصی در کارش نباشد. ولی بعضی مواقع از سوی تریبون ها اشتباهات بیان نمی شود و موفقیت ها چند برابر تبلیغ می شود و در زمانی دیگر مانند دولت یازدهم و دوازدهم پرسشها بزرگ نمایی شده است و دستاوردهای دولت نیز در اختیار مردم قرار نمی گیرد.

    در نتیجه زمینه مورد نیاز جهت نا امیدی مردم فراهم می شود. عده ای از جوانان که انقلاب را درک نکردند و با شرایط بد دوران قبل از انقلاب آشنا نیستند، با جنبش عده ای که خود را خیرخواه انقلاب و مردم می دانند تحت عنوان اعتراض به وضع معیشتی به خیابان ها آمدند ولی همین حرکات به کارها ضد انقلابی تبدیل شد و اصول انقلاب اسلامی را زیر پرسش برد. به گونه ای که به مقدسات مردم توهین و ارزش هایی که جهت آن بیش از ۳۰۰ هزار شهید تقدیم شده است زیر پرسش رفت و در انتها اتفاقاتی افتاد که باعث خوشحالی دشمن و نا امیدی داخلی شد. اقداماتی که هزینه داشت و بیش از همه مردم هزینه آن را پرداختند.

    واقعيت‌هاي تلخ دوران احمدي‌نژاد را نگفته‌ايم

    در برابر اعتراضاتی که مخرب نیستند چگونه باید واکنش‌ها کرد؟

    باید واقعیت ها را با مردم در میان گذاشت. ضعف ها و موفقیت های دولت را بدون حب و بغض جهت مردم بیان کرد. ضمن اینکه بیان ناکامی ها کافی نیست و افرادی که دلسوز دولت هستند، باید در کنار ناکامی ها راه حل به دولت ارئه دهند. به طور طبیعی مردم عزیز کشور عزیزمان ایران از ابتدا پشتیبان انقلاب بوده اند و نسل نو نیز خوشبختانه به رغم پرسشها متفاوت به کشور عزیزمان ایران علاقه مند است.

    اگر مردم در جریان امور قرار بگیرند شرایط فعلی را به گونه ای متفاوت می توان مدیریت کرد تا اینکه ایرادات جهت مردم بیان شود ولی خدمات دولت به اطلاع مردم نرسد. یکی از مقامات گذشته در سخنانی خطاب به دولت شهید رجایی گفتند مرغ زمانی که قصد تخم گذاری دارد، هنوز تخم نگذاشته همسایگان را مطلع می کند که قرار است در آینده تخم بگذارد، در صورتی که خدمات ارزشمند دولت به اطلاع مردم نرسید.

    این عدم علم مردم باعث سوء استفاده دشمن های نظام و افراد کج سلیقه داخلی شده است هست. آنها معتقدند اگر دولت را تخریب کنند پیروز میدان خواهند شد. غافل از اینکه همه ملت کشور عزیزمان ایران در داخل یک کشتی نشسته اند و این کشتی نا خدایی دارد. اگر این کشتی غرق شود، همه غرق خواهند شد. اگر روحانی سقوط کند مخالفان وی نیز ساقط خواهند شد. حوادث اخیر آزمایش بزرگی بود، عده ای اشتباه کردند و باید به آنها گوشزد شود که از خطای گذشته درس عبرت گرفته و مجددا شرایط را جهت سوء استفاده مهیا نکنند.

    هدف آنها که علیه دولت پمپاژ نا امیدی کردند چیست؟

    هدف آنها تخریب دولت هست. آنها در شروع به کار دولت فکر کردند اگر عده ای را به داخل خیابان بیاورند و نا امیدی را در داخل جامعه ترویج کنند، این کارها به سود آنها خواهد بود. در این راستا دکتر جهانگیری عالی ترین تحلیل را ارائه کردند که مخالفان می توانند مردم را به داخل خیابان بیاورند ولی نمی توانند آنها را از خیابان جمع کنند. مضمون سخنان معاون اول مدیر جمهور خطاب به مخالفان دولت این بود که آنها می توانند شروع کننده باشند، ولی آخر دهنده نیستند.

    زمانی که ۱۰۰ نفر در میدانی جمع می شوند و با جنبش عده ای اعتراض می کنند، اگر در همین حد معترض باشند، قطعا قابل کنترل خواهند بود ولی اگر جمعیت به چند هزار نفر برسد کنترل جمعیت ساده نیست لیکن عده ای که به دنبال سوء استفاده هستند شروع به سردادن شعارهای ساختار شکنانه می کنند و به قول روزنامه گاردین لاشخور ها در چنین شرایطی وارد می شوند تا لاشه خور وار به جان ملت بیفتند. خوشبختانه ملت عزیز کشور عزیزمان ایران به سرعت صف خود را از ساختارشکنان جدا کرد و شرایطی را به وجود آوردند که نظام تقویت شد و به حول و قوه الهی دشمن های خارجی و ناآگاهان داخلی به دستاوردی در این زمینه نرسیدند. واقعیت آن است که همه ما مدیون مردم هستیم.

    آیا مخالفان دولت توانستند به اهداف خود در این زمینه دست یابند؟

    مخالفان دولت جز تخریب قصد دیگری نداشتند. ولی بر اساس آن ضرب المثل معرف «عدو شود باعث خیر اگر خدا خواهد» نقشه های آنها نقش بر آب شد. خوشبختانه تصویر خواست آنها به وجود آمد لیکن عده ای که قبلا کم کاری می کردند از دولت و از دستاوردهای نظام دفاع و اعلام کردند دولت در چه شرایطی کشور را تحویل گرفته و اکنون اوضاع به چه شکل هست. بیش از ۸ سال در این کشور تنها در حدود ۱۰ تا۲۰ هزار شغل ایجاد می شد. ولی دولتی که در طول یک سال بیش از ۷۰۰ هزار شغل ایجاد کرده، قابل تشویق است نه توبیخ. دولتی که توانسته است قیمت تورم را از حدود ۴۰ درصد، تک رقمی کند قابل تحسین هست. دولتی که توانسته تراز تجارت خارجی کشور عزیزمان ایران را بعد از ۶۲ سال مثبت کند قابل قدردانی هست. این موارد با کمال تاسف با مردم در میان گذاشته نشده به گونه ای که افرادی که شرایط کشور را سخت کردند، اکنون مدعی هستند.

    افرادی که شرایط فعلی را به وجود آوردند با سخنان نا امید کننده و تخریب نهاد های انقلاب از جمله قوه قضائیه به نا امیدی مردم کمک کردند. مخالفان دولت قصد تخریب داشتند ولی «از قضا سرکنگبین صفرا فزود» و آنی که مخالفان می خواستند، اتفاق نیفتاد. آنها به دنبال گل آلودگی آب بودند تا بتوانند ماهی خود را صید کنند ولی خداوند تدبیر دیگری کرد. مگر می شود بدنه نظام را تخریب کرد و بعد اعلام کنیم در صدد تقویت نظام هستیم؟ با همت مردم و درایت مقام معظم رهبری و هوشیاری دولت تصویر خواست آنها حاصل شد.

    هرچند مردم در برابر این افراد و برنامه ریزان علیه دولت به پشتیبانی از نظام ایستادند باز هم احتمال وقوع این حوادث یا مقابله با دولت وجود دارد؟

    عده ای خود را به خواب زده اند. چنین افرادی را نمی توان بیدار کرد. حتی اگر آب به صورت این افراد بپاشیم از خواب تخریب دولت بیدار نمی شوند. این افراد در خواب غفلت و دنیاپرستی و میل تکیه زدن بر اریکه قدرت فرو رفته اند. این افراد بیدار نخواهند شد. بار ها مردم این افراد را بیدار کرده اند ولی بیدار نشدند. عالی ترین مثال جهت برخورد این افراد هجمه ها به محروم هاشمی در وقت حیات ایشان است.

    ۳۷ سال آیت ا… هاشمی را تخریب کردند ولی ارتحال ملکوتی ایشان و بدرقه مردم واضح ترین پاسخ بود. مردم به صحنه آمدند و با استقبال از مرحوم هاشمی نشان دادند به رغم تخریب ها این مرد بزرگ تا چه میزان در دل مردم جا داشت. همین مخالفان آیت ا… هاشمی کینه توزانه درصدد هاشمی زدایی در دولت هستند. این افراد به علت کینه و عداوتی که نسبت به آیت ا… هاشمی در گذشته و نسبت به تفکر هاشمی در دولت تدبیر و امید دارند، به تخریب دولت ادامه خواهند داد. مگر آنکه مردم به اوج آگاهی برسند و اجازه تخریب را از آنها بگیرند لیکن مخالفان دولت هم رسانه دارند، هم تخریب نمی کنند و هم از خدا وحشت ندارند و کسی که از خدا نترسد از بیان غیر واقعیت ها ابا نخواهد داشت و به طور طبیعی در مسیر حقیقت قرار نخواهد گرفت. بنابراین این افراد همچنان کینه توزانه در صدد تخریب دولت خواهند بود.

    با توجه به خدمات مثبت دولت در گذشته و پرسشها و چالش های دیگری که پیش روی دولت وجود دارد، مدیر جمهور جهت هماهنگی زیاد مردم چگونه باید واکنش‌ها کند؟

    اگر همه نیرو ها در درون نظام دست به دست هم دهند از روزی که روحانی قدرت گرفت، حداقل ۱۵ سال طول خواهد کشید که اقتصاد کشور عزیزمان ایران به جایگاه خود در سال ۱۳۸۳ باز گردد. افرادی که موجبات تخریب لایه های متفاوت اقتصادی را فراهم آوردند و با واردات بی رویه تولید در کشور را نابود و اقتصاد کشور عزیزمان ایران را با بیماری هلندی مواجه کردند، به جای اینکه توضیح دهند با کمال تاسف طلبکار شده است اند. به طور طبیعی اگر مسئولان دست به دست هم ندهند و همراه و همدل نباشند، انتظار مردم کشور عزیزمان ایران محقق نخواهد شد.

    عبور از گردنه های سرسخت نیاز به همدلی زیاد دارد. اقتصاد کشور عزیزمان ایران به شدت بیمار هست. باید این اقتصاد بیمار جراحی شود و به اتاق عمل برود. بعد از اتاق عمل دوران نقاهت را باید سپری کند. این دولت بر سر دو راهی واقع شده است است یا باید ظرف حدود چهار سال آینده که از عمر دولت باقی است این کارها را در اقتصاد کشور شروع کند و مردم و نهاد ها و تریبون ها از کارها دولت تحت عنوان اقتصاد مقاومتی حمایت کنند و یا اینکه مخالفان فشار خواهند آورد که این دولت هم مانند دولت های گذشته تحت فشار دست به جراحی در اقتصاد کشور نخواهد زد. البته اگر اقدامی در اقتصاد صورت نگیرد، شرایط همچنان نا مطلوب باقی خواهد ماند. ولی اگر قرار است این مریض به اتاق عمل برود اطرافیان این مریض باید به کمک بیایند. در غیر این صورت پرسشها ادامه خواهد یافت و اقتصاد کشور عزیزمان ایران هر روز ورشکسته تر خواهد شد. اگر اقتصاد کشور عزیزمان ایران به اتاق عمل نرود باید به چشم خود فوت تدریجی آن را مشاهده کنیم. تعطیلی یکایک واحد های تولیدی را به چشم خواهیم دید. ولی اگر از آخرین دستاوردهای علم اقتصاد دان ها که سال ها در اقتصاد کشور عزیزمان ایران مطالعه کرده اند، استفاده کنیم آن وقت اقتصاد کشور عزیزمان ایران شکوفا خواهد شد.

    دولت قصد دارد اصلاحات اقتصادی مورد نیاز را انجام دهد و به عبارت بهتر اقتصاد کشور عزیزمان ایران را به اتاق جراحی ببرد. در این مسیر مجلس باید به کمک دولت بیاید و قوه قضائیه نیز باید در این مسیر دولت را یاری کند. البته تریبون های رسمی و غیر رسمی کشور نیز باید در این مسیر دولت را کمک کنند. این تریبون ها باید واقعیت را بیان کنند تا مردم به این اقدام دولت یاری رسانند. در غیر این صورت اگر همیاری از سوی همه ارکان قدرت با دولت نباشد روحانی هم نمی توانند اقتصاد بیمار کشور عزیزمان ایران را به اتاق جراحی ببرد و شرایط کشور همچنان نا مطلوب باقی خواهد ماند. مانند مریضی که اگر به اتاق عمل نرود باید شاهد فوت تدیجی او باشیم این گزینش با همه تصمیم سازان و تصمیم گیران کشور هست. دولت تصمیم خود را جهت اصلاح چارچوب های اقتصادی کشور در زیر سایه اقتصاد مقاومتی گرفته هست. به شرط آنکه که همصدایی در این زمینه وجود داشته باشد. در این صورت در آینده نه چندان دور شاهد جهش در ابعاد متفاوت اقتصادی خواهیم بود. به گونه ای که با سرعت بیشتری مسئله بیکاری در جامعه در مسیر حل شدن قرار خواهد گرفت.

    امکانات جهش اقتصادی وجود دارد ولی اجرای آن از سوی دولت نیازمند یک عزم ملی هست. به نظر می رسد بعد از حوادث اخیر که مردم در حمایت از نظام و دولت به صحنه آمدند باید ریز به ریز پرسشها ساختاری در اقتصاد کشور عزیزمان ایران را به زبانی همه فهم جهت آحاد مردم جامعه در میان گذاشت. در این صورت مردم نیز جهت زندگی بهتر در آینده و عوض کردن در شرایط اجتماعی و اقتصادی هزینه های این تحول اقتصادی را خواهند پرداخت و قدرت تحمل خود را زیاد کردن خواهند داد. در این صورت البته ایرانی سرافراز، آباد، آزاد و درخور جایگاه ایرانیان در نظام بین الملل خواهیم داشت.

    واژه های کلیدی: ایران | اقتصاد | اقتصاد | ایرانی | اقتصادی | ایرانیان | دولت روحانی | اخبار سیاسی و اجتماعی

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار