بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار علمی و آموزشی هوش مصنوعی خطرناکتر از سلاح هسته‌ای

    مدیر بزرگترین کارخانه خودروهای هوشمند جهان: هوش مصنوعی از سلاح هسته‌ای کره شمالی هم خطرناک‌تر است 

    هوش مصنوعی خطرناکتر از سلاح هسته‌ای

    هوش مصنوعی خطرناکتر از سلاح هسته ای

    عبارات مهم : روبات

    مدیر بزرگترین کارخانه خودروهای هوشمند جهان: هوش مصنوعی از سلاح هسته ای کره شمالی هم خطرناک تر است

    «ایلان ماسک» مدیر بزرگترین کارخانه تولید خودروهای برقی در دنیا که مدیریت یکی از بزرگترین شرکت های فضایی موسوم به SpaceX را هم برعهده دارد بار دیگر در مورد خطرات هوش مصنوعی ابراز نگرانی کرد و هفته گذشته در جریان مصاحبه خود با روزنامه گاردین گفت: «خطرات هوش مصنوعی از توانایی هسته ای کره شمالی به مراتب زیاد و سهمگین تر است».

    هوش مصنوعی خطرناکتر از سلاح هسته‌ای

    به گزارش کشور عزیزمان ایران آنلاین؛مدیر کارخانه خودروسازی «تِسلا» بعد از مصاحبه مذکور، این نگرانی بزرگ را روی صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر هم به اشتراک گذاشت و بار دیگر به جهانیان گفت زیاد از هر وقت دیگر باید در مورد توسعه هوش مصنوعی دلواپس باشند. گفتنی است هفته گذشته در جریان مسابقه های بازی های رایانه ای Dota 2 یک روبات هوشمند که در استارتاپ توسعه هوش مصنوعی «ایلان ماسک» ساخته شده است بود توانست هوشمندترین و زیرک ترین فرد دنیا در حوزه بازی های رایانه ای را شکست دهد تا با این اتفاق جهت نخستین بار روبات ها یک پله بالاتر از انسان قرار بگیرند. آقای ماسک به جای آنکه اتفاق مذکور را یک موفقیت بداند در مورد آن ابراز نگرانی کرد و توضیح داد این نخستین گام جهت شروع پرسشها تازه بشر محسوب می شود.

    هوش مصنوعی خطرناک

    ماسک در توئیت خود نوشت: «اگر شما در مورد امنیت هوش مصنوعی نگرانی ندارید، باید جدی تر به این مسأله فکر کنید. خطر این فناوری بسیار زیاد از کره شمالی است».

    مدیر بزرگترین کارخانه خودروهای هوشمند جهان: هوش مصنوعی از سلاح هسته‌ای کره شمالی هم خطرناک‌تر است 

    این نخستین باری نیست که ماسک با نگرانی از هوش مصنوعی حرف می زند و آن را یکی از خطرناک ترین یافته های بشر در طول تاریخ می داند. او پیش تر در اکتبر ۲۰۱۴ از هوش مصنوعی به عنوان «بزرگترین ترساندن بشر» یاد کرده بود و اگرچه به صورت همزمان به سرمایه گذاری های خود در استارتاپ ها و سازما ن های فعال در این عرصه ادامه می داد، ولی از حضور این فناوری ابراز وحشت می کرد.

    زمانی که هفته گذشته روبات OpenAI جهت نخستین بار موفق شد انسان را در حوزه بازی های رایانه ای شکست دهد آقای ماسک اظهار داشت که این موفقیت چندان هم خوشایند نیست و باید منتظر ماند و دید در آینده نزدیک چگونه هوش مصنوعی زندگی را جهت انسان سخت می کند. او هفته گذشته در یک توئیت مجزا گفت: «هیچ کس دوست ندارد کنترل شود، ولی همه ابزارهای زندگی (اتومبیل ها، هواپیماها، غذاها، داروها و غیره) چیزی را که بواسطه هوش مصنوعی به انسان تحمیل می کنند، کنترل شدن است».

    توئیت های ماسک در حالی منتشر شد که تمامی رسانه ها از هفته گذشته اخبار موفقیت او در زمینه توسعه هوش مصنوعی را منتشر کردند و از توانایی های روبات OpenAI سخن گفتند. این روبات توانست در تمام بازی های فردی در مسابقه های جهانی Dota 2 به پیروزی برسد و عالی ترین بازیکنان جهانی را هم شکست دهد تا در نهایت جایزه ۲۴٫۸ میلیون دلاری را از آن خود کند. هوش مصنوعی هم اکنون این توانایی را دارد تا آینده نگری کند بازیکن انسانی نیروی خود را در چه نقطه ای متمرکز می کند، قرار است چگونه مراحل پیش رو را ادامه دهد، تا چه اندازه سرعت عملیات او با پیروزی در ارتباط است و به عبارت راحت تر چند درصد توان برنده شدن دارد.

    هوش مصنوعی خطرناکتر از سلاح هسته‌ای

    در کنار این موارد، روبات مجهز به هوش مصنوعی می تواند بسیار سریع تر از انسان عمل کند و بدون آنکه بعد از گذشت چند ساعت خسته شود، تمام کارها مورد نیاز را بدون اشتباه انجام دهد.

    «ایلان ماسک» در دسامبر ۲۰۱۵ تصمیم گرفت شرکت غیرانتفاعی OpenAI را که در زمینه تحقیق و توسعه هوش مصنوعی فعالیت می کند، خریداری کند. نشانه شرکت مذکور این بود که هوش مصنوعی را به گونه ای توسعه دهد که بیشترین شباهت را به رفتارهای انسانی داشته باشد و بعضی وظایف را بدون دخالت انسان بدرستی انجام دهد.

    مدیر بزرگترین کارخانه خودروهای هوشمند جهان: هوش مصنوعی از سلاح هسته‌ای کره شمالی هم خطرناک‌تر است 

    سرمایه گذاری های گسترده

    تلاش آقای ماسک نخستین اتفاقی نبود که به پیروزی هوش مصنوعی در برابر انسان ختم شد. طرح Deepmind AI که در آن «ایلان ماسک» یکی از نخستین سرمایه گذاران بود به گونه ای پیش رفت که شرکت مذکور موفق شد در مسابقه های Go همه شرکت کنندگان انسانی را شکست دهد و در بازی های استراتژیک StarCraft II با اتخاذ عالی ترین تصمیم ها در آن واحد، بیشترین امتیاز را کسب کند. صحبت های ماسک در مورد خطرناک بودن هوش مصنوعی و گستره تبعات آن بیش از بمب اتمی در حالی منتشر شد که «مارک زاکربرگ» مدیرعامل شرکت فیسبوک چندی پیش گفت که هوش مصنوعی هیچ خطری در پی ندارد و همه بخش های مرتبط با آن تحت کنترل انسان توسعه می یابد. البته ماسک در این خصوص توضیح داد که آگاهی زاکربرگ در مورد هوش مصنوعی محدود است و بدرستی نمی داند در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. مدیرعامل فیسبوک هم در پاسخ به این بیانات گفت که ماسک بی علت ترسیده و فناوری کاربردی هوش مصنوعی تا این اندازه مسئله و دردسر نخواهد داشت.

    آقای ماسک به روزنامه گاردین توضیح داد که سرمایه گذاری های قبلی او در عرصه هوش مصنوعی به علت ورود به حوزه تازه فناوری با توقع بازگشت مالی نبوده هست. او گفت: «من هرگز به خاطر بازگشت مالی در زمینه هوش مصنوعی سرمایه گذاری نکردم و در تمام این سال ها فقط قصد داشتم متوجه شوم این فناوری به چه سمتی حرکت می کند و کاملاً مطمئن هستم که خطرات هوش مصنوعی بسیار زیاد از مزایای آن است». او در ادامه توضیح داد: «در حال حاضر تمام خودروهای خودرانی که در کارخانه من ساخته می شوند به فناوری هوش مصنوعی مجهز شده است اند تا بدون دخالت راننده بتوانند به مقصد برسند و باید گفت این نوع فناوری که به نوعی باعث می شود زندگی انسان ها راحت تر انجام شود مشکلی ندارد و مسئله آنجا شروع می شود که هوش مصنوعی رفته رفته به یک فناوری قدرتمند تبدیل و در آینده بتواند بر انسان حاکم شود».

    هوش مصنوعی خطرناکتر از سلاح هسته‌ای

    ماسک در این زمینه به فیلم های سینمایی از جمله «ترمیناتور» که با عنوان هوش مصنوعی ساخته شده است اند اشاره کرد و توضیح داد اگرچه این فیلم ها هم اکنون تخیلی به نظر می رسند، ولی تا یک دهه آینده می توانیم شاهد آنها در زندگی واقعی باشیم.

    «ایلان ماسک» که بتازگی وارد ۴۶ سالگی شده است است و اصلیت او به آفریقای جنوبی برمی گردد ۲۱٫۳ میلیارد دلار سرمایه نقدی دارد و تمامی آنها را در جهت توسعه علم به کار می گیرد. شرکت SpaceX او قرار است جهت نخستین بار در تاریخ، سفر توریستی فضایی را جهت انسان ممکن کند، شرکت تِسلا جهت نخستین بار خودروهای خودران و هوشمند را وارد خیابان های دنیا کرده هست، شرکت X.com قرار است بزرگترین شبکه پرداخت الکترونیک در دنیا را راه اندازی کند، شرکت Hyperloop سریع ترین سیستم حمل و نقل دنیا را توسعه می دهد و… تمامی این مراکز که زیر نظر ماسک اداره می شوند که هرکدام به نوعی درگیر هوش مصنوعی هستند.

    واژه های کلیدی: روبات | فناوری | هوش مصنوعی | سرمایه گذار | سرمایه گذاری | اخبار علمی و آموزشی

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار