بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار اجتماعی هشدار!كمبود مخازن آب اضطراري پایتخت کشور عزیزمان ایران

    شکایت زلزله زدگان از بی آبی شاید در نگاه اول تشنگی، لباس ها و ظرف های شسته نشده و پرسشها برطرف حاجت را به چشم آورد، ولی بعد ماجرا چیز دیگری هست. در واقع فقدا

    هشدار!كمبود مخازن آب اضطراري پایتخت کشور عزیزمان ایران

    هشدار!كمبود مخازن آب اضطراري تهران

    عبارات مهم : ایران

    شکایت زلزله زدگان از بی آبی شاید در نگاه اول تشنگی، لباس ها و ظرف های شسته نشده و پرسشها برطرف حاجت را به چشم آورد، ولی بعد ماجرا چیز دیگری هست. در واقع فقدان آن نشأت گرفته از بی کفایتی و بی تدبیری بعضی مسئولان که یادشان می رود اتفاق هیچ گاه خبر نمی کند. با این حال گرچه نباید کارها دلسوزانه را در این راستا از یاد برد، ولی همواره شاهد هستیم که موازی کاری ها و نبود مدیریت یکپارچه در مواقع بحرانی نه تنها پرسشها را کم کردن نداده بلکه به شدت فاجعه نیز افزوده است.

    هشدار!كمبود مخازن آب اضطراري پایتخت کشور عزیزمان ایران

    ایران طی مدت اخیر به خود کم زلزله ندید. اتفاق پشت حادثه. از کرمان، شیراز و بوشهر و کرمانشاه گرفته تا کلانشهر تهران. گرچه زلزله پایتخت کشور عزیزمان ایران تلفات چندانی را از خود به جای نگذاشت، ولی براساس اظهارنظرات صاحبنظران همچنان صدای پای زلزله در پایتخت کشور عزیزمان ایران به گوش می رسد. آن چنان که هر لحظه باید منتظر لرزشی در پایتخت باشیم که خسارت بسیاری را به بار خواهد آورد. با این حال باید از امروز به فکر فردای خود باشیم، آیا که اتفاق هیچ گاه خبر نمی کند و در این بین به علت قصور مسئولان امکان دارد که مردم در شرایط بحرانی سرنوشت مشکل را از سر بگذرانند. مصداق آن زلزله اخیر کرمانشاه است که همچنان هموطنان مصیبت زده در اوضاع نامناسبی به سر می برند.

    آن چنان که مردم به علت عدم مدیریت یکپارچه نسبت به مسئولان بی اعتماد شده است و دائما انتقادهای خود را روانه آنها می کنند. حال تصور کنید که اگر در پایتخت کشور عزیزمان ایران زلزله ای رخ دهد، چه خواهد شد؟ آن چنان که از مدت ها پیش گوشمان از هشدار زلزله احتمالی در پایتخت کشور عزیزمان ایران پر شده است هست، ولی نه تنها جدی گرفته نشده بلکه همچنان با جان شهروندان تهرانی بازی می شود. به عبارت دیگر تاکنون در این راستا طرح هایی به میان آمده اند که به درستی عملیاتی نشده و در دست انداز پیچ و خم های اجرایی گیر افتاده اند.

    شکایت زلزله زدگان از بی آبی شاید در نگاه اول تشنگی، لباس ها و ظرف های شسته نشده و پرسشها برطرف حاجت را به چشم آورد، ولی بعد ماجرا چیز دیگری هست. در واقع فقدا

    برای مثال امسال بعد از زلزله ۲/۵ ریشتری که پایتخت کشور عزیزمان ایران را لرزاند، قرار شد «طرح آبرسانی اضطراری تهران» در دستور وزارت نیرو قرار بگیرد، چراکه در شرایط بحرانی ضرورت دارد آب مورد نیاز مردم مصیبت زده تامین شود. گرچه مدت های مدیدی از این رویکرد می گذرد، ولی همچنان شاهد فقدان مخازن اضطراری آب در سطح پایتخت کشور عزیزمان ایران هستیم که بر عمق ماجرا می افزاید. از این رو باید دوباره ضعف های موجود را در بوق و کرنا کنیم تا به چشم مسئولان بیاید، آیا که معمولا مدتی بعد از بروز حوادث خلأهای موجود از یاد می روند. بدون آنکه ترتیب اثری داده شود. این در حالی است که جان آدمی در میان است و باید با خدمات ارزنده در حفظ آن کوشا باشیم.

    مخازن آب اضطراری پایتخت

    بر اساس آمارها ۳۶۰ نقطه پایتخت کشور عزیزمان ایران در این طرح جهت راه اندازی مخازن آب اضطراری مشخص شده است اند که به اعتبار ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومانی نیاز دارند، ولی آنچه در عمل شاهد آن بودیم تنها راه اندازی دو مخزن در نقطه پارک شهر و زرگنده به صورت آزمایشی هست. در واقع باید گفت که خرداد امسال نخستین مخزن و سامانه آبرسانی اضطراری کشور در منطقه یک پایتخت کشور عزیزمان ایران به بهره برداری رسید. در ساخت این مخزن از لوله جنس چدن داکتیل با قطر ۲۰۰۰۰ میلی متر استفاده شده است و تمامی لوله و اتصالات استفاده شده است در ساخت مخزن در برابر زمین لرزه مقاوم است.

    مراحل اجرایی و ساخت این مخزن که تابستان ۱۳۹۵ در محله زرگنده شروع شده است بود، خرداد امسال بعد از ٩ ماه به آخر رسید. ماه جاری دومین مخزن طرح آبرسانی اضطراری پایتخت کشور عزیزمان ایران در پارک شهر افتتاح شد. هزینه انجام طرح مخزن پارک شهر نزدیک به ۵۵۰ میلیون تومان بوده هست. این دو مخزن ۱۰۰ هزار لیتر ظرفیت دارند و جهت بروز حوادث طبیعی طراحی شده است اند و در شرایط بحرانی در سه روز ابتدایی آب مورد نیاز حدود ١١ هزار نفر را تامین می کنند. با این حال باید تعداد مخازن ذخیره آب اضطراری زیاد کردن یابد تا تسهیلات بیشتری را در اختیار پایتخت نشینان قرار دهد.

    هشدار!كمبود مخازن آب اضطراري پایتخت کشور عزیزمان ایران

    ۲ مخزن آب اضطراری بعد از ۱۶ سال

    ماه جاری مدیر شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران بیان کرد که بعد از ۱۶ سال یعنی بعد از سال ۸۰ که بنا بود مخازن اضطراری آب در سطح شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران ایجاد شود، فقط دو منبع داریم. محسن هاشمی ادامه داد: باید در وقت بروز اتفاق آب شرب مردم را در روزهای اولیه تهیه کنیم و در پازل مدیریت بحران به خوبی جا داده شود. در وقت هایی که اتفاق داریم خیلی از پرسشها سریع مطرح می شود و به همان سرعت فراموش می شود.

    شکایت زلزله زدگان از بی آبی شاید در نگاه اول تشنگی، لباس ها و ظرف های شسته نشده و پرسشها برطرف حاجت را به چشم آورد، ولی بعد ماجرا چیز دیگری هست. در واقع فقدا

    او ادامه داد: در همه شهرها جزیره ایی تصمیم گیری می شود و خبری از مدیریت یکپارچه نیست. هنگامی که در وقت اجرا و تحویل پروژه ای دچار خسران و عقب ماندگی می شویم و به نتیجه نمی رسد به اعتماد مردم صدمه زیادی وارد می شود. مدیر شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران یادآور شد: شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران در شرکت آبفا سهام دارد و باید آقای نجفی از جایگاه مدیریتی خود جهت ایجاد این مخازن استفاده کند. ما در حین انجام پروژه مسئله داریم چه برسد به وقت وقوع زلزله. هاشمی تاکید کرد: مورد نیاز است تمام اجزای مدیریت شهری در یک مدیریت یکپارچه با همدیگر همکاری کنند. مسئولیت های شهری ۲۶ مورد را مشمول بر می شود که فقط سه مورد آن در دست شهرداری است.

    او بیان کرد: طرح فاضلاب پایتخت کشور عزیزمان ایران که با پیگیری آیت ا… هاشمی رفسنجانی و استفاده از منابع و کمک های بین المللی شروع شد، امروزه به ثمر نشسته و در حال تکمیل هست، ولی تناوب های قبلی و بعدی آن نیاز به توجه خاص دارد. اتلاف منابع در شبکه آبرسانی شهر قابل توجه است و در صرفه جویی آب از اولویت های اوج به شمار می آید. به گزارش خبرگزاری فارس، مدیر شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران اظهار کرد: احداث تصفیه منزل های مدرن که با فناوری نانو اقدام به گرفتن مشکل آب و امکان استفاده فاضلاب و آب های سطحی در کشاورزی و سایر مصارف صنعتی را فراهم می کنند نیز باید مورد توجه واقع شده است و به تدریج بخش های بیشتری از آب مصرفی شهر را به چرخ آب بازگرداند.

    هشدار!كمبود مخازن آب اضطراري پایتخت کشور عزیزمان ایران

    وضعیت بحرانی سوله های مدیریت بحران

    «مدیریت یکپارچه شهری به معنای اتخاذ یک رویکرد کل نگرانه و طراحی سازوکارهایی جهت پیگیری رویکرد مذکور در مدیریت شهر هست. الگوی مدیریت یکپارچه شهری نه تنها باید به عنوان الگوی مهم اداره کلانشهری همچون پایتخت کشور عزیزمان ایران مورد توجه قرار گیرد، بلکه لزوم به کارگیری این الگوی مدیریتی در وقت وقوع بحران، اهمیت بیشتری پیدا می کند.» اینها را پروانه مافی، نماینده مردم پایتخت کشور عزیزمان ایران در مجلس به «آرمان» می گوید. به گفته او مورد نیاز است که سیستم مدیریت بحران کشور از یک «برنامه جامع» پیروی کند تا پیش از وقوع بحران و نیز در وقت بحران مسئولیت پاسخگویی در برابر کارها صورت گرفته تنها بر عهده یک شرکت واحد باشد. مافی عنوان می کند: کلانشهر پایتخت کشور عزیزمان ایران و بسیاری از شهرهای دیگر کشور تاب آوری بسیار پایینی در برابر حوادث طبیعی و انسان ساخت دارد.

    بنابراین وجود سازمانی همچون «سازمان مدیریت بحران کشور» به منظور ایجاد مدیریت یکپارچه در امر سیاستگذاری، برنامه ریزی، ایجاد هماهنگی و انسجام در زمینه های اجرایی و پژوهشی، اطلاع رسانی متمرکز، نظارت بر مراحل متفاوت مدیریت بحران و بطور کلی بهره مندی از توانمندی های ملی، منطقه ای و محلی در مواجهه با حوادث طبیعی و سوانح پیش بینی نشده جهت کشور حائز اهمیت هست. این نماینده مجلس خاطرنشان می کند: البته این توصیه را باید مدنظر قرار دهیم که وجود سیستم جامع مدیریت بحران به تنهایی نمی تواند، اثر بخش باشد و این الگو زمانی کارآیی و اثربخشی حقیقی خود را پیدا می کند که نظر بحران محوری به نظر آینده نگرانه یا مبتنی بر ارتقا تاب آوری عوض کردن یابد.

    او توضیح می دهد: بدهید معنا که سیستم مدیریت بحران در کشور باید به سمتی حرکت کند تا قبل از وقوع بحران، کارها پیشگیرانه انجام دهد و در انتظار وقوع بحران و ارزیابی تبعات آن نباشد. از نظر من اگر این نظر در سیستم مدیریت بحران کشور اصلاح شود و در قالب یک الگوی جامع به مرحله عملیاتی برسد، خسارت های مالی و جانی ناشی از وقوع بحران بدون شک کم کردن چشمگیری خواهد داشت. مافی ادامه می دهد: زیاد کردن تاب آوری شهری تنها به معنای اقداماتی در جهت مقاوم سازی و ایمن سازی کالبد شهر نیست، بلکه باید آینده نگری هایی جهت جلوگیری از زیاد کردن تلفات بعد از وقوع بحران صورت گیرد.

    او می افزاید: جهت مثال باید «سوله های مدیریت بحران» در نقاط متفاوت شهر تعبیه شود که افراد بازمانده و اتفاق دیده که محل اسکان خود را از دست داده اند در این اماکن ساماندهی شوند، ولی متاسفانه اوضاع سوله های مدیریت بحران در شهرهای کشور به هیچ وجه مطلوب نبوده و شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران تنها ۱۰۲ سوله دارد که قرار است تا آخر برنامه پنج ساله دوم شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران به ۱۵۰ عدد برسد، ولی باز هم پاسخگوی جمعیت بیش از ۹ میلیون نفری پایتخت کشور عزیزمان ایران نیست. این نماینده مجلس می گوید: علاوه بر سوله های مدیریت بحران، موارد دیگری همچون منابع آب اضطراری، سیستم های هشداردهنده و … باید مدنظر قرار گیرند تا تلفات ناشی از حوادثی همچون زلزله تا حد امکان کم کردن یابد. در سخن آخر نیز باید این توصیه را متذکر شوم که هزینه پیشگیری از بحران بسیار کمتر از هزینه های ناشی از تلفات مالی و جانی آن است.

    آرمان/نگین باقری

    واژه های کلیدی: ایران | زلزله | مدیریت | مدیریت | اخبار اجتماعی

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار