بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی سیاست دولت کنترل بازار است/ رییس جمهور دستور داده مسئله تخم مرغ پیگیری و حل شود ، نوبخت

    سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه سیاست دولت بر کنترل بازار هست، اعلام کرد که رییس جمهور دستور داده مسئله زیاد کردن قیمت تخم مرغ پیگیری و حل شود.

    سیاست دولت کنترل بازار است/ رییس جمهور دستور داده مسئله تخم مرغ پیگیری و حل شود ، نوبخت

    نوبخت: سیاست دولت کنترل بازار است/رییس جمهور دستور داده مسئله تخم مرغ پیگیری و حل شود

    عبارات مهم : سیاست

    سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه سیاست دولت بر کنترل بازار هست، اعلام کرد که رییس جمهور دستور داده مسئله زیاد کردن قیمت تخم مرغ پیگیری و حل شود.

    به گزارش ایسنا، محمدباقر نوبخت صبحگاه امروز در نشست خبری خود با اهالی رسانه با اشاره اینکه سیاست دولت بر کنترل بازار هست، گفت: دولت همچنان بر سیاست مهار تورم تاکید دارد و مجلس انتظار دارد که دولت نسبت به اصلاح قیمت های حامل های انرژی اقدام کند.

    سیاست دولت کنترل بازار است/ رییس جمهور دستور داده مسئله تخم مرغ پیگیری و حل شود ، نوبخت

    وی افزود: دولت مگر اجازه می دهد که مردم زیر بار تورم و گرانی زندگی کنند؟ دولت خود را امسال هم مثل سالهای گذشته خود را موظف می داند در برابر تورم و زیاد کردن قیمت ارز مقاومت کند.

    نوبخت با بیان اینکه دولت به ثبات اقتصادی توجه دارد، گفت: اینکه ارزش ریال در برابر سایر ارزهای خارجی پایین بیاید موضوعی نیست که مورد قبول دولت باشد و اینکه گفته می شود قرار است قیمت بنزین و مواردی نظیر آن زیاد شود، همه جزو گمانه زنی هاست

    سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه سیاست دولت بر کنترل بازار هست، اعلام کرد که رییس جمهور دستور داده مسئله زیاد کردن قیمت تخم مرغ پیگیری و حل شود.

    سخنگوی دولت در ادامه با اشاره به زیاد کردن قیمت تخم مرغ در روزهای اخیر، اظهار کرد: قیمت تخم مرغ به عنوان یکی از اقلام غذایی مردم روال با ثباتی را در چهار ماهه نخست امسال داشته هست، ولی از مردادماه با توجه به کم کردن تولیدات داخلی نه تنها قدرت صادرات خود را از دست دادیم بلکه مسئله آنفولانزا روی میزان تولید ما و بعضی کشورها اثر سوء گذاشت.

    سخنگوی دولت تاکید کرد: آنفولانزایی که ما و بعضی کشورها درگیر آن شدیم باعث شد جهت حفظ سلامت مردم نسبت به معدوم کردن مرغ ها اقدام کنیم و در این راستا ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن مرغ تخم گذار معدوم شد که ۱۴ تا ۲۰ درصد از نیاز ما را این میزان مرغ معدوم شده است تامین می کرد و دولت نیز ۳۰ میلیارد تومان جهت جبران این خسارات در سال گذشته پرداخت و امسال هم ۱۰۰ میلیارد تومان جهت جبران آن پرداخت کرد.

    نوبخت با اعلام اینکه رییس جمهور دستور دادند که به این عنوان پیگیری و مسئله زیاد کردن قیمت تخم مرغ حل شود، گفت : وزارت جهادکشاورزی نیز در این زمینه کارها به هنگامی که انجام داد، در حال حاضر مجوز واردات ۱۹ هزار تن تخم مرغ داده شده است است و ۱۲۰ هزار تن دیگر نیز در حال مجوز ادامه گرفتن است و ۱۱۰ هزار تن تخم مرغ هم ترخیص شده است است.

    سیاست دولت کنترل بازار است/ رییس جمهور دستور داده مسئله تخم مرغ پیگیری و حل شود ، نوبخت

    وی تصریح کرد: در چنین مباحثی است که بحث تکفیک وزارت منزل ها اهمیت پیدا می کند. مخصوصاً در کشور ما که کوچکترین عوض کردن قیمتی باعث تصویر العمل هایی اجتماعی می شود، انتظار داریم مجلس محترم به این عنوان التفات کند هرچند که در هر صورت سیاست دولت کنترل تورم است و با عرضه کردن محصولات، به قیمت واردات این کار را خواهد کرد.

    سخنگوی دولت ادامه داد: تورم یعنی قدرت خرید خانواده ها پایین بیاید یا پایین آوردن قیمت ارز باعث پایین آمدن ارزش ریال شود. بله، درست است که عده ای همین را می خواهند ،اما دولت تاجر نیست و مطمئن باشید امسال هم مثل سال های قبل خود را جهت کنترل قیمت ها موظف می داند.

    سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه سیاست دولت بر کنترل بازار هست، اعلام کرد که رییس جمهور دستور داده مسئله زیاد کردن قیمت تخم مرغ پیگیری و حل شود.

    نوبخت با تاکید بر اینکه هر لحظه گزینش بین بد و خوب نیست و گاهی اوقات گزینش در شرایط اضطراری صورت می گیرد، گفت: من هیچ گاه حرفی نمی زنم که گارانتی اجرایی نداشته باشد. این فضاسازی هایی که ایجاد کرده اند و می گویند دولت کنترل تورم را کنار گذاشته هست، درست نیست، سیاست ما کنترل تورم است.

    وی همچنین با اشاره به پیگیری مطالبات سپرده گذاران موسسات مالی از سوی دولت گفت: از مردم خواهش می کنم دقت کنند. بارها به مردم گفتند ولی باز هم سپرده گذاری کردند. ما پیگیر مطالبات آنان بعد از جلسه روسای سه قوه هستیم و آقای مدیر جمهور پیگیر این مسئله هستند.

    سیاست دولت کنترل بازار است/ رییس جمهور دستور داده مسئله تخم مرغ پیگیری و حل شود ، نوبخت

    نوبخت با تاکید بر اینکه دولت در سالهای گذشته از مجوز زیاد کردن حامل های انرژی استفاده نکرد، گفت: این در حالی است که بر اساس قانون، این اصلاح قیمت حق دولت هست، ولی دولت ریالی از این پول را به خزانه نیاورد و هر سال بین ده تا دوازده میلیارد تومان از محل خزانه را به درآمدهای حاصل از زیاد کردن حامل های انرژی اضافه و یارانه های مردم پرداخت کرد ولی جهت سال آینده دولت تصمیم دارد این درآمد را صرف ایجاد اشتغال کند.

    سخنگوی دولت ادامه داد: جهت سال آینده در نظر داریم ۱۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومانی که به واحدهای تولیدی تخصیص داده شده است داده بودیم را تا ۷۵ هزار میلیارد تومان زیاد کردن دهیم که از این میزان، ۱۷ هزار میلیارد تومان آن را از محل اصلاح قیمت ها تامین می کنیم تا تامین اشتغال با فشار زیاد بر مردم همراه نشود و هر رقمی که از زیاد کردن قیمت حامل های انرژی به دست آید، حداقل ۶۰ هزار میلیارد تومان به آن اضافه می کنیم تا در بخش اشتغال استفاده شود.

    سخنگوی دولت در ادامه تاکید کرد: بخش دیگری از این زیاد کردن قیمت ها را جهت بافت های فرسوده در نظر گرفته ایم و قصد داریم این بافت ها را بازسازی کنیم و این یک طرح محله به محله است که در نظر داریم در آن تمامی امکاناتی که یک محله به آن نیاز دارد را احداث کنیم که همین امر خود وقت های شغلی تازه ای را به وجود می آورد و در عین حال شهر هم در برابر زلزله ایمن می شود و نیز طبق برآوردها تا ۲۴۰ هزار وقت شغلی هم ایجاد خواهد شد.

    وی با بیان اینکه نمی دانم آیا در کشور ما پرداخت مالیات سخت هست، اظهار کرد: بعضی می گویند دولت دستش را در جیب مردم کرده است در حالیکه ما باید اشتغالی ایجاد کنیم که مناسب ارزش مردم باشد تا مردم بتوانند مالیات هم پرداخت کنند. همچنین باید به این عنوان اشاره کنم که دولت باید این را بپذیرد که می تواند منتقد داشته باشد، ولی اینکه میزان انصاف آن منتقدان راجع به انتقادهایی که مطرح می کنند چقدر است را نمی دانم که البته این هم عنوان تازه ای نیست؛ آیا که در بحث حقوق نامتعارف شاهد بودید که چه مطالبی مطرح شد ولی مردم گزینش خود را انجام دادند آیا که به دولت اطمینان دارند.

    نوبخت ادامه داد: بنابراین اوضاع به این صورت که در اینترنت جلوه داده می شود، نیست. مردم هنوز دولت را دوست دارند و اگر عده ای عنوان می کنند که پشیمان هستند به نظر می رسد باید از آنان پرسید که شما کی رای دادید؟ شاید خیلی از آنان جزو کسانی نباشند که رای داده بودند.

    سخنگوی دولت با اشاره به شکل گیری کمپین ما پشیمان هستیم در فضای مجازی، افزود: دولت متعلق به همه مردم است و ما از نظرات مردم آگاه هستیم ولی می دانیم که عده ای لباس نقد پوشیدند و هیچگاه در کنار دولت و ملت نبودند بعد آنهایی که امروز گفته اند ما پشیمان هستیم باید از آنان پرسید که چه زمانی رای دادند که امروز پشیمان شدند.

    سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه اموالی که در دست دولت است اموال پدری ما نیست، اظهار کرد: شاید اموالی که امروز در دست ماست در دولت های قبلی اموال پدری بود ولی ما چنین دیدگاهی نداریم و دولت خودش را موظف می داند از حقوق مردم صیانت کند. ما با مردم لج نمی کنیم و خودمان را عقل کل نمی دانیم و با رویکردهای پوپولیستی پاسخ مردم را نمی دهیم.

    وی در پاسخ به پرسشی راجع به علت زیاد کردن عوارض خروج از کشور، بیان کرد: در کشورهای دیگر کسی ارز جابجا نمی کند آیا که همه کارت دارند ولی در کشور ما هفت میلیارد دلار ارز خرج می شود. ما که نفت را نمی دهیم و با چمدان پول را تحویل نمی گیریم بعد اگر عده ای شبانه به کشورهای همسایه سفر می کنند ، با چمدان پر از قاچاق کالا باز می گردند و از سویی ما می گوییم تولید داخلی رونق پیدا کند باید گفت که آیا با این روش ها می شود تولید داخلی را رونق داد؟

    نوبخت تصریح کرد: ما نفس این سفرها را نفی نمی کنیم ولی باید زندگی کارگران را هم در نظر بگیریم آیا که بازار از کالاهای قاچاق پر شده است است و البته در خصوص قانون زیاد کردن عوارض خروج از کشور استثناهایی هم از قبیل دانشجویان و بعضی دیگر از افراد وجود دارد.

    سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی راجع به اینکه آمادگی دولت جهت پیگیری به حوادث طبیعی، اظهار کرد: خودتان شاهد هستید که در مورد اتفاقی که در نزدیکی پایتخت کشور عزیزمان ایران رخ داد با وجود تلاش هایی که دولت انجام داد چقدر فضاسازی شد و مردم را ناامید کردند ولی دولت فضای بازی را ایجاد کرده است و ما از طبقه روشنفکر می خواهیم به دولت در اطلاع رسانی دقیق کمک کند.

    وی با اشاره به درخواست رییس جمهور مبنی بر زیر نظر گرفتن نهادها در زمینه تخصیص داده شده است بودجه، گفت: ما ۱۵۹ نهاد غیردولتی داشتیم که از بودجه قوه مجریه استفاده می کردند و این بودجه شاید در اختیار رسانه هایی قرار می گرفت که علیه دولت تیتر می زدند ولی ما باید به این ۱۵۹ نهاد کمک کنیم و در بودجه سال ۹۷ قرار است بودجه را بر اساس عملکرد این نهادها به آنان تخصیص دهیم.

    نوبخت در تصویر العمل به سخنان سخنگوی قوه قضاییه مبنی بر اینکه دولت خودش متقاضی امر شنود هست، اظهار کرد: دستگاهی که باید راجع به چنین چیزی سخن بگوید وزارت اطلاعات است و من انتظار دارم وزیر اطلاعات راجع به این عنوان پاسخ روشنی بدهد و البته همه شما می دانید که این دولت به دنبال اینکه یک شهروند چه صحبتی می کند، نیست، آیا که ما به حقوق شهروندان احترام می گذاریم ولی باز هم از وزیر اطلاعات درخواست می کنم که راجع به این عنوان توضیح دهد.

    سخنگوی دولت با اشاره به بودجه ای که دولت به حوزه های علمیه تخصیص داده شده است می دهد، گفت: در اینکه طلاب با حداقل ها در حال کسب معارف و علوم دینی هستند تردیدی نیست و اینکه دولت پول اینها را قطع کند نیز فعلا در نظام تصمیم گیری ما قرار ندارد البته که بخشی از وجوهات طلاب نیز از سایر منابع تامین می شود.

    وی ادامه داد: نفس کمک کردن به این مراکز علمی قابل زیر پرسش بردن نیست ولی اینکه دولت زیاد از این به آنان یاری کند هم میسر نیست و باید نظارتی از سوی دولت وجود داشته باشد که هزینه کردها مشخص شود و آنان نیز پاسخگو باشند.

    نوبخت در پاسخ به پرسشی راجع به اینکه آیا در ماه های اخیر شاهد برگزاری دیدارهای متعدد با مهدی کروبی بوده ایم ولی دیداری با میرحسین موسوی انجام نشده هست، اظهار کرد: در این زمینه دبیر شورای عالی امنیت ملی یا سخنگوی تعیین شده است آن باید اطلاع رسانی کند ولی من می گویم که راجع به هر سه نفر از محصوران این تصمیم گرفته شده است و خودم نیز تصور می کردم که جهت هر سه نفر آنان دیدارها انجام شود ولی پیگیری های مورد نیاز را انجام خواهم داد.

    سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی راجع به پرسشها کشور عزیزمان ایران و عربستان، گفت: ما مسئله مان با مردم و کشور عربستان نیست بلکه با سیاست های غیرانسانی در عربستان مخالف هستیم و آنچه که در چارچوب عرف دیپلماتیک بتوانیم انجام دهیم، انجام می دهیم آیا که مردان دیپلماتیک شجاعی داریم.

    وی در پاسخ به پرسشی راجع به اینکه لیستی از مدیران یارانه بگیر با حقوق نزدیک به ۱۷ میلیون تومان به دولت اعلام شده است هست، بیان کرد: بله، آقای عادل آذر لیست این افراد را اعلام کرده و تصمیم گرفتیم این افراد از لیست یارانه بگیران از بین بردن شوند؛ آیا که بعضی از افراد با حقوقی که شایسته دریافت یارانه نبودند، یارانه می گرفتند که البته تعداد زیادی هم نبودند ولی با همان تعداد هم برخورد خواهد شد. من از اینکه فردی با این شرایط همان ۴۵ هزار تومان را دریافت می کرده است بدم آمد و آنان ملزم هستند یارانه ای را که تاکنون گرفته اند باز بعد دهند.

    نوبخت همچنین با بیان اینکه هنوز کار اسکان موقت زلزله زدگان کرمانشاه به آخر نرسیده هست، گفت: در عین حال بخش قابل توجهی از آنان اسکان داده شده است اند و دولت از نظر منابع مالی جهت این امر، هیچ مشکلی ندارد و همه منابع مورد نیاز را تامین کرده و می کند، مخصوصا که اگر در کنار بنیاد مسکن، پیمانکار دیگری هم با ما همکاری کند، استقبال می کنیم و در هر صورت ظرف هفته های آینده مسئله اسکان موقت را تکمیل خواهیم کرد.

    سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی راجع به کارها دولت جهت آمادگی در برابر زلزله احتمالی در پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: ما جلساتی با شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران در این زمینه داشته ایم و برنامه ریزی هایی جهت آینده و رخدادهای احتمالی انجام دادیم که در این زمینه به عنوان آموزش مردم جهت تصویر العمل در برابر زلزله هم توجه کرده ایم.

    واژه های کلیدی: سیاست | کنترل | سخنگوی قوه قضاییه | اخبار سیاسی و اجتماعی

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار