بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار سیاست خارجی آژانس در جایگاه تفسیر برجام نیست/ سلاح‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی تهدیدی واقعی

    نماینده دایم کشور عزیزمان ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: ما همواره در سطوح متفاوت تاکید کرده‌ایم که برجام مسیری یکطرفه نیست و اجرای تعهدات از سوی کشو

    آژانس در جایگاه تفسیر برجام نیست/ سلاح‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی تهدیدی واقعی

    نماینده دایم کشور عزیزمان ایران در آژانس: آژانس در جایگاه تفسیر برجام نیست/سلاح های هسته ای رژیم صهیونیستی تهدیدی واقعی است

    عبارات مهم : آژانس

    نماینده دایم کشور عزیزمان ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: ما همواره در سطوح متفاوت تاکید کرده ایم که برجام مسیری یکطرفه نیست و اجرای تعهدات از سوی کشور عزیزمان ایران در صورتی می تواند ادامه یابد که کلیه طرف های دیگر برجام به اجرای کامل و بی قید و شرط تعهدات خود ادامه دهند.

    به گزارش ایسنا رضا نجفی طی سخنانی در سومین روز از نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین با تاکید بر این که « هرچیزی بجز اجرای کامل تعهدات با حسن نیت، بر خلاف متن و روح برجام است.» در بخشی از سخنانش در تصویر العمل به «برخی تفاسیر خودسرانه که بر خلاف متن صریح بخش های متفاوت ضمیمه یک برجام و سابقه مذاکرات مربوط به آن مطرح شد» اظهار کرد: آژانس در جایگاه تفسیر برجام نیست. این عنوان منحصرا” در صلاحیت کمیسیون یکسان واقع شده است است که با اجماع در این زمینه اقدام کند. از اینرو، بند ۲۵ گزارش حاضر صحیح نیست و می بایست اصلاح گردد.

    وی که در پاسخ به ادعاهای نماینده آمریکا سخن می گفت، هم چنین در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به دسترسی رژیم صهیونیستی به سلاح های هسته ای یادآور شد: رژیمی که با تمام توان از هیچ کوششی جهت جلوگیری از نهائی شدن برجام دریغ نورزید، در کمال تعجب صحبت از نگرانی در باره اجرای برجام می کند که خیلی مضحک هست. این رژیم با تاریخچه ای مملو از تجاوزگری و اشغالگری همه قطعنامه های شورای امنیت شرکت ملل که در پاسخ به کارها مکرر تجاوزکارانه و اشغال غیر قانونی و فجایع مستند ارتکابی، سیاست های آپارتاید و جنایات جنگی علیه مردم فلسطین صادر شده است را آشکارا نقض کرده هست. این رژیم نمی تواند با چنین سخنانی بر برنامه سلاح های هسته ای غیرمشروع خود، که تهدیدی واقعی جهت صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی هست، سرپوش بگذارد.

    آژانس در جایگاه تفسیر برجام نیست/ سلاح‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی تهدیدی واقعی

    متن کامل سخنان رضا نجفی در شورای حکام در مارس ۲۰۱۸ وین به شرح زیر است:

    « بسم الله الرّحمن الرّحیم

    نماینده دایم کشور عزیزمان ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: ما همواره در سطوح متفاوت تاکید کرده‌ایم که برجام مسیری یکطرفه نیست و اجرای تعهدات از سوی کشو

    آقای رئیس، مدیرکل و همکاران گرامی،

    مایلم مراتب تقدیر هیات خود از دبیرخانه آژانس بابت تلاش های آن در زمینه کارها راستی آزمایی مرتبط با برنامه جامع اقدام یکسان (برجام) در جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران را ابراز کنم.

    همان گونه که هیات ما درطول مذاکرات برجام و سپس اجرای آن بطور مکرر اعلام نموده اجرای متقابل و کامل تعهدات از سوی همه طرف ها، مشمول بر کشورهای پنج بعلاوه یک، بنیان اساسی برجام و عنصری حیاتی جهت پایداری آن به شمار می رود.

    آژانس در جایگاه تفسیر برجام نیست/ سلاح‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی تهدیدی واقعی

    ایران به نوبه خود از همان روز اجرایی شدن برجام تعهدات خویش تحت مفاد آن را محترم شمرده و گزارش های آژانس در باره راستی آزمایی و نظارت برجام در کشور عزیزمان ایران جهت دهمین بار گواهی نیرومند بر وجود چنین تعهدی هست. با وجود این اوضاع اجرای تعهدات سایر طرف های برجام بویژه آمریکا ناامیدکننده و غیرقابل قبول هست. در واقع دولت آمریکا علی رغم متن و روح این توافق خصوصا” بندهای ۲۶، ۲۸ و ۲۹ برجام با محدود نمودن منافع کشور عزیزمان ایران از توافق مزبور رویکردی مخرب درجهت تضعیف “اجرای موفقیت آمیز” برجام در پیش گرفته هست. عدم پاییندی ایالات متحده به تعهدات خویش ذیل برجام نه تنها این توافق بین المللی را تضعیف ساخته است بلکه اعتبار آمریکا جهت هرگونه توافق بین المللی دیگر را بطور جدی مورد پرسش قرار داده هست. همانطور که مدیرکل به درستی اشاره کرد، شکست برجام خسارت بزرگی جهت چندجانبه گرایی خواهد بود.

    توافق حاصله در تاریخ ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۵ بدون هیچ ابهامی متضمن برطرف کامل همه تحریم های شورای امنیت شرکت ملل متحد و کلیه تحریم های مرتبط هسته ای یکجانبه یا چندجانبه می باشد. بعلاوه، کشورهای پنج به اضافه یک جهت اجرای برجام «با حسن نیت و در فضایی سازنده، بر اساس احترام متقابل و با پرهیز از هرگونه اقدام ناسازگار با متن، روح و نیت برجام که اجرای موفق آن را تضعیف کند» از مسئولیتی مشخص و روشن برخوردارند. دولت آمریکا می بایست بدون قید و شرط به همه تعهدات خود ذیل برجام پایبند باشد.

    نماینده دایم کشور عزیزمان ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: ما همواره در سطوح متفاوت تاکید کرده‌ایم که برجام مسیری یکطرفه نیست و اجرای تعهدات از سوی کشو

    ما همواره در سطوح متفاوت تاکید کرده ایم که برجام مسیری یکطرفه نیست و اجرای تعهدات از سوی کشور عزیزمان ایران در صورتی می تواند ادامه یابد که فقط اگر کلیه طرف های دیگر برجام به اجرای کامل و بی قید و شرط تعهدات خود ادامه دهند. هرچیزی بجز اجرای کامل تعهدات با حسن نیت، بر خلاف متن و روح برجام است.

    آقای رئیس،

    هرچند گزارش روزآمد اخیر آژانس (GOV/2017/48) همانگونه که قبلا”اشاره کردم بار دیگر نشان می دهد که برنامه هسته ای کشور عزیزمان ایران در چارچوب برجام ادامه می یابد، مایل هستم نکات زیر را مورد تاکید قرار دهم:

    آژانس در جایگاه تفسیر برجام نیست/ سلاح‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی تهدیدی واقعی

    همانگونه که قبلا” بیان کرده ایم متن برجام راجع به آب سنگین به صراحت عنوان می کند که “تمامی آب سنگین اضافی که فراتر از نیازهای کشور عزیزمان ایران باشد به مدت پانزده سال جهت صادرات طبق قیمت های بین المللی به بازارهای بین المللی عرضه شده است و به خریداران بین المللی تحویل می گردد” این تنها تعهد کشور عزیزمان ایران در این زمینه بشمار می رود.

    بار دیگر تأکید می کنیم که گزارش باید تا حد امکان مختصر بوده و از بیان اطلاعات تفصیلی قابل اجتناب غیرضروری بدور مانده و بویژه نباید هیچگونه اطلاعات پادمانی محرمانه را منعکس کند.

    هیات من مایل است مجددا” بر ملاحظه خود در باره تعریف «ذخیره» (stockpile) و تفاوت آن با اصطلاح «فهرست موجودی» (inventory) تاکید کرده و یادآوری نماید که این مسئله یکی از مباحث مورد بحث ما در کمیسیون یکسان برجام می باشد.

    نهایتا” و در عین حال با اهمیت اینکه، مایلم تحفظ نیرومند خود را نسبت به بعضی تفاسیر خودسرانه که بر خلاف متن صریح بخش های متفاوت ضمیمه یک برجام و سابقه مذاکرات مربوط به آن مطرح گردید، را به ثبت برسانم. آژانس در جایگاه تفسیر برجام نیست. این عنوان منحصرا” در صلاحیت کمیسیون یکسان واقع شده است است که با اجماع در این زمینه اقدام کند. از اینرو، بند ۲۵ گزارش حاضر صحیح نیست و می بایست اصلاح گردد.

    قبل از خاتمه سخنانم مایلم به تعدادی از هیات هایی اشاره نمایم که دوباره خواستار انتشاراطلاعات پادمانی خام و تفصیلی محرمانه علی رغم دستورالعمل مصوب شورای حکام شده است اند. طرح چنین درخواستی وجود بی اعتمادی نسبت به آژانس را به ذهن متبادر می سازد و این که ارزیابی های آژانس باید دوباره به صورت مستقل به وسیله بعضی شرکت های غیردولتی که به آن ها پول پرداخت می شود مورد راستی آزمایی قرار گیرد. هیات اینجانب مایل است یادآوری نماید که علاوه بر مفاد موافقتنامه جامع پادمان، ماده ۵ و ماده ۱۵ پروتکل الحاقی جهت حفاظت از اطلاعات محرمانه، برجام به روشنی از آژانس می خواهد تا «کلیه تدابیر مراقبتی را جهت حفاظت از رازها تجاری، فن آوری و صنعتی و همچنین سایر اطلاعات محرمانه ای که به آگاهی آن می رسد را اتخاذ نماید». ما قویا” با افشای اطلاعات پادمانی محرمانه در گزارشات آتی به بهانه شفافیت زیاد مخالفیم.

    در مورد آخرین سخنران قبل از اینجانب، طبق روال معمول بیانیه ای نامربوط را شنیدید. بگذارید ببینیم رژیم صهیونیستی اسرائیل کجا نشسته هست. این رژیم روی ده ها کلاهک هسته ای غیر انسانی نشسته، روی تاسیسات مخفیانه هسته ای و خارج از پادمان هسته ای در دیمونا نشسته که مواد رادیواکتیو نشتی آن در همسایگان باعث شیوع بیماری سرطان مردم بیگناه شده، و روی تاسیسات زیرزمینی سلاحهای کشتارجمعی جاییکه روی سلاحهای شیمیایی و میکربی کار می کند نشسته هست. به همین دلایل این رژیم هرگز به کنوانسیونهای منع سلاحهای شیمیایی و میکربی و ان پی تی نپیوسته هست. حالا رژیمی که با تمام توان از هیچ کوششی جهت جلوگیری از نهائی شدن برجام دریغ نورزید، در کمال تعجب صحبت از نگرانی در باره اجرای برجام می کند که خیلی مضحک هست. این رژیم با تاریخچه ای مملو از تجاوزگری و اشغالگری همه قطعنامه های شورای امنیت شرکت ملل که در پاسخ به کارها مکرر تجاوزکارانه و اشغال غیر قانونی و فجایع مستند ارتکابی، سیاست های آپارتاید و جنایات جنگی علیه مردم فلسطین صادر شده است را آشکارا نقض کرده هست. این رژیم نمی تواند با چنین سخنانی بر برنامه سلاح های هسته ای غیرمشروع خود، که تهدیدی واقعی جهت صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی هست، سرپوش بگذارد.

    متشکرم آقای رئیس»

    واژه های کلیدی: آژانس | امنیت | ایران | مذاکرات برجام | اخبار سیاست خارجی

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار