بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی زیاد کردن قیمت سوخت ٤٠٠ هزار وقت شغلی را از بین می برد / مومنی

    یک اقتصاددان با بیان اینکه زیاد کردن قیمت سوخت باعث از بین رفتن ۴۰۰ هزار وقت شغلی در کشور می شود، گفت: رشد قیمت سوخت زیاد کردن ۷ دهم درصدی تورم را به همراه دارد

    زیاد کردن قیمت سوخت ٤٠٠ هزار وقت شغلی را از بین می برد / مومنی

    مومنی: زیاد کردن قیمت سوخت ٤٠٠ هزار وقت شغلی را از بین می برد

    عبارات مهم : برنامه

    یک اقتصاددان با بیان اینکه زیاد کردن قیمت سوخت باعث از بین رفتن ۴۰۰ هزار وقت شغلی در کشور می شود، گفت: رشد قیمت سوخت زیاد کردن ۷ دهم درصدی تورم را به همراه دارد.

    فرشاد مومنی در سلسه صحبت های بررسی بودجه سال ٩٧ با اشاره به برنامه ششم توسعه اظهار داشت: انچه تحت عنوان برنامه ششم توسعه به تصویب رسید یکی از بی کیفیت ترین برنامه ها در طول تاریخ برنامه های کشور عزیزمان ایران بود و شرایط به گونه ای است که همه چشم ها به سمت برخورد دولت با مسئله بودجه است.

    زیاد کردن قیمت سوخت ٤٠٠ هزار وقت شغلی را از بین می برد / مومنی

    وی افزود: بودجه برجسته ترین نماد نحوه تعامل بین دولت و ملت از جنبه اقتصادی است و اگر گوشه چشمی به سمت إصلاح بودجه باشد بسیار امیدوار کننده خواهد بود.

    مومنی با تاکید بر اینکه هیچ عاملی به اندازه نحوه رابطه دولت و ملت تعیین کننده نیست گفت: هر کشوری که به سمت توسعه حرکت کرده با مردم خود صادق بوده و تنها با اعتماد و همکاری متقابل می توان کشور را ارزان اداره کرد.

    یک اقتصاددان با بیان اینکه زیاد کردن قیمت سوخت باعث از بین رفتن ۴۰۰ هزار وقت شغلی در کشور می شود، گفت: رشد قیمت سوخت زیاد کردن ۷ دهم درصدی تورم را به همراه دارد

    این اقتصاددان خاطر نشان کرد: افراد در تمامی بحران هایی که در کشور بوجود امده دولت ها را مقصر دانسته اند این در حالی است که بخش بزرگی از ساختار قدرت با غلط های به وجود امده همنوایی داشته و بسیاری از اشتباهات راهبردی را نادیده گرفته اند و از کنار پرسشها مهم سهل انگارانه عبور کرده اند.

    وی با تاکید بر اینکه اگر اصلاحی باید صورت گیرد تنها منحصر به قوه مجریه نیست گفت: تفکیک قوه مجریه با سایر قوا، تفکیک بی موردی است .

    مومنی افزود: ضمن انکه در فضای رانتی نقش گروه های پر نفوذ و ذینفع کمرنگ نیست.

    زیاد کردن قیمت سوخت ٤٠٠ هزار وقت شغلی را از بین می برد / مومنی

    وی گفت: هر نوع ملاحظه غیر کارشناسی و غیر ملی در مجلس در خصوص لایحه بودجه سال ٩٧ پرسشها غیر قابل برگشتی به دنبال خواهد داشت.

    مومنی خاطر نشان کرد: بررسی بودجه باید از دو منظر سطح خرد و کلان در نظر گرفته شود اینکه ایا ابزار پیگیری و تحقق اهداف کلان اقتصادی در خصوص اشتغال کامل ،توزیع عادلانه درامدها و رشد مستمر اقتصادی و تسهیل توسعه در آن دیده شده است یا خیر .

    یک اقتصاددان با بیان اینکه زیاد کردن قیمت سوخت باعث از بین رفتن ۴۰۰ هزار وقت شغلی در کشور می شود، گفت: رشد قیمت سوخت زیاد کردن ۷ دهم درصدی تورم را به همراه دارد

    این اقتصاد دان افزود: طی ١٥ سال گذشته اوضاع بودجه هر سال فاجعه امیزتر از سال قبل از آن بوده و دولتها بزرگ بی تحرک و ناتوان و بسیار پر خرج بوده اند و بسیار گران اداره شده است اند.

    مومنی گفت: از سال ١٣٦٨ تاکنون ٤ دولت تجربه شده است که راجع به بسیاری از مسایل فرهنگی اجتماعی سیاسی و بین المللی دیدگاهی بین صفر تا ١٨٠ درجه داشته اند که در رفتارهای کوتاه نگرانه هماهنگ بوده اند.

    زیاد کردن قیمت سوخت ٤٠٠ هزار وقت شغلی را از بین می برد / مومنی

    مومنی تصریح کرد: کارشناسان معتقدند زیاد کردن قیمتها فروپاشی بسیاری از مشاغل را به دنبال دارد و بین ٣٨٠ تا ٤٠٠ هزار وقت شغلی با زیاد کردن قیمت سوخت از بین خواهد رفت.

    وی گفت: در تحقیقی که مرکز پژوهش های مجلس انجام داده گفته شده است با زیاد کردن بهای بنزین حدود ٧ دهم درصد تورم ایجاد می شود ولی در برابر محمد باقر نوبخت مدعی است زیاد کردن بهای سوخت تنها ٢.٤ دهم درصد تورم به همراه دارد.

    مومنی افزود: از منظر اقتصاد سیاسی این سیاست در عین حال که معیشت مردم را بهم ریخته فقر را هم زیاد کرده و بنگاه های تولیدی را هم با مسئله مواجه کرده است.

    وی افزود: یکی از مهمترین پیامدهای زیاد کردن قیمت ها شدت یافتن بحران در بخش های مولد است که با زیاد کردن هزینه های تولید بلافاصله شاهد تعمیق وابستگی به خارج از کشور و زیاد کردن واردات کالاهای مصرفی خواهیم بود.

    مومنی با اشاره به راهپیمایی سپرده گذاران موسسات مالی اعتباری تصریح کرد: آیا أسامی سپرده گذاران دارای بیش از ٥٠ میلیون تومان سپرده را منتشر نمی کنند و تنها سپرده گذاران کوچک را جلو می اندازند؟

    برندگان این ماجرا چه کسانی هستند و چه افرادی از این مباحث منتفع خواهند شد؟

    وی با تاکید بر اینکه أساس بقای ساختار رانتی عدم شفافیت است گفت: بنده ١٧ مورد آینده ساز از عدم شفافیت سند بودجه را شناسایی کردم، از سال ٩١ تا ٩٧ بودجه عمومی دولت ٢.٧ برابر شد و در همین دوره درامد حاصل از خدمات قضائی ٥.٦ برابر و درامد حاصل از خدمات درمانی ٥.٤ برابر شد.

    وی خاطر نشان کرد: در سند لایحه بودجه سال ٩٧ رقم آینده نگری شده است جهت مالیات بر ثروت ٣٥ هزار میلیارد تومان و رقم مربوط به مالیات بر مستغلات ١٢ هزار میلیارد تومان براورد شده است است همچنین هزینه های مربوط به خسارتها و جریمه های رانندگی با ضریب ٧٠ درصد ٧٧ هزار میلیارد تومان آینده نگری شده است که از مجموع این اعداد مشخص است که جهت گیری ضد توسعه ای به نفع غیر مولدها وجود دارد.

    مومنی گفت: می توان با تعیین مالیات به عنوان نمونه ١٠ درصد بر روی خودروهای ١٠٠ میلیون به اوج اثر ضد انگیزشی جهت مافیای خودروهای وارداتی بوجود اورد ولی به نظر می رسد منافع ثروتمندان جهت دولت اهمیت بیشتری دارد تا بقای فرودستان.

    وی گفت: وزیر راه مدعی است با زیاد کردن قیمت سوخت میزان تصادفات رانندگی کم خواهد شد ولی ایا زیاد کردن قیمت سوخت زیاد کردن حمل و نقل عمومی را هم به دنبال دارد؟

    مومنی افزود: رشد قیمت حامل های انرژی، قطع یارانه ٣٠ میلیون نَفَر، زیاد کردن بهای نان و دلار رکود تورمی را شدت یافتن کرده و فشار بر طبقه ضعیف را زیاد می کند.

    مجلس پیامدهای اجتماعی زیاد کردن قیمتها را منتشر کند

    مومنی گفت: پیشنهاد ما این است که مجلس تا زمانی که دولت پیوست اجتماعی جهت پیامدهای اجتماعی سال ٩٧ ارائه نکرده هیچ کدام از این زیاد کردن قیمتها را تصویب نکندو تا زمانی که استانداردی جهت این عنوان تجویز نشده وعده های بی پایه و فشارهای غیر عادی بر مردم وارد نشود.

    وی افزود: تا زمانی که برنامه ملی مبارزه با پیشگیری فساد در دستور کار قرار نگیرد گرایش تولیدی ایجاد نخواهد شد و تا زمانی که برنامه حداقلی حمایت از توسعه در دستور کار قرار نگیرد از این پرسشها و چالش ها نجات نخواهیم یافت.

    ایلنا

    واژه های کلیدی: برنامه | اقتصادی | لایحه بودجه | اخبار اقتصادی و بازرگانی

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار