بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی ارتقای سطح حفاظت مجلس از حساس به حیاتی/ برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای امنیت کشور ، معاون وزیر کشور

    معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور گفت: سطح حفاظت منطقه مجلس را در ایام تحلیف از حساس به حیاتی ارتقا داده‌ایم. 

    ارتقای سطح حفاظت مجلس از حساس به حیاتی/ برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای امنیت کشور ، معاون وزیر کشور

    معاون وزیر کشور: ارتقای سطح حفاظت مجلس از حساس به حیاتی/برگزاری جلسه فوق العاده شورای امنیت کشور

    عبارات مهم : امنیت

    معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور گفت: سطح حفاظت منطقه مجلس را در ایام تحلیف از حساس به حیاتی ارتقا داده ایم.

    به گزارش ایسنا، حسین ذوالفقاری در جمع خبرنگاران راجع به کارها امنیتی جهت روز تحلیف رییس جمهور، اظهار کرد: تمام آینده نگری های امنیتی، انتظامی و ترافیکی انجام شده است و در کمیسیون حفاظت در وزارت کشور هم تقسیم کار انجام شده است است.

    ارتقای سطح حفاظت مجلس از حساس به حیاتی/ برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای امنیت کشور ، معاون وزیر کشور

    وی با اشاره به اینکه جلسات متعددی جهت تامین امنیت مراسم روز تحلیف برگزار شده است هست، اظهار کرد: مسئولیت کلی برقراری امنیت بر عهده قرارگاه ثارالله است و وظایف سپاه، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و پدافند هوایی هم مشخص شده است هست. امروز عصر هم جلسه فوق العاده شورای امنیت کشور جهت مراسم تحلیف برگزار می شود لیکن سطح و تعداد هیات های دیپلمات شرکت کننده در این مراسم سطح بالایی است.

    وی در مورد تدابیر در نظر گرفته شده است جهت مقابله با گروه های تفکیری در ایام محرم، گفت: از وقت حضور داعش در عراق، ما با یک جریان تروریستی در جوار کشورمان مواجه شدیم و آنها تلاش زیادی کردند که در داخل کشور عزیزمان ایران ناامنی ایجاد کنند. بیش از ۱۰۰ تیم در سال های اخیر با اشراف اطلاعاتی و تلاش نیروهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی خنثی شدند ولی به هر حال این تیم تروریستی که در پایتخت کشور عزیزمان ایران عملیات انجام داد از تور اطلاعاتی ما عبور کرده بود.

    معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور گفت: سطح حفاظت منطقه مجلس را در ایام تحلیف از حساس به حیاتی ارتقا داده‌ایم. 

    ذوالفقاری با اشاره به اینکه بعد از این اقدام تروریستی در تهران، کارها بسیار گسترده ای در حوزه های متفاوت به وسیله نیروی انتظامی، سپاه و وزارت اطلاعات انجام شد، خاطرنشان کرد: عناصری که با این گروه ها در ارتباط بودند مورد نشانه قرار گرفتند و افرادی هم که از روی ناآگاهی قصد همکاری با این گروه را داشتند توجیه شدند. افرادی هم که اقدام تشکیلاتی کرده بودند دستگیر شدند و چندین تیم هم در غرب کشور مورد نشانه قرار گرفتند.

    معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور خاطرنشان کرد: در طول همین فاصله طرح حفاظت از اماکن و تاسیسات کشور بازبینی و در شورای امنیت کشور تصویب و جهت شورای عالی امنیت ملی فرستاده شد که ان شاءالله با سرعت در مسیر تصویب و ارسال به مجلس قرار بگیرد. ما در این طرح طبقه بندی اماکن و تاسیسات را و نوع حفاظت از آنها را مشخص کردیم البته غیر از اماکن دولتی، تاسیسات آب و برق هم مورد توجه قرار گرفته هست. البته در سال ۹۳ هم طرح خنثی سازی کارها تروریستی را ابلاغ کردیم که طرح تازه آن نیز بعد از توجیه معاونان سیاسی امنیتی کشور ابلاغ می شود.

    وی تاکید کرد: جریان تکفیری در عراق و سوریه به شدت ضربه خورده و در حال متلاشی شدن است بنابراین عنصرهای آن دنبال کارها ایذایی در کشورهای منطقه هستند که ما در این طرح خنثی سازی کارها تروریستی به این کارها توجه داریم.

    ارتقای سطح حفاظت مجلس از حساس به حیاتی/ برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای امنیت کشور ، معاون وزیر کشور

    ذوالفقاری در پاسخ به سوالی در مورد ساماندهی کولبرها در مناطق مرزی، گفت: از سال ۸۷ مطرح شد که باید فکری جهت مرزنشینان شود تا یک فضای تبادل کالا در مناطق مرزی وجود داشته باشد و کمکی به معیشت مرزنشینان شود که در چهار استان کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان این اتفاق افتاد ولی بعد از آن شرایط فعالیت کولبرها به گونه ای شد که مورد اشکال وزارت اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت قرار داده شد و گمرک و ستاد مبارزه با قاچاق کالا هم معترض شدند چون از ابتدا کالاهای خاصی در نظر گرفته شدند ولی رفته رفته فعالیت کولبرها به گونه ای شد که آنها به عناصری جهت حمل بار کسانی که می درخواست کردند از مسیر دیگری کالای خود را وارد کنند تا حقوق گمرکی را نپردازند،تبدیل شدند.

    وی با اشاره به اینکه از وقت دولت دهم ابلاغیه هایی جهت مسدود شدن کولبری صادر شد، اظهار کرد: در این زمینه دو نظر وجود داشت؛ یکی اینکه جلوی کولبری غیرقانونی گرفته شود و نظر دوم هم این بود که کولبری قانونمند و ساماندهی شود که هم ضرری به تولید داخلی وارد نشود و هم کمکی به معیشت مرزنشینان باشد. وزارت کشور در این زمینه تلاش کرد و پیشنهادات مختلفی به کمیسیون های دولت فرستاد که این پیشنهادات در چندین مرحله مورد بررسی قرار گرفت. در نهایت با توافق جمعی گمرک، وزارتخانه های اقتصاد، صنعت، معدن و تجارت، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و وزارت کشور پیشنهادی به دولت فرستاده شد که دولت هم آن را تصویب کرد.

    معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور ادامه داد: طبق این مصوبه، ۱۵ معبر کولبری در نظر گرفته شده است که شش معبر در استان سیستان و جهت کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی هر کدام سه معبر در نظر گرفته شده است است و تا سقف ۹۰۰ میلیارد تومان معافیت مرزنشینان در طول یک سال منظور شده است است و کالاهایی هم مدنظر است که در تضاد با تولید داخلی نباشد. این مصوبه در مرحله ابلاغ و اجراست و باید ظرف سه ماه آینده کولبری را بر اساس این طرح ساماندهی کنیم.

    معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور گفت: سطح حفاظت منطقه مجلس را در ایام تحلیف از حساس به حیاتی ارتقا داده‌ایم. 

    ذوالفقاری خطاب به کولبرها، گفت: مرزنشینان توجه کنند که سقف معافیت ها و همچنین مقررات را رعایت کنند تا فعالیت قانونی که ایجاد شده است استمرار یابد لیکن اگر تخلفی انجام شود ممکن است مشکلاتی جهت این افراد ایجاد کند.

    ذوالفقاری با اشاره به اینکه در بحث اربعین توافقاتی با دولت عراق داشته ایم، گفت: تاکید ما بر حفظ امنیت زائران در عراق بود که دولت این کشور هم اعلام کرده است توان تامین امنیت زائران را در خاک خود خواهد داشت. ما همچنین دنبال فعال کردن مرز خسروی جهت تردد زائران در مراسم اربعین هستیم.

    ارتقای سطح حفاظت مجلس از حساس به حیاتی/ برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای امنیت کشور ، معاون وزیر کشور

    وی در مورد ساماندهی اتباع خارجی در داخل کشور نیز با اشاره به اینکه ما دو نوع اتباع خارجی در کشور یعنی اتباع مجاز و غیرمجاز داریم، تصریح کرد: راه های مختلفی جهت کنترل ورود غیرمجازها به کشور داشته ایم از جمله اینکه کنترل مرزهای شرقی در حال انجام است و زیرساخت های آن آماده شده است و ما در تلاشیم با کمک ستاد کل نیروهای مسلح ، سپاه و مرزبانی ناجا این مرزها را پوشش دهیم تا از ورود گروهی اتباع غیرمجاز جلوگیری شود. بالای ۷۰۰ هزار نفر اتباع غیرمجاز از مرزها طرد شده است اند، ولی به همین میزان هم وارد کشور شده است اند.

    معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور همچنین گفت: نگاه دیگر این است که ما تسهیلات ایجاد کنیم تا هزینه های ورود افرادی که قصد کار در کشور دارند کم کردن یابد مثل تامین وثیقه یا تعویض کارت های آنها. این روش باعث می شود هزینه های ورود قانونی به داخل کشور را از هزینه های غیرقانونی زیاد نشود. کار دیگر که با مسئولیت وزارت کار انجام می شود، برخورد با کارفرمایان متخلف هست. قانون استفاده از افراد غیرمجاز خارجی جهت اشتغال در کشور را ممنوع کرده ولی هم دستگاه های دولتی و هم افراد شخصی از اتباع غیرمجاز استفاده می کنند که این اقدام جرم است که برخورد با متخلفین را شدت یافتن می کنیم.

    ذوالفقاری در ادامه با اشاره به اینکه ما قانون شدت یافتن مجازات قاچاق انسان را هم داریم که امیدواریم مجلس سریعتر آن را تصویب کند، خاطرنشان کرد: کار دیگری که انجام می شود ثبت مشخصات افراد غیرمجاز است که ما دو ماه است که این کار را شروع کرده و مشخصات حدود ۵۵۰ هزار نفر از اتباع غیرمجاز را ثبت کردیم که البته این اقدام ما به معنای شناسایی حقوقی این افراد نیست. ما با هیات افغانی توافق کردیم که مشخصات این افراد را ثبت کنیم تا افغانستان گذرنامه آنها را صادر کند. تلاش ما در واقع ساماندهی اتباع خارجی غیرمجاز است.

    وی یادآور شد: در مورد پناهندگان قانونی هم ما بخش بازگشت به میل خود را دنبال می کنیم که این امر منوط به عملیاتی شدن بسته تشویقی دولت افغانستان است تا زمینه در این کشور فراهم شود تا افراد تبعه این کشور میل به پیدا کنند به افغانستان باز گردند. در جلسه اخیری که با هیات افغانی داشتیم تاکید کردیم که آنها بسته تشویقی خود را اجرایی کنند.

    معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور در ادامه راجع به کارها انجام شده است جهت تقویت مرزهای کشور، تصریح کرد: در سال های گذشته تلاش های زیادی انجام شده است تا تمام مناطق مرزی به کنترل در آیند که هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم. سطح امکانات تصویب شده است در دولت هم در حال زیاد کردن هست. در امسال ۱۸۸ میلیارد تومان اعتبارات جهت مرزها تصویب شده است که امیدواریم تخصیص آن هم انجام شود. طبق آخرین اطلاعات ما قرار است در روزهای آینده ۳۰ میلیارد تومان از اعتبارات امسال تخصیص داده شود و ۹۰ میلیارد تومان هم بر اساس اسناد خزانه قرار است که واگذار شود تا طرح های کنترل مرزی با سرعت بیشتری انجام شود.

    ذوالفقاری راجع به کارها انجام شده است جهت ممانعت از حمله به کشور از آن سوی مرزها، تصریح کرد: تمام کارها خلاف قانون، ایذایی و تحرکات جزئی در مرزها روزانه مستند شده است و به وزارت خارجه ارسال می شود. وزارت خارجه هم بر اساس مقرراتی که دارد این گزارش ها را دنبال می کند و مشورت های زیادی هم در این زمینه انجام شده است هست. طرف پاکستانی هم قول داده است که نیروهای نظامی خود را در مرزها مستقر کند که طبق اطلاعاتی که ما داریم این کار در حال انجام است لیکن بیشترین ورود موادمخدر و قاچاق انسان و بیشترین تحرک گروهک ها در مرزهای شرقی و در مرزهای یکسان با پاکستان انجام می شود.

    وی با اشاره به اینکه روزانه ۱۵۰۰ نفر مهاجر غیرقانونی از افغانستان وارد پاکستان شده است و از آنجا وارد کشور عزیزمان ایران می شوند، اظهار کرد: انتظار و توقع ما از دولت پاکستان این است که کنترل بیشتری بر مرزهای یکسان خود با کشور عزیزمان ایران داشته باشد که البته شاهد اقداماتی از جمله استقرار نیروهای نظامی این کشور در مرزهای یکسان بوده ایم.

    ذوالفقاری راجع به اهداف نشست یکسان وزارت کشور با مسئولان نیروی انتظامی و معاون سیاسی امنیتی استانداری ها که امروز در وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: عنوان همکاری مردم در توسعه نظم و امنیت یکی از پرسشها مهمی است که رهبر انقلاب هم در دیدار سال گذشته با فرماندهان نیروی انتظامی بر آن تاکید کردند. ما به همین جهت طرحی تهیه کردیم که در شورای امنیت کشور به تصویب رسید. در این طرح زمینه های همکاری مردم در تامین امنیت و اطلاع رسانی به نیروی انتظامی، توسعه تکنولوژی و هم توسعه واحدهای نیروی انتظامی مورد تاکید قرار گرفته هست. نشست امروز جهت ایجاد هماهنگی در اجرای این طرح برگزار شد لیکن همکاری زیاد مردم، توسعه، آموزش و تجهیز زیاد نگهبانان محلات و ارتباط آنها با واحدهای انتظامی می تواند در تامین امنیت کمک کند.

    وی با بیان اینکه عنوان پایش تصویری در سطح نهادهای دولتی و در سطح جامعه را دنبال می کنیم، خاطرنشان کرد: زیاد طلافروشی ها و بانک های کشور به دوربین های مدار بسته مجهز شدند ولی باید زمینه را فراهم کنیم تا مردم خیلی زیاد از این دوربین ها استفاده کنند. ما باید مردم را جهت همکاری زیاد با نیروی انتظامی تشویق کنیم. بعد از همین حوادث اخیر تروریستی در پایتخت کشور عزیزمان ایران مردم هرگونه موارد مشکوک را اطلاع می دادند که خیلی از این اطلاع رسانی ها به نتیجه می رسید و خیلی از موارد خنثی شد.

    معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور ادامه داد: اگر مردم توجیه شده است و آموزش ببینند که چه مواردی را باید به نیروی انتظامی و اطلاعات منعکس کنند، می توانند نقش خیلی موثرتری در امنیت کشور داشته باشند. نمونه بارز آن دزدی ماشین در مشیریه بود که یک کودک هشت ماهه در آن بود. این ماشین در نزدیکی یک مجتمع مسکونی در پاکدشت چند روز پارک شده است بود که اگر مردم حساسیت داشتند متوجه می شدند که آیا ماشین در این مکان توقف کرده و چند روز است که حرکت نمی کند.

    ذوالفقاری در آخر با تاکید بر اینکه نظارت مردم می تواند عرصه را بر مجرمین تنگ کند، گفت: از ظرفیت مردمی جهت کسب اطلاعات جهت تامین امنیت کشور و حتی ایجاد کلانتری ها همانند اقدامی که در مورد ساختن مدرسه به وسیله خیرین مدرسه ساز انجام می شود، می توان کمک گرفت.

    واژه های کلیدی: امنیت | انتظامی | وزارت کار | وزارت کشور | وزارت خارجه | نیروی انتظامی | وزارت اطلاعات | نیروی انتظامی

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار