بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی مذاکرات صادرات گاز به کویت با بالارفتن بعضی از دیوار سفارت عربستان متوقف شد / معاون وزیر نفت

    مدیرعامل شرکت ملی گاز با بیان اینکه صادرات گاز به کشورهای همسایه تحت تاثیر مسایل سیاسی هست، گفت: همزمان با مذاکره با کویت جهت صادرات گاز به این کشور، بعضی با با

    مذاکرات صادرات گاز به کویت با بالارفتن بعضی از دیوار سفارت عربستان متوقف شد / معاون وزیر نفت

    معاون وزیر نفت: مذاکرات صادرات گاز به کویت با بالارفتن بعضی از دیوار سفارت عربستان متوقف شد

    عبارات مهم : ترکیه

    مدیرعامل شرکت ملی گاز با بیان اینکه صادرات گاز به کشورهای همسایه تحت تاثیر مسایل سیاسی هست، گفت: همزمان با مذاکره با کویت جهت صادرات گاز به این کشور، بعضی با بالارفتن از دیوار سفارت عربستان، کار را خراب و پل ارتباطی ما با کویت و سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس را قطع کردند.

    به گزارش ایرنا، «حمیدرضا عراقی» امروز (دوشنبه) در نشست خبری با تشریح دستاوردهای صنعت گاز در ۴۰ سال گذشته افزود: کشور عزیزمان ایران با ۳۰ هزار کیلومتر شبکه گازرسانی، یکی از بزرگ ترین زیرساخت های گازرسانی را در دنیا دارد.وی افزود: اکنون ۷۶ درصد مردم در روستاها و ۹۸ درصد شهرها گازرسانی شده است است.عراقی گفت: با وجود سرمای زیر صفر درجه در تعداد زیادی از استان ها، گازرسانی به بخش های نیروگاهی، صنایع و صادرات به طور پایدار انجام شد.وی ادامه داد: همزمان با دهه فجر امسال، سه هزار پروژه با ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار کلنگ زنی شده است و یا به بهره برداری می رسد.

    مدیرعامل شرکت ملی گاز افزود: بر این اساس ۹ هزار میلیارد تومان جهت احداث خطوط انتقال و تاسیسات تقویت فشار گاز و سه هزار میلیارد تومان نیز در بخش گازرسانی صرف شده است است.وی یادآور شد: هشت هزار روستای باقیمانده که توانایی گازرسانی دارند، تا ۲ سال آینده گاز رسانی خواهند شد.این مقام مسئول راجع به گازرسانی به مناطق زلزله زده نیز گفت: با برنامه ریری انجام شده است در کمترین وقت شبکه گازرسانی این مناطق نشت یابی شد و بعد از اطمینان یابی، گاز همه مشترکان وصل شد و مشکلی وجود نداشت.

    مذاکرات صادرات گاز به کویت با بالارفتن بعضی از دیوار سفارت عربستان متوقف شد / معاون وزیر نفت

    عراقی راجع به صادرات گاز کشور عزیزمان ایران گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه، باید روزانه ۲۰۰ میلیون مترمکعب گاز صادر شود.وی با بیان اینکه صادرات گاز به ترکیه و بغداد عراق در جریان هست، افزود: جهت صادرات گاز به بصره که قرارداد آن امضا شده است هست، نیز آمادگی داریم.

    **تسویه بدهی گازی به ترکیه معاون وزیر نفت راجع به آخرین اوضاع تحویل گاز به ترکیه بابت طلب گازی این کشور بعد از حکم دیوان داوری، گفت: پرداخت بدهی گازی به ترکیه به آخر رسیده و اکنون بابت صادرات گاز به این کشور، پولش را دریافت می کنیم. عراقی افزود: میزان حکم دیوان داوری بابت شکایت ترکیه، ۱٫۵ میلیارد دلار بود که بابت آن حدود هشت میلیارد مترمکعب گاز به ترکیه تحویل دادیم. وی با انتقاد از بعضی رسانه ها اظهار داشت: ما پول گازی که به ترکیه دادیم را قبلا دریافت کرده بودیم، ولی بعضی اعلام کردند که گاز مجانی داده ایم.

    مدیرعامل شرکت ملی گاز با بیان اینکه صادرات گاز به کشورهای همسایه تحت تاثیر مسایل سیاسی هست، گفت: همزمان با مذاکره با کویت جهت صادرات گاز به این کشور، بعضی با با

    **عدم استفاده بهینه از گاز در کشور معاون وزیر نفت با اشاره به عدم استفاده بهینه از انرژی در کشور، گفت: در صورت صرفه جویی مصرف بهینه می توان ۲۰ درصد از مصرف کاست و آن را به صادرات تخصیص داده شده است داد. عراقی افزود: بازدهی نیروگاه های برق کشور پایین و در حدود ۳۰ درصد هست، در حالی که بازدهی نیروگاه ها در سایر کشورها بیش از ۵۰ درصد هست. وی خاطرنشان کرد: وظیفه شرکت ملی گاز، ایجاد زیرساخت های گازرسانی در کشور است و وارد شدن در بخش صرفه جویی بر عهده آن نیست و سایر دستگاه ها باید نسبت به تحقق آن اقدام کنند.

    معاون وزیر نفت ادامه داد: کشور عزیزمان ایران توان صادرات قابل توجهی از گاز را دارد، ولی مسئله اینجاست که میزان مصرف بالاست و هر چه تولید می شود باید به مصرف در داخل تخصیص داده شده است یابد. مدیرعامل شرکت ملی گاز تاکید کرد: باید فکری جهت صرفه جویی کرد در غیر این صورت، گازی جهت صادرات باقی نمی ماند.

    **گازرسانی به ۲۵ هزار دِه معاون وزیر نفت راجع به اجرای طرح های توسعه گازرسانی گفت: ما تاکنون به ۲۵ هزار دِه گازرسانی کرده ایم و گازرسانی به پنج هزار روستای دیگر در مرحله اجراست که گازرسانی به سه هزار دِه تا آخر امسال به آخر می رسد. عراقی ادامه داد: در صورت تخصیص داده شده است منابع مالی از طرق بند ‘ق’ قانون بودجه گازرسانی به هشت هزار روستای دیگر نیز تا ۲ سال آینده به آخر می رسد.

    مذاکرات صادرات گاز به کویت با بالارفتن بعضی از دیوار سفارت عربستان متوقف شد / معاون وزیر نفت

    **کاهش یک هزار میلیارد تومانی بودجه صنعت گاز با از بین بردن آبونمان معاون وزیر نفت راجع به حکم دیوان عدالت اداری جهت از بین بردن آبونمان از قبض های گاز، بیان داشت: با از بین بردن آبونمان، حدود یک هزار میلیارد تومان از بودجه شرکت ملی گاز که جهت گازرسانی و نگاهداری شبکه تخصیص داده شده است می یافت، کاسته می شود. عراقی افزود: با از بین بردن این بودجه امکان دارد که نتوان، اجرای طرح های خدمات رسانی را به طور مطلوب انجام داد. مدیرعامل شرکت ملی گاز یادآور شد: اکنون، آبونمان در قبض های آب، برق و مخابرات دریافت می شود ولی آبونمان گاز از بین بردن شده است هست.

    **همه درآمدها به خزانه واریز شده است است معاون وزیر نفت راجع به گزارش دیوان محاسبات راجع به عدم واریز ۱۱ هزار میلیارد تومان به وسیله شرکت ملی گاز به خزانه، گفت: مجموع درآمد هر سال شرکت ملی گاز ۱۷ هزار میلیارد تومان است که هشت هزار میلیارد تومان بابت سهم هدفمندی یارانه ها، ۴٫۵ هزار میلیارد تومان بابت هزینه های جاری و نگاهداری شبکه گازرسانی و بقیه پولی است که باید بابت مالیات، سود سهام و صندوق توسعه ملی واریز شود. عراقی با بیان این که موضوعی که دیوان محاسبات مطرح کرده است یک بحث حسابداری هست، اظهار داشت: ما از دیوان محاسبات خواسته ایم که منظور خود را از این گزارش اعلام کند. وی خاطر نشان کرد: ما حتی عوارضی که باید به مدارس پرداخت شود را نیز ابتدا به خزانه واریز و سپس برداشت می کنیم، بنابراین مشخص نیست که گزارش دیوان محاسبات بر چه اساسی هست.

    مدیرعامل شرکت ملی گاز با بیان اینکه صادرات گاز به کشورهای همسایه تحت تاثیر مسایل سیاسی هست، گفت: همزمان با مذاکره با کویت جهت صادرات گاز به این کشور، بعضی با با

    **بی توجهی دستگاه های دولتی و غیردولتی به صرفه جویی در مصرف گاز معاون وزیر نفت گفت: حتی در دستگاه های دولتی و غیر دولتی به صرفه جویی در مصرف گاز توجه کافی نمی شود. مدیرعامل شرکت ملی گاز با بیان این که مردم تقریبا زیاد از دستگاه ها و شرکت ها به صرفه جویی توجه می کنند، اضافه کرد: با اوضاع فعلی مصرف، نه گازی جهت صادرات و نه گازی جهت آیندگان باقی نمی ماند.

    **امکان صادرات روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب گاز به عراق معاون وزیر نفت راجع به اجرای طرح های صادرات گاز، گفت: اکنون روزانه ۱۵ میلیون مترمکعب گاز به عراق صادر می شود، ولی قادر هستیم که میزان صادرات را به روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب زیاد کردن دهیم. عراقی خاطر نشان کرد: امکان صادرات گاز به ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس وجود دارد.

    مذاکرات صادرات گاز به کویت با بالارفتن بعضی از دیوار سفارت عربستان متوقف شد / معاون وزیر نفت

    مدیرعامل شرکت ملی گاز ادامه داد: همچنین در نظر داریم که گاز را به برق تبدیل و به گرجستان صادر کنیم. وی اضافه کرد: با صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای همسایه، در آینده یکی از منابع مهم ارزآوری ما صدور این خدمات خواهد بود. مدیرعامل شرکت ملی گاز اظهار داشت: آماده صادرات گاز به بصره عراق هستیم که در صورت آماده شدن طرف عراقی، صادرات در اوایل سال آینده شروع می شود.

    **آماده شکایت از ترکمنستان هستیم معاون وزیر نفت راجع به دعوای گازی با ترکمنستان نیز گفت: به علت کیفیت پایین گاز و همچنین قیمت بالای گاز آماده شکایت از این کشور در دیوان داوری هستیم. عراقی با بیان این که ترکمنستان به دیوان داوری شکایت کرده هست، افزود: اگر مذاکره با این کشور به نتیجه نرسد ما نیز به دیوان داوری شکایت خواهیم کرد.

    **هزینه بالای صادرات گاز به اروپا معاون وزیر نفت راجع به صادرات گاز به اروپا، گفت: بازار گاز اروپا نسبت به بازار هسایگان، سخت تر ولی ارزشمندتر هست. عراقی افزود: به علت اینکه جهت صادرات به اروپا باید از ترکیه گاز صادر کنیم، این کشور اعلام کرده است که می خواهد گاز را از ما خریداری کند و سپس خودش به اروپا صادر کند که ما مخالف آن هستیم. مدیرعامل شرکت ملی گاز اضافه کرد: همچنین به علت اجرای طرح های ال.ان.جی هزینه صادرات از طریق خط لوله بالاست.

    واژه های کلیدی: ترکیه | صادرات | دیوان عدالت اداری | اخبار اقتصادی و بازرگانی

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار