بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی مشایی گفت مدارک را معدوم کنید

    شاید بتوان اختلاس ۳ هزار میلیاردی را نخستین اختلاس کلان رسانه ای شده است سال های اخیر دانست. اتفاق تلخی که در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد به وقوع پیوست

    مشایی گفت مدارک را معدوم کنید

    مشایی گفت مدارک را معدوم کنید

    عبارات مهم : پرونده

    شاید بتوان اختلاس ۳ هزار میلیاردی را نخستین اختلاس کلان رسانه ای شده است سال های اخیر دانست. اتفاق تلخی که در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد به وقوع پیوست و حواشی آن حتی تا به امروز هم ادامه دارد. این پرونده در کنار بسیاری تخلفات مالی دیگر دولت های نهم و دهم به قوه قضائیه ارجاع شد و بخشی به اجرای حکم رسید و بخشی دیگر در دست پیگیری هست. عده ای می درخواست کردند بعد از اعدام امیرمنصور آریا و محکوم شدن عده از اطرافیان او ماجرا را خاتمه یافته قلمداد کنند در حالی که واقعیت نشان می داد که یک تاجر ساکن آلمان نمی تواند بدون همراهی افراد صاحب نفوذ و مسئول به تنهایی کاری از پیش ببرد.

    مشایی گفت مدارک را معدوم کنید

    حال بعد از سال ها یکی از معاونان دولت احمدی نژاد دست به افشاگری زده و از دخالت نزدیکان مدیر جمهور سابق در آن پرونده و حواشی آن می گوید. روح ا… احمدزاده کرمانی، جهت حدود دو سال استاندار فارس بود و چند ماهی هم در سمت معاون مدیر جمهور و مدیر شرکت میراث فرهنگی و گردشگری فعالیت کرد. او در گفت وگو با پایگاه خبری مشرق نیوز در خصوص اتفاقات دوره چند ماهه مسئولیتش در اداره میراث فرهنگی و نقش و رابطه اسفندیار رحیم مشایی با عامل مهم اختلاس ۳ هزار میلیاردی صحبت های جالبی دارد.

    یارانه سود تسهیلات جهت آریا

    احمدزاده گفت: «نامه ای از کمیسیون اصل نود مجلس جهت من آمد که این ماجرای امیرمنصور آریا هر چه که است را جهت ما بفرستید. نامه را فکر کنم آقای پورمختار فرستاده بود. بعد از بررسی مشخص شد یکسری امتیازات حمایتی در دوره آقای مشایی و بعد از آن بقایی به آریا داده اند.

    شاید بتوان اختلاس ۳ هزار میلیاردی را نخستین اختلاس کلان رسانه ای شده است سال های اخیر دانست. اتفاق تلخی که در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد به وقوع پیوست

    یک زمین بسیار خوب در قالب طرح گردشگری در گیلان و او این زمین را برنگردانده هست. ما یک سرفصلی داشتیم تحت عنوان یارانه سود تسهیلات. به عنوان نمونه آقای ایکس را به عنوان سرمایه گذار موفق می شناختیم و می گفتم فلانی شما می خواهی چقدر سرمایه گذاری کنی؟ اعلام می کرد ۵ میلیارد تومان و من می گفتم پانصد میلیون هم جایزه من به شما و جهت خودت. به این می گفتند یارانه سود تسهیلات. ظاهرا از این یارانه سود تسهیلات را هم به امیرمنصور آریا داده بودند که آدم موفق در طرح های گردشگری هست. گفتم آخرش چه شده؟ گفت هیچی. اگر یک دانه آجر روی آجر گذاشته باشند. ایشان هیچ پروژه ای را جلو نبرده اند».

    پرونده را معدوم کنید

    بعد از آگاهی مجلس از تخلفات آریا در منطقه گردشگری استان گیلان حامیان او در دولت دست به کار شده است و آنطور که بعضی می گویند در پی از بین بردن مدارک همکاری با او شدند. مدیر اسبق شرکت گردشگری از جمله این افراد است که می گوید: «دکتر احمدی نژاد به ما گفته بود که هر نامه ای از مجلس می آید با من هماهنگ کنید که شما بروید یا نروید. سر نماز دکتر گفت نامه آمده، تخلفی هم شده است است؟ گفتم اگر بگویم تخلف نشده دروغ نگفتم. تخلف به این منظور که امتیازی داده شده است به امیرمنصور آریا از طرف آقای مشایی و بقایی، ولی طرف برابر هم کاری نکرده هست. قاعده اش این بوده که باید دولت علیه او اعلام جرم می کرد. هیچ کاری نشده و این به معنا تخلف است.»

    مشایی گفت مدارک را معدوم کنید

    احمدزاده ادامه داد: «فردای آن روز آقای مشایی مرا صدا کرد. در دفتر خودش با او ملاقات کردم. گفت راجع به آن موضوعی که با آقای دکتر صحبت کردید، نظر ایشان این است آن پرونده را معدومش کنید. گفتم: خود آقای دکتر گفتند؟ گفت: بله. گفتم آقای مشایی شما خودتان اطلاعاتی و امنیتی بودید، پرونده ای که در اداره کل میراث استان گیلان بوده، این پرونده رفته و آمده، قاعدتا در سیستم حراست ردپا دارد، آیا باید معدوم کنیم؟ گفتم آقای مشایی شما دلواپس نباشید. گفت: نه، با این کار می خواهند مرا بزنند، دکتر احمدی نژاد را می خواهند بزنند. هر چه ما بگوییم، شما باید گوش کنید. گفتم: به هر جهت، آقای مشایی پرونده را نمی توانید معدوم و نابود کنید».

    اردکانی چه می کرد

    احمدزاده راجع به آزاده اردکانی هم توضیح داد: ایشان متعلق به یک حلقه ای بود به نام حلقه پارسه. حلقه پارسه در واقع ۷ الی ۸ نفر از افرادی را مشمول بر می شود که از اطرافیان و نزدیکان آقای بقایی بودند؛ یعنی ارادت خاص ای به آقای بقایی و مشایی داشتند؛ یعنی حلقه پارسه مشمول بر زن ها آرزو و آزاده اردکانی (رئیس موزه ملی)، مردها شهبازی (منطقه آزاد چابهار)، محسنی، ذوالفقاری، بهمنی، موسوی (منطقه آزاد کیش)، آقای حیدری (منطقه آزاد قشم) می شد و زمانی که من می خواستم به میراث فرهنگی بیایم، بقایی شرط گذاشت که باید در جلسات پارسه به صورت مرتب شرکت کنید. وی در مورد نحوه آشنایی اردکانی با بقایی توضیح داد: این زن معلم آموزش زبان انگلیسی بود. معلم شخصی ایشان بود. از طریق بقایی به مشایی وصل می شود. خلاصه چند بار گزارش از ایشان خواستم ایشان به من گزارشی ندادند؛ یعنی خیلی بی توجهی کرد و این باعث شد که هیچ رابطه ای میان ما شکل نگیرد. جهت اینکه هیچ جلسه ای میان من و زن اردکانی به وجود نیامد.

    شاید بتوان اختلاس ۳ هزار میلیاردی را نخستین اختلاس کلان رسانه ای شده است سال های اخیر دانست. اتفاق تلخی که در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد به وقوع پیوست

    افشاگری ها ادامه دارد

    هر روز یکی از مدیران سابق دولت های نهم و دهم برگ تازه ای از تخلفات حلقه اطراف احمدی نژاد را برملا می کنند. افشاگری هایی که باعث می شود از حامیان دولت مهرورز هر روز کم و کمتر شود. اینک احمدی نژاد و چند یار انگشت شمارش تنهاتر از هر لحظه هستند. کسی از آنها حمایت نمی کند و روبه رویشان تلی است از پرونده های ریز و درشتی که باید پاسخگویش باشند.

    مشایی گفت مدارک را معدوم کنید

    آرمان

    واژه های کلیدی: پرونده | یارانه | گردشگری | احمدی نژاد | اخبار سیاسی و اجتماعی

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار