بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری ما دو تا داداشیم! / ماکان بند

    سال ۹۶ سال گروه های موسیقی وبه قول معروف بندها بود. در عرض همین یک سال گروه های زیادی مثل هوروش بند، ماکان بند و… فعالیت خود را شروع کردند و از قضا در کنار تک

    ما دو تا داداشیم! / ماکان بند

    ماکان بند: ما دو تا داداشیم!

    عبارات مهم : موزیک

    سال ۹۶ سال گروه های موسیقی وبه قول معروف بندها بود. در عرض همین یک سال گروه های زیادی مثل هوروش بند، ماکان بند و… فعالیت خود را شروع کردند و از قضا در کنار تک خوان هایی مثل بهنام بانی و حمید هیراد و… با استقبال خوبی مواجه شدند. امیر مقاره و رهام هادیان به عنوان دو جوان دهه هفتادی از جمله جوان ترین خوانندگان فعلی هستند و با هم گروه ماکان را تشکیل دادند. آن ها تا این لحظه فقط دو آلبوم «دیوونه بازی» را منتشر کردند.

    ما دو تا داداشیم! / ماکان بند

    در بین موزیک های این آلبوم قطعه «هر بار این درو» با استقبال بسیار زیادی رو به رو شده است است و احتمالا در چند ماه اخیر هر کسی که سوار تاکسی شده است حداقل یک بار این قطعه را شنیده هست. با این که مدت وقت کمی از شروع فعالیت های گروه ماکان گذشته، آن ها طرفداران زیادی پیدا کرده اند و کنسرت های شلوغی را برگزار می کنند. بین دو سانس یکی از کنسرت ها به سراغشان رفتیم و در مورد موفقیت هایی که در سال ۹۶ داشتند صحبت کردیم.

    ماجرای ماکان بند از کجا شروع شد؟

    امیر: ماکان بند یک سالی است که شروع شده است هست. ولی قبلش من به سبک خودم کار می کردم ولی آهنگی بیرون نداده بودم. رهام هم به سبک خودش کار می کرد ولی رهام هم مثل من آهنگی بیرون نداده بود. آقای خسروی از یک طریقی با هم دیگر آشنا شدیم یک آزمون صدایی از من گرفت. بعد از من صدای رهام را دید و گفت خوب هست. خدا را شکر از آن جا قرار بر این شد که یک گروهی تشکیل شود که اسمش ماکان باشد.

    سال ۹۶ سال گروه های موسیقی وبه قول معروف بندها بود. در عرض همین یک سال گروه های زیادی مثل هوروش بند، ماکان بند و… فعالیت خود را شروع کردند و از قضا در کنار تک

    پس قبل از ماکان هیچ آشنایی نداشتید؟

    رهام: باعث و بانی تشکیلش زیاد اینترنت بود. من کاری را در اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … منتشر کرده بودم همان را به عنوان نمونه کار فرستادم و بعد تماس گرفتند و ماجرای همکاری مطرح شد.

    حالا آیا ماکان بند؟

    امیر: یک سری اسم است که مجوز می گیرد و یک سری ها نه! یکی از اسم ها مجوزبگیری که وجود داشت ماکان بود که معنی قشنگی هم داشت. ماکان یعنی دلیری به علت همین اسم گروه را گذاشتیم ماکان.

    ما دو تا داداشیم! / ماکان بند

    چه اسم هایی مجوز نمی گیرد؟ یعنی در این زمینه به مسئله خوردید؟

    امیر: نه به مسئله نخوردیم ولی قطعا هر اسمی را نمی شود گذاشت. باید اسم معنی خوبی داشته باشد.

    سال ۹۶ سال گروه های موسیقی وبه قول معروف بندها بود. در عرض همین یک سال گروه های زیادی مثل هوروش بند، ماکان بند و… فعالیت خود را شروع کردند و از قضا در کنار تک

    شما دهه هفتادی های موسیقی کشور عزیزمان ایران هستید. اوضاع برایتان چطور است؟

    امیر: نه خیلی ها هستند. ولی اوضاع خوب است.

    رهام: اگر منظورت هفتادی است فکر کنم سه چهار تایی باشیم.

    ما دو تا داداشیم! / ماکان بند

    با این که یک سالی است شروع کردید یک سری موزیک هایتان خیلی شنیده شده. فکر می کردید که چنین اتفاقات بیفتد؟

    امیر: رهام سازنده این موزیک بوده هست. به نظر من اگر این سوالتان را خودش جواب بدهد قشنگتر است.

    رهام: راستش به این شکل فکر نمی کردیم. ما دو سه گزینش داشتیم و سه چهار کار را از قبل زده بودم. «هر بار این دور» هم جزئش بود. وقت هفت هشت کار بیرون دادیم نشستیم و بین دو سه کاری که من داشتم گزینش کردیم و خدا را شکر گرفت.

    خیلی از راننده ها این موزیک را گوش می کنند.

    امیر: احتمالا به این خاطر است که کسی در را محکم نبندد (می خندد)

    در این یک سال خیلی بندها زیاد شده است اند به نظرتان علت استقبال مردم از بندها چیست؟

    امیر: فکر می کنم علم موسیقی مردم خیلی اوج رفته هست. مردم دیگر هر آهنگی را قبول نمی کنند به خاطر همین هم هنگامی که یک آدمی که واقعا علمش را دارد می آید و یک سری آدمی را که هنرمند هستند و علم دارند را دور هم جمع می کنند و یک بندی را تشکیل می دهند، مردم استقبال می کنند. این باعث می شود این گروه موفق تر باشند و بتوانند به آن هدفی که دارند و می خواهند، برسند.

    رهام: به نظر من سلیقه عوض می شود. همه جای دنیا همین هست. در رنگ پیراهن و در همه چیز. موزیک هم همین هست. ۱۰ سال دیگر کلا این سبکی که کار می کنیم کنار می رود یک چیز جدیدی می آید بالاخره سلیقه ثابت نیست و عوض می شود.

    منظورم سبک نبود زیاد به بحث گروهی خواندن اشاره داشتم.

    رهام: بله الان مردم هم گروه ها را دوست دارند. آن ها دنبال چیز جدیدتری هستند. گروه که باشد اتفاق قشنگ تری در یک سری از موزیک ها رخ می دهد.

    امیر: خیلی ها هم هستند که تکی کار می کنند. کار خوب شنیده می شود شما بند بزنید فردی کار کنید اصلا هیچ فرقی جهت مردم ندارد کاری که خوب باشد و دوست داشته باشند شنیده می شود.

    یکی از خواننده های قدیمی و بسیار محبوب حرفی زده بود که آیا این همه بند (Band) زیاد شده است است و فقط مانده یک گروه شکسته بند به موسیقی وارد شود. حرفش شبیه همان مثال معروف است که می گویند هر کسی از مادرش قهر می کند خواننده می شود. این را شنیدید؟

    رهام: ای بابا. می دانستم آخرش معلوم می شود انگیزه ام از خواننده شدن دعوا با مادرم بوده هست. (می خندد)

    امیر: می توانم بپرسم چه دوست عزیزی این حرف را گفته است؟

    رضا صادقی بود.

    امیر: من شخصا جهت آقای صادقی خیلی احترام قائلم. چون واقعا قلبا دوستش دارم و کاری به مصاحبه یا چیزهای دیگر ندارم. مصاحبه را هم ندیدم و به خاطر همین نمی توانم چیزی بگویم ولی هر حرفی زدند به نظرم صرفا نظرشان را گفتند. البته توهین با نظر تفاوت می کند ولی فکر می کنم که نظرشان را گفتند.

    رهام: همین طور هست. آقای صادقی خیلی وقت است کار می کند، ما از ایشان خیلی چیزهایی را یاد گرفتیم. در حال حاضر هم مصاحبه را ندیده ام ولی الان آن در برابر چیزی که گفتید تصویر العمل من این است که اصلا ناراحت نشدم. نظرشان این بوده و اگر بدشان بیاید آمده است دیگر طبیعی است.

    امیر: ما در خیابان هم می رویم دو نفر دوستمان دارد و یک نفر دوستمان ندارد. نمی شود برویم یقه اش را بگیریم که آیا ما را دوست نداری.

    در فضایی که گروه ها زیاد شده است اند و خوانندگان دیگر هم در حال مسابقه هستند چه برنامه ای جهت ماندگار شدن دارید؟

    امیر: کار خوب را هر کسی که بخواند و مردم دوست داشته باشند شنیده می شود. من یک چیزی می گویم امیدوارم کسی ناراحت نشود. من خودم یک عقیده ای دارم که دوست دارم آهنگی که ساخته می شود را مردم دوست داشته باشند. هنگامی که مردم دوست داشته باشند خدا حمایت می کند. خود مردم حمایت می کنند و کار می گیرد و در نهایت همه جا شنیده می شود. ماندگار شدن در همین هست. اصلا عقیده مان این نیست که فقط آهنگی را به بازار عرضه کنیم و تمام شود و برود. شنیده شدن یا شنیده نشدن کارها جهت ما مهم است.

    رهام: ببینید اسم سبکی که کار می کنیم پاپ است و پاپ از پاپیولار می آید. می خواهم بگویم مردم باید خوششان بیاید. جهت این هم که از بقیه جا نمانیم باید کار کنیم. طبیعی است باید با سلیقه مرد جلو برویم و جلوی خودمان را ببینیم.

    برای این نوآوری می خواهی چه کار بکنی؟

    رهام: دلواپس نباشید. ایده زیاد داریم کم کم پیاده می کنیم.

    اگر اشتباه نکنم قدیمی ترین گروه آریان بود که چند سالی است از هم جدا شدند. فکر می کنید این اتفاق جهت شما هم رخ بدهد؟

    امیر: اگر بگوییم که فکر نمی کنیم دروغ هست. هر کسی هنگامی که در هر حرفه ای می رود خوبش را هنگامی که می بیند، بدش را هم می بیند. ما تمام تلاشمان را می کنیم که این اتفاق امکان ناپذیر باشد. هم جهت من هم جهت رهام. اصلا کاری به موزیک ندارم، رهام مثل داداش من هست. آدم از داداشش جدا می شود؟ نمی شود!

    رهام: همین که امیر گفت. کار گروهی کلا در کشور عزیزمان ایران سخت هست. از بچگی اصلا کار گروهی را یاد نگرفتیم و کنار آمدن با گروه اصلا ساده نیست. ولی شکر خدا منو امیر سر کارها راحت با هم کنار می آییم. فقط دو سه مانع است که یکی یاشار هست. (می خندد)

    امیر: منظور از مانع این است که یاشار سخت پسند هست. یعنی هنگامی که یک ملودی را به او می دهیم خیلی سخت گیری می کند. البته این سخت گیری ها هم حسابی جواب داده است.

    شما بین هم مسابقه دارید؟

    امیر: در گروه خودمان هر چیزی و هر کاری و هر وظیفه ای را به یک نفر دادیم به خاطر همین مسابقه نداریم. در کاری که به عنوان نمونه رهام انجام می دهد من اصلا دخالت نمی کنم یعنی رهام می پرسد که نظرت چیست ولی من نمی روم بگویم اینکاری که کردی بد هست. دخالت نمی کنم چون خودش یک موزیسین درجه یک هست. به خاطر همین تا به حال به این مشکلاتی که با هم مسابقه کنیم برنخوردیم. زیاد رفاقت داریم.

    پس به جز وقت کاری رابطه ای ندارید؟

    امیر: نه اینکه بگویم اصلا رابطه نداریم، قطعا داریم چون می رویم پیش هم روی موزیک ها کار می کنیم ولی زیاد نمی توانیم با هم دیگر باشیم چون خیلی کم می شود که بدون کار باشیم. رهام و من پیش خانواده هایمان هستیم.

    برای آینده چه برنامه ای دارید؟ و این که سال ۹۷ را جهت خودتان چطوری می بینید؟

    رهام: جهت خودمان دوست دارم سال ۹۷ ده برابر از امسال بهتر باشد. جهت این نشانه همه تلاشمان را می کنیم. این جا هم بگویم که سال ۹۶ جهت من و امیر خیلی خوب بود ولی جهت مردم کشورم سال جالبی نبود. مطمئنم۹۷ سال بهتری می شود چون تلاشمان را می کنیم کارهای تازه تولید کنیم. ان شاءالله که آلبوم هم جزئش باشد و حتما سال خوبی خواهدبود.

    امیر: امیدوارم در سال ۹۷ کارهای خوبی داشته باشیم که مردم دوست داشته باشند.

    هفته نامه همشهری جوان – یوسف هاشمی

    واژه های کلیدی: موزیک | موسیقی | اخبار فرهنگی و هنری

    ما دو تا داداشیم! / ماکان بند

    ما دو تا داداشیم! / ماکان بند

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار