بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار اجتماعی فوبیای طلاق، مانع ازدواج

    بر اساس آمارها ۹۰ درصد زنان بعد از طلاق ازدواج نمی کنند. این در حالی است که ۹۰ درصد مردان بعد از طلاق، دوباره ازدواج می کنند. در واقع شانس زنان جهت ازدواج مجدد

    فوبیای طلاق، مانع ازدواج

    فوبیای طلاق، مانع ازدواج

    عبارات مهم : زندگی

    بر اساس آمارها ۹۰ درصد زنان بعد از طلاق ازدواج نمی کنند. این در حالی است که ۹۰ درصد مردان بعد از طلاق، دوباره ازدواج می کنند. در واقع شانس زنان جهت ازدواج مجدد یک نهم مردان هست. همچنین در بعضی بررسی ها این چنین آمده است که بعد از گذشت یک سال از طلاق زوج، ۹۰ درصد زن ها علاقه مند به بازگشت به زندگی هستند. بر اساس آمارها می توان اذعان کرد که بار روانی بر روی زنان مطلقه فراوان هست. همچنین آنها به از سر گرفتن ازدواج قبلی علاقه مندند و از سوی دیگر شانس تشکیل زندگی تازه جهت آنها اندک است.

    فوبیای طلاق، مانع ازدواج

    هم اکنون بیشترین طلاق ها جهت زنان در گروه سنی ۲۹-۲۵ سال ثبت می شود. بسیاری از آسیب های زنان مطلقه مربوط به پرسشها فرهنگی هست، طبیعتا نوع نگاهی که جامعه به زنان مطلقه دارد، باعث می شود که شانس آنها جهت ازدواج با افراد مناسب کاسته شود. اغلب زنان در ازدواج دوم مجبور به ازدواج با مردانی می شوند که ۱۰ تا ۱۵ سال از خودشان بزرگ تر هستند و این باعث نوعی فرسایش اجتماعی در میان زنان مطلقه می شود. همچنین ٧١ درصد زنان مطلقه و بیوه صاحب فرزند یا فرزندانی هستند.

    طلاق و تبعات آن

    بر اساس آمارها ۹۰ درصد زنان بعد از طلاق ازدواج نمی کنند. این در حالی است که ۹۰ درصد مردان بعد از طلاق، دوباره ازدواج می کنند. در واقع شانس زنان جهت ازدواج مجدد

    اگر طلاق آخرین راه حل اختلافات زناشویی هست، بعد نباید عرصه اجتماعی را بر افرادی که طلاق را به عنوان یک راه حل در نظر گرفته اند، تنگ کرد. هنوز در جامعه ما نگرش ها نسبت به زن مطلقه یا بیوه همچون گذشته های دور هست. با اینکه در شرایط کنونی از شدت آن نظر های سنتی کاسته شده است هست، ولی آن طور که باید این زنان بعد از طلاق نمی توانند از بند کج فهمی های بعضی افراد جامعه در امان باشند. این زنان به علت تصمیم به طلاق از بسیاری از امکانات محروم می شوند.

    در حالی که در بررسی بسیاری از خانواده ها باید گفت که گزینش گزینه طلاق عالی ترین گزینه جهت نجات یک زندگی هست. جهت مثال دختری که تا چند سال قبل در منزل پدری از احترام و عزت برخوردار بود، امروز اگر هم از او در منزل پدری استقبال شود، دیگر امکانات گذشته در اختیارش نیست. از سوی دیگر پاسخ گویی به نظر و حرف های افراد سطحی و کسانی که تاکنون نیاموخته اند جهت خود و دیگران حریم و احترام قائل باشند، دردی بر دیگر دردهاست. درضمن مردان نیز با ترفندهای متعدد در پی شانه خالی کردن از پرداخت مهریه، نفقه و دیگر حقوق زنان هستند. بر اساس گفت و گوهای انجام شده است با این زنان باید تاکید کرد که پرسشها مالی، سرکوفت ها و سرک های افراد بی حریم از چالش های اساسی زندگی آنهاست.

    امان از حرف های بی اساس مردم

    دو سال از طلاق مونا می گذرد. او در یک شرکت بازرگانی مشغول به کار است و به «آرمان» می گوید: اکثر همکاران به عروسی ما آمده و همسر سابق مرا می شناسند. در این دو سال حتی الامکان اجازه ندادم، کسی بفهمد که ما از هم جدا شدیم. به گفته این زن جوان نظر ها به یک زن مطلقه در بعضی محیط های کاری به قدری زشت است که نمی توان آن را توصیف کرد.

    فوبیای طلاق، مانع ازدواج

    مونا می افزاید: یکی از همکارانم به علت مبتلا شدن به سرطان همسرش او را طلاق داد. خودتان تجسم کنید یک زن مبتلا به سرطان را که تمام موهایش ریخته و با صورت ای رنگ پریده به زحمت به سر کار می آمد. در آن دوران بعضی همکاران از ارتباط او با مردان اداره می گفتند. در حالی که آن فرد به علت بیماری و بروز پرسشها معنوی ناشی از طلاق به قدری افسرده بود که فقط جهت گذران وقت به سر کار می آمد تا مشکلاتش را جهت مدتی فراموش کند. به گفته او بعضی افراد با حرف های بی حساب و قضاوت های نادرست فقط در پی عذاب دیگران هستند.

    مرد نوکیسه،طلاق و صیغه شروع داستان طلاق

    بر اساس آمارها ۹۰ درصد زنان بعد از طلاق ازدواج نمی کنند. این در حالی است که ۹۰ درصد مردان بعد از طلاق، دوباره ازدواج می کنند. در واقع شانس زنان جهت ازدواج مجدد

    حمید و زینب چهار سال است که از هم جدا شده است اند. زینب علت طلاقش را خیانت می داند و به خبرنگار «آرمان» می گوید: در اول زندگی با دار و ندار او ساختم، ولی هنگامی که که به امکانات اولیه ای رسید، دیگر به بنده اهمیت نمی داد. به گفته او ما یک دختر ۱۰ ساله داریم و آخر هفته ها پیش پدرش می رود. بنده با تمام اخلاق های بد او ساخته بودم و حتی هم اکنون نیز میل به به بازگشت دارم، ولی همسر سابقم با یک زن که از ازدواج اولش یک پسر سه ساله دارد در شرف ازدواج است.

    زینب خطاب به دختران جوان می افزاید: قبل از اینکه خواستار ازدواج با فرد مورد علاقه تان باشید به حرف های پدر و مادرتان گوش دهید، چون ازدواج شخصیت، اخلاق و منش هیچ فردی را عوض نمی کند. جهت مثال فردی که تا دیروز یک ماشین مستهلک سوار می شد و امروز به واسطه قرض و قسط یک ماشین مدل اوج سوار می شود، دیگر سرنوشت گذشته اش را فراموش می کند. امروزه جامعه ما پر شده است از افراد نوکیسه که حتی از یادآوری گذشته خود نیز ابا دارند. به گفته او بنده هم اکنون در سن ۳۲ سالگی شانس ازدواج مناسب ندارم. جهت مثال چندی قبل به یکی از آشنایان همسرم که مردی میانسال بود عنوان جدایی ام را توضیح دادم، انتظار داشتم که او حمید را راهنمایی کند تا زندگی ما از سر گرفته شود، ولی او در آخر گفت می تواند به واسطه صیغه محرمیت با من ازدواج کند.

    فوبیای طلاق، مانع ازدواج

    اغلب زنان سرپرست خانوار شغل مناسب ندارند

    زنان مطلقه یا بیوه با پرسشها متعدد مواجه هستند. جهت مثال اغلب آنها از اوضاع اقتصادی نامناسبی زحمت می برند و همین مساله جهت آنها و فرزندانشان چالش های متعدد را به دنبال دارد. در شهریور سال جاری، مدیر شرکت بهزیستی گفت: «از تعداد کل زنان سرپرست خانوار در کشور؛ ٧/٢ درصد شوهرشان فوت شده است و ٢/٢ درصد نیز طلاق گرفته اند که این آمار در سال ٨۵ متفاوت بوده هست. طوری که آمار زنان سرپرست خانوار با شوهر فوت شده است ۶/۵ درصد و زنان طلاق گرفته حدود ٩ دهم درصد بوده است.» به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی خاطرنشان کرد: «در حال حاضر بیش از ٧۰ درصد زنان سرپرست خانوار در کشور شغل مناسبی ندارند.»

    شانس ازدواج افراد مطلقه ریشه فرهنگی دارد

    یک مددکار اجتماعی راجع به شانس ازدواج مجدد جهت افراد مطلقه یا بیوه در جامعه کشور عزیزمان ایران به خبرنگار «آرمان» می گوید: در آمار رسمی قیمت متغیری راجع به میزان طلاق در جامعه عنوان می شود. این در حالی است که در جامعه ما به ازای سه تا پنج ازدواج یک طلاق رخ می دهد.

    محمد زاهدی اصل می افزاید: این مساله نشان می دهد در جامعه کشور عزیزمان ایران واقعیتی به عنوان طلاق به دلایل متعدد وجود دارد، طبیعتا قیمت طلاق نشان می دهد که تعدادی از افراد در سنین جوانی یا اوایل میانسالی مطلقه شده است و در نهایت این افراد بخش قابل توجهی از جمعیت جامعه را به خود تخصیص داده شده است می دهند. به گفته او این افراد بعد از گذشت مدتی میل به به ازدواج دارند. حال این مساله مطرح است که آیا این افراد با تجربه تلخ ازدواج اول به ازدواج مجددا میل به دارند؟ با بررسی جامعه باید گفت که افراد میل به اندکی به ازدواج مجدد دارند. این مددکار اجتماعی می افزاید: در واقع بخش قابل توجهی از افراد مطلقه یا بیوه جرات و جسارت تشکیل زندگی یکسان را نداشته و تمایلی به ازدواج مجدد ندارند.

    زاهدی اصل می گوید: بخشی از این افراد به دنبال ازدواج مجدد می روند، ولی هنوز در جامعه ما نظر سنتی راجع به زن مطلقه یا بیوه وجود دارد. با بررسی جامعه باید تاکید کرد که جوانان مجرد ازدواج با فردی که تجربه ازدواج نداشته را ترجیح می دهند. به گفته او در بسیاری خانواده ها گزینش گزینه طلاق جهت زوج ها تنها راه نجات هست. از سوی دیگر ازدواج دو فرد با تجربه زندگی یکسان ناموفق می تواند در استحکام روابط تاثیرگذار باشد. به گفته او جهت مثال اغلب مردان بعد از طلاق یا قید ازدواج را زده یا جهت ازدواج به دنبال افرادی بدون تجربه ازدواج می گردند. جهت مثال بسیاری از افراد مطلقه از زندگی قبلی خود صاحب فرزند هستند و همین مساله مانعی جهت ازدواج مجددشان محسوب می شود.

    این استاد دانشگاه می افزاید: بر اساس قانون با اینکه حضانت بر عهده پدر طفل هست، ولی بر اساس تصویب قانون در سال ۶۰ واگذاری طفل به مادر شایسته ممکن هست. در این شرایط جهت مادران همراه بودن با فرزند امکان ازدواج آنها را محدود می کند. زاهدی اصل تاکید می کند: هنوز در جامعه ما نظر های سنتی مشاهده و همین مساله باعث بروز محدودیت ها می شود. در شرایط کنونی امکان ازدواج دختران محدود هست، طبیعتا این محدودیت جهت زنانی که جهت دومین بار میل به به ازدواج دارند، زیاد می شود. این استاد دانشگاه می گوید: در جامعه ما بین ازدواج دختر و پسر تفاوت های متعدد وجود دارد، شاید در آینده این فرهنگ اصلاح شود. جهت مثال هنوز در جامعه ما درخواست ازدواج از سوی دختران چندان پسندیده نیست. به بیان دیگر در جامعه ما دختر در انتظار خواستگار است.

    در این اوضاع اگر دختر خواستگار نداشته باشد، باید تجرد را بپذیرد. به گفته او جهت مثال اگر افراد مطلقه به خاص زنان با توجه به فرهنگ جامعه ما در دوران مجردی پنج خواستگار داشتند، بی شک بعد از شکست در زندگی نخست امکان ازدواجشان کم کردن می یابد. بر اساس فرهنگ جامعه فرد نمی تواند مرد مورد علاقه خود را گزینش کرده یا به وسیله فضای مناسب حق ازدواج داشته باشد. زاهدی اصل می گوید: جهت زیاد کردن امکان ازدواج مناسب باید چشم ها شست و منصفانه به این قضیه نگاه کرد.

    واژه های کلیدی: زندگی | ازدواج | زن مطلقه | زنان مطلقه | اخبار اجتماعی

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار