بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی احمدی‌نژاد به اندازه سرسوزن عوض کردن نکرده است / فاضل موسوی

    عهد قجر نیست که اختلاف با حکمیت حل شود | می‌خواهند مردم را با قوه قضاییه دربیندازند 

    احمدی‌نژاد به اندازه سرسوزن عوض کردن نکرده است / فاضل موسوی

    فاضل موسوی:احمدی نژاد به اندازه سرسوزن عوض کردن نکرده است

    عبارات مهم : قانون

    عهد قجر نیست که اختلاف با حکمیت حل شود | می خواهند مردم را با قوه قضاییه دربیندازند

    عضو کمیسیون اصل نود مجلس هشتم راجع به اختلافات پیش آمده بین احمدی نژاد و قوه قضاییه اعتقاد است: رییس دولتهای نهم و دهم و دستگاه قضا می توانستند قبل از اینکه ماجرا به اینجا کشیده شود بروند بنشینند و پیش از اینکه سر و صدا راه بیندازند، آن را حل کنند، ولی حالا دیگر نمی شود اصل قضیه را به حکمیت ارجاع داد.

    احمدی‌نژاد به اندازه سرسوزن عوض کردن نکرده است / فاضل موسوی

    به گزارش خبرآنلاین، از روزی که امام جمعه پایتخت کشور عزیزمان ایران از تریبون رسمی پیشنهاد حکمیت را جهت حل اختلافات محمود احمدی نژاد با قوه قضاییه مطرح کرد، کمتر صورت سیاسی است که با آن موافقت کرده باشد. آنها هرکدام دلایل مشترکی را هم جهت مخالفت های خود مطرح می کنند. اینکه چگونه می شود فردی با عناوین اتهامی و پرونده هایی در حال پیگیری بتواند از طریق حکمیت به همه چیز آخر دهد، از مهمترین مسائلی است که از سوی این افراد عنوان می شود.

    فاضل موسوی نماینده دور هشتم مجلس شورای اسلامی، تنها یک راه حل جهت حل اختلافات مسئولان قدیم و تازه مطرح می کند و آن اینکه «این عنوان حل شدنی نیست مگر در یک دادگاه صالح.» او اعتقاد است که «هر کس بخواهد در این مساله دخالت کند، باید بداند که قانون را دور زده هست. نباید حقی که او از ملت ضایع کرده است را ندیده گرفت و البته نباید حقی هم از او ضایع شود.»

    عهد قجر نیست که اختلاف با حکمیت حل شود | می‌خواهند مردم را با قوه قضاییه دربیندازند 

    موسوی در تصویر العمل به استقبال حمید بقایی از چنین پیشنهادی هم عنوان کرد: این افراد با استقبال از این پیشنهاد هدفی را دنبال می کنند و آن اینکه در صورت عدم پذیرش این عنوان از سوی مقامات قضایی، مردم را با قوه قضاییه دربیاندازند و خود کنار بمانند و تماشا کنند.

    مشروح گفتگو با او را در ادامه بخوانید:

    *********

    احمدی‌نژاد به اندازه سرسوزن عوض کردن نکرده است / فاضل موسوی

    پیشنهاد تعیین حکم جهت حل اختلاف بین محمود احمدی نژاد با مسئولان قوه قضاییه مطرح شده است هست. چقدر این عنوان قابل تحقق است؟

    یکی از دلایلی که حضرت امام نظر مردم را نسبت به نوع حکومت به فاصله بسیار کوتاه از طریق همه پرسی اخذ کرد، این بود که می خواست همه چیز به خواست آنان و براساس قانون باشد. بعد از پیروزی انقلاب هم با شروع جنگ تحمیلی مرحوم خلخالی یکسری محاکماتی انجام می داده که به نظر می آمد صفر تا صد قواعد قضایی در آن رعایت نمی شده. امام خیلی از این قضیه ناراحت می شوند و می گویند شما باید مر قانون را رعایت کنید. یا مرحوم رجایی در شرکت ملل صحبت می کنند بعد از بازگشت، امام او را فرامی خوانند و نهیب می زنند و می گویند شما مسئول رسمی کشور هستید باید در چارچوب قواعد بین الملل صحبت کنید. خلاصه کلام اینکه امام یکبار جهت هر لحظه می گوید فصل الخطاب قانون است.

    حال نمی دانم که عنوان حکمیت چقدر در این مورد جدی باشد ولی به هیچ وجه در جمهوری اسلامی جایگاه قانونی ندارد. احاله دادن تخلفات به سوی چنین مسائلی به معنی بی توجهی و به حاشیه راندن قانون هست. قانون عهد و میثاق هشتاد میلیون ایرانی هست. حق الناس است و کسی حق سرپیچی از آن را ندارد. اینجا اتفاقی افتاده است و باید بدون کم و کاستی در مرجع صالح پیگیری شود. همانطور که آقای هاشمی به اندازه سر سوزن در پیگیری به تخلفات پسرش دخالت نکرد و تن با قانون داد، در اینجا هم باید دید که قانون چه تصمیمی گرفته است.

    عهد قجر نیست که اختلاف با حکمیت حل شود | می‌خواهند مردم را با قوه قضاییه دربیندازند 

    آیت الله هاشمی به آسانی می توانست این عنوان را به رهبری بگوید و ایشان هم با درنظر گرفتن جایگاه او می توانستند پاپیش بگذارند. ولی چیزی نگفتند. چون باورشان این بود که فصل الخطاب قانون هست. بنابراین حکمیت هیچ وجهی در قانون اساسی ندارد و عهد قجر که نیست که به دنبال حل اختلافات از طریقی غیر از دادگاه باشیم..

    البته این عنوان هنوز به صورت فراگیر مطرح نشده و تنها به شکل پیشنهاد داده شده است که از سوی سخنگوی قوه قضاییه هم رد شده است اما…

    احمدی‌نژاد به اندازه سرسوزن عوض کردن نکرده است / فاضل موسوی

    آیت الله کاشانی انسان محترمی هستند ولی صحبت او جایگاه قانونی ندارد. طرفین دعوا می توانستند قبل از اینکه ماجرا به اینجا کشیده شود بروند بنشینند و پیش از اینکه سر و صدا راه بیندازند، آن را حل کنند، ولی حالا دیگر نمی شود اصل قضیه را به حکمیت ارجاع داد. چیزی که در کشور ما وجود دارد این است که ما متاسفانه خیلی از این تخلفات را در طول این سالها ندیده ایم. مگر می شود با وجود سیستم قضایی، این مباحث را ندید.

    این تخلفات چیزی نیست که فی البداهه ایجاد شده است باشد. رییس دولتهای نهم و دهم یک فرد آشنا شده است در بین دوستان اصولگرا بود. همه او را بخوبی می شناختند. بالاخره با هم بودند. از آن موقع که در شورای پایتخت کشور عزیزمان ایران شرکت کرد و رای نیاورد. از آن موقع که در مجلس شرکت کرد و رای نیاورد، از آن موقع که با واکنش‌ها خاص و غلط های دیگران شهردار شد و چه تلاش ها که بعد از آن صورت گرفت تا رییس جمهور شود، همه مردها نسبت به او آشنایی داشتند. احمدی نژاد به اندازه سر سوزن هم عوض کردن نکرده هست. من فکر می کنم او از آن دست آدمهایی است که کمتر تغییرناپذیر هست. او الان دقیقا بر روی مواضعی است که قبلا هم بوده است.

    شما سابقه نمایندگی مجلس در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد را داشته اید و در همان مجلسی حضور داشتید که کفه ترازو به نفع اصولگرایان آن سنگینی می کرد. در آن وقت اعتراض می کردید به کارها خلاف قوانین او؟ برخورد اصولگرایان در قبال اعتراضات شما چگونه بود؟

    یادم می آید که در مجلس هشتم هرچقدر داد زدیم و دور زدن قانون از سوی او را مطرح می کردیم دوستان اصولگرا به ما می گفتند که شما سیاه نمایی می کنید. یکی از دلایل مهم که مردها ما را قلع و قمع می کردند این بود که می گفتند شما با کسی که مورد تایید رهبری است مخالفت می‎کنید. در صورتیکه اصلا چنین چیزی نبود. آنها فقط می درخواست کردند از رهبری هزینه کنند. می گفتند ایشان دارد مملکت را جهادی اداره می کند و شما مخالفت می کنید؟

    به ما که برخاسته از متن انقلاب بودیم و سابقه زندان رفتن قبل از پیروزی انقلاب را داشتیم می درخواست کردند یاد بدهند که جهادی بودن یعنی چه. در مجموع آن عملکردی که دولتهای نهم و دهم داشته چیزی نیست که بشود با سروصدای احمدی نژاد حل کرد. اینها باید در محضر دادگاه و مردم کشور عزیزمان ایران پاسخگو باشند. مگر در قرآن نمی خوانیم که حتی ذره ای از اعمال شما محاسبه می شود. جمهوری اسلامی براساس شرع مقدس احیا شده است هست. بعد باید همه پاسخگو باشند. ولی متاسفانه بعضی از مردها فکر می کنند که به آسانی می توان از حق الناس گذشت.

    این عنوان چگونه قابل حل و فصل است؟

    حل شدنی نیست مگر در یک دادگاه صالح. هر کس هم بخواهد در این مساله دخالت کند، باید بداند که قانون را دور زده هست. نباید حقی که او از ملت ضایع کرده است را ندیده گرفت و البته نباید حقی هم از او ضایع شود. در هر صورت مردم عالی ترین قضاوت کننده هستند. حیات نظام جمهوری اسلامی در همین پرسشها هست. اگر تن به حکمیت دهیم بعد عدالت کجاست؟ عدالت فقط جهت یک انسان گرسنه است؟ نه میلیاردها پولی که زیر انبوهی از سوالات قرار دارد؟ باید به این پرسشها پاسخ داده شود. نمی شود که احمدی نژاد به قوه قضاییه پاس بدهد و قوه قضاییه هم به او پاس بدهد. این رفتارها در ارزش مسئولان جمهوری اسلامی نیست. یادمان رفته هدفمان از انقلاب چه بوده و می خواستیم چه بشویم؟

    بعد از طرح این پیشنهاد آقای بقایی از آن استقبال کرد. به نظر شما آیا تیم یاران رییس دولتهای نهم و دهم به پیشواز چنین ایده ای رفتند؟ آیا به گمان خودشان در این صورت طرف برنده خواهند بود؟

    شما می بینید که در یک زمانی هیات حل اختلاف بین قوا تاسیس شد. ولی این کمیته که با حضور آیت الله شاهرودی و ابوترابی و چند نفر دیگر تشکیل شده است بود جهت حل اختلاف بین قوای موجود در نظام جمهوری اسلامی بود و جایگاه رسمی و قانونی داشت. آن موقع محمود احمدی نژاد رییس یک قوه بود ولی الان چه؟ به نظرم این افراد با استقبال از این پیشنهاد هدفی را دنبال می کنند و آن اینکه مردم را با قوه قضاییه دربیاندازند و خود کنار بمانند و تماشا کنند.

    به هرحال ما مخالف حکمیت هستیم. یعنی چه حکمیت باشد؟ کجای قانون این مورد وجود دارد؟ هنگامی که یک نفر متهم است چگونه می شود که به حکمیت رجوع کند. اگر بحثی بین دونفر باشد چرا؛ ولی در این عنوان بحث بین دو نفر نیست. قوه قضاییه بر این امر واقف است که این افراد تخلفاتی کردند و باید پاسخگو باشند. از طرفی آنها هم انتظار دارند که در یک دادگاه صالح به تخلفات ارزش پیگیری شود. هر دو صحیح می گویند. ولی استقبال امثال بقایی و دیگران نه تنها جایگاه قانونی ندارد بلکه فقط وقت تلف کردن هست. آنها جهت یک تراژدی تازه وقت می خرند تا آرام آرام مسائلی را مطرح کنند. ولی ما که نباید جنگ حیدری نعمتی را در جامعه تنها جهت اینکه یک نفر بخواهد حرفش را به کرسی بنشاند راه بیندازیم.

    چقدر فکر می کنید طرح این مساله و یا پذیرفتن آن به معنای تبعیض در حق دیگران باشد؟

    حکمیت در این عنوان تبعیض محض است و بعنوان یک فرزند مسلمان که الفبای دینی را هم خوب می دانم می گویم که حرام هست. امیرالمومنین آن قاضی را که او را اباالحسن می خواند و شاکی را بنام عادی صدا می زند توبیخ می کند و می گوید که اینجا بحث شاکی و متشاکی است و وظیفه داری که به هر دو به طور یکسان نگاه کنید. اگر در مورد احمدی نژاد و بقایی و مشایی و بقیه بنا بر هر دلیلی تبعیضی قائل شویم، هزینه کردن از نظام آنهم جهت یک عده محدود است و این در ارزش قوه قضاییه ما نیست.

    واژه های کلیدی: قانون | اسلامی | قانونی | استقبال | احمدی نژاد | قوه قضاییه | احمدی نژاد | قانون اساسی | ریاست جمهوری | سخنگوی قوه قضاییه | مجلس شورای اسلامی

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار