بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری با مهراوه دلم قرص شد / غزاله سلطانی

    من قبل از این فیلم زن مهراوه شریفی نیا را از نزدیک نمی شناختم و شناختم نسبت به او مثل بقیه و از دور بود. هنگامی که می خواستم جهت این فیلم بازیگر گزینش کنم چند

    با مهراوه دلم قرص شد / غزاله سلطانی

    غزاله سلطانی: با مهراوه دلم قرص شد

    عبارات مهم : بازیگر

    من قبل از این فیلم زن مهراوه شریفی نیا را از نزدیک نمی شناختم و شناختم نسبت به او مثل بقیه و از دور بود. هنگامی که می خواستم جهت این فیلم بازیگر گزینش کنم چند تن دیگر از بازیگران هم جهت بازی در این نقش آمدند ولی شرایط طوری پیش رفت که ما با هم به توافق نرسیدیم یا نشد که همکاری کنیم. خیلی برایم مهم بود که بازیگری که این نقش را بازی می کند شرایط و فضای ۳۰ سالگی را درک کرده باشد و بتواند با آن همزادپنداری کند.

    خانم شریفی نیا که آمد دیدم این اتفاق افتاده و ما کلی حرف یکسان داشتیم که در مورد این فضا و زنانگی و ۳۰ سالگی با هم بزنیم. در کنار آن قدرت بازیگری اش و آشنایی درستی که از شخصیت داشت و کنسه های خیلی خوبی که سر کار می داد، همه و همه کمک کرد که نقش سایه شکل بگیرد و واقعا هم فکر می کنم این نقش یکی از عالی ترین کارهای زن شریفی نیاست.

    نقش سایه، یکی از عالی ترین کارهای زن شریفی نیا

    الان که فیلم شما ساخته و بازی مهراوه شریفی نیا جهت آن مورد تحسین قرار گرفت، نظر شما راجع به این حسن گزینش چیست و اساسا راجع به این که ایشان را جهت بازی در نقش سایه گزینش کردید، چه احساسی دارید؟
    – من قبل از این فیلم زن مهراوه شریفی نیا را از نزدیک نمی شناختم و شناختم نسبت به او مثل بقیه و از دور بود. هنگامی که می خواستم جهت این فیلم بازیگر گزینش کنم چند تن دیگر از بازیگران هم جهت بازی در این نقش آمدند ولی شرایط طوری پیش رفت که ما با هم به توافق نرسیدیم یا نشد که همکاری کنیم. خیلی برایم مهم بود که بازیگری که این نقش را بازی می کند شرایط و فضای ۳۰ سالگی را درک کرده باشد و بتواند با آن همزادپنداری کند.

    خانم شریفی نیا که آمد دیدم این اتفاق افتاده و ما کلی حرف یکسان داشتیم که در مورد این فضا و زنانگی و ۳۰ سالگی با هم بزنیم. در کنار آن قدرت بازیگری اش و آشنایی درستی که از شخصیت داشت و کنسه های خیلی خوبی که سر کار می داد، همه و همه کمک کرد که نقش سایه شکل بگیرد و واقعا هم فکر می کنم این نقش یکی از عالی ترین کارهای زن شریفی نیاست.

    با مهراوه دلم قرص شد / غزاله سلطانی

    خودش هم اینجوری فکر می کند. بار اولی که با هم قرار گذاشتید تا هنگامی که که متوجه شدید او همان کسی است که دنبالش هستید چقدر طول کشید؟
    – راستش خیلی طول نکشید. هر لحظه هنگامی که که کار اولت را می کنی و خیلی با بازیگران مراوده نداری و جهت کار عوامل را دعوت می کنی و بعد کم کم وارد کار می شوی، ۷۰-۶۰ درصد مطمئن هستی و ولی ۴۰-۳۰ درصد هم است که ته دلت دلواپس است که کار چگونه از کار در می آید. این حالت جهت همه عواملی که می آمدند وجود داشت و جهت بازیگران، مخصوصا بازیگر نقش اول یک ذره بیشتر. ولی خدا را شکر عوامل این کار همه آدم های حرفه ای و باتجربه تر از من بودند. در مورد مهراوه هم تقریبا قبل از این که ما وارد تولید بشویم و داشتیم تمرین می کردیم دلم قرص شد و احساس کردم که چه گزینه خوبی هست. به خاطر این که در تمرین هایی که داشتیم دیدم آن سمت و سویی که من دلم می خواست کاراکتر سایه داشته باشد، دارد شکل می گیرد.

    در شرایط یکسانی بزرگ شدیم

    در این مورد و هر لحظه دو حالت وجود دارد. یکی قدرت بازیگری بازیگر و یکی هم شخصیت و خصوصیت فردی او. فکر می کنید در این که زن شریفی نیا این نقش را اینقدر خوب در آورده کدام یک زیاد دخیل بوده؟
    – فکر می کنم هر دو اینها مکمل هم است تا بازیگر این شخصیت را خلق کند. بازیگری جدا از حس و حال و تجربه زیستی که هر بازیگر می تواند داشته باشد نیست. ضمن آن، تکنیک و توانایی بازیگر هم مطرح هست. یعنی هر بازیگری که موقعیتی را بازی می کند دلیلی ندارد که آن شرایط را خودش هم تجربه کرده باشد، ولی اگر رگه هایی از زندگی شخصی بازیگر در نقش هم باشد می تواند نقش را باورپذیرتر و بازی در آن را جهت خودش راحت تر کند.

    من و مهراوه به عنوان دو زن که با هم در آن سن و سال بودیم و چیزهای یکسان زیستی هم داشتیم، به ما جهت این گفتگوهای قدیمی راجع به نقش سایه کمک کرد. ما قبل از همه پلان ها با هم حرف می زدیم و مهراوه با توجه به قدرت بازی اش و تکنیک درستی که دارد آنها را به سمت یک بازی خیلی بهتر سوق می داد.

    فیلم شما دارد بحران ۳۰ سالگی را نشان می دهد و این نقش در شرایط زمانی الان این شاخصه را هم دارد که سایه قاعدتا باید دهه شصتی هم باشد که الان ۳۰ ساله هست. بنابراین این فیلم جهت دهه شصتی ها هم است که سال های خاص ای در کشور عزیزمان ایران بود. یعنی ممکن بود که شما این فیلم را ۱۰ سال دیگر بسازید و ۳۰ ساله های آن موقع دهه هفتادی بودند و این شرایط خاص دهه شصتی ها را نداشتند و این حالت ها را نداشته باشند. قبول دارید؟
    – بله. به هر حال شرایطی که فرزند هایی که الان ۳۰ ساله و حدود این سال ها سن دارند درک می کنند خاص هست. ما جنگ و شرایط خاص اجتماعی را درک کردیم و در شرایط یکسانی بزرگ شدیم که خیلی در درک خاص از آن دخیل است و مطمئنا فرزند هایی که در دهه ۷۰ یا حتی دهه ۵۰ بالیدند شرایط ارزش متفاوت هست. آنها بحران های متفاوتی داشته اند، چون شرایط زندگی و زیست ارزش تفاوت های اساسی دارد.

    مهراوه با همه ستاره ها تفاوت دارد

    الان با زن مهراوه شریفی نیا رفیق شده است اید. در جایگاه کارگردان و بازیگر نه، در جایگاه دو دوست هم سن و سال شخصیت او را چگونه ارزیابی می کنید؟
    – بله، واقعا با هم رفیق شدیم. این که مهراوه اینقدر خاکی و فروتن است و اصلا المان و فضای ذهنی آن سوپراستار بازیگرها را ندارد، خیلی برایم با ارزش هست. این مردمی بودنش است که اینقدر متفاوتش می کند. موقعی هم که سر کار می آمد اصلا این گونه نشان بدهد با بقیه تفاوت دارد و من از این غذاها نمی خورم و مرا باید اینطوری بیاورید و اینطوری ببرید و … فضاهایی که بعضی ستاره ها ایجاد می کنند را اصلا نداشت. آنقدر خاکی و همراه و همدل بود که حد نداشت. این چیزی بود که همه گروه در موردش دوست داشتند و خیلی به او به خاطر اخلاق و منش بالایی که داشت، احترام می گذاشتند. همین ها باعث شد که جدا از این که با هم همکار بودیم، دو دوست خوب جهت هم باشیم. همراهی هایش جهت فیلم هم خیلی جهت من با ارزش بود. دوستان دیگری که قبلا با هم کار کرده بودیم می گفتند ما اصلا فکر نمی کردیم که بازیگری در این حد جهت فیلم تو که یک فیلم اول لوباجت است اینقدر همراهی کند و انرژی و وقت بگذارد. من واقعا جهت همه چیز از او ممنونم.

    فیلم اول شما هم بود و فکر می کنم این رفتارها و وجود چنین بازیگری خیلی به شما کمک می کرد و استرس ها را از شما دور می کرد. درست است؟
    – خیلی زیاد. در موقعیت اکران هم حضور او خیلی موثر بود و است چون او خیلی خیلی از من آشنا شده است تر است و طرفداران زیادی در اینترنت و فضای واقعی دارد و اطلاع رسانی اش جهت فیلم خیلی به ما کمک کرد.

    من قبل از این فیلم زن مهراوه شریفی نیا را از نزدیک نمی شناختم و شناختم نسبت به او مثل بقیه و از دور بود. هنگامی که می خواستم جهت این فیلم بازیگر گزینش کنم چند

    پرسش و پاسخ با مخاطبان

    فکر می کنید بانوانی که در سن حدود ۳۰ سالگی هستند و دغدغه های سایه را دارند با دیدن این فیلم چه حسی خواهند داشت؟ احساس خوبی دارند یا راه زندگی ارزش را پیدا می کنند یا چه چیزی؟ آیا اتفاق مثبتی جهت ارزش می افتد؟
    – والله من این را نمی دانم. باید از خود مخاطب پرسید. ولی با توجه به فیدبک هایی که من گرفتم هر مخاطبی که در این حال و هوا بوده نه با همه اتفاقات فیلم که حداقل با بخش هایی از آن همزادپنداری کرده هست. توی اکران های مردمی و برنامه های پرسش و پاسخ با مخاطبان صحبت کرده ام و دیده ام با خیلی چیزهای این فیلم ارتباط برقرار کرده اند. به خاص زن ها. مردها هم زیاد از این منظر با این فیلم مواجه می شدند که می گفتند ما حالا متوجه شدیم زن هایی با این موقعیت چگونه فکر می کنند. یعنی شاید فضای فیلم خیلی مردانه نباشد ولی مردها را هم جلب می کرد که زندگی شخصی و درونی یک زن را درک می کردند. البته من نمی دانم این چقدر می تواند راهگشا باشد و دنبال این نیستم که فیلمم حتی خبر مشخص داشته باشد. من فقط یک علامت پرسش یا دغدغه ذهنی را که خودم هم با آن درگیر بودم را تلاش کردم که قصه اش بکنم و فیلمش را بسازم.

    و چون زنی در این شرایط هستید شاید فیلم تان خانمانه شده است هست. این را قبول دارید؟
    – بالاخره فیلم به حال و هوا و درونیات یک زن می پردازد و یک دغدغه خانمانه دارد ولی این که اسمش خانمانه است یا نه را نمی دانم و اعتقاد با این دسته بندی خانمانه یا مردانه هم نیستم.

    اولین جشنواره ای که شرکت کردید جشنواره ماربیای اسپانیا بود. استقبال در آنجا چگونه بود؟
    – خیلی خوب بود. اولا که ایرانی هایی که در آنجا بودند آمدند و فیلم ما را دیدند و خیلی از ما حمایت کردند که از آنها ممنونم. همچنین فیلمسازان انگلیسی و هندی و فیلمسازان دیگر کشورها که آنجا بودند همه می آمدند و در مورد این فیلم با من حرف می زدند و خیلی فیلم را دوست داشتند همچنین بازی زن شریفی نیا را. همه هم متفقا اعتقاد بودند ایشان جایزه عالی ترین بازیگر جشنواره را می گیرد و مهراوه کاندید هم شد ولی چون فیلم های دیگری که بازیگران آن رقیبش بودند، هم فیلم ها و هم بازیگران ارزش بازیگران خیلی مطرح انگلیسی بودند و فیلم ها هم بیک پروداکشن بودند این اتفاق نیفتاد. ما همین که در بین آن فیلم ها با بودجه های زیاد مطرح شدیم خیلی خوب بود.

    بعد هم که جایزه یونان را برد و شما هم آنجا نبودید.
    – نه متاسفانه.

    پول های تان تمام شد که برگشتید؟
    – (خنده) تقریبا. من همه اش فکر می کنم که کاش آن را نمی رفتیم و این را می رفتیم. آدم نمی داند که چه اتفاقی می افتد.

    برترین ها

    واژه های کلیدی: بازیگر | بازیگری | بازیگران | شریفی نیا | شرایط زندگی | مهراوه شریفی نیا | اخبار فرهنگی و هنری

    با مهراوه دلم قرص شد / غزاله سلطانی

    با مهراوه دلم قرص شد / غزاله سلطانی

    دانلود

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار