بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی عوارض آزادراه‌ها ۲۰ درصد گران شد

    معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه از نیمه سال ۹۵ و کل سال ۹۶ زیاد کردن قیمت نداشته ایم گفت: بعد از ۱۸ ماه میانگین ۲۰ درصد قیمت عوارض آزاد راهها زیاد کرد

    عوارض آزادراه‌ها 20 درصد گران شد

    عوارض آزادراه ها ۲۰ درصد گران شد

    عبارات مهم : استفاده

    معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه از نیمه سال ۹۵ و کل سال ۹۶ زیاد کردن قیمت نداشته ایم گفت: بعد از ۱۸ ماه میانگین ۲۰ درصد قیمت عوارض آزاد راهها زیاد کردن یافت.

    باشگاه خبرنگاران نوشت: امینی از زیاد کردن میانگین ۲۰ درصدی قیمت عوارض آزادراهها بعد از ۱۸ ماه خبر داد.

    امیر امینی معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه از نیمه سال ۹۵ و کل سال ۹۶ زیاد کردن قیمت نداشته ایم گفت: بعد از ۱۸ ماه میانگین ۲۰ درصد قیمت عوارض آزاد راهها زیاد کردن یافت.البته در بعضی آزاد راهها این زیاد کردن به ۳۲ درصد هم می رسد که این عنوان با توجه به قیمت تردد، میزان سرمایه گذاری، وقت استهلاک سرمایه و حتی صرفه جویی در مصرف سوخت و وقت کاربر تعیین می شود.

    عوارض آزادراه‌ها ۲۰ درصد گران شد

    وی تشریح کرد: به عنوان نمونه با احداث آزادراه قم – گرمسار ۱۵۴ کیلومتر مسیر کوتاه شد که طبیعتا با این عنوان در میزان سوخت و وقت صرفه جویی می شود که اگر فقط میزان سوخت مصرفی را ملاک قرار می دادیم باید از مالک هر خودروی شخصی حدود ۱۸ هزار تومان عوارض دریافت می کردیم ولی این میزان دریافت نمی کنیم، با این حال ما شاهد استقبال بیش از برآوردهای مردم از این بزرگراه هستیم.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه زیاد کردن عوارضی آزاد راهها عده معدودی از هموطنانمان را در برمی گیرد گفت: تنها ۵ تا ۷ درصد تردد کشور از آزاد راهها و ۹۵ درصد بقیه از دیگر زیرساختهای کشور انجام می شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه از نیمه سال ۹۵ و کل سال ۹۶ زیاد کردن قیمت نداشته ایم گفت: بعد از ۱۸ ماه میانگین ۲۰ درصد قیمت عوارض آزاد راهها زیاد کرد

    وی راجع به چگونگی زیاد کردن عوارض آزادراهها گفت: قانون احداث طرح های راه و ترابری بر اساس قانون همکاری اجرا می شود که با استفاده از مواد آن با بخش های شخصی قرارداد منعقد می شود.

    وی با بیان اینکه تا سال ۹۲ فقط آزادراهها در این چارچوب احداث و از محل عوارض سرمایه سرمایه گذاران تامین می شد گفت: در حال حاضر با این شیوه دیگر سامانه های حمل و نقلی از جمله احداث ریل و فرودگاه هم اجرا می شود و این راهکاری است جهت سرمایه گذاری در طرحهایی که دولت امکان آن را ندارد و از توان بخش شخصی استفاده می کند.

    معاون اقتصاد و برنامه ریزی حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: البته ما در کنار زیرساختهای آزادراهی زیرساخت هایی هم داریم که مردم بدون پرداخت عوارض می توانند از آن استفاده کنند که در این باره نیز دولت به عنوان وظیفه اجتماعی اش هزینه احداث و تعمیر و نگهداری آن را تقبل می کند.

    عوارض آزادراه‌ها ۲۰ درصد گران شد

    این مقام مسئول راجع به نحوه قیمت گذاری بر عوارض آزادراهها نیز گفت: قانونگذار اجازه داده به پیشنهاد سرمایه گذار و با تصویب وزیر راه و شهرسازی در قبال خدماتی که به استفاده کنندگان عرضه می شود، قیمت گذاری صورت گیرد.

    وی اضافه کرد: بعد از مدتی که سرمایه گذار سرمایه گذاریش را انجام داد و اصل و قیمت سود سرمایه گذاریش را مستهلک کرد این سرمایه به عنوان سرمایه ملی به دولت و در نهایت منافع آن به آحاد جامعه تعلق می گیرد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه از نیمه سال ۹۵ و کل سال ۹۶ زیاد کردن قیمت نداشته ایم گفت: بعد از ۱۸ ماه میانگین ۲۰ درصد قیمت عوارض آزاد راهها زیاد کرد

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه هر قدر زیاد کردن قیمت عوارضها دیرتر انجام شود سرمایه سرمایه گذاران دیرتر مستهلک می شود و سرمایه در دست سرمایه گذار باقی می ماند گفت: شریانهای حمل و نقلی ما دچار زیاد کردن تقاضای تردد هستند که این مسئله هم ایمنی مسیرهای ما را کم کردن می دهد و حجم ترافیک و توقف ها را موجب می شود.

    وی با بیان اینکه در کشور ۱۹ آزادراه وجود دارد که از این تعداد ۳ آزادراه دولتی است گفت: تصمیم بر این است که با واگذاری نظام تصدیگری و استفاده از سرمایه گذاری مجدد بخش خصوصی، ارتقا سطح سرویس فعلی و تعمیر و نگهداریهای دوره ای را به صورت دریافت عوارض مجدد به سرمایه گذاران واگذار کنیم.

    عوارض آزادراه‌ها ۲۰ درصد گران شد

    امینی در ادامه گفت: به عنوان نمونه جهت یک آزاد راه ۱۵۰ کیلومتری ۶ خطه، هر سال به ۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز است که دولت توان تامین آن را ندارد، که اگر با یک ترافیک میانگین هر سال حدود ۲۵ هزار دستگاه ماشین از آن عبور کند در هر سمت آن باید از هر ماشین ۳ تا ۳۵۰۰ تومان عوارض دریافت تا قیمت سرمایه گذاری مستهلک شود.

    وی در آخر گفت: اگر قرار است شریانهای کشور را تا آخر برنامه ششم و اواسط برنامه هفتم به ۱۰ هزار کیلومتر آزاد راه تبدیل کنیم باید از توان بخش شخصی استفاده کنیم.

    واژه های کلیدی: استفاده | شهرسازی | قیمت گذاری | سرمایه گذار | سرمایه گذاری | سرمایه گذاری | عوارض آزادراه ها | اخبار اقتصادی و بازرگانی

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار