بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی علامت «اوراق» به متقاضیان مسکن

    به گزارش دنیای اقتصاد ؛ ریزش قیمت در بازار اوراق وام مسکن، «علامت تجهیز» به متقاضیان ملکی سال ۹۷ مخابره کرد. بهای «اوراق» تحت تاثیر سه پارامتر، نسبت به نیمه او

    علامت «اوراق» به متقاضیان مسکن

    علامت «اوراق» به متقاضیان مسکن

    عبارات مهم : بازار

    سه عامل کاهنده قیمت اوراق وام مسکن در روزهای اخیر

    به گزارش دنیای اقتصاد ؛ ریزش قیمت در بازار اوراق وام مسکن، «علامت تجهیز» به متقاضیان ملکی سال ۹۷ مخابره کرد. بهای «اوراق» تحت تاثیر سه پارامتر، نسبت به نیمه اول سال ۱۳ درصد کم کردن یافت. این اوضاع – قیمت مناسب – یک وقت جهت تقاضای مصرفی مصمم به خرید آپارتمان در سال تازه تلقی می شود. این گروه می تواند با تامین اوراق وام مسکن در بازار شب عید، از زیاد کردن احتمالی هزینه صاحب منزل شدن در سال آینده در امان بماند. خرید اوراق قبل از خرید مسکن همچنین ریسک های ناشی از پروسه طولانی وام گیری را پوشش می دهد.

    دو امتیاز تازه به وجود آمده در بازار وام اوراق مسکن، علامت جدیدی به متقاضیان مصرفی قطعی ملک در سال ۹۷ نشان داد. بازار وام اوراق مسکن در روزهای نهایی امسال به سه علت دچار تغییرات جدیدی شده است که نتیجه آن به وجود آمدن دو امتیاز جهت آن دسته از خریداران مصرفی مسکن است که بنا دارند در سال آینده وارد بازار شده است و از مسیر خرید وام ۱۴۰ میلیون تومانی اوراق، صاحبخانه شوند. از این رو با توجه به شرایط تازه بازار با یک «پیش حرکت» ریسک و هزینه خرید اوراق خود را کم کردن دهند.

    علامت «اوراق» به متقاضیان مسکن

    به گزارش «دنیای اقتصاد» عوض کردن چندین فاکتور منجر به شکل گیری دو امتیاز خاص در بازار وام اوراق مسکن شده است هست. فاکتور اول به تغییرات قیمتی وام اوراق مسکن بازمی گردد. قیمت هر فقره اوراق ۵۰۰ هزار تومانی مسکن از ابتدای امسال تا قبل از انتشار گواهی سپرده با سود ۲۰ درصد در بانک ها(قبل از دست کم یک هفته اخیر) به طور میانگین ۷۵هزار تومان بود. به طوری که نوسانات قیمت اوراق مسکن تا قبل از یک هفته اخیر در کانال ۷۰ هزار تومان در گردش بود؛ ولی در دوسه روز اخیر قیمت اوراق مسکن با ریزش ۱۳درصدی به کانال ۶۰ هزار تومان وارد و قیمت هر فقره اوراق به حدود ۶۵ هزار تومان رسید. قیمتی که از نظر کارشناسان و فعالان بازار مسکن جهت خریداران مصرفی ملک مناسب ارزیابی می شود و به عنوان امتیاز خاص جهت آنها محسوب می شود.

    اما فاکتور دیگری که بر روند دسترسی به وام اوراق مسکن تاثیرگذار است پروسه ۴۵ روزه تشکیل پرونده و خرید اوراق در شعب بانک هست. در حال حاضر اگرچه بسیاری از خریداران مسکن دسترسی به وام اوراق مسکن را به عنوان یک وام آنی و زوددسترس تلقی می کنند؛ ولی بررسی ها نشان می دهد از وقت مراجعه به شعب جهت تشکیل پرونده و خرید اوراق حدود ۴۵ روز وقت جهت دستیابی به وام اوراق مسکن نیاز است.

    به گزارش دنیای اقتصاد ؛ ریزش قیمت در بازار اوراق وام مسکن، «علامت تجهیز» به متقاضیان ملکی سال ۹۷ مخابره کرد. بهای «اوراق» تحت تاثیر سه پارامتر، نسبت به نیمه او

    در کنار پروسه زمانبر دستیابی به این وام، واکنش‌ها دوگانه بعضی شعب در خصوص راهنمایی خریدار جهت مراجعه به کارگزاری جهت خرید اوراق مسکن نیز قابل تامل هست. در حالی که بانک عامل بخش مسکن به خریداران مسکن تاکید دارند خرید اوراق خود را از شعب بانک انجام دهند، ولی بعضی از شعب به خریداران پیشنهاد می دهند خرید اوراق از کارگزاری از نظر وقت بندی به نفع آنها خواهد بود. از سوی دیگر بوروکراسی سخت و پیچیده تشکیل پرونده منجر به تلف شدن وقت زیادی از خریداران مسکن می شود.

    در حال حاضر وام اوراق زوجین رقمی معادل ۱۴۰ میلیون تومان است که ۱۲۰ میلیون تومان از محل خرید ۲۴۰ فقره اوراق ۵۰۰ هزار تومانی و ۲۰ میلیون تومان آن به صورت وام بدون سپرده به خریدار پرداخت می شود. به این ترتیب با قیمت کنونی اوراق، هزینه خرید اوراق ۱۲۰ میلیون تومانی حدود ۱۶ میلیون تومان برآورد می شود. ولی توصیه مهم در پرداخت این نوع وام وجود یک وام ۲۰ میلیون تومانی نامرئی جهت پرداخت به خریداران هست. تحقیقات «دنیای اقتصاد» نشان می دهد از مجموع ۱۴۰ میلیون تومان وام، ۲۰ میلیون تومان به صورت بدون سپرده و بدون نیاز به خرید اوراق می تواند در اختیار خریدار قرار گیرد، ولی به علت محدودیت منابع، بعضی از شعب تمایلی به پرداخت این نوع وام ندارند از این رو ترجیح می دهند به متقاضی دریافت وام این نوع وام را معرفی نکنند.

    با توجه به شرایط کنونی بازار، خریداران مسکن در سال ۹۷ که به صورت قطعی قصد خرید ملک در سال آینده را دارند می توانند با توجه شرایط فعلی در بازار وام اوراق مسکن، هم اکنون اقدام به خرید اوراقی که دارای اعتبار دو ساله هست، کنند. این اقدام دو امتیاز جهت خریدار به ارمغان می آورد. نخست آنکه ریسک پروسه ۴۵ روزه دسترسی به وام اوراق را کم کردن می دهد و خریدار با خیال آسوده می تواند بعد از خرید مسکن به تشکیل پرونده اقدام کند. دومین امتیاز قیمت پایین وام اوراق مسکن در شرایط کنونی است که باعث می شود به علت هزینه کمتر خریدار جهت خرید اوراق، مبلغ بیشتری از وام در اختیار وی قرار گیرد.

    علامت «اوراق» به متقاضیان مسکن

    بررسی های «دنیای اقتصاد» نشان می دهد اگرچه پذیرش کم کردن قیمت اوراق مسکن جهت فعالان بازار سخت هست، ولی هم اکنون سه عامل در کم کردن ۱۳ درصدی قیمت اوراق تاثیرگذار بوده هست. دشواری پذیرش کم کردن قیمت اوراق از سوی فعالان بازار به علت تجربه دوره های گذشته است که همزمان با رونق معاملات قیمت اوراق نیز روند افزایشی را طی می کرد. به عنوان مثال در سال های ۹۲ و ۹۳ که بازار در اوضاع آخر دوره رونق قرار داده شد قیمت اوراق تا مرز ۱۰۰ هزار تومان رسید، ولی اکنون سه عامل باعث شده است که با وجود ایجاد تحرک اساسی در معاملات مسکن، قیمت اوراق نیز کم کردن پیدا کرد.

    در این میان یک سوء برداشت نیز میان فعالان بازار مسکن وجود دارد که اگرچه خرید و فروش املاک زیاد کردن پیدا کرده هست، ولی حجم تقاضا جهت استفاده از وام ۱۴۰ میلیون تومانی اوراق مسکن زیاد نیست. ولی آمار های رسمی در پاسخ به این سوءبرداشت نشان می دهد: تعداد افرادی که با وام اوراق مسکن در ۱۰ ماه نخست امسال در کل کشور ملک خریداری کرده اند در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱۵ درصد رشد داشته هست. به عبارت دیگر آمار رسمی نشان می دهد میزان استفاده از وام اوراق مسکن، ۱۵ درصد در ۱۰ ماه نخست امسال زیاد شده است هست. براساس آمار در ۱۰ ماهه امسال ۸۵ هزار فقره وام مسکن به خریداران مسکن پرداخت شده است است.

    به گزارش دنیای اقتصاد ؛ ریزش قیمت در بازار اوراق وام مسکن، «علامت تجهیز» به متقاضیان ملکی سال ۹۷ مخابره کرد. بهای «اوراق» تحت تاثیر سه پارامتر، نسبت به نیمه او

    در عین حال سه عامل در کم کردن قیمت اوراق مسکن موثر بوده هست. عامل نخست زیاد کردن قابل توجه حجم عرضه اوراق تازه به بازار مبادله امتیاز وام اوراق مسکن است.

    بررسی ها نشان می دهد میزان انتشار و عرضه اوراق مسکن ناشی از منابع حساب ممتاز امسال بین ۲۰ تا ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته زیاد کردن یافته هست. به عبارت دیگر درحالی که عرضه اوراق بین ۲۰ تا ۳۰ درصد زیاد کردن پیدا کرده، میزان استفاده از وام اوراق مسکن در ۱۰ ماه نخست امسال ۱۵ درصد رشد کرده هست. دومین عامل به متنوع شدن سبد تسهیلات مسکن در امسال باز می گردد. به عبارت دیگر، تا قبل از امسال فقط وام اوراق مسکن در اختیار خریداران ملک بود ولی در حال حاضر بخشی از تقاضا در جریان خرید مسکن از نیازهای تسهیلاتی خود را از مسیر وام صندوق مسکن یکم و… تامین می کنند.

    علامت «اوراق» به متقاضیان مسکن

    آمار رسمی در این حوزه که در اختیار «دنیای اقتصاد» قرار گرفته نشان می دهد در حال حاضر فقط ۶۰ درصد کل وام های خرید مسکن پرداختی به متقاضیان از سوی بانک عامل بخش مسکن مربوط به وام اوراق هست. به عبارت دیگر ۴۰ درصد دیگر خریداران از سایر تسهیلاتی بانک عامل بخش مسکن همچون وام صندوق مسکن یکم و… استفاده می کنند. سومین عاملی که منجر به ریزش قیمت اوراق مسکن در چند روز اخیر شده است است به ماجرای قیمت سود بانکی بازمی گردد.

    بررسی های «دنیای اقتصاد» نشان می دهد: عامل مهمی که باعث شده است قیمت اوراق کم کردن پیدا کند، زیاد کردن میل به فروش اوراق از سوی سرمایه گذاران بازار اوراق بوده هست. در بازار اوراق، سمت تقاضا خریداران مسکن و سمت عرضه سرمایه گذارانی هستند که به قصد کسب سود، این اوراق را خریداری می کنند ولی طی چند روز گذشته منشتر شدن گواهی سپرده بانکی با قیمت سود ۲۰ درصد، بسیاری از سرمایه گذاران این بازار به سمت بازار تازه گواهی سپرده سوق پیدا کرده اند.

    یکی از نکات مهمی که از سوی کارشناسان به خریداران مصرفی مسکن سال آینده جهت خرید اوراق در روزهای نهایی امسال توصیه می شود باز هم قیمت پایین این اوراق در این بازه زمانی هست. کارشناسان آینده نگری می کنند قیمت تمام شده است منابع بانک ها در سال آینده به خاطر سود ۲۰درصدی گواهی سپرده، عوض کردن صعودی داشته باشد و با توجه به آنکه منابع بانک محدود است ممکن است حجم عرضه و انتشار اوراق نیز کم کردن پیدا کند یا آنکه حداقل زیاد کردن پیدا نکند این در حالی است که مطابق با پیش بینی ها معاملات خرید و فروش مسکن روندی صعودی را طی خواهد کرد.

    در نتیجه ممکن است در سال آتی قیمت اوراق با تغییرات صعودی مواجه شود. به این ترتیب، کارشناسان با توجه به واکنش‌ها معمول متقاضیان خرید مسکن در بازار که ابتدا اقدام به خرید ملک می کنند، سپس به خرید اوراق اقدام می کنند توصیه می کنند در شرایط موجود در صورتی که خرید ملک آنها در سال آینده قطعی است و اعتبار اوراق مسکن نیز دو ساله هست، این واکنش‌ها را عوض کردن دهند و پیش حرکت خود را جهت خرید اوراق مسکن در روزهای نهایی سال شروع کنند.

    واژه های کلیدی: بازار | اقتصاد | میلیون | اقتصاد | سال آینده | اخبار اقتصادی و بازرگانی

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار