بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی ظهور پیش‌نشانه‌های رونق در بازار مسکن

    معاون وزیر راه، با بیان اینکه شاهد پیش‌نشانه‌های رونق واقعی مبتنی بر نیاز واقعی مصرف‌کننده در بازار هستیم گفت:باید بتوانیم به خواسته عمومی مردم مبنی بر داشتن مس

    ظهور پیش‌نشانه‌های رونق در بازار مسکن

    ظهور پیش نشانه های رونق در بازار مسکن

    عبارات مهم : ایران

    معاون وزیر راه، با بیان اینکه شاهد پیش نشانه های رونق واقعی مبتنی بر نیاز واقعی مصرف کننده در بازار هستیم گفت:باید بتوانیم به خواسته عمومی مردم مبنی بر داشتن مسکن ایمن پایبند باشیم.

    به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حامد مظاهریان، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیش نشانه های رونق در بخش مسکن گفت: ایستادگی طی چند سال گذشته و در دولت یازدهم جهت اینکه رونق در بازار از نوع رونق سفته گرایانه نباشد، کمک بسیاری کرده است و هم اکنون نیز پیش نشانه های رونق واقعی و مبتنی بر نیاز واقعی مردم و مصرف کننده را در بازار شاهد هستیم که این اوضاع به ثبات بازار کمک می کند.

    ظهور پیش‌نشانه‌های رونق در بازار مسکن

    وی ادامه داد: ما باید تفاوتی بین رونق سفته بازی با رونق واقعی قائل باشیم. عموما رونق سفته بازی، اینگونه است که با دخالت در بازار، تزریق منابع مالی و اجرای سیاست های منع یا تشویق می شود رونق صوری در بازار، ایجاد کرد. ما در طول ۴۰ سال گذشته دوران رکود و رونق را توامان داشتیم. به عنوان نمونه، شاهد بودیم که در سال ۸۶، ناگهان با زیاد کردن ۶۰ درصدی قیمت مسکن روبه رو شدیم. این زیاد کردن قیمت به گونه ای رخ داد که رونق واقعی را در بازار ایجاد نکرد. به همین علت نیز رکود بلافاصله شروع می شد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: آنچه که سیاست دولت یازدهم بود و در دولت دوازدهم نیز استمرار پیدا می کند ایجاد رونق واقعی در بازار مسکن هست. بدهید معنا که مسکن از یک کالای سرمایه ای تبدیل به بازاری شود که نیاز مصرف کننده را پاسخ دهد. اگر بتوانیم این سیاست را استمرار بدهیم آن وقت شاهد زیاد کردن قیمت های ناگهانی و بی منطق نخواهیم بود و سود معقول و منطبق با شرایط بازار ایجاد می شود. در این حالت، مصرف کننده واقعی که همان مردم هستند راضی هستند و منفعت مورد نیاز نیز عایدشان خواهد شد.

    مظاهریان تاکید کرد: نشانه نهایی این است که در نهایت بتوانیم به خواسته عمومی مردم که داشتن مسکن ایمن و در توان مالی ارزش است پایبند باشیم. بنابراین باید شرایط بازار را در اوضاع ثبات نگه داریم. در حال حاضر، قیمت مسکن کمتر از قیمت تورم است و بنابراین برنده این بازار، مصرف کننده و خانوار ایرانی است.

    معاون وزیر راه، با بیان اینکه شاهد پیش‌نشانه‌های رونق واقعی مبتنی بر نیاز واقعی مصرف‌کننده در بازار هستیم گفت:باید بتوانیم به خواسته عمومی مردم مبنی بر داشتن مس

    مظاهریان یادآور شد: در دوران زیاد کردن قیمت ناگهانی و رونق سفته بازانه شاهد بودیم که کیفیت قربانی می شد. لیکن همه می درخواست کردند این محصول (مسکن) را که سود زیادی داشت به آخر برسانند و بفروشند به همین علت نیز عموما، کیفیت قربانی می شد. ولی در حال حاضر، چه خریدار و چه سازنده های انبوه، قدرت خوبی جهت مذاکره در بازار دارند و این کمک می کند تا محصولاتی که تولید می شود با کیفیت مناسبی ارایه شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دوران ایده آلی در صنعت ساختمان طی نمی شود ولی اوضاع فعلی، تضمینی جهت یک دوره پایدار جهت یک دهه پیش رو هست، راجع به برنامه های دولت جهت صنعتی سازی صنعت ساختمان گفت: صنعت ساختمان در کشور ما یک صنعت شخصی است و به غیر از یک دوره تاریخی که دخالت دولت، بازار را به هم زد، خوشبختانه همواره مبتنی بر نظام بازار و دخالت بخشی شخصی بوده است.

    مظاهریان با تاکید بر این مطلب که همواره عرضه و تقاضا، تعیین کننده بازار صنعت ساختمان هست، گفت: اگر محصولات ارائه شده، باکیفیت باشند به آسانی می تواند در بازار، مصرف کنندگان خود را پیدا کند. اهداف صنعتی سازی کم کردن هزینه و سرعت زیاد است و محصولاتی که با این شاخصه های ساخته می شوند طرفداران خود را دارند و در بازار موردتوجه مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قرار می گیرد.

    ظهور پیش‌نشانه‌های رونق در بازار مسکن

    به گفته وی، صنعتی سازی مزیت نسبی را جهت سازنده ایجاد می کند تا بتواند با سرعت بیشتری ساخت و ساز را انجام دهد و سریعتر بتواند سرمایه را به گردش بیندازد و درعین حال، ایمنی بیشتری نیز دارد. همچنین، صنعتی سازی واقعی حتی هزینه های بعد از ساخت را نیز کم کردن می دهد.

    مظاهریان با تاکید بر اینکه صنعتی سازی در جاهایی نیاز به بحث های ترویجی در جامعه دارد، گفت: بحث های ترویجی کمک می کند تا مصرف کننده این خدمات، شاخصه های این نوع از خدمات را بهتر درک کند و بداند که مزیت های نسبی صنعتی سازی چیست. در این راه و در گسترش مباحث ترویجی در جامعه نیز نمایشگاه های صنعت ساختمان نقش عمده ای دارند. ولی در عین حال باید این توصیه را مدنظر قرار دهیم که باید ارائه محصولات به صورت واقعی باشد و خریدار، آثار این خدمات را درک کند و این اطمینان را حاصل کند که محصولات صنعتی تازه ساختمانی، نیازهایش را پاسخ می دهد.

    معاون وزیر راه، با بیان اینکه شاهد پیش‌نشانه‌های رونق واقعی مبتنی بر نیاز واقعی مصرف‌کننده در بازار هستیم گفت:باید بتوانیم به خواسته عمومی مردم مبنی بر داشتن مس

    آغاز روش تازه صنعتی سازی در ایران

    وی افزود: آنچه که دولت دنبال می کند و جزو وظیفه دولت است این نیست که به عنوان نمونه بخواهد به یکباره از محصولی حمایت کند. بلکه وزارت راه و شهرسازی بر روی BIM که یک ایده کل نگر جهت صنعت ساختمان است و صنعتی سازی نیز بخشی از آن به شمار می رود، تمرکز کرده است.

    ظهور پیش‌نشانه‌های رونق در بازار مسکن

    مظاهریان ادامه داد: بی آی ام تلاش می کند تا تمامی اطلاعات ساختمانی را با هم هماهنگ کند و قطعا در بی آی ام، صنعتی سازی می تواند نقش داشته باشد و واقعی شود. در همه جای دنیا نیز ترویج بی آی ام و پیاده سازی آن وظیفه دولت ها است و خارج از توان بخش شخصی دانشگاهی هست. در واقع، بخش های شخصی دانشگاهی همکاران مهم بی آی ام هستند ولی این دولت است که در حقیقت باید جهت استقرار بی آی ام کشور عزیزمان ایران اقدام کند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه، اجرایی کردن بی ای ام در کشور عزیزمان ایران شروع شده است و گام های اولیه نیز جهت آن برداشته شده است هست، گفت: عزم جدی در وزارت راه و شهرسازی وجود دارد که بتواند در جهت، اجرایی کردن بی آی ام در ایران، گام های جدی بردارد. در استقرار بی آی ام ایران، تجربه های جهانی بسیار مهم هستند و توصیه من به همه فعالان بخش ساختمانی این است که بی آی آم را جدی بگیرند.

    مظاهریان ادامه داد: آینده نگری من این است که در یک دهه آینده، بزرگ ترین تحول صنعت ساختمان در کشور عزیزمان ایران در این بخش (بی آی ام) اتفاق خواهد افتاد. به این جهت که کل نگر و چتری بزرگ است که همه فعالیت های مفیدی که در صنعت ساختمان انجام می شود هم در ارایه خدمات، محصولات و صدور خدمات مهندسی را پوشش می دهد و به همین علت نیز، فکر می کنم باید تمرکز جدی در مورد بی آی ام انجام بگیرد.

    وی ادامه داد: اگرچه این روش شاید به نظر برسد که ممکن است منابع را محدود کند، یا باعث شود تا کارخانه ها با ظرفیت کمتری در این شرایط کار کنند ولی بپذیریم که این روش می تواند در یک دهه، تضمین کننده مسابقه در بازار باشد.

    واژه های کلیدی: ایران | بازار | ایرانی | ساختمان | شهرسازی | اخبار اقتصادی و بازرگانی

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار