بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی چینی‌ها در نجات سانچی تعلل نکردند/ پیشنهاد معرفی ۳ سفیر زن را داریم ، ظریف

    وزیر خارجه با تاکید بر نبود تعللی از سوی چینی‌ها جهت نجات ساکنان کشتی سانچی راجع به انتقادات به وزارت خارجه در خصوص استفاده از بانوان در این وزارتخانه، گفت: ‌ای

    چینی‌ها در نجات سانچی تعلل نکردند/ پیشنهاد معرفی ۳ سفیر زن را داریم ، ظریف

    ظریف: چینی ها در نجات سانچی تعلل نکردند/ پیشنهاد معرفی ۳ سفیر زن را داریم

    عبارات مهم : ایران

    وزیر خارجه با تاکید بر نبود تعللی از سوی چینی ها جهت نجات ساکنان کشتی سانچی راجع به انتقادات به وزارت خارجه در خصوص استفاده از بانوان در این وزارتخانه، گفت: این انتقادات وارد هست، ولی وزارتخارجه پیشنهاد سه سفیر زن را داده هست. در سطح ادارات نیز چندین نفر از بانوان معرفی شده است اند.

    به گزارش ایسنا، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امروز میزبان ظریف وزیر خارجه جهت پاسخگویی به ۱۹ پرسش ۱۴ نفر از نمایندگان برگزار شد.

    چینی‌ها در نجات سانچی تعلل نکردند/ پیشنهاد معرفی ۳ سفیر زن را داریم ، ظریف

    پژمان فر نماینده مجلس از وزیر خارجه راجع به کارها این وزارتخانه راجع به ربایش فرهنگی حکیم نظامی به وسیله دولت آذربایجان پرسید و اینکه چه تضمینی وجود دارد این اتفاق رخ ندهد.

    همچنین پژمان فر راجع به اعطای تابعیت به مهاجران به کشور عزیزمان ایران سوالی را مطرح کرد و گفت که عملکرد وزارت خارجه راجع به اصرار کنسولگری عراق نسبت به صدور ویزا در وقت اربعین از طریق دفاتر غیرقانونی چیست؟

    وزیر خارجه با تاکید بر نبود تعللی از سوی چینی‌ها جهت نجات ساکنان کشتی سانچی راجع به انتقادات به وزارت خارجه در خصوص استفاده از بانوان در این وزارتخانه، گفت: ‌ای

    وزیر خارجه در پاسخ به این سوالات گفت: مقابله با اینگونه کارها و ربایندگی فرهنگی با روش های متفاوت انجام می شود. ما آن مسیرها را می رویم ولی اینکه مفاخر کشور عزیزمان ایران موجب هویت سایر کشورها می شوند افتخاری جهت ماست.

    ظریف ادامه داد: هنگامی که همه شعرهای نظامی، فارسی است و در فرهنگ کشور دیگری می آید آن را عامل هویت خود می دانیم، هویت ایرانی و فارسی نظامی را نمی توانند عوض کردن دهند البته که ما کارها خود را انجام داده ایم.

    پژمان فر از توضیحات وزیر راجع به این پرسش قانع نشد.

    چینی‌ها در نجات سانچی تعلل نکردند/ پیشنهاد معرفی ۳ سفیر زن را داریم ، ظریف

    وزیر خارجه راجع به پرسش دیگر پژمان فر در خصوص اعطای تابعیت توضیح داد: ما در چارچوب فرامین مقام معظم رهبری و قانون، تابعیت به مسئولان داده ایم ولی اگر کسی تابعیت قبلی خود را بخواهد حفظ کند نمی توانیم تابعیت بدهیم و متقاضیان هم یا تابعیت، یا اقامت دائم با تشخیص کمیسیون های تخصصی مربوطه می دهیم. تصمیم گیری راجع به این پرسش به بعد موکول شد.

    وزیر خارجه راجع به پرسش سوم پژمان فر نیز توضیح داد: اصرار و تاکید وزارت خارجه بر صدور ویزا از مجاری قانونی است ولی صدور ویزای کشورهای دیگر از اختیارات همان کشور است.

    وزیر خارجه با تاکید بر نبود تعللی از سوی چینی‌ها جهت نجات ساکنان کشتی سانچی راجع به انتقادات به وزارت خارجه در خصوص استفاده از بانوان در این وزارتخانه، گفت: ‌ای

    پژمان فر در مورد این پرسش قانع شد.

    فاطمه حسینی نماینده پایتخت کشور عزیزمان ایران در ادامه این پرسش را از وزیر خارجه مطرح کرد که آیا کارها شایسته ای جهت حضور پررنگ بانوان در جایگاه های ارشد وزارت خارجه صورت نگرفته هست، در پاسخ به این پرسش ظریف گفت: انتقاد و پرسش شما وارد هست. حضور بانوان در وزارت امور خارجه خوب نیست. ولی ما معاون وزیر خارجه، سخنگوی وزارت خارجه و سفیر زن منصوب کردیم. در حال حاضر سه سفیر زن دیگر هم پیشنهاد کردیم و در سطح روسای ادارات هم چندین نفر از بانوان را معرفی کردیم.

    چینی‌ها در نجات سانچی تعلل نکردند/ پیشنهاد معرفی ۳ سفیر زن را داریم ، ظریف

    حسینی از این توضیحات وزیر قانع شد.

    در ادامه فلاحت پیشه نماینده اسلام آباد غرب این پرسش را از ظریف پرسید که بسته ماندن مرزهای استان کرمانشاه آثار زیان باری بر منافع ملی کشور وارد کرده هست، وزارت خارجه در این رابطه آیا اقدامی نمی کند، سوالی که با پاسخ های وزیر باعث قانع شدن پرسش کننده شد.

    علی ادیانی نماینده قائمشهر این پرسش را مطرح کرد که علت عدم اجرای کامل شرایط نه گانه رهبری و شرایط مندرج در مصوبه مجلس راجع به برجام چیست؟

    وزیر خارجه در پاسخ به این پرسش گفت: ما در چارچوب و تحت نظر هیات نظارت عمل کردیم که گزارشات آن ارائه شده است است.

    در مورد این پرسش قرار شد ادیانی راد بعد از دریافت گزارش مکتوب اظهارنظر کند.

    در ادامه مرادی نماینده قروه این پرسش را از ظریف مطرح کرد که علت عدم تبدیل قطعنامه ۵۹۸ به معاهده فیمابین دولت کشور عزیزمان ایران و عراق چیست که ظریف در پاسخ گفت: ما همه تلاش خود را جهت اجرایی شدن تعهدات ۵۹۸ به کار گرفته و در آینده هم همین روال را پیش خواهیم گرفت.

    مرادی از پاسخ وزیر قانع شد.

    محمودزاده نماینده مهاباد هم راجع به علت سستی و عدم پیگیری دولت به اوضاع ملوانان کشتی سانچی سوالی را مطرح کرد و در توضیح گفت: هشت روز بعد از این اتفاق کشتی ما غرق شد در حالیکه چینی ها شرایط را مدیریت کردند. رییس جمهور نیز شش روز بعد ورود پیدا کرد و شما هم به عنوان وزیر خارجه چهار روز بعد وارد قضیه شدید.

    در پاسخ به این پرسش ظریف اظهار کرد: ما در همان لحظه و همان روز تصادف در محل اتفاق حضور پیدا کردیم. ما در کنسولگری در تمامی مراحل پای کار بودیم و ستاد بحران در وزارت خارجه تشکیل شد ولی در هیات دولت با دستور رییس جمهور قرار شد ستاد بحران با ریاست آقای ربیعی وزیر کار تشکیل شود که اینگونه هم شد. هیچ گزارشی مبنی بر تعلل چینی ها نه دیدیم و نه به آن رسیدیم. پاسخ های وزیر نتوانست محمودزاده را قانع کند.

    کریمی قدوسی نماینده مشهد همچنین این پرسش را از وزیر خارجه مطرح کرد که آیا وزارت خارجه جهت حل مسئله ۲۶۰ زندانی ایرانی در کشور ترکمنستان تلاشی نمی کند، وزیر خارجه در پاسخ گفت: ما همه تلاش خود را جهت آزادی زندانیان به کار گرفته و در آینده هم همین کار را خواهیم کرد. آزادی زندانیان ایرانی در کشورهای دیگر عنوان مهم و مورد پیگیری دائمی ماست. هر اقدامی مورد نیاز باشد انجام می شود.

    کریمی قدوسی از پاسخ وزیر خارجه قانع نشد.

    سوال بعدی را مجددا کریمی قدوسی مطرح کرد که ماهیت باند نیویورک و نقش وزیر در شکل گیری این باند که تلاش می کرده راه نفوذ آمریکا را در کشور عزیزمان ایران انقلابی و اسلامی باز کند، چیست که کریمی قدوسی از پاسخ های وزیر در این باره قانع نشد.

    بیگی نماینده تبریز نیز این پرسش را مطرح کرد که علت بلاتکلیفی بعضی از سفارتخانه ها و عدم حضور سفرا در حوزه ماموریتی و دخالت بعضی افراد صاحب نفوذ در معرفی سفیر بدون توجه به ظرفیت های اقتصادی کشور چیست به طوری که هنوز هم سفیر تعیین نشده و با سرپرست اداره می شود.

    وزیر خارجه در پاسخ گفت: حمید ناطق نوری چهار سال مشاور بنده بوده، در اداره کل اروپا کار کرده، ما او را بررسی کردیم، توانمندی های مورد نیاز را داشت البته با مسئله روبرو شد که آن هم حل شد. گزینش ایشان هیچ ارتباطی با نسبت او با اقای ناطق نوری ندارد. ایشان هیچ دخالتی نداشته هست. خودش اعلام انصراف کرده، ایشان مشکلی جهت سفیر شدن ندارد.

    بیگی از پاسخ های وزیر راجع به این پرسش قانع نشد.

    واژه های کلیدی: ایران | معرفی | ایرانی | وزارت خارجه | نماینده مجلس | وزارت امور خارجه | اخبار سیاسی و اجتماعی

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار