بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار سیاست خارجی در صورت نقض برجام از سوی آمریکا گزینه‌هایی را در اختیار داریم / ظریف

    وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه با نشریه نیوزویک تاکید کرد که کشور عزیزمان ایران هم اکنون در حال بررسی چند سناریوی متفاوت در رابطه با برجام و نیز واکنش‌های ات

    در صورت نقض برجام از سوی آمریکا گزینه‌هایی را در اختیار داریم / ظریف

    ظریف: در صورت نقض برجام از سوی آمریکا گزینه هایی را در اختیار داریم

    عبارات مهم : ایران

    وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه با نشریه نیوزویک تاکید کرد که کشور عزیزمان ایران هم اکنون در حال بررسی چند سناریوی متفاوت در رابطه با برجام و نیز تصویر العمل هایی اتحادیه اروپا و کنگره به لغو احتمالی این توافق از سوی ترامپ هست.

    به گزارش ایسنا محمد جواد ظریف در مصاحبه ای با نشریه نیوزویک به سوالات خبرنگار آن پاسخ داد.

    در صورت نقض برجام از سوی آمریکا گزینه‌هایی را در اختیار داریم / ظریف

    روح توافق هسته ای قرار بود باعث ارتقا روابط میان کشور عزیزمان ایران و آمریکا شود آیا این نتیجه حاصل شده است است؟

    ظریف :توافق به طور واضح بر این عنوان تاکید دارد که آمریکا نباید هیچ اقدامی در جهت تضعیف روابط اقتصادی ایرانودیگر کشورها انجام دهد.متاسفانه دولت آمریکا به خصوص دولت ترامپ همین اقدام را انجام داده هست. برجام قرار بود پایه و اساس ارتقای روابط با آمریکا باشد و ما جهت دستیابی جهت چنین هدفی نیاز داریم که آمریکا حداقل با حسن نیت تعهدات خود در برجام را عملی کند.

    آیا شما به تحریم های چند جانبه کشور عزیزمان ایران اشاره دارید که فراتر از توافق هسته ای و اغلب باعث جلوگیری تجارت موسسات مالی با کشور عزیزمان ایران به علت نگرانی از جریمه از سوی واشنگتن شده است است

    وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه با نشریه نیوزویک تاکید کرد که کشور عزیزمان ایران هم اکنون در حال بررسی چند سناریوی متفاوت در رابطه با برجام و نیز واکنش‌های ات

    ظریف: اشاره من به این عنوان است که آمریکا از تحریم ها به عنوان یک ابزار استفاده می کند و این که آمریکا در هر شرایطی اولویت اولش اعمال تحریم ها هست. مسئله بعد آن است که دولت ترامپ تمام تلاش خود را کرده است که یک جو پرتنش ایجاد کند که باعث جلوگیری از منفعت کشور عزیزمان ایران از برجام می شود.

    شما پیش تر اعلام کرده اید که به هیچ وجه با از سر گیری مذاکرات هسته ای موافق نیستید آیا این عنوان می تواند کشور عزیزمان ایران در برابر آمریکا قرار دهد.

    ظریف: قطعا این نخستین بار نخواهد بود. ما خواستار آن نیستیم که با هیچ کس در تقابل باشیم. همه جوانب برجام به طور کامل و جهت چندین بار پیش از آنکه توافقی حاصل شود مورد مذاکره قرار گرفته هست. هر کس که در این مذاکرات حضور داشته است می داند که اگر مذاکرات از سر گرفته شود مانند باز کردن دوباره یک جعبه پاندورا خواهد بود که بستن آن غیر ممکن است.

    در صورتی که توافق لغو شود اتحادیه اروپا در اوضاع مشکلی قرار خواهد داشت آیا شما فکر می کنید که این اتحادیه در آن صورت کنار آمریکا خواهد ایستاد؟

    در صورت نقض برجام از سوی آمریکا گزینه‌هایی را در اختیار داریم / ظریف

    ظریف: توافق هسته ای زمانی حاصل شد که همه به این نتیجه رسیدند که برجام عالی ترین اقدام ممکن هست. کشور عزیزمان ایران در گذشته با فشارها و تحریم ها کنار آمده است و این عنوان باعث از بین رفتن عزم کشور عزیزمان ایران در دنبال کردن منافع خود در چهارجوب استانداردها و تعهدات بین المللی نشده است .ما هر گز به دنبال گزینه دستیابی به سلاح هسته ای نخواهیم بود. ولی گزینه هایی در برجام مطابق با قوانین بین المللی پیش روی ماست . گزینه هایی که اگر کشور عزیزمان ایران تصمیم به خروج از برجام در تصویر العمل به نقض این توافق از سوی آمریکا می تواند از آنها استفاده کند.

    آیا شما تا کنون جهت استفاده از آن گزینه ها تصمیم گرفته اید؟

    ظریف: خیر ما فعلا تصمیم در این باره اتخاذ نکرده ایم. ما تصمیم هایی که در مورد سنارویوهای متفاوت گرفته ایم. آیا که کشور عزیزمان ایران در حال ارزیابی شرایط و تصویر العمل دیگر طرف ها از جمله اتحادیه اروپا و کنگره است.

    وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه با نشریه نیوزویک تاکید کرد که کشور عزیزمان ایران هم اکنون در حال بررسی چند سناریوی متفاوت در رابطه با برجام و نیز واکنش‌های ات

    از وقت حصول برجام کارها کشور عزیزمان ایران راجع به برنامه موشکی زیاد کردن یافته است آیا این نقض روح برجام محسوب نمی شود؟

    ظریف: برنامه موشکی کشور عزیزمان ایران کاملا دفاعی است . برنامه موشکی بالستیک کشور عزیزمان ایران جهت حمل کلاهک هسته ای طراحی نشده هست. علت آنکه به آزمایش این موشک ها ادامه می دهیم آن است که ما خواستار زیاد کردن دقت آنها هستیم. آیا که اگر موشکی جهت حمل کلاهک های هسته ای طراحی شده است باشد شما به زیاد کردن دقت آن نیاز ندارید. موشک هایی که کلاهک هسته ای حمل می کنند حتی در صورت برخورد با حوالی نشانه مورد نظر بازدارندگی مورد نیاز را ایجاد خواهد کرد. برد موشک های هسته ای مهم است ولی دقت آنها مد نظر نیست. ما به دنبال زیاد کردن دقت موشک های خود هستیم آیا که از آنها جهت حمل کلاهک های نظامی استفاده خواهیم کرد. ما با هیچ گونه اعمال محدودیتی بر برنامه های دفاعی خود موافقت نمی کنیم به همان علت آشکاری که آمریکا به ارسال تسلیحات بیشمار به منطقه ما ادامه می دهد.

    در صورت نقض برجام از سوی آمریکا گزینه‌هایی را در اختیار داریم / ظریف

    شما چگونه دونالد ترامپ را به عنوان یک رییس جمهور توصیف می کنید؟

    ظریف: این بر عهده من نیست که ترامپ و نحوه ریاست جمهوری او را قضاوت کنم بلکه این قضاوت بر عهده مردم آمریکا هست. ما از آمریکا می خواهیم که در امور داخلی ما دخالت نکند و به همین علت نیز دخالتی در امور داخلی آمریکا نمی کنیم.

    بسیاری از کشورها بشار اسد رییس جمهور کنونی سوریه را مسئول فوت و شکنجه صدها هزا ر از مردم خود می دانند آیا کشور عزیزمان ایران در بحران سوریه جهت حفظ بشار اسد همکاری می کند؟

    ظریف: کشور عزیزمان ایران جهت جلوگیری از ورود داعش به دمشق در سوریه حضور یافته است و به همین علت بود که ما در اربیل و کردستان عراق حضور یافتیم. همه آن جملات بی منطقی که راجع به کشور عزیزمان ایران و قصد ما جهت گسترش فرقه گرایی گفته می شود تنها کافی است نگاهی به اربیل بیندازید. آیا چنین موضوعی در آنجا وجود دارد ما همواره سیاستی یکسان مقابله با افراط گرایی را بدون توجه به مکان رخ دادن آن دنبال کرده ایم. ما با افراط گرایی درافغانستان از سوی طالبان مخالفت کردیم. ما از ثبات در منطقه خود حمایت می کنیم.متاسفانه بعضی از کشورها باحضور در سوریه از گروه های افراطی و تروریست ها حمایت های مالی و تسلیحاتی انجام دادند.هم اکنون می توانید این عنوان را مشاهده کنید که کشورهایی که در حاشیه خلیج فارس قرار دارند و با یکدیگر متحد هستند یکدیگر را به حمایت از گروه های افراط گرا متهم می کنند. آنها مدام یکدگیر را به حمایت از طرف اشتباه در یمن متهم می کنند.

    شما آینده سوریه را چگونه می بینید؟ آیا بشار اسد جزویی از آینده سوریه خواهد بود؟

    ظریف: این عنوان مربوط به مردم سوریه است و به من و یا هیچ کس دیگه ربطی ندارد. این موضوعی است که ما آن را از روز اول اعلام کردیم که ما نباید خطوط قرمز را به خاطر بعضی افراد زیر پا بگذاریم . برنامه سیاسی ما دستیابی با آتش بس، یک دولت فراگیرملی و همچنین برگزاری رفراندوم و تغییرات در قانون اساسی است.

    کشور عزیزمان ایران به قدری در سوریه دخالت کرده است که سخت می تواند باور کردنیروهای کشور عزیزمان ایران بعد از اتمام بحران در سوریه از آن کشور خارج شوند؟

    ظریف: من اعتقاد دارم که سرمایه گذاری ما نتیجه بخش بوده است . ما توانستیم داعش را در سوریه شکست دهیم که این خود یک دستاورد بزرگی است.

    زمانی که داعش به طور کامل شکست خورد نشانه نهایی شما چیست؟

    ظریف: ما در سوریه و به درخواست دولت سوریه حضور یافته ایم و تا زمانی که از ما استقبال شود در آن کشور می مانیم.

    ایران در پیونگ یانگ یک سفارت منزل دارد و روابط نزدیکی با رژیم کیم جونگ اون دارد هر دو کشور به علت برنامه هسته ای خود با آمریکا در تقابل بوده اند . شما این تقابل را چگونه توصیف می کنید؟

    ظریف:موضع ما در مورد اشاعه تسلیحات هسته ای بسیار براق است . ما به طور کلی اشاعه این گونه تسلیحات و نیز دستیابی به آن را دنبال نمی کنیم و معتقدیم نشانه مهم جامعه بین المللی باید خلع تسلیحات هسته ای باشد. ما معتقدیم که تسلیحات هسته ای باعث ارتقای امنیت هیچ کشوری نخواهد شد. همچنین در مورد کره شمالی معتقدیم که اوضاع در شبه جزیره کره نمی تواند تنش بیشتری را تحمل کند. و به همین علت باید این عنوان از طریق مذاکرات حل شود. روابط ما با ژاپن و کره جنوبی بسیار جامع تر از روابط با کره شمالی است ولی کره شمالی در جریان جنگ تحمیلی عراق در ساخت تسلیحات به ما کمک کرد و ما این عنوان را فراموش نکرده ایم.

    اسراییل کشور عزیزمان ایران را یک ترساندن می داند. به نظر شما آیا شانسی جهت برقراری روابط میان دو کشور وجود دارد؟

    ظریف: کشور عزیزمان ایران جهت هیچ کس ترساندن نیست.من اعتقاد دارم که اسراییل به علت کارها خود با ترساندن روبرو می شود. من اعتقاد دارم که اسراییل از کشور عزیزمان ایران به عنوان بهانه ای جهت توسعه طلبی ، استفاده از سیاست های خود ، نقض حقوق مردم فلسطین و دستیابی به سلاح هسته ای استفاده کرده هست. اسراییل تنها دارنده تسلیحات هسته ای در منطقه خاورمیانه هست. کشور عزیزمان ایران هرگز ترساندن به استفاده از اقدام نظامی علیه هیچ کشوری نکرده هست. ولی اگر کسی جرات حمله به ما را داشته باشد با یک تصویر العمل مناسب روبرو می شود.

    اگر بخواهید پیامی به ترامپ بدهید به او چه می دهید؟

    ظریف: آمریکا هرگز از ایجاد حقایق جایگزین و استوار کردن سیاست های خود بر آن حقایق در منطقه ما سودی نبرده است گاهی اوقات شما می توانید زندانی دروغ های خود شوید و این عنوان بسیار خطرناک هست.

    واژه های کلیدی: ایران | توافق | سوریه | آمریکا | استفاده | اخبار سیاست خارجی

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار