بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری صحبت های جنجالی الیور استون

    الیور استون چهره مشهور سینمای هالیوود که این روزها به دعوت سی وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به کشور عزیزمان ایران سفر کرده هست، دوشنبه شب در ویژه برنامه شبکه چه

    صحبت های جنجالی الیور استون

    صحبت های جنجالی الیور استون

    عبارات مهم : ایران

    الیور استون چهره مشهور سینمای هالیوود که این روزها به دعوت سی وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به کشور عزیزمان ایران سفر کرده هست، دوشنبه شب در ویژه برنامه شبکه چهار با اجرای نادر طالب زاده حضور یافت. به گزارش فارس، وی در این برنامه گفت: «دلیل مستند ساختن من خستگی از فیلم های دراماتیک بود. چون شما کلی تلاش می کنید و آدم ها در نهایت یا شما را باور می کنند یا نمی کنند. ولی در مستند همه حرف ها را باور می کنند.»

    صحبت های جنجالی الیور استون

    وی اظهار کرد: «من به مستندهایم افتخار می کنم. در مستند «تاریخ ناگفته آمریکا» نیز من می خواستم ببینم آیا «جرج بوش» یک استثناست یا پیرو یک الگو. فهمیدم که این یک الگوست. اوباما یک فرد دیپلماتیک بود و آن قدر خوب حرف می زد که گویی زبان مار داشت، ولی نتیجه تفاوتی نداشت و نشان می دهد فرقی ندارد که چه کسی مدیر جمهور باشد.» این کارگردان آمریکایی اظهار کرد: «ما ۱۸ سال است که در افغانستان درگیر هستیم و حالا کشور عزیزمان ایران و حالا ایران! کشور عزیزمان ایران هرگز از هدف های آمریکا کنار گذاشته نشده است.

    زمان جرج بوش سندی وجود داشت که می گفت می خواهیم در هفت کشور عوض کردن رژیم صورت گیرد؛ اولی عراق و آخری کشور عزیزمان ایران بود!» این فیلم ساز اظهار کرد: «تغییر این افراد تنها رویه ماجراست. اختاپوس و دولت پنهان آمریکا به راه خود ادامه می دهد و انتخابات جعلی است.» وی افزود: «امکان ندارد که آمریکا به عنوان نمونه از سوریه دست بکشد؛ چون جایزه جنگ سوریه کشور عزیزمان ایران است و آن ها کشور عزیزمان ایران را از دست نمی دهند. چون کشور عزیزمان ایران یک پل است و آمریکا از اسرائیل و ایدئولوژی وهابی ها در منطقه دفاع می کند. کشور عزیزمان ایران کشوری ثروتمند و بسیار حیاتی هست. بدون کشور عزیزمان ایران نمی توانید به خاورمیانه مسلط شوید و راه یابید؛ ایران کلید خاورمیانه است.»

    الیور استون چهره مشهور سینمای هالیوود که این روزها به دعوت سی وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به کشور عزیزمان ایران سفر کرده هست، دوشنبه شب در ویژه برنامه شبکه چه

    اگر علیه آمریکا حرف منفی بزنید، نمی توانید به آن جا برگردید

    استون افزود: «جان بولتن که اکنون روی کار آمده و کنار ترامپ ایستاده، هوادار سرسخت حمله به کشور عزیزمان ایران هست. من بسیار می ترسم. همه می خواهند کشور عزیزمان ایران را مهاجم و حامی تروریسم معرفی کنند و این مایه تأسف هست. آن ها می خواهند کشور عزیزمان ایران را مهاجم و تروریسم نشان دهند ولی هیچ علت و شاهدی برایش ندارند، ولی رسانه ها هر لحظه در بازتاب واقعیت کژتابی دارند.» این کارگردان و فعال رسانه ای تأکید کرد: «اگر علیه امپراتوری آمریکا حرف منفی بزنید، احتمالا دیگر نمی توانید به آن جا برگردید. این دموکرات و جمهوری خواه ندارد. هنگامی که ما دو هفته پیش به سوریه حمله کردیم، همه رسانه ها و ۳۸ روزنامه جریان مهم از این بمباران حمایت کردند؛ باورتان نمی شود چقدر این ها یکپارچه هستند! حتی یک نفرشان به این کار اعتراض نکرد.» وی ضمن اشاره به سیاست زدگی هالیوود و ارتباط آن با کاخ سفید گفت: «برای نمونه، در اسکار ۲۰۱۲ بانوی اول آمریکا طی تماس تصویری با مراسم آکادمی، جایزه عالی ترین فیلم (آرگو) را اعلام کرد.»

    نشست خبری در جشنواره جهانی فجر

    صبح دیروز نیز الیور استون سینماگر مشهور آمریکایی در نشستی خبری در پردیس سینمایی «چارسو» محل برگزاری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر حاضر شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. به گزارش ایسنا، امیر اسفندیاری معاون بین الملل جشنواره توضیحاتی مقدماتی راجع به استون داد و البته یک اتفاق جالب توجه واکنش های خاص استون به هنگام حضور در نشست بود و این که قبل از هر چیز خواست صحبتی کوتاه با گادفری چیشایر منتقد مطرح آمریکایی حاضر در نشست داشته باشد.

    صحبت های جنجالی الیور استون

    این کارگردان سپس در سخنانی راجع به نخستین سفر خود به کشور عزیزمان ایران گفت: «این سفر با مهمان نوازی و تصویر العمل گرم و دوستانه مردم و شما همراه بود. من با لبخندهای زیادی مواجه می شوم و این مشوقی جهت من بود که اهمیت فیلم را یادآور شد.» او افزود: «در طول سالیان کار خودم ۱۲ – ۱۰ فیلم ایرانی دیده ام و هر لحظه فیلم های ایرانی را تحسین کرده ام. تا الان هم ۱۰ فیلم دیده ام و الان با آرامش در هتل هم فیلم تماشا می کنم تا با فراغ بال هم با فیلم های ایرانی و هم با فیلم های آسیایی زیاد آشنا شوم.»

    استون همچنین در پاسخ به دلایل سفرش به کشور عزیزمان ایران گفت: «به خاطر تاریخ کشور عزیزمان ایران و ۲۵۰۰ سال موجودیت روی نقشه کره زمین و امپراتوری کوروش و داریوش هخامنشی که برایم بسیار جالب بود، دوست داشتم به کشور عزیزمان ایران سفر کنم. پسرم «شان» هم که چند سال پیش آمده بود تعریف کرد که اوقات خوبی را در کشور عزیزمان ایران داشته و الان همسرم نیز همراهم است در حالی که پیش از این وقت سفر به کشور عزیزمان ایران برایم فراهم نشده بود.»

    الیور استون چهره مشهور سینمای هالیوود که این روزها به دعوت سی وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به کشور عزیزمان ایران سفر کرده هست، دوشنبه شب در ویژه برنامه شبکه چه

    نمی خواستم با احمدی نژاد مصاحبه کنم

    این سینماگر آمریکایی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که با توجه به سابقه فیلم سازی و ساخت فیلم راجع به چهره های سیاسی دنیا آیا برنامه ریزی خاصی جهت ساخت فیلم از چهره های سیاسی یا غیرسیاسی کشور عزیزمان ایران درنظر داشته است؟ گفت: «من خودم را ژورنالیست نمی دانم بلکه دراماتیست هستم. هنگامی که از این کار خسته می شوم سراغ مستند می روم چون با آدم های ملموس و رهبران واقعی درگیر می شوم. ولی اکنون جهت این مدت برنامه ویژه ای جهت فیلم سازی یا مصاحبه از شخصیت سیاسی یا غیرسیاسی ایرانی ندارم و چند وقت پیش قصه ای جعلی ساخته شد که درخواست مصاحبه با احمدی نژاد داشتم ولی این جا قویا تکذیب می کنم و چنین چیزی اتفاق نیفتاده است.» استون تاکید کرد: «من آن قدرها هم آدم جاه طلبی نیستم ولی اگر روزی فرصتی دست بدهد شاید بخواهم از یک شخصیت ایرانی فیلم بسازم.»

    جعفر پناهی را نمی شناسم

    صحبت های جنجالی الیور استون

    او در پاسخ به دبورا یانگ منتقد هالیوود ریپورتر راجع به اوضاع جعفر پناهی و ممنوع الخروجی او جهت حضور در جشنواره کن گفت: «این شخص را خیلی نمی شناسم ولی جهت یک فیلم ساز فکر می کنم مهم این باشد که فیلم بسازد و در کشور عزیزمان ایران و چین و… از این اتفاق ها می افتد. من تا جای ممکن، طرفدار آزادی بیان هستم ولی چون پرسشها سیاسی را نمی دانم اعلام نظری نمی کنم که میزبانان من هم آزرده خاطر نشوند.»

    استون راجع به اظهارنظر اخیرش در مسترکلاسی که داشت و گفته بود فیلم های ایرانی و هندی را خسته کننده می داند و برایش تعجب آور است که چطور این فیلم ها در جشنواره ها جایزه می گیرند، بیان کرد: «من یادم نمی آید به طور خاص فیلم های ایرانی و هندی را گفته باشم و از امیر اسفندیاری هم خواستم، عنوان را روشن کند. من از دانشجویان خواستم در فیلم هایشان کشمکش ایجاد کنند و این یک توصیه بود. حتما بیلی وایلدر را می شناسید، او به فیلم های من انتقاد دارد و این نوع نظرات کلا شخصی است.»

    آمریکا معاهده های جهانی را زیر پا می گذارد

    وی در پاسخ به پرسش یک رسانه عربی مبنی بر این که اگر بخواهد فیلمی راجع به جنگ بسازد سراغ کدام یک از کشورهای سوریه، یمن، عراق و فلسطین می رود و به چه دلیل؟ بیان کرد: «موضوع عظیمی را مطرح کردید، مستند مدیوم بهتری هست. من سال ۲۰۰۸ فیلمی با نام «دبلیو» راجع به مدیر جمهور شدن بوش ساختم و فیلم با جنگ فاجعه بار عراق تمام شد که شکست او را نشان می داد. صحنه ای در این فیلم است که اعضای کابینه دولت آمریکا هستند و با نشان دادن خاورمیانه روی نقشه از اهداف مهم آمریکا صحبت می کنند. «دیک چنی» در صحنه ای می گوید پول نفت و منابع طبیعی نتیجه آن اهداف است و راجع به خروج از این منطقه می گویند که، استراتژی خروج نداریم و نمی دانم چطور باید این عنوان را به درام درآورم. این فیلم ها در آمریکا آن طور که باید استقبال نشد و ناراحتم از این که مردم آمریکا دیگر به این عنوان اهمیت نمی دهند.»

    او افزود: «در آمریکا سیاست عوض کردن رژیم در بعضی کشورها از سال ۲۰۰۱ شروع شد که از عراق شروع شد و لیبی و لبنان هم بین آن ها بود و به کشور عزیزمان ایران ختم می شد. الان در سال ۲۰۱۸ این سیاست هنوز ادامه دارد ولی متاسفانه مردم دیگر حساسیت ندارند. ما عراق را و همین طور لیبی را نابود کردیم و باعث شدیم تروریست ها همه جا پخش شوند. سیاستمداران نوع محافظ کار آمریکا، تئوری تخریب خلاقانه دارند و حتی اسمش هم مشمئزکننده است و اصلا فرقی نمی کند که مدیر جمهور آمریکا که باشد، آمریکا هر معاهده جهانی را که مورد نیاز باشد زیر پا می گذارد. در واقع تلنباری از نابودی را در خاورمیانه باقی می گذاریم و اسمش را هم صلح می گذاریم.»

    مکرون از تاریخ آشنایی ندارد

    او خطاب به خبرنگار فرانس پرس که پرسش قبلی را کرده بود، ادامه داد: «مادرِ من فرانسوی است و به همین علت اظهارنظری جهت فرانسه دارم. شب گذشته در هتل شوکه شدم هنگامی که در تلویزیون کشور عزیزمان ایران آقای مکرون مدیر جمهور فرانسه را دوشادوش آقای ترامپ دیدم که راجع به لزوم بازبینی برجام صحبت می کردند و من را با تاسف یاد خاطره ای از مدیر جمهور مقتدر شیراک انداخت که جهت حمله به عراق به جورج بوش نه گفت. ولی آقای مکرون؛ جوانکی است که نه از تاریخ شناختی دارد و نه از سنت عظیم فرانسه اطلاعات کافی دارد برایم باورکردنی نبود. او مثل سارکوزی در زمره افرادی واقع شده است است که جهت قدرتمندتر جلوه دادن فرانسه راه ایستادن کنار آمریکا را گزینش کرده است و این یادآور دوران استعمار قدیم فرانسه هست. باید به او گفت آن دوران تمام شده است است و آقای مکرون باید این ها را یاد بگیرد.»

    عربستان مشغول تخریب منطقه است

    الیور استون همچنین در بخش نهایی این نشست در پاسخ به سوالات دیگری راجع به تحرکات خاورمیانه و همچنین جنگ کشور عزیزمان ایران و عراق اظهار کرد: «به نظرم عربستان سعودی از برهم زنندگان مهم در خاورمیانه است و چقدر خلاقانه مشغول تخریب در منطقه هست. در جنگ کشور عزیزمان ایران و عراق، آمریکا از عراق حمایت کرد هر چند گفته شد که تسلیحات را آلمان به عراق داده است ولی همه این ها پرسشها پشت سناریو است و از نظر من جنگ کشور عزیزمان ایران و عراق یک نمونه تمام عیار از یک جنگ نیابتی بود. به همین علت می گویم که بحث مهم خیلی بزرگ تر از این چیزهاست.» او در آخر در پاسخ به این که پیش از این جورج بوش را به «جان وین» تشبیه کرده بود و الان دونالد ترامپ را به کدام شخصیت سینمایی تشبیه می کند، گفت: «در اسطوره های بابل یک شخصیت شیطانی است که به نظرم ترامپ شبیه اوست.»

    خراسان

    واژه های کلیدی: ایران | مستند | آمریکا | ایرانی | فرانسه | جشنواره | جشنواره | آمریکایی | خاورمیانه

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار