بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری داستان عشقی ممنوعه که در تلویزیون جایگاهی ندارد , شهرزاد

    مهدی کرم‌پور به مناسبت انتشار قسمت تازه سریال شهرزاد یادداشتی را راجع به این اثر نوشته است.

    داستان عشقی ممنوعه که در تلویزیون جایگاهی ندارد , شهرزاد

    شهرزاد؛ داستان عشقی ممنوعه که در تلویزیون جایگاهی ندارد

    عبارات مهم : ایران

    مهدی کرم پور به مناسبت انتشار قسمت تازه سریال شهرزاد یادداشتی را راجع به این اثر نوشته است.

    به گزارش کشور عزیزمان ایران آنلاین، مهدی کرم پور کارگردان سینما و خالق آثاری همچون «چه کسی امیر را کشت» و «پل چوبی» منشتر شدن یادداشتی در دهمین شماره هفته نامه مجازی شهرزاد به این سریال پرداخت.

    داستان عشقی ممنوعه که در تلویزیون جایگاهی ندارد , شهرزاد

    کرم پور راجع به این سریال می نویسد:«شهرزاد» تصویری از عشقی ممنوعه است که در تلویزیون جایگاه ندارد. این درام از نظر سوژه و پوشش در تلویزیون نمی توانست به نمایش درآید، از همین رو در شبکه نمایش خانگی ساخته شد، مورد استقبال مخاطبان قرار داده شد و سود آوری را تجربه کرد.

    مهدی کرم‌پور به مناسبت انتشار قسمت تازه سریال شهرزاد یادداشتی را راجع به این اثر نوشته است.

    اگرچه جهت کارگردانی حرفه ای مثل حسن فتحی فرقی نمی کند جهت تلویزیون کار کند یا شبکه نمایش خانگی؛ او جهت مردم کار می کند و یک هنرمند حرفه ای است که بر اساس مولفه های هر رسانه ای به خوبی می داند چگونه باید عمل کرد.

    شناخت مولفه های جذب مخاطب و احترام به ذائقه جامعه باعث موفقیت سریال شهرزاد شده است هست. این کارگردان، شهرزاد را به خاطر اهمیت به ذائقه مخاطب ساخته هست، مخاطبی که دنبال جذابیت در سوژه و پرداخت در سطح سریال های مهم دنیاست.

    داستان عشقی ممنوعه که در تلویزیون جایگاهی ندارد , شهرزاد

    البته مورد نیاز به اشاره است که شبکه نمایش خانگی بستر را جهت موفقیت شهرزاد فراهم کرد، نمی توان منکر تاثیر شبکه نمایش خانگی در رشد سریال سازی شد.

    نزدیک به یک دهه از حضور شبکه نمایش خانگی در سوپرمارکت های کشور عزیزمان ایران می گذرد؛ رسانه ای که جهت عرضه محصول خود، دردسترس ترین گزینه را گزینش کرد؛ عرضه در سوپرمارکت ها و کتاب فروشی ها. به این ترتیب در مدت کوتاهی بازار پرمخاطبی جهت این رسانه مهیا شد.

    مهدی کرم‌پور به مناسبت انتشار قسمت تازه سریال شهرزاد یادداشتی را راجع به این اثر نوشته است.

    حالا ولی با گذشت یک دهه از تولد شبکه نمایش خانگی، این وسیله ارتباط جمعی از آزمون وخطاهای خود گذر کرده و سیاست گذاری کارآمد در آن باعث شده است اکنون در مسیر پیشرفت قرار گیرد؛ مسیری که از جهت تولید محتوا، توزیع فیلم و سوژه جذاب، بازار پرمخاطبی را جهت شبکه نمایش خانگی فراهم آورد.

    داستان عشقی ممنوعه که در تلویزیون جایگاهی ندارد , شهرزاد

    هرچند این بازار در حوزه سریال سازی بیش از تولید و توزیع فیلم های سینمایی جلوه گری می کند، ولی ذات این رسانه و دردسترس بودن آن فرصتی را در اختیار خانواده ها قرار داد که ارتباطشان را با سینما حفظ کنند. این در حالی است که تکثیر و توزیع فیلم های روی پرده سینما در شبکه نمایش خانگی این محدودیت را جهت خانواده ها جبران کرد.

    شاید همین شاخصه شبکه نمایش خانگی باعث شد بسیاری از بازیگران و صورت های معروف و کارشناسان رسانه از شبکه خانگی به عنوان رسانه مکمل سینما یاد کنند. از سویی دیگر، در شرایطی که تلویزیون شخصی در کشور عزیزمان ایران وجود ندارد، این رسانه می تواند مفر مهم جهت روبه روشدن بازیگران و صورت های معروف با مخاطبان بدون واسطه باشد. شاید جهت همین، کارگردان هایی چون کمال تبریزی، داوود میرباقری و حسن فتحی به سراغ این رسانه آمده اند.

    توسعه شبکه نمایش خانگی در کشور عزیزمان ایران در شرایطی در حال تحقق است که اساسا این نوع از توزیع محصولات تصویری در بازار عرضه جهانی غالبا درخصوص فیلم های سینمایی تعریف شده است و ادامه یافته هست. به عبارتی تولیدکنندگان و توزیع کنندگان مجموعه ها و سریال های تلویزیونی بخش شخصی در این حیطه کمتر ورود کرده و از امکان تلویزیون کابلی که دهه هاست مهم ترین مسیر ورود به بازار نمایش محسوب می شود، بهره برده و می برند.

    این تکنولوژی در دهه اخیر با توجه به سرعت پیشرفت فناوری ارتباطات و دسترسی زیاد و سریع تر به اینترنت، به تکنولوژی «تلویزیون با پروتکل اینترنتی» یا IPTV و نیز دریافت و تماشای تلویزیون به ازای درخواست یا VOD عوض کردن و توسعه یافته است.

    در کشور عزیزمان ایران با توجه به ملاحظات قانونی درخصوص تأسیس شبکه های تلویزیونی کابلی، این خلأ از سوی شبکه نمایش خانگی پر شد و امکانی که جهت درآمدزایی زیاد فیلم های سینمایی طراحی شده است بود، به خوابیدن جهت تولید و توزیع مجموعه های تلویزیونی نیز تسری داده شد. محرک اولیه در این حوزه تلویزیون بود.

    تولید محصولات نمایشی و مجموعه سازی با حفظ حرمت ها و معذوریت های نمایشی، این رسانه را به عرصه ای تبدیل کرده تا در وقت باقی مانده، دست اندرکاران این بخش بتوانند دستاوردها و نتیجه های مطلوبی را تجربه کنند. درمجموع، تجربیاتی از این دست می توانند با حفظ مسیر درست و جلوگیری از افت کیفیت در کارهای بعدی، اعتماد مخاطبان را به این شبکه زیاد کنند تا انگیزه بازیگران و صورت های معروف جهت ساخت آثار با کیفیت جهت عرضه در این شبکه زیاد شود.

    واژه های کلیدی: ایران | بازار | سریال | نمایش | رسانه ای | تلویزیون | تلویزیون | توزیع فیلم | شبکه خانگی

    داستان عشقی ممنوعه که در تلویزیون جایگاهی ندارد , شهرزاد

    داستان عشقی ممنوعه که در تلویزیون جایگاهی ندارد , شهرزاد

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار