بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار اجتماعی شهردار آینده پایتخت کشور عزیزمان ایران کیست؟

    ایمانی گفت: طبق خبری که دارم جهانگیری تصمیمش ماندن در دولت است و عقلای اطرافش نیز همین توصیه در دولت بماندن را به او دارند. 

    شهردار آینده پایتخت کشور عزیزمان ایران کیست؟

    شهردار آینده پایتخت کشور عزیزمان ایران کیست؟

    عبارات مهم : ایران

    شهردار آینده پایتخت کشور عزیزمان ایران کیست؟/ایمانی: به جهانگیری توصیه شده است در دولت بماند/ مرعشی حواشی دارد و شورای شهر به او رأی نمی دهد/ الویری پیر شده/ گزینش محسن هاشمی به مصلحت شهر است/ چمران با نگاه به تجربه هاشمی و حدادعادل در مجلس ششم از ورود به شورای شهر منصرف می شود

    ایمانی گفت: طبق خبری که دارم جهانگیری تصمیمش ماندن در دولت است و عقلای اطرافش نیز همین توصیه در دولت بماندن را به او دارند.

    بعد از کش و قوس های فراوان، محمدعلی نجفی عطای شهرداری را به لقایش بخشید و کنار کشید و با رفتن او اصلاح طلبان وارد چالش جدیدی جهت گزینش شهردار شدند. ناصر ایمانی می گوید: عالی ترین گزینه محسن هاشمی است و مصلحت شهر هم گزینش همین گزینه را ایجاب می کند.

    شهردار آینده پایتخت کشور عزیزمان ایران کیست؟

    مشروح این گفتگو با نامه نیوز را در ادامه بخوانید.

    استعفای نجفی از شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران سیاسی بود یا پشت پرده داشت؟

    به عنوان شهروند تقاضا دارم که شهردار مستعفی پایتخت کشور عزیزمان ایران و شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران شفافیت را در دستورکار قرار دهند. هر لحظه جریان سیاسی اصلاحات مدعی شفافیت بوده است بنابراین فضای عمومی ذهن مردم را طوری شکل ندهند که در نهایت تهرانی ها متوجه نشوند علت واقعی استعفای نجفی چه بود. اعتقاد دارم الان رفتن او از شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران مهم نیست. مهم این است که علت مهم اتخاذ چنین تصمیمی چه بود؟ براق علتش را بگویند و جلوی گمانه زنی ها را بگیرند. متأسفانه مطبوعات طرفدار جریان حاکم بر مدیریت شهری می خواهد فضای ذهن مردم را غبارآلود کند به عنوان نمونه القا کنند که نجفی رفت چون نگذاشتند کار کند.

    ایمانی گفت: طبق خبری که دارم جهانگیری تصمیمش ماندن در دولت است و عقلای اطرافش نیز همین توصیه در دولت بماندن را به او دارند. 

    آقای محسن هاشمی به عنوان مدیر شورای شهر اعلام کند آیا استعفای آقای نجفی براثر فشار جریان یا نهادی بود؟ واقعا به این علت آقای نجفی استعفا داد؟ بالاخره کسی در هر سطحی مسئولیتی دارد با محدودیت ها و مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند ولی آیا علت استعفای نجفی این بود؟ اگر پاسخ مثبت است بگویند از چه جریان، نهاد و افرادی فشار آوردند که نجفی به این نتیجه رسید که ادامه کار امکان پذیر نیست و باید استعفا دهد. جهت غبارآلود کردن ذهن مردم از یک طرف می گویند نجفی به خاطر بیماری از شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران کنار رفت، بعد در فضای رسانه ای می نویسند که به خاطر بیماری نیست و چون یکسری پرسشها را گفت مجبور به استعفا شد.

    برخی علت استعفای آقای نجفی را شبیه کنار رفتن علی جنتی از وزارت ارشاد می دانند آیا این طور است؟

    بهتر است ما اظهارنظر نکنیم ولی من علت مهم استعفای آقای نجفی را بیماری می دانم و اینکه واقعا حجم زیاد مدیریت شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران با بیماری او قابل جمع نبود بعد بنابراین کنار رفت. البته از قبل هم این را می دانستیم. آقای نجفی سابقه کار اجرایی ندارد، مدیریت امور شهرتهران به اندازه چند وزارتخانه توان و انرژی می خواهد. با این تنوع و حجم کار آقای نجفی توانایی آن را نداشت که از بعد این مسئولیت سنگین برآید. آقای نجفی محترم است و در مسئولیت های دیگر می شود از او استفاده کرد. هرچند به شخصه فکر نمی کردم به این زودی استعفا دهد.

    شهردار آینده پایتخت کشور عزیزمان ایران کیست؟

    یک خبر آمد که جهانگیری می خواهد از معاون اولی کنار برود و زنگنه جایش را بگیرد، البته بعدا اعلام شد دروغ سیزده هست، امروز جهانگیری به این خبر تصویر العمل نشان داد و گفت «برخی نمی خواهند من در دولت بمانم» آیا جهانگیری مسئولیت شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران را می پذیرد؟

    وجود جهانگیری جهت دولت بافایده است باید بماند چون اگر نباشد دولت تضعیف می شود و دولت ضعیف جهت کشور مناسب نیست ولی اینکه چه جریان ها و گروه ها و نحله فکری درخواست داشتند و دارند، آقای جهانگیری از دولت کنار بکشد؟ پاسخش روشن است اصلاح طلبان بودند. اصولگرایان هیچ گاه چنین اظهارنظری نکردند. بعضی اصلاح طلبان می گفتند جهانگیری باید از دولت بیرون بیاید تا تابلویی از اصلاح طلبان سر در دولت دوازدهم نباشد و فردا مسئولیت های این دولت به گردن اصلاح طلبان نیفتد؛ ضمن آنکه جهانگیری می تواند با قدرت بیشتری خود را جهت کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ آماده کند. بعد در جواب آنکه چه کسانی نمی خواهند جهانگیری در دولت بماند؟ باید گفت اصلاح طلبان.

    ایمانی گفت: طبق خبری که دارم جهانگیری تصمیمش ماندن در دولت است و عقلای اطرافش نیز همین توصیه در دولت بماندن را به او دارند. 

    پس به نظر شما جایگزین نجفی، جهانگیری نخواهد بود؟

    خیر نخواهد بود. طبق خبری که دارم جهانگیری تصمیمش ماندن در دولت است و عقلای اطرافش نیز همین توصیه در دولت بماندن را به او دارند.

    پس چه کسی شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران می شود؟

    شهردار آینده پایتخت کشور عزیزمان ایران کیست؟

    این شورای شهر جهت گزینش شهردار مسئله خواهد داشت چون کسی را بعد از قالیباف باید گزینش کنند که در قامت او باشد. قالیباف ۱۲ سال شهردار بود نقش بسزایی در ساخت شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران داشت، حالا امکان دارد بعضی جریانات سیاسی راجع به بعضی اعمال خارج از قانون او ایراداتی را مطرح کنند. به عنوان نمونه در مسئله واگذاری املاک، قوه قضائیه گفت خیلی تعدادش معدودتر از آنی بود که گفته شد. صرف نظر از این خطاها اقداماتی که در دوره شهرداری انجام شد خیلی بزرگ بود. بعد از قالیباف، پیدا کردن شهرداری که در قامت او باشد سخت است چون افراد کمی چنین شاخصه دارند ولی اعتقاد دارم عالی ترین گزینه محسن هاشمی است.

    یعنی چمران به شورای شهر می آید؟

    هرچند روال قانونی این را می گوید ولی آقای چمران ممکن است میل به نداشته باشد و انصراف دهد چون او باید وارد شورایی شود که ۲۰ عضو دیگرش از یک سلیقه سیاسی دیگر هستند بنابراین خیلی جالب نیست که بیاید و نقشی هم نداشته باشد. تجربه آقای هاشمی رفسنجانی را جهت مجلس ششم به یاد داشته باشیم، هاشمی نفر آخر در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران رأی آورد ولی انصراف داد و به مجلس نیامد چون اصلاح طلبان با شبهه افکنی خیلی تلاش کردند تا او حتی به عنوان نفر آخر هم وارد مجلس ششم نشود یا اعتبارنامه آقای حدادعادل اعتبارنامه تأیید نمی کردند بعد از ماه ها اعتبارنامه او تأیید شد. بعد آمدن و نیامدن آقای چمران به شورای شهر فرقی نمی کند. با این شورای شهر، محسن هاشمی عالی ترین گزینه جهت قرار گرفتن در جایگاه شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران است مصلحت شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران نیز همین را ایجاب می کند، چون محسن هاشمی کار اجرایی در حوزه شهری کرده است.

    صحبت هایی هم از مردها مرعشی و بیطرف است که جایگزین نجفی شوند، آیا احتمال دارد جهت آنکه ترکیب شورای شهر دست نخورد، شهردار آینده پایتخت کشور عزیزمان ایران یک از این دو نفر باشند؟

    بله آنها مطرح هستند ولی هیچ کدام زیر بار مسئولیت نمی رود، به عنوان نمونه الویری هم مطرح است ولی سن و سالشان اوج رفته و دیگر مثل گذشته خیلی امکان کار اجرایی ندارد. ثانیا این شورای شهر به مرعشی رأی نخواهد داد چون مرعشی هر لحظه حواشی دارد که بعضا دردسرساز می شود. عالی ترین فردی که ممکن است رأی بیاورد و حاشیه کمی خواهد داشت و به کار شهرداری نیز آشنا است محسن هاشمی است حتی اگر نگوییم عالی ترین گزینه محسوب می شود ولی معقول ترین گزینه است.

    واژه های کلیدی: ایران | شهردار | شهرداری | جهانگیری | شورای شهر | محسن هاشمی | اصلاح طلبان | هاشمی رفسنجانی

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار