بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی مردم از گواهی سپرده ارزی و پیش فروش سکه استقبال نکردند, ۱۰۱ هزار میلیارد توما

    رئیس کل بانک مرکزی گفت: مردم از گواهی سپرده ارزی و پیش فروش سکه استقبال نکردند، ولی از ۲۸ بهمن تا ۳ اسفندماه، ۱۰۱ هزار میلیارد تومان اوراق سپرده ریالی فروخته شد

    مردم از گواهی سپرده ارزی و پیش فروش سکه استقبال نکردند, ۱۰۱ هزار میلیارد توما

    سیف؛ مردم از گواهی سپرده ارزی و پیش فروش سکه استقبال نکردند/ ۱۰۱ هزار میلیارد تومان اوراق سپرده ریالی در پنج روز فروخته شد

    عبارات مهم : بازار

    رئیس کل بانک مرکزی گفت: مردم از گواهی سپرده ارزی و پیش فروش سکه استقبال نکردند، ولی از ۲۸ بهمن تا ۳ اسفندماه، ۱۰۱ هزار میلیارد تومان اوراق سپرده ریالی فروخته شده است هست.

    به گزارش ایلنا، ولی الله سیف گفت: تا سوم اسفندماه، میزان استقبال مردم از گواهی پیش فروش سکه و گواهی سپرده ارزی اوج نبوده، ولی گواهی سپرده ریالی با استقبال مواجه شده است هست، بر این اساس گواهی سپرده ارزی مبتنی بر فروش ارز بسیار اندک فروخته شده است هست، در حالیکه انتشار گواهی سپرده ریالی از ۲۸ بهمن تا ۳ اسفند ۱۰۱ هزار میلیارد تومان بوده است.

    وی اظهار داشت: استقلال بانک مرکزی به تنهایی کافی نیست، بلکه اصول حاکمیت شرکتی و مباحث مرتبط با تطبیق و کامپلاینس باید مورد نظر قرار گیرد.

    مردم از گواهی سپرده ارزی و پیش فروش سکه استقبال نکردند, ۱۰۱ هزار میلیارد توما

    این درحالی است که شرایط تسویه حسابهای مالی نیز باید متنوع شود. در کنار این باید به صندوق گارانتی سپرده ها نیز توجه کرد که مجموع این شرایط، می تواند اوضاع مناسبی را جهت نظام بانکی ایجاد کند.

    سیف با بیان اینکه نوسانات در بازار ارز و قیمت سود، تولید را دچار مسئله می کند، گفت: بانک مرکزی در اتخاذ سیاستها و برنامه ریزی های آتی جهت ثبات در بازار مصمم است و از مردم می خواهد که در بازارهای رسمی وارد سرمایه گذاری شوند.

    رئیس کل بانک مرکزی گفت: مردم از گواهی سپرده ارزی و پیش فروش سکه استقبال نکردند، ولی از ۲۸ بهمن تا ۳ اسفندماه، ۱۰۱ هزار میلیارد تومان اوراق سپرده ریالی فروخته شد

    رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه کشور عزیزمان ایران از نظر اصول حاکمیت شرکتی در بانکها بسیار عقب هست، افزود: به رغم وجود شرایط دلواپس کننده در ابتدای دولت یازدهم، دستاوردهای مثبت و قابل توجهی نظیر دستیابی به سطوح تورم تک رقمی و رشد اقتصادی دورقمی حاصل شده است است که در سایه پیگیری و اتخاذ سیاستهای نسبتا منضبطانه پولی و مالی از سوی دولت و بانک مرکزی صورت گرفته هست؛ در عین حال برطرف تحریم تحولات مثبتی را در حوزه تعاملات بانکی بین المللی و تامین مالی خارجی ایجاد کرده که نتیجه های آن در زیاد کردن روابط کارگزاری و تسهیل تبادلات بانکی بین المللی نمودار شده است است.

    وی تصریح کرد: اتکای بیش از اندازه تامین مالی اقتصاد به نظام بانکی و بروز تنگنای اعتباری در شبکه بانکی کشور، پرسشها و معضلات ساختاری قابل توجهی را به همراه داشته که مهمترین پیامد آن زیاد کردن قیمت سود و چسبندگی رو به پایین آن در چند سال اخیر هست، به این معنا که چسبندگی قیمت سود مرتبط با عوامل درون ساختار و برون ساختار ترازنامه بانکها هست، این در حالی است که عوامل درون ساختار بانکها ناشی از کمبود نقدینگی است و دولت هم بر بانکها سلطه مالی داشته و به آنها تکالیفی را ارایه می دهد.

    به گفته سیف، بالابودن قیمت سود اوراق تامین مالی دولت، نابسامانی های موجود در زمینه پرداخت سود اوج از سوی خودروسازان و پرداخت سود غیرمتعارف از سوی صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت از جمله عوامل برون ساختاری چسبندگی قیمت سود بوده است.

    مردم از گواهی سپرده ارزی و پیش فروش سکه استقبال نکردند, ۱۰۱ هزار میلیارد توما

    این در حالی است که بانک مرکزی مدیریت و ساماندهی بدهی بانکها به بانک مرکزی و مداخله فعالانه در بازار بین بانکی انجام داده هست، در نتیجه فعالیت غیرمجازها در بازار پول برچیده شده است و فشار نقدینگی در شبکه بانکی نیز کم کردن یافته است.

    وی اظهار داشت: بانک مرکزی ضمن توجه به برطرف پرسشها درون ساختاری، ساز و کارهای مشخصی را جهت مرتفع ساختن پرسشها برون سازمانی بانکها در نظر گرفته هست، بر این اساس انتقال معاملات ثانویه اوراق دولتی به بازار سرمایه صورت گرفته است.

    رئیس کل بانک مرکزی گفت: مردم از گواهی سپرده ارزی و پیش فروش سکه استقبال نکردند، ولی از ۲۸ بهمن تا ۳ اسفندماه، ۱۰۱ هزار میلیارد تومان اوراق سپرده ریالی فروخته شد

    سیف گفت: با فراهم شدن شرایط جهت کم شدن قیمت سود بانکی، بانک مرکزی در آخر مردادماه، بخشنامه هشت بندی را با نشانه التزام بخشی به قیمت سود سپرده به شبکه بانکی ابلاغ کرد که تا پیش از آن، مسابقه ناسالم قیمتی در بخش تجهیز منابع بین بانکها وجود داشت که با گسترده شدن دامنه این مسابقه به سپرده های سرمایه گذاری کوتاه مدت، قیمت سود آنها نیز زیاد کردن یافته بود.

    در عین حال زیاد کردن قیمت سود سپرده های کوتاه مدت در کنار سیالیت بالای آن، باعث اقبال سرمایه گذاران به این سپرده ها شده است بود که سهم آنها را به ۵۱ درصد رساند که رشد ۵.۶ درصدی سپرده های بلندمدت نگرانی هایی را ایجاد کرد.

    مردم از گواهی سپرده ارزی و پیش فروش سکه استقبال نکردند, ۱۰۱ هزار میلیارد توما

    رئیس کل بانک مرکزی گفت: فضای موجود در شبکه بانکی در دوره قبل از ابلاغ بخشنامه قیمت سود، ریسک اساسی را جهت شبکه بانکی و کل بازارهای مالی ایجاد کرده بود و ثبات و آرامش کل اقتصاد را در معرض ترساندن جدی قرار داده بود، در چنین فضایی بود که بانک مرکزی بعد از زمینه سازی سیاستی، بخشنامه هشت بندی را به بانکها ابلاغ کرد که از ۱۱ شهریورماه به مرحله اجرا رسید.

    وی افزود: بازرسی های بیش از ۵ هزار شعبه حکایت از عملکرد مناسب بانکها و موسسات اعتباری در رعایت سقف قیمت سود ابلاغی از سوی بانک مرکزی داشت، این در حالی است که یکی از موفقیت های بانک مرکزی، ایجاد ثبات قابل ملاحظه در بازار ارز بوده و بانک مرکزی همواره تلاش کرده تا قیمت ارز را در مسیر سازگار با متغیرهای اقتصادی حرکت دهد، بر این اساس علیرغم اینکه محاسبات قیمت داخلی و بین المللی نشان می داد که بازار ارز در سطح مناسبی بود، ولی نوسانات اخیر به علت پرسشها سیاسی و حضور سفته بازان در بازار رخ داد.

    سیف گفت: متعاقب این تحولات، به منظور ایجاد اطمینان در فعالان بازار در خصوص توانمندی دولت در ایجاد آرامش، بانک مرکزی مجموعه اقداماتی را در قالب بسته سیاستی نظیر انتشار اوراق گواهی سپرده ریالی، انتشار گواهی سپرده مبتنی بر ارز با قیمت ۴ و ۴.۵ درصد و در نهایت پیش فروش سکه از طریق شعب بانک ملی، انجام داد.

    وی اظهار داشت: عوامل شکل گیری التهابات قیمت ارز در هفته های اخیر نشان می دهد که قیمت ارز یک متغیر مهم و کلیدی اقتصادی است که ساز و کار خاص ای جهت تعیین آن متصور هست، بنابراین این عملکرد کل اقتصاد است که قیمت ارز را تعیین می کند، نه بانک مرکزی ضمن اینکه عوامل موثر بر قیمت ارز مشمول بر تورم، رشد اقتصادی و تراز تجاری کشور است که نگاهی به روند این متغیرهای کلان نشان می دهد که نمی توان التهابات اخیر قیمت ارز را به این متغیرها نسبت داد.

    سیف گفت: به وجود آمدن گشایش های قابل توجه در فاینانس ها و گسترش روابط کارگزاری بانکها، چشم انداز مناسبی را جهت اوضاع ارزی ترسیم می کند که دلیلی جهت نوسانات اخیر قیمت ارز از معبر متغیرهای کلان اقتصادی مشاهده نمی شود، ولی باید در تحلیل کارشناسی و منصفانه، مقوله انتظارات باید مدنظر قرار گیرد که مولفه مهم و کلیدی در بازار ارز است که واجد ساز و کاری خوداجرا است.

    یعنی زمینه سازی تبلیغاتی و هجمه های رسانه های بیگانه نسبت به آینده و ارایه تحلیل های مبتنی بر زیاد کردن قیمت تا حد معین در رسانه ها، منجر به حضور دلالان و سفته بازان به بازار ارز شده است است.

    وی اظهار داشت: در پی تحولات اخیر بازار ارز، بعضی از تحلیلگران و فعالان اقتصادی، به صورت صریح انگشت اتهام را به سمت سیاستهای بانک مرکزی نشانه رفتند و فارغ از تاثیرپذیری از عوامل تاثیرگذار و خارج از خطوط بانک مرکزی، سیاست های اخیر بانک را علت مهم بروز هیجانات در بازار ارز تلقی کرده و گفتند که کم شدن قیمت سود بانکی منبعث از بخشنامه سود بوده است.

    در حالیکه بانک مرکزی با ابلاغ بخشنامه هشت بندی صرفا قیمت های مصوب قبلی شورای پول و اعتبار را به اجرا درآورد و اقدام سیاستی جدیدی در این زمینه انجام نداده است.

    سیف ادامه داد: وجود فاصله زمانی قابل توجه میان اجرای بخشنامه با وقت نوسانات قیمت ارز، گواه این است که کارها بانک مرکزی در خصوص انضباط بخشی به بازار پول زمینه ساز نوسانات اخیر در بازار ارز نبوده هست، ضمن اینکه بانک مرکزی درطول سالهای اخیر تلاش کرد تا ناترازی انباشته در قیمت ارز وجود نداشته باشد.

    رئیس کل بانک مرکزی گفت: قیمت ارز در طول سالهای ۹۱ و ۹۲ با اضافه جهش مواجه بود و بخشی از آن در سالهای ۹۳ و ۹۴ جذب شد و تعدیل قیمت ارز به صورت طبیعی و منطقی نیز صورت گرفت، مروری بر تحولات شکل گرفته در سال ۹۵ و نیمه اول سال جاری، حاکی از وجود شرایط مناسب در بازار ارز بوده هست، لیکن با بروز تحولات پیش گفته و التهاب آفرینی در بازار ارز، بازار از تعادل نسبی خارج شد.

    وی افزود: اساسا نااطمینانی های موجود در خصوص استمرار توافق نامه هسته ای و همزمانی آن با زیاد کردن تقاضای فصلی به همراه ایجاد فضای انتظاراتی منفی از سوی بعضی در داخل، منجر به عوض کردن جهت در انتظارات فعالان اقتصادی و زیاد کردن میل به جهت ورود به بازار ارز شده است است.

    واژه های کلیدی: بازار | مرکزی | اقتصادی | سود بانکی | سود سپرده | بانک مرکزی | اخبار اقتصادی و بازرگانی

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار