بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار سیاست خارجی اعتراضات ایران، وقت وضع تحریم‌های تازه را به ما می‌دهد / سناتور آمریکایی

    عضو ارشد دموکرات در کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا گفته است که آشوب‌های اخیر در ایران، این امکان را جهت آمریکا فراهم می‌کند تا تحریم‌های جدیدی علیه کشور عزی

    اعتراضات ایران، وقت وضع تحریم‌های تازه را به ما می‌دهد / سناتور آمریکایی

    سناتور آمریکایی: اعتراضات ایران، وقت وضع تحریم های تازه را به ما می دهد

    عبارات مهم : ایران

    عضو ارشد دموکرات در کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا گفته است که آشوب های اخیر در ایران، این امکان را جهت آمریکا فراهم می کند تا تحریم های جدیدی علیه کشور عزیزمان ایران وضع کند.

    به گزارش فارس، «بن کاردین» عضو ارشد دموکرات در کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا در مصاحبه اختصاصی با «صدای آمریکا» راجع به آشوب های پراکنده در شهرهای کشور عزیزمان ایران گفت: «مردم پارسی، ایرانیان، مردم بزرگی هستند، آنها خواستار آزادی هستند، آنها خواستار وقت های اقتصادی هستند. وعده های زیادی به آنها داده شد و عملی نشد بنابراین دلزدگی زیادی در بین مردم کشور عزیزمان ایران از این مطلب شده است است که آیا اوضاع آنها بهتر نیست و به چه علت وقت های بهتری ندارند و آنها حاکمیت، دولت خود، را مسئول عقب نگه داشتن خود می دانند و بنابراین خواسته های خود را ابراز می کنم و فکر می کنم ما باید به دلیری آنها افتخار کنیم».

    اعتراضات ایران، وقت وضع تحریم‌های تازه را به ما می‌دهد / سناتور آمریکایی

    کاردین راجع به تصویر العمل دولت «دونالد ترامپ» مدیر جمهور آمریکا به آشوب ها در کشور عزیزمان ایران گفت: «مسئله ای که مطرح است این است که چه کاری می توان انجام داد. منظور من این است که این اتفاقات به طور مشخص پرسشها داخلی است و سخت است که ما به صورت مستقیم وارد این پرسشها شویم. ولی مادامی که مقامات ایرانی استانداردهای تثبیت شده است مربوط به حقوق بشر بین المللی را نقض می کنند، ما نیز باید وارد عمل شویم. ما ابزاری داریم که می توانیم جهت اقدام علیه نقض های حقوق بشر به کار ببریم. مردم از حقی جهت برگزاری اعتراضات مسالمت آمیز علیه دولت هایشان برخوردارند. آنها باید این حق را داشته باشند که بتوانند بدون رعب و وحشت و هراس نظرات خود را ابراز کنند. در ایران، این اصل در نظر گرفته نمی شود. بنابراین این حق را جهت ما ایجاد می کند تا تحریم هایی را علیه موارد نقض حقوق بشر کشور عزیزمان ایران اعمال کنیم. ما اخیرا نیز قانون جدیدی را به تصویب رساندیم که بر اساس آن می توانیم افراد را در رابطه با نظام بانکداری و یا سیستم صدور روادید در آمریکا تحریم کنیم. بنابراین، اقداماتی وجود دارد که می توانیم علیه کسانی که نقض فاحش حقوق بشر انجام می دهند صورت دهیم و باید در این خصوص با جامعه بین المللی همکاری کنیم.»

    وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که «این کارها و وضع تحریم های تازه چقدر وقت می برد؟» گفت: «این کارها می تواند بسیار سریع انجام شود. به این معنا که در حال حاضر نیز کارها آماده ای به طور مشخص وجود دارد…زمانی که با پرسشها مربوط به بانکداری مواجه هستید، روند مشخصی وجود دارد که باید دنبال شود و وزارت خزانه داری نیز این عنوان را به دقت زیر نظر دارد؛ ولی ما می توانیم تحریم هایی که علیه کشور عزیزمان ایران در نظر داریم را به سرعت وضع کنیم. ما قبلا نیز تحریم هایی علیه کشور عزیزمان ایران به خاطر پرسشها حقوق بشری وضع کرده ایم که می توانیم آن را تقویت کنیم».

    عضو ارشد دموکرات در کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا گفته است که آشوب‌های اخیر در ایران، این امکان را جهت آمریکا فراهم می‌کند تا تحریم‌های جدیدی علیه کشور عزی

    این سناتور آمریکایی راجع به مخالفت واشنگتن با برجام گفت: «به چندین علت مخالف این توافق هستیم، اول اینکه، این توافق اجازه غنی سازی که از نظر من نیازی به آن ندارند را به کشور عزیزمان ایران می دهد، بنابراین این توافق با فرضیه ای شروع می شود که به آنها اجازه می دهد که اورانیوم غنی شده است داشته باشند که این اورانیوم می تواند روزی جهت یک سلاح هسته ای مورد استفاده قرار گیرد. دوم اینکه، این توافق، تعداد زیادی از اهرم هایی را که در رابطه با نقض موارد غیرمرتبط با برنامه هسته ای و مربوط به موشک های بالستیک آنها، حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر داشتیم، از بین برد».

    وی در ارتباط با عقب نشینی آمریکا از برجام گفت: «فکر می کنم عقب نشینی آمریکا از برجام، اشتباه باشد. ما منزوی می شویم. در شرایطی که کشور عزیزمان ایران بازیگر بد است و دولت این کشور قوانین بین المللی را نقض می کند، ما آدم های بدی می شویم. ما باید بر پایبندی کشور عزیزمان ایران به این توافق و عمر این توافق توجه کنیم. آنها اجازه داشتن سلاح هسته ای یا تولید تسلیحات هسته ای را ندارند. ما هم اکنون باید اطمینان حاصل کنیم که کشور عزیزمان ایران هرگز یک کشور با تسلیحات هسته ای نمی شود».

    کاردین در خصوص بازه زمانی ۱۰ ساله برجام گفت: «محدودیت های متفاوتی در خصوص استانداردهای خاصی که کشور عزیزمان ایران باید به آن پایبند باشد، وجود دارد ولی جهت مادام العمر آنها اجازه داشتن یک سلاح هسته ای را ندارند و بنابراین باید آنها را در این زمینه مسئول نگه داریم و می بایست آن را اجرا کنیم».

    این سناتور آمریکایی راجع به میزان رضایت آمریکا در خصوص دسترسی هایی که از طریق برجام جهت بازرسان آژانس فراهم آمده، گفت: «ما از مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی جهت حضور در کنگره دعوت کرده بودیم که در وقت حضور وی، از او راجع به نیازهای زیاد به انجام بازرسی ها پرسیدیم. وی اعتقاد بود که آژانس تمام دسترسی های مورد نیاز جهت بازرسی از سایت های کشور عزیزمان ایران را در اختیار دارد، بنابراین تا آن وقت هیچ شکایتی راجع به عدم تأمین دسترسی مطرح نشده بود».

    اعتراضات ایران، وقت وضع تحریم‌های تازه را به ما می‌دهد / سناتور آمریکایی

    وی راجع به پایبندی کشور عزیزمان ایران به برجام نیز تأکید کرد: «تا جایی که به تعهدات هسته ای کشور عزیزمان ایران (ذیل برجام) مربوط می شود، کسانی که مسئول اجرای این توافق هستند، معتقدند که کشور عزیزمان ایران به این توافق پایبند بوده هست. اینکه نقض های جزئی صورت گرفته، باید گفت بله وجود داشته و اصلاح شده است ولی تا جایی که به نقض فاحشی راجع به مواد هسته ای مورد استفاده مربوط می شود، هیچ نقضی صورت نگرفته است».

    خبرنگار صدای آمریکا در ادامه پرسید: «بنابراین دیگر نگرانی راجع به کشور عزیزمان ایران بواسطه پرسشها مربوط تسلیحات هسته ای، نیمه شب شما را از خواب نمی پراند یا باعث نمی شود که خوابتان نبرد؟» که کاردین پاسخ داد: «امروز دیگر این اتفاق نمی افتد. من مدتهای طولانی راجع به توانایی آنها جهت تبدیل شدن به یک کشور تسلیحات هسته ای به خاطر بند غروب، دلواپس بودم…حدود هشت سال یا بیشتر، محدودیت های خاص در رابطه با آنچه که می تواند در زمینه سانتریفیوژها و تحقیق و توسعه یا پرسشها شبیه آن صورت گیرد، باقیمانده هست. بعد از آن زمان، اگرچه محدودیت های اعمال شده، مانع از تبدیل شدن این کشور به یک کشور تسلیحات هسته ای می شود ولی به هر حال دیگر این محدودیت ها اعمال نمی شود.»

    عضو ارشد دموکرات در کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا گفته است که آشوب‌های اخیر در ایران، این امکان را جهت آمریکا فراهم می‌کند تا تحریم‌های جدیدی علیه کشور عزی

    این سناتور آمریکایی که تلاش می کرد مداخله واشنگتن در آشوب های کشور عزیزمان ایران را انکار کند، اینگونه گفت: «این مردم کشور عزیزمان ایران هستند که علیه دولت خود معترض هستند و آمریکا نیست که مردم را به کاری که میل به ندارند، ترغیب می کند. تعامل فعالانه بیش از اندازه ما موجب می شود تا مقامات ایرانی بگویند که این مردم آمریکا و نه مردم کشور عزیزمان ایران هستند».

    وی با اشاره به اینکه مقامات ایران، به نقش آمریکا در آشوب های کشور عزیزمان ایران اشاره کردند، گفت: «ما نمی خواهیم ابزار آنچه را که می گویند برایشان فراهم کنیم. ما می دانیم که کشور عزیزمان ایران حقیقت را راجع به آنچه که در حال رخ دادن هست، نمی گوید. مردم این کشور خود واقف به این قضیه هستند….مهم است که بر معترضان متمرکز شویم و هرکاری را که می توانیم جهت ایمنی آنها انجام دهیم و اقداماتی را علیه کشور عزیزمان ایران در صورت نقض حقوق بشر اتخاذ کنیم. فکر می کنم که بذر اعتراضات تا زمانیکه رهبران کشور عزیزمان ایران مسیر خود را عوض کردن دهند و حقوق بشر را اجرا کنند و ازادی های بنیادین اقتصادی را به شهروندانشان بدهند، باقی خواهد ماند».

    عضو ارشد دموکرات در کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا راجع به اظهارنظرها در کاخ سفید در خصوص تأیید پایبندی کشور عزیزمان ایران به برجام و آشوب های اخیر در کشور عزیزمان ایران گفت: «من شخصا با مایک پن معاون مدیر جمهور راجع به اعتراضات در کشور عزیزمان ایران صحبت کردم و قطعنامه ای را نیز آماده کرده ام که امیدوارم مطرح شود…سناتور کورکر و من با همکاری دیگران این قطعنامه را تصویب خواهیم کرد تا نشان دهیم که سنای آمریکا از حقوق مردم کشور عزیزمان ایران جهت ابراز عقایدشان علیه دولت این کشور حمایت می کند. من دیداری نیز با نماینده دولت ترامپ راجع به با تأیید پایبندی به برجام و پرسشها مربوط به لغو تحریم ها داشته ام تا این مسئله روشن شود که کنگره تا چه حد می تواند امیدوار باشد که اقدامی صورت ندهد که در نقض توافق هسته ای باشد و در عین حال نیز همکاری نزدیکی با شرکای اروپایی داشته باشیم».

    اعتراضات ایران، وقت وضع تحریم‌های تازه را به ما می‌دهد / سناتور آمریکایی

    این سناتور آمریکایی ادامه داد: «من اعتقاد دارم که مدیر جمهور ترامپ نظر خود را اعلام کرده که اعتقاد است این توافق باید تقویت شود و ما نیز اشاره کرده ایم که بخش بزرگی از نگرانی ها راجع به این توافق مربوط به مدت وقت باقیمانده هشت سال از این توافق است که می توانیم روی آن کار کنیم. بنابراین ما با دولت همکاری خواهیم داشت تا ببینیم که آیا می توانیم بعضی از مفاد آن را تا جایی که نقض برجام نباشد، شفافسازی کنیم یا خیر».

    وی در ادامه گفت: «فکر می کنم که مشاوران امنیت ملی مدیر جمهور به حفظ منافع امنیت ملی ما معتقدند و اعتقادی به نقض توافق به وسیله خود ما ندارند. سخت است بگوییم مدیر جمهور چه می خواهد بکند. شیوه تصمیم گیری وی به روش سنتی که ریاست جمهوری آمریکا در پیش می گیرد، نیست».

    واژه های کلیدی: ایران | توافق | آمریکا | ایرانی | تحریم ها | آمریکایی | ایرانیان | لغو تحریم | صدای آمریکا | تحریم های جدید

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار