بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار اجتماعی سرنوشت تلخ «مینا» و دوستانش در ارتفاعات «هلن»

    به گزارش شهروند، آخرین سفر مجردی دختر تاجر معروف ترکیه، اتفاق دردناک دیگری را در کشور عزیزمان ایران رقم زد. این بار امدادگران هلال احمر، در روزهای نهایی سال، ما

    سرنوشت تلخ «مینا» و دوستانش در ارتفاعات «هلن»

    سرنوشت تلخ «مینا» و دوستانش در ارتفاعات «هلن»

    عبارات مهم : ترکیه

    خانواده جانباختگان این اتفاق صبح دیروز وارد فرودگاه شهرکرد شدند.

    به گزارش شهروند، آخرین سفر مجردی دختر تاجر معروف ترکیه، اتفاق دردناک دیگری را در کشور عزیزمان ایران رقم زد. این بار امدادگران هلال احمر، در روزهای نهایی سال، ماموریت سخت دیگری را شروع کردند. آنها عازم ارتفاعات هلن در چهارمحال وبختیاری شدند تا این بار پیکر سوخته ١١سرنشین جت شخصی تاجر معروف ترکیه را به پایین انتقال یافته کنند.

    مینا باشاران دختر ٢٨ساله ای بود که در آخرین روزهای مجردی اش، طبق یک سنت قدیمی، تصمیم گرفت با دوستانش به سفر برود. او به همراه ٧نفر از دوستانش راهی شارجه شد و هنگام بازگشت در آسمان کشور عزیزمان ایران دچار آینده تلخی شد. این هواپیما که شارجه در امارات متحده عربی را به مقصد استانبول ترک کرده بود، در حوالی شهرکرد سقوط کرد. مینا و دوستانش به همراه دو مهماندار و یک خلبان زن، بر اثر سقوط این جت شخصی، در میان شعله های آتش سوختند.

    سرنوشت تلخ «مینا» و دوستانش در ارتفاعات «هلن»

    سرخپوشان هلال احمر کشور عزیزمان ایران نیز کارها خود را جهت این عملیات شروع کردند. تا جایی که بلافاصله بعد از این حادثه، دکتر پیوندی، مدیر جمعیت هلال احمر کشور عزیزمان ایران اعلام کرد: «به همکارانم در هلال احمر ترکیه اطمینان می دهم به همان میزان که جهت جست وجوی مفقودان اتفاق سقوط هواپیما در کشور خودمان تلاش کردیم جهت هموطنان آنها هم تلاش خواهیم کرد.»

    درنهایت هم امدادگران، بعد از گذشت چند ساعت از حادثه، اجساد قربانیان را به پزشکی قانونی انتقال یافته کردند و ماموریتی دیگر را به آخر رساندند. این درحالی است که جعبه سیاه هواپیما نیز یافت شده است و کارشناسان درحال بررسی علت وقوع این سانحه هستند.

    به گزارش شهروند، آخرین سفر مجردی دختر تاجر معروف ترکیه، اتفاق دردناک دیگری را در کشور عزیزمان ایران رقم زد. این بار امدادگران هلال احمر، در روزهای نهایی سال، ما

    ساعت ۱۸ و ۵۰ دقیقه بود که جت مسافربری شخصی در وقت عبور از کشور عزیزمان ایران از صفحه رادار محو شد. براساس شواهد به دست آمده این جت در جنوب غرب اصفهان در بین منطقه دورک و دره علاقه و بر روی کوه های هلن سقوط کرد. منطقه هلن در شهرستان های اردل و لردگان و کیار از توابع چهارمحال وبختیاری در فاصله ۱۱۰کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد. بلافاصله بعد از وقوع این حادثه، امدادگران هلال احمر شهرکرد راهی محل سقوط شدند.

    پس از شناسایی دقیق محل سقوط، آنها عملیات جست وجوی اجساد و انتقال آنها را شروع کردند. چند ساعت از این ماجرا گذشته بود که ماموریت تلخ امدادگران به آخر رسید و اجساد تمامی ١١ سرنشین هواپیما را انتقال یافته کردند. این درحالی است که تیمی از هلال احمر ترکیه وارد فرودگاه شهرکرد شده است و با استفاده از یک فروند هواپیمای نظامی ارتش ترکیه پیگیر وضع قربانیان هواپیمای سقوط کرده است.

    ٨ جسد قابل شناسایی هستند

    سرنوشت تلخ «مینا» و دوستانش در ارتفاعات «هلن»

    حسین درخشان، مدیر مرکز هماهنگی و کنترل عملیات شرکت امداد و نجات هلال احمر راجع به جزییات عملیات امدادرسانی در این اتفاق گفت: «از صبح روز دوشنبه نیرو های هلال احمر با بالگرد به محل سقوط هواپیمای ترکیه در ارتفاعات چهارمحال وبختیاری اعزام شدند و جست وجو های خود را شروع کرده بودند. درنهایت نیز ۱۱ پیکر جانباختگان اتفاق کشف و به پایین ارتفاعات انتقال یافته شد.»

    مدیر مرکز هماهنگی و کنترل عملیات شرکت امداد و نجات هلال احمر از قابل شناسایی بودن ۸پیکر خبر داد و ادامه داد: «از میان ۱۱پیکر کشف شده، ۸جسد ازجمله پیکر «مینا باشاران» دختر میلیاردر ترکیه قابل شناسایی است و بقیه قابل شناسایی نیستند.»

    به گزارش شهروند، آخرین سفر مجردی دختر تاجر معروف ترکیه، اتفاق دردناک دیگری را در کشور عزیزمان ایران رقم زد. این بار امدادگران هلال احمر، در روزهای نهایی سال، ما

    وی با اشاره به کشف جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده ادامه داد: «جعبه سیاه هواپیما نیز کشف و به عوامل انتظامی حاضر در محل اتفاق تحویل داده شد.»

    انتقال اجساد به پزشکی قانونی

    دکتر مهرداد علی بخشی، مدیرکل بحران شرکت پزشکی قانونی نیز از انتقال اجساد قربانیان هواپیمای سانحه دیده ترکیه ای به پزشکی قانونی خبر داد و گفت: «با کشف آخرین جسد از ١١جانباخته هواپیمای ترکیه ای همه این اجساد به پزشکی قانونی شهرستان شهر کرد انتقال یافته خواهد شد.»

    سرنوشت تلخ «مینا» و دوستانش در ارتفاعات «هلن»

    وی با بیان این که همه مراحل مربوط به تشخیص هویت و شناسایی این افراد برابر پروتکل های موجود انجام خواهد شد، گفت: «معاینه اجساد، بررسی مشخصات، هم پیمایی و سایر آزمایش های تخصصی بر روی این اجساد انجام خواهد شد.»

    وی راجع به اخذ نمونه ژنتیکی از خانواده این قربانیان گفت: «باتوجه به این که تعدادی از افراد خانواده های قربانیان این اتفاق به فرودگاه شهر کرد رفته اند در صورت نیاز نمونه گیری از آنها انجام خواهد شد. ولی درحال حاضر نمی توان به شکل قطعی اعلام کرد که آیا نیازی به اخذ نمونه ژنتیکی وجود دارد یا خیر.»

    سفری بی بازگشت دختر معروف ترکیه

    گفته می شود، «ملکه قوّت» خلبان زن این هواپیما در آخرین تماس خود با برج مراقبت، مدتی بعد از پرواز «درخواست فرود» داده بود و درخواست وی در دستگاه های برج مواظبت ثبت شده است هست. ولی بعد از آن، ارتباط وی با برج مواظبت قطع شده است و احتمال می رود که بعد از درخواست فرود و کم کردن ارتفاع به وسیله خلبان، مسئله فنی و یا برخورد با پرنده اتفاق افتاده است.

    وی که از نخستین خلبانان زن خطوط هوایی ترکیه محسوب می شد، بعد از اتمام خدمت رسمی، به استخدام شرکت شخصی «باشاران یاتیریم هلدینگ» در آمده بود و خلبانی هواپیمای شخصی این شرکت را برعهده داشت. این درحالی است که به گفته سخنگوی شرکت اورژانس، هواپیمای ترکیه ای به علت احتراق موتور دچار سقوط شده است است.

    مینا باشاران به همراه دوستان نزدیک خود جهت برگزاری دورهمی آخرین دوران مجردی با جت شخصی خود به شارجه سفر کرده بود. مینا باشاران درحالی به همراه تمام دوستان خود و ۳ خدمه هواپیما در این اتفاق جان خود را از دست داد که قرار بود آخر ماه جاری میلادی مراسم ازدواج خود را برگزار کند.

    پدر او، حسین باشاران، ۶۰ ساله، مالک شرکت هلدینگ معروف باشاران است که در حوزه های مختلفی ازجمله حمل و نقل، گردشگری، ساخت وساز، هوانوردی و بانکداری به فعالیت و سرمایه گذاری می پردازد. یکی از شرکت های حسین باشاران، سهامدار مهم بانک BSC بحرین است.

    «برج های مینا» – مجتمع های مسکونی لوکسی که در بخش آسیایی استانبول ساخته شده است اند – نیز متعلق به این سرمایه دار ترکیه ای است که او آنها را به نام دختر خود نامگذاری کرده هست. هواپیمای حامل مینا باشاران نیز متعلق به شرکت هلدینگ باشاران بوده هست. طبق گزارش رسانه های ترکیه ای، مینا باشاران تنها دختر حسین باشاران و احتمالا مدیر بعدی شرکت هلدینگ باشاران بود. حسین باشاران دارای یک فرزند پسر نیز است.

    واژه های کلیدی: ترکیه | انتقال | شناسایی | هواپیما | هواپیما | سقوط هواپیما | هواپیمای شخصی | اخبار اجتماعی

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار