بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی سال آینده همه مردم یارانه دریافت می‌کنند، مگر…/ پرداخت حقوق اسفند از پانزدهم شروع می‌شود ، سخنگوی دولت

    سخنگوی دولت اعلام کرد سال آینده مردم دغدغه‌ای نسبت به دریافت یارانه نداشته باشند. 

    سال آینده همه مردم یارانه دریافت می‌کنند، مگر.../ پرداخت حقوق اسفند از پانزدهم شروع می‌شود ، سخنگوی دولت

    سخنگوی دولت: سال آینده همه مردم یارانه دریافت می کنند، مگر…/پرداخت حقوق اسفند از پانزدهم شروع می شود

    عبارات مهم : سیاست

    سخنگوی دولت اعلام کرد سال آینده مردم دغدغه ای نسبت به دریافت یارانه نداشته باشند.

    به گزارش ایسنا، محمد باقر نوبخت در پاسخ به این پرسش که آیا تا آخر سال برطرف حصر انجام می شود؟ اظهار کرد: آرزو می کنیم این اتفاق هرچه سریعتر بیفتد مخصوصا اینکه به خاطر اتفاقی که جهت خانواده این عزیزان پیش آمد، حصر برطرف شود.آرزوی ما این است که وحدت و صمیمت ملی بین همه پیش بیاید.

    وی افزود: ان شاالله وقت همه چیز را حل می کند و وقت خیلی چیزها را نشان می دهد. مثل همین اتفاقی که من با یک جمله از کنار آن گذشتم. (اشاره نوبخت به واکنشش نسبت به سوالی در مورد نامه احمدی نژاد به رهبری بود). جهت بعضی دوستان و عزیزان هم که کج روی کرده و اقداماتی انجام می دهند که خودشان و نظام را به دردسر می اندازند، آرزو می کنم آن ها هم منافع ملی را تشخیص دهند. ما دشمن زیاد داریم و نباید در داخل به جان هم بیفتیم امیدواریم حصر هرچه سریعتر به آخر برسد.

    سال آینده همه مردم یارانه دریافت می‌کنند، مگر…/ پرداخت حقوق اسفند از پانزدهم شروع می‌شود ، سخنگوی دولت

    وی همچنین درپاسخ به پرسشی راجع به تصویر العمل دولت به نامه احمدی نژاد به رهبری گفت: این حرف وجاهت قانونی ندارد و در حدی نیست که هنگامی که از این جلسه راجع به این حرف ها تخصیص داده شده است یابد.

    وی همچنین با اشاره به شاخصه های بودجه ۹۷ گفت: بهره گیری از روش بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد دستگاه ها، تعیین بودجه حداقل ۳۴۰ ردیف و دستگاه براساس قیمت تمام شده، واگذاری اختیارات ملی به استان ها، براق شدن ردیف های متفرقه، مورد تاکید قرار گرفتن اولویت های برنامه ششم در بودجه، مدنظر قرار دادن سیاست کم کردن فقر مطلق، بعضی از این شاخصه هاست.

    سخنگوی دولت اعلام کرد سال آینده مردم دغدغه‌ای نسبت به دریافت یارانه نداشته باشند. 

    وی ادامه داد: مجلس با اصلاح روش پرداخت یارانه نقدی و غیرنقدی آن طور که مدنظر دولت بود موافقت نکرد ولی دست دولت را باز گذاشت که اگر دولت خواست اصلاحی در آن انجام دهد یا با همین روش موجود پرداخت یارانه ها را ادامه دهد. البته تصمیم دولت هم این است که عموم مردم یارانه دریافت کنند مگر احراز شود که کسی پردرآمد یا ثروتمند است که مجلس هم در این زمینه با دولت همکاری کرد و ما این روش را جهت سال آینده ادامه می دهیم و افراد دغدغه ای جهت قطع یارانه خود نداشته باشند.

    سخنگوی دولت با بیان این که« ۷ هزار میلیارد تومان جهت کم کردن فقر مطلق تخصیص داده شده است داده ایم» خاطر نشان کرد: برنامه ما ایجاد بیش از یک میلیون و ۳۳ هزار وقت شغلی است که جهت این نشانه ۱۲ برنامه در نظر گرفته ایم و قرار است در حد ۷۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان جهت دستیابی به این نشانه سرمایه گذاری شود. ایجاد اشتغال با برنامه هایی از قبیل احیای بافت فرسوده، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی در شهر و ۵۰ هزار واحد در دِه و سایر برنامه ها انجام شود .

    وی ادامه داد: برنامه ما این است طرحهای عمرانی نیمه تمام را تاجایی که می توانیم واگذار کنیم و هرچه را نمی توانیمف از طریق شراکت با بخش غیردولتی عمل کنیم. مدل تعریف شده است ای در بودجه تعریف شده است و ۱۲۶ هزار میلیارد تومان در این زمینه در نظر گرفته شده است است.

    سال آینده همه مردم یارانه دریافت می‌کنند، مگر…/ پرداخت حقوق اسفند از پانزدهم شروع می‌شود ، سخنگوی دولت

    نوبخت در مورد قیمت تورم در ماه بهمن گفت: این رقم در حد ۸٫۳ درصد هست. همچنین در شش ماهه اول سال نسبت به شش ماه اول سال گذشته ۶ درصد رشد اقتصادی داشته ایم. در پاییز ۹۶ ، ۹۷۱ هزار و ۶۸۰ نفر وارد بازار کار شده است و جویای کار بودند که ۹۵۷ هزار و ۷۵۱ نفر شغل پیدا کردند.

    وی با اشاره به این که « هنوز ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار بدون کار داریم،» اعلام کرد: قیمت بدون کار ی در پاییز ۹۵، ۱۲٫۳ درصد بوده که این قیمت در پاییز امسال به ۱۱٫۹ درصد رسیده است قیمت بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز از ۱۹٫۵ درصد در پاییز ۹۵ به ۱۸٫۶ درصد در پاییز امسال رسیده هست. همچنین قیمت بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله از ۳۰٫۴ درصد در پاییز ۹۵ به ۲۸٫۴ درصد در پاییز ۹۶ رسیده است.

    سخنگوی دولت اعلام کرد سال آینده مردم دغدغه‌ای نسبت به دریافت یارانه نداشته باشند. 

    وی هچنین گفت: در ۹ ماهه اول امسال ۸۳۶ هزار نفر جمعیت فعال بودند که ۸۱۹ هزار نفر توانستند شغل پیدا کنند. بنابراین قیمت بیکاری ۹ ماه اول امسال ۱۲٫۱ درصد است.

    سخنگوی دولت با بیان اینکه از ۱۵ اسفند پرداخت حقوقها را شروع کرده و سروقت می دهیم، اظهار کرد: یارانه خانواده ها هم راس ۲۶ هر ماه پرداخت می شود. تا آخر سال نیز کل یارانه شرکت بهزیستی را ینز پرداخت می کنیم.

    سال آینده همه مردم یارانه دریافت می‌کنند، مگر…/ پرداخت حقوق اسفند از پانزدهم شروع می‌شود ، سخنگوی دولت

    وی اعلام کرد:۴۵۰۰ میلیارد تومان نیز جهت مرحله سوم طرحهای عمرانی در همین روزها تخصیص می دهیم.

    وی در پاسخ به پرسشی راجع به برنامه های دولت جهت حل مسئله کارگران نیز بیان کرد: یکی از آفات بعضی واگذاری ها به بخش شخصی این بودکه این واگذاری ها خوب انجام نشد، خیلی از این بنگاه ها دولتی نیستند ولی ما موظفیم این پرسشها را حل کنیم.

    نوبخت همچنین در مورد بیانات ترامپ راجع به خروج از برجام و مواضع کشور عزیزمان ایران در این زمینه عنوان کرد: او دم دمی مزاج و تازه کار هست، ولی مواضع دولت با صراحت بیان شده است است که اگر منافع ملی ما تامین نشود یک لحظه هم دربرجام نمی مانیم. این موضع موضع کل نظام بوده و بسیار قاطع هست. اروپا هم همواره ابراز امیدواری می کند که کاستی های امریکا را در این زمینه برطرف می کند.

    سخنگوی دولت در خصوص همراهی انگلیس با آمریکا در شورای امنیت جهت تصویب قطعنامه علیه کشور عزیزمان ایران به بهانه عنوان یمن، گفت: انگلیس هر لحظه با آمریکا همراه بوده هست، البته یکی از موفقیت های برجام این بود که بین یاران جانی اختلاف انداخت.و برجام توانست یکپارچگی اروپا و آمریکا را از بین ببرد ما همان مواضع منطقی، مستقل و حق طلبانه طول ۴۰ سال گذشته خود را ادامه می دهیم و ملت کشور عزیزمان ایران در این زمینه پیروز است.

    خبرنگاری از نوبخت پرسید، که بعضی رسانه های آمریکایی اعلام کردند امریکا اصل برجام را پذیرفته ولی سه شرط جهت ادامه آن گذاشته و اروپا هم با آمریکا همراهی می کند موضع دولت در این باره چیست که اودر پاسخ اعلام کرد: برجام همینی است که الان هست؛ نه یک کلمه بالاتر نه پایین تر ما به تعهدات خود در برجام پایبند هستیم. البته ممکن است اروپا در سایر پرسشها نظرات دیگری داشته باشد و سیاستش با ما متفاوت باشد.به طور مثال به بهانه عنوان کذب تحویل سلاح به ارتش یمن، جلسه می گذارند در حالی که عربستان با همین سلاح های غربی در یمن جنایت و کودک کشی می کند. این مواضع قابل تمسخر است لیکن آشکارا حق را نادیده می گیرند. تصمیم ما راجع به برجام کاملا مشخص است.

    سخنگوی دولت راجع به سفر روز چهارشنبه(فردا) مدیر جمهور به استان هرمزگان بیان کرد: در سفر سال ۹۲ مدیر جمهور به استان هرمزگان، ۳۲۶ میلیارد تومان جهت ۲۹ طرح و پروژه در نظر گرفته شده است است که البته بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان ما جهت این پروژه ها کمک کردیم که در سفر فردا مدیر جمهور این ارقام را اعلام خواهد کرد.

    نوبخت در باره سیاست دولت نسبت به بیمه سلامت و نحوه پرداخت تعهدات خود اعلام کرد: در سال ۹۶، ۱۰ هزار میلیارد تومان جهت بیمه سلامت گذاشتیم که این رقم سال قبل آن ۵ هزار میلیارد تومان بود. تاکنون حدود ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به بیمه سلامت پرداخت کرده ایم و تا آخر سال تمام تعهدات خود را پرداخت می کنیم. با داروخانه ها نیز تا شهریور و مهر تسویه کرده ایم و آنها پول خود را گرفته اند. دولت خود را موظف می کند که پرسشها بیمه سلامت را برطرف کند. ما حتی ده درصد زیاد از تعهدات خود به این طرح کمک می کنیم.

    نوبخت همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا سیاست کشور در زمینه مسابقه با ورزشکاران رژیم صهیونیستی عوض کردن خواهد کرد، گفت: شاید نیاز باشد بازبینی مجددی در سیاست های خود در هر موردی داشته باشیم، ولی الان هیچ سیاست متفاوت از گذشته نیست، ولی اگر سیاست جدیدی اتخاذ شود، حتما آن را اعلام می کنیم.

    وی در پاسخ به این پرسش که دولت چه حمایتی از آموزش و پرورش جهت حل مشکلاتش دارد، اظهار کرد: تا الان از سوی وزیر آموزش و پرورش مشکلی به دولت ارائه نشده و بر اساس آن مصوبه ای داشته باشیم که اگر این پرسشها طرح شود ما از مواضع منطقی آموزش و پرورش در چارچوب قانون حمایت خواهیم کرد.

    وی همچنین خبر داد: همه ارقام مربوط به معلمان حق التدریسی قبل از آخر امسال پرداخت می شود.

    خبرنگاری با اشاره به مواضع معاون اول مبنی بر لزوم گفت وگوی دولت با نخبگان از نوبخت پرسید که در این راستا چه مشکلاتی وجود دارد که اودر پاسخ بیان کرد: من صحبت های آقای جهانگیری را نشنیدم ولی می دانم وی هر لحظه صحبت های سنجیده داشته و با دقت و پختگی سخن می گوید. البته نشانه بیانات ایشان را نمی دانم ولی دولت هر لحظه تلاش می کند با جامعه نخبگی ارتباط داشته باشد. رییس جمهور هم در سفر استانی هم حتما جلسه ای با نخبگان دارند و نظرات آنها را بیان می کنند. ما هم به نظرات آنها توجه داریم لیکن این به نفع ماست البته گاهی عملیاتی کردن نظرات نخبگان به بسترسازی نیاز دارد که ما تلاش می کنیم این بسترسازی را فراهم کنیم.

    نوبخت همچنین در مورد لزوم گفت وگوی ملی خاطرنشان کرد: گفت وگوی ملی مورد تایید دولت است و در مسیر اجرای منشور حقوق شهروندی کاملا قابل دفاع است و ما تلاش می کنیم سازوکارهای آن را فراهم کرده و آن را هدفمند و نظام مند کنیم.

    وی در پاسخ به این پرسش که موضع دولت راجع به اعاده اموال نامشروع مسئولان چیست، تصریح کرد: ما حتما موافق این طرحیم و قطعا با آن مخالفت نمی کنیم البته حرف های کارشناسی خود را بیان می کنیم. اعضای دولت در روزهای نخست دولت لیست اموال خود و خانواده های ارزش را به رییس قوه قضاییه تحویل می دهند. البته کسانی مثل من که در دولت دوازدهم هم حضور داریم باید اموال خود را ارائه کنیم تا زیاد کردن پیش از حد نداشته باشد. ما از این طرح استقبال می کنیم و به قانون هم در این زمینه نیاز نداریم.

    خبرنگاری با اشاره به بیانات معاون اشتغال وزارت کار مبنی بر اینکه دولت یک ریال هم به طرح کارورزی پرداخت نکرده هست، این پرسش را مطرح کرد که آیا این اظهارنظر حقیقت دارد که سخنگوی قوه مجریه در پاسخ گفت: کل ۱٫۵ میلیارد دلاری که از صندوق توسعه ملی و پنج هزار میلیارد تومانی که از بانک ها گرفته ایم در اختیار وزارت تعاون و کار است و ۱۰۰ میلیارد تومان هم جهت طرح کارورزی به این وزارتخانه دادیم.

    وی در پاسخ به این پرسش که آیا بودجه امسال به علت عدم وصول مالیات با کسری مواجه شده است است؟ اظهار کرد: تاکنون به حدود ۹۳ درصد از آنچه با شرکت مالیات توافق کرده ایم دست یافته ایم و دستگاه مالیاتی کار خود را به درستی انجام می دهد و در این زمینه کسری نداریم.

    نوبخت همچنین خبر داد امروز جلسه مجمع تشخیص مصلحت جهت تطبیق بودجه با سیاست های کلی نظام برگزار شده است است.

    سخنگوی دولت در رابطه با کارها دولت جهت ترمیم حقوق بازنشستگان نیز گفت: در امسال سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان جهت این طرح در نظر گرفته بودیم که در سال آینده هم همین رقم مقرر شده است هست. ما در تلاشیم در یک دوره پنج ساله هم طرازی و متناسب سازی را به صورت کامل انجام دهیم.

    نوبخت در مورد نوسانات قیمت ارز و برنامه دولت جهت کنترل قیمت آن، گفت: سیاست دولت این نیست که پول ملی تضعیف شود. این یک حرف غیرواقعی، انتزاعی، کذب و نادرست است که دولت خواهان این است که قیمت دلار اوج برود تا پولی به دست آورد. سیاست ما مهار تورم است که به ثابت ماندن قیمت ارز نیاز دارد. اکنون همه باور کرده اند که دولت خواهان زیاد کردن قیمت ارز نیست.

    وی با اشاره به اینکه امسال از طریق فروش نفت ۴۶ میلیارد دلار و از طریق صادرات غیرنفتی حدود ۴۱ میلیارد دلار ارز به دست آورده ایم، خاطرنشان کرد: در مجموع تا آخر سال مجموعه صادرات ما بین ۹۰ تا ۱۰۰ میلیارد دلار می شود. در برابر حدود ۴۶ میلیارد دلار واردات کالا داشته ایم و ۱۰ میلیارد دلار هم از طریق مسافران ارز از کشور خارج شده است است بنابراین نسبت عرضه و تقاضای ارز متعادل بوده و حتی عرضه ارز بیش از تقاضای آن بوده است و تراز ارزی ما مثبت است.

    نوبخت تاکید کرد: ولی اگر قرار باشد هر کسی بخواهد جهت حفظ قدرت مالی اش، ریالی را به دلار تبدیل کند اگر به خزانه آمریکا هم متصل شویم دچار مسئله خواهیم شد. در واقع باید جایی دلواپس باشیم که بخواهیم ریال را به دلار تبدیل کنیم و این مساله قیمت ارز را زیاد کردن می دهد البته دلال ها هم از این اوضاع خوششان می آید بنابراین اقدام بانک مرکزی جهت مقابله با دلال ها سنجیده و درست بود. ما با سوداگران برخورد می کنیم ولی نمی توانیم با کسی که می خواهد ریال را به دلار تبدیل کند امنیتی برخورد کنیم. بازار ارز بازار پرریسکی است و از نظر دولت هم امنیتی است لیکن بحث پول ملی ما آنجا مطرح است.

    سخنگوی دولت با اشاره به اینکه دولت حاضر شد قیمت سود سپرده گذاری را ۲۰ درصد قرار دهد تا افراد بدون ریسک در بانک ها سرمایه گذاری کنند، اظهار کرد: از سویی دولت هم حاضر شد طلا بفروشد تا پول افراد حفظ شود. دولت با تمام قدرت از منطق خود جهت تقویت پول ملی دفاع می کند. ما حساب مردم را با یک عده دلال جدا کرده ایم. بانک مرکزی هم سیاست سنجیده ای در پیش گرفت و دولت هم به آن کمک کرد. ما بر تقویت پول ملی تاکید داریم و کل دولت پشتیبان این طرح هست. حتی حاضریم بانک مرکزی سود کمتری داشته باشد ولی پول ملی تقویت شود.

    وی در پاسخ به این پرسش که سود مردم جهت ۲۰ درصد با قیمت روز ارز محاسبه می شود، تصریح کرد: این ۲۰ درصد که ثابت است و یک بخشی از سود هم مبتنی بر ارز است و آن وقت ما چهار درصد ارز را به مردم می دهیم یعنی هر وقت مردم بخواهند ارز را از ما بگیرند ما ریال به او می دهیم، به قیمت آن روز می دهیم که معدل یک هفته گذشته را در نظر می گیریم.

    سخنگوی دولت با بیان اینکه ما همچنین تصمیم گرفتیم که اوراق همکاری را با سود ۲۰ درصد به علاوه پنج درصد ارائه کنیم، خاطرنشان کرد: هنگامی که اوراق بانک مرکزی تمام شود از شنبه شرکت برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد اوراق را عرضه می کنند و ما این پول را جمع کرده و طرح های عمرانی و توسعه ای خرج می کنیم.

    نوبخت راجع به زیاد کردن قیمت بعضی کالاها به بهانه زیاد کردن قیمت ارز، تصریح کرد: زیاد کردن قیمت ها به این علت مورد تایید ما نیست لیکن اگر امروز ارز ۱۰ درصد زیاد کردن یابد، نباید قیمت کالای انبارها زیاد کردن یابد. این سوداگری و گران فروشی است البته کسبه ما افراد شریفی هستند ولی ما با زیاد کردن قیمت ها به این علت برخورد خواهیم کرد.

    وی همچنین راجع به مدت برقراری سود ۲۰ درصد سپرده ها، بیان کرد: سیاست بانک مرکزی بر اساس شرایط و اقتضائات انجام می شود. زیاد کردن سود سپرده موقتی و دو هفته ای هست. ما جهت سال آینده می خواهیم ۷۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان جهت ایجاد اشتغال سرمایه گذاری کنیم بنابراین معتقدیم باید سرمایه جهت سرمایه گذاران ارزان باشد. دولت علاقه مند است چرخ سرمایه گذاری روان باشد و اگر زیاد کردن قیمت تسهیلات باعث کندی سرمایه گذاری شود، می توانیم آن را جبران کنیم. اگر قیمت تسهیلات اوج برود ما کمک می کنیم و نمی گذاریم پول ملی تضعیف شود.

    نوبخت در پاسخ به اینکه آیا دولت با طراحان پرسش از رییس جمهور گفت وگویی داشته است؟ خاطرنشان کرد: پرسش کردن حق نمایندگان است که در هیچ دوره ای مثل اکنون اینگونه پرسش انجام نشده هست. دولت می تواند پاسخ سوالات را بدهد و ما هم آماده جواب دادن هستیم. نمایندگان دولت از جمله رییس بانک مرکزی، معاون امور اقتصادی رییس جمهور و وزیر اقتصاد در کمیسیون مربوطه مجلس حضور یافتند و به سوالات پاسخ دادند ولی این پرسش مطرح می شود که آیا رکود وجود دارد که جواب رییس جمهور هم این است که رشد اقتصادی منفی را ما چند فصل است که مثبت کرده و در یک مقطع هم آن را دو رقمی کردیم. این چه سوالی است مطرح می شود؟

    وی در آخر گفت: یا در رابطه با موسسات مالی پرسش می شود که آیا انتظار این است که رییس جمهور بگوید این موسسات مالی در دوره قبل از دولت یازدهم به وجود آمده و رییس جمهور بیاید ریشه آنها را مطرح کند، اینکه پرسش نمی خواهد و با تحقیق و تفحص به آسانی قابل تشخیص است.

    واژه های کلیدی: سیاست | رییس جمهور | پرداخت یارانه | اخبار سیاسی و اجتماعی

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار