بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی اعتراض مردم وقت است نه تهدید/ دولت جهت حل پرسشها سپرده گذاران ۱۱ هزار میلیاردتومان پرداخت ، رییس جمهور

    رییس جمهور ، همدلی و همراهی بیش از پیش همه قوا جهت برطرف پرسشها مردم را مهم خواند و با استناد به آمارهای رسمی از روند توسعه و پیشرفت کشور به رغم همه تلاش های دش

    اعتراض مردم وقت است نه تهدید/ دولت جهت حل پرسشها سپرده گذاران 11 هزار میلیاردتومان پرداخت ، رییس جمهور

    رییس جمهور: اعتراض مردم وقت است نه تهدید/دولت جهت حل پرسشها سپرده گذاران ۱۱ هزار میلیاردتومان پرداخت

    عبارات مهم : اشتغال

    رییس جمهور ، همدلی و همراهی بیش از پیش همه قوا جهت برطرف پرسشها مردم را مهم خواند و با استناد به آمارهای رسمی از روند توسعه و پیشرفت کشور به رغم همه تلاش های دشمنان، تصریح کرد: شرایط اقتصادی ما از شرایط میانگین دنیا بهتر است ولی این بدان معنا نیست که همه پرسشها حل شده است هست، بعضی پرسشها هنوز است ولی باید با وحدت و همدلی و دست در دست یکدیگر ، جهت برطرف آنها تلاش کنیم.

    به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در جلسه ای با روسای کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی، ضمن بیان ضرورت استمرار جلسات یکسان با روسای کمیسیون های مجلس و اهمیت این نشست ها در هماهنگی نزدیکتر میان دولت و مجلس ، به عنوان حوادث چند روز گذشته در کشور اشاره کرد و گفت: طی چند ماه گذشته ما یک انتخابات بسیار شکوهمند و شاید رقابتی ترین انتخابات را بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داشتیم.

    اعتراض مردم وقت است نه تهدید/ دولت جهت حل پرسشها سپرده گذاران ۱۱ هزار میلیاردتومان پرداخت ، رییس جمهور

    روحانی افزود: حضور و همکاری گسترده مردم در سراسر کشور در این انتخابات که حتی با یک مسأله امنیتی و یا نزاع و برخوردی میان مردم مواجه نبود، بسیار چشمگیر بود و گروههای حاضر در جامعه هر کدام نظر خودشان را می گفتند. این روند و برگزاری یک انتخابات عظیم و پرشکوه و با حضور گسترده مردم ، پیروزی بزرگی جهت ملت و انقلاب و کشور بعد از حدود ۳۹ سال بود.

    رییس جمهور با بیان بعضی توطئه ها که در ذهن بعضی دشمن های بویژه در مساله بروز اختلاف میان نیروها وجود داشت ، گفت: بعد از انتخابات، یک انتظارات و هوس هایی یا یک تفکراتی در ذهن دشمن های ما بود که شرایط اینگونه و یا آنگونه خواهد شد و اختلاف ایجاد می شود ولی شما دیدید یک مراسم بسیار خوب و شکوهمند جهت تنفیذ و مراسم بسیار شکوهمند و بی سابقه نیز جهت تحلیف شکل گرفت که در آن هیات هایی از ۱۱۰ کشور دنیا شرکت داشتند که در بعضی از این هیات ها سه تا ۴ وزیر نیز حضور داشتند.

    رییس جمهور ، همدلی و همراهی بیش از پیش همه قوا جهت برطرف پرسشها مردم را مهم خواند و با استناد به آمارهای رسمی از روند توسعه و پیشرفت کشور به رغم همه تلاش های دش

    روحانی اظهارداشت: بعضی ها از اینها فکر می کردند روابط سه قوه ، روابطی گسسته، با فاصله و اختلاف می شود ولی بحمدالله این روابط حتی در مقایسه با دولت یازدهم بهتر و نزدیک تر شد که در رای اعتماد نمایندگان مجلس به وزرا تبلور یافت. آن جلسه رای اعتماد بسیار شکوهمند و کم نظیر بود. مجلس حرف خودش را با کمال احترام ، رعایت قانون و بهتر از هر وقت دیگر زد . تحمل اینها و دیدن این میزان از وحدت و اتحاد ، جهت مخالفین و دشمن های نظام ساده نبود.

    رییس جمهور با بیان اینکه وحدت و اتحاد نزدیک بین نیروهای مسلح و دولت و در مرحله بعد نیز موفقیت و پیروزی سیاسی بزرگ ملت کشور عزیزمان ایران در دنیا، خوشایند دشمن های ما نبود، تصریح کرد: آمریکایی ها کمر بستند که برجام را از بین ببرند، با ملت ما مبارزه کنند و تحریم ایجاد کنند ولی دنیا در برابر آمریکا ایستاد و در نخستین گام شکست بزرگی خوردند.

    روحانی با بیان اینکه البته عنوان برجام سختى ها و آسانى ها دارد، گفت: طبیعی و معلوم است موضوعی که یک طرف ما، قدرت های بزرگ هستند، مخصوصاً یکی از آن کشورها آمریکاست که با ما دشمنی دارد، سختى ها و آسانى ها داشته باشد. به هر حال آمریکا شکست بزرگی در برابر متحدینش و حتی اروپا مجبور شد. فقط یکی دو کشور و یک رژیم منفور غاصب از آمریکا حمایت کردند و همه دنیا در برابر این کشور ایستاد. این یک پیروزی بزرگ و عظیم و بین المللی جهت همه ما بود و دنیا هم این پیروزی را دید.

    اعتراض مردم وقت است نه تهدید/ دولت جهت حل پرسشها سپرده گذاران ۱۱ هزار میلیاردتومان پرداخت ، رییس جمهور

    رییس جمهور اظهار داشت: مساله بعدی موفقیتی بود که جهت ثبات و امنیت منطقه و جهت از بین بردن تروریسم به دست آوردیم. هیچ کس تردید ندارد که کشور عزیزمان ایران در مبارزه با تروریسم در منطقه،نقش مهم و اساسی داشته هست. امروز هم جهت صلح، آینده سوریه، ثبات زیاد عراق، ثبات زیاد در لبنان و جهت دفاع از مظلومین، همه جا کشور عزیزمان ایران نقش مثبت دارد.

    روحانی با بیان اینکه مجموعه اینها جهت دشمن های کشور عزیزمان ایران سخت بود، تصریح کرد: می گفتند که شاید همه اینها هست، ولی کشور از لحاظ اقتصادی و اجتماعی دچار شکست می شود. شما نمایندگان و روسای کمیسیون های مجلس مطلع هستید، شرایط ما از شرایط میانگین دنیا بهتر هست. آیا نباید بگوییم؛ وضع اقتصادی ما از وضع اقتصادی میانگین دنیا بهتر است.

    رییس جمهور ، همدلی و همراهی بیش از پیش همه قوا جهت برطرف پرسشها مردم را مهم خواند و با استناد به آمارهای رسمی از روند توسعه و پیشرفت کشور به رغم همه تلاش های دش

    رییس جمهور خاطرنشان کرد: امسال رشد اقتصادی ما در ۶ ماهه اول، ۶ درصد هست. تمام کشورها به طور میانگین رشد اقتصادی ارزش ۲ الی ۳ درصد هست. رشد اقتصادی ما از میانگین دنیا بهتر است و ما پیش رفتیم. ما ۷۰۰ هزار شغل درست کردیم. نتیجه در تابستان امسال نسبت به تابستان پارسال، گواه یک کار عظیم هست؛ ۷۰۰ هزار شغل درست کردن، مگر کار کمی است؟

    روحانی ادامه داد: چند تا کشور می توانند در سال ۷۰۰ هزار شغل درست کنند؟ تعداد انگشت شماری هستند. ولی ما این کار را کردیم. کشوری هستیم که حقوق ثابت کارگر، کارمند و مستمری بگیر ما از تورم هر سال بالاتر هست. یعنی هر سال زیاد کردن حقوقی که داریم، با تورم سال یا معادل است یا بالاتر هست. این کار بسیار عظیم و بزرگی است.

    اعتراض مردم وقت است نه تهدید/ دولت جهت حل پرسشها سپرده گذاران ۱۱ هزار میلیاردتومان پرداخت ، رییس جمهور

    رییس جمهور گفت: دهک های بسیار پایین و مستضعف ما که مستمری آنها امسال، یعنی در ۹۶ نسبت به سال ۹۵ به طور میانگین بیش از سه برابر شده است هست. کجا داریم؟ در کدام کشور که اقشار سطح پایین جامعه آن ۸ الی ۱۰ میلیون نفر هست، مستمری این افراد در طول یکسال نسبت به سال گذشته به طور میانگین بالای ۳ برابر شده است هست. ما کار عظیمی کردیم.

    روحانی اضافه کرد: وضع روستاهای ما از لحاظ برق، آب، گاز و بهداشت را با ۵ الی ۱۰ سال پیش مقایسه کنید تا ببینید که تحول بسیار بزرگی رخ داده هست. در کشاورزی، یک رشد کم سابقه ای داشتیم. در تولید گندم، دانه های روغنی، شکر و سایر محصولات پیشرفت کردیم. پیشرفت قابل ملاحظه ای هم داشتیم.

    رییس جمهور اظهار داشت: خودکفایی در تولید گندم، گازوئیل و صادرات گازوئیل داریم و به سمت خودکفایی در تولید بنزین می رویم که کار عظیمی هست. در پارس جنوبی، در طول ۴ سال معادل همه سال های قبل کار کرده ایم. فازهای ۱۰ – ۱۱ را به ثمر رساندیم که کار بسیار عظیم و بزرگی است.

    روحانی تصریح کرد: در سال گذشته کمبود گاز نداشتیم. جهت نخستین بار هنگامی که ترکمنستان گاز را قطع کرد، جهت ما مسئله ایجاد نکرد. این جهت ما افتخار هست. دفعه پیش که ترکمنستان گاز را قطع کرد، ما ناچار شدیم پول کلانی بدهیم جهت اینکه وصل شود و زیاد کردن قیمت را هم پذیرفتیم. این دفعه قبول نکردیم و بی اعتنایی کردیم و آنها خودشان بعد از ۱۵ روز ناچار شدند که گاز را وصل کنند.

    رییس جمهور خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشت و درمان نگاه کنیم که نسبت به ۵ الی ۷ سال پیش وضع مان بهتر شده است است یا نه؟ ممکن است یکسری مشکلاتی باشد، ما که نمی گوییم همه پرسشها حل شده است هست. اینکه بعضی ها می گویند ما نگوییم کشور ما گل و بلبل هست، بله درست هست. گل و بلبل نیست، مسئله داریم.

    رییس جمهور اضافه کرد: شما روسای کمیسیون های تخصصی مجلس بهتر از همه می دانید که حل بعضی از پرسشها زمانبر هست، آماری که دیروز دیدم بارندگی پاییز امسال نسبت به پاییز میانگین ۱۰ سال گذشته، ۵۵ درصد کم کردن یافته هست. اینکه دست ما نیست. باید دعا کنیم رحمت خداوند بر ما نازل شود. در مورد زلزله هم از شمال تا جنوب کشور عزیزمان ایران می لرزد، اینها که دست ما نیست ، خداوند باید کمک کند، البته ما باید خودمان را در برابر زلزله آماده کنیم.

    روحانی همچنین به مسئله آلودگی هوا در کشور اشاره کرد و اظهارداشت: این آلودگی در عرض ۲روز و یکسال و ۵ سال که بطور کامل برطرف نمی شود بلکه چند تا برنامه می خواهد تا با این آلودگی مبارزه کنیم. همین امسال و ۲ماه پیش به خاطر آلودگی، بعضی شهرهای اروپایی بهم ریخت ،آنجا که باد و باران است اگر جهت مدتی این اتفاق نیفتد، دچار مسئله می شوند، لذا اینطور نیست که چنین مشکلاتی را بتوان به سادگی حل کرد البته این معنایش این نیست که نمی توانیم این مسئله را حل بکنیم، باید حل کنیم.

    رییس جمهور خاطرنشان کرد: این مجموعه، دشمن ما را عصبانی کرد، وحدت ما تیری بود بر چشم آنها، پیشرفت ما جهت آنها غیرقابل تحمل بود، موفقیت ما در دنیای سیاست و در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی جهت آنها غیرقابل تحمل بود. موفقیت ما در منطقه جهت آنها غیر قابل تحمل بود. شما می خواهید آنها انتقام نگیرند؟ شما می خواهید یک عده افراد را جنبش نکنند؟ ما می بایستی خودمان را جهت این داستان آماده می کردیم. آنها به زبان و صراحت گفتند که ما این مسئله را به پایتخت کشور عزیزمان ایران می کشانیم و به زبان تصریح کردند نه اینکه تحلیل ما باشد.

    روحانی تصریح کرد: ملت کشور عزیزمان ایران با صلابت، به خوبی از این پرسشها عبور خواهد کرد. ملت ما یک اقلیت و گروه کوچک را که بیایند کاری انجام دهند، شعار خلاف قانون و خواست مردم بدهند و به مقدسات و ارزش های انقلاب توهین کرده و تخریب اموال عمومی بکنند ، به خوبی جمع می کند. ملت بزرگ ما هم از چنین حوادثی زیاد دیده و هم به آسانی از اینها عبور کرده هست، اینها که چیزی نیست.

    رییس جمهور افزود: دشمن در برابر پیشرفت ها و عظمت های ملت ساکت نمی ماند، البته اغفال شده است هایی هم در جمع معترضین هستند که خواست به حق دارند، حالا مسئله دارند. موسسات غیرمجاز و تعاونی ها که ربطی به این دولت نداشته و حتی مجوز بانک مرکزی را هم نداشتند، اینها مجوزهایشان مجوزهای تعاونی جهت دهه ۸۰ و قدیمی هست، اشتباهات و مشکلاتی داشتند، دولت جهت اینکه این مسایل را حل کند، تاکنون ۱۱ هزار میلیارد تومان، پول گذاشته، این بار سنگینی بر دوش دولت هست. ما این کار را کردیم. به عهده ما نیست. مگر باید این را دولت حل کند؟ بعضی رفتند به یک مؤسسه غیرمجاز اعتماد کردند و این را هم می گویند که به موسسه کاسپین بانک مرکزی مجوز داده ، شما می دانید که موسسه فرشتگان، جزو آنهایی بود که داخل این نبود و مجاز نبود داخل این شود. نمی خواهم تفسیرش را بگویم یک قاضی در یکی از شهرها اشتباهی کرده و این گرفتاری جهت ما درست کرده که ربطی به دولت ندارد.

    روحانی اضافه کرد: ما باید مسئله مردم را به گونه ای حل می کردیم آیا که مردم گرفتار شده است بودند لذا آمدیم پول های بیش از سه میلیون نفری که گرفتار بودند را با یک سود عادلانه ای پرداخت کردیم ، حتی سود عادلانه هم به آنها داده شده است هست. از تعداد سپرده گذاران ۹۸ درصد مسایل ارزش حل و فصل شده است و ۲ درصد مانده حالا ممکن است عدد پولشان اوج باشد ولی تعداد سپرده گذار ۲ درصد است جهت حل آن هم داریم تلاش می کنیم ، یک مسئله قضایی بوده و مجوزهایی مورد نیاز بوده، فکر می کنم کارهایش را در همین هفته بتوانیم سامان دهیم که اموال آنها در اختیار قرار بگیرد، محاسبه و به آنها پیگیری شود ولی عده ای هم پرسشها دیگری دارند، یکسری کارگر هستند که صاحب کارخانه فعال هست. جنس هم تولید کرده و جنسش هم در انبار هست، تقاضا در بازار وجود ندارد. پول ندارد پول کارگرش را بدهد.

    رییس جمهور با اشاره به اینکه در بحث اشتغال هنوز تا زمانی که مسئله بیکاری را حل کنیم، فاصله داریم، گفت: مردم پرسشها دارند. طبیعی هست، باید این پرسشها را حل و فصل کنیم. بنابراین یک عده اعتراض یا انتقاد دارند. به حق انتقاد دارند، منتها باید طریق و مسیر درست و قانونی را جهت بیان انتقاد گزینش کنند. یک عده ای در این وسط آمدند دارند با جنبش دیگران سوء استفاده می کنند. آن هم معلوم است که جهت چیست؟

    روحانی با بیان اینکه عالی ترین پاسخ در برابر اینگونه حوادث، چه پرسشها و چه اینگونه پرسشها وحدت ملی ما هست، اضافه کرد: نخستین مصداق وحدت هم وحدت مسئولین هست. یعنی مجلس، دولت، قوه قضائیه، نیروهای مسلح و همه افرادی که در این کشور مسئولیت دارند، همه باید کنار هم قرار بگیرند و متحد و یکصدا شوند.

    رییس جمهور با اشاره به اینکه نمی خواهم وارد بحث در این باره بشوم که ریشه این حوادث که ایجاد شد، از کجا شروع شد و چه بود؟، اظهار داشت: راجع به این مساله در یک وقت و وقت دیگر می شود بحث کرد و حرف زد. منتها امروز باید متحد باشیم. همه دست به دست هم دهیم. دیگر بحث سر این نیست که این جهت کدام جناح و حزب است و دارای چه تفکری هست. بحث، بحث خود نظام و انقلاب و منافع و امنیت و مصالح ملی و ثبات ما و منطقه است.

    روحانی راجع به روش حل مسئله تصریح کرد: هر لحظه نمی شود مریض را با قرص خوب کرد و گاهی جراحی می خواهد. حالا اگر خانواده ای که باید این مریض را به جراح بسپارند، بین ارزش اختلاف نظر شود، یعنی یکی بگوید این باید جراحی شود، دکتر متخصص هم می گوید جراحی شود، آن طرف هم بگوید من می دانم باید جراحی شود، ولی می ترسم و نمی توانم تحمل کنم، می ترسم طوری شود، نگرانی پیدا می کند. حالا هنگامی که دعوا می شود دکتر و جراح باید چه کار کند، بایستد؟

    رییس جمهور خاطرنشان کرد: مثلاً مساله مؤسسات اعتباری غیرمجاز را اگر جراحی نمی کردیم، چه می شد؟ غده ای بود که همه بدن اقتصاد کشور عزیزمان ایران را می گرفت. خوب جراحی شد. البته جهت دولت به تنهایی کار مشکل بود؛ با قوه قضائیه همکاری مورد نیاز بود و مجلس و دیگران همه دست به دست هم دادند. ولی اگر این کار را نمی کردیم چه می شد. نمی توانیم این کار را نکنیم.

    روحانی گفت: الان مسئله بیکاری و معضل اشتغال داریم. باید به شکلی آن را حل کنیم. شما می گویید بودجه اشتغال را از جای دیگری بیاورید. اهلا و سهلا، شما نمایندگان مجلس هستید. شما می گویید این بودجه را از اینجا نبریم، خوب بگویید از کجا بیاوریم، هر جا بگویید ما حرفی نداریم.

    رییس جمهور افزود: آیا ما اشتغال نمی خواهیم؟ خیلی خب، نیاییم به مردم بگوییم؟ خب چه کار کنیم؟ به مردم چه بگوییم؟ من به عنوان رییس جمهور شما، برنامه ششم؛ برنامه ششم سر جای خودش، من به عنوان رییس جمهور یک برنامه ای به مردم ارایه دادم و با این برنامه ام مردم به من رأی دادند. خود قانون اساسی هم می گوید برنامه به عهده رییس جمهور هست. اصل ۱۳۴ می گوید خط مشی و برنامه با مشورت وزرا بر عهده رییس جمهور است.

    روحانی اظهار داشت: من برنامه دادم و مردم به این برنامه رأی دادند. به مردم قول دادم و گفتم فقر مطلق را می خواهم از بین ببرم. به مردم گفتم که می خواهم مسئله اشتغال را درست کنم. بر این مبنا مردم آمدند به من رأی دادند. من باید به مردم چه بگویم؟ بگویم من جهت اشتغال برنامه ندارم. باید بگویم برنامه دارم، جهت اینکه برنامه داشتم و در بودجه دادم به مجلس، ولی مجلس به هر دلیلی آمد گفت من رأی نمی دهم. باید به مردم براق بگوییم.

    رییس جمهور تصریح کرد: در قدیم مجلس می گفت که دولت باید شهامت به خرج دهد. هنگامی که انجام نمی دهیم می گویند دولت شهامت این کار را ندارد که معضل را حل کند، می ترسد. خیلی از کارهایی که می خواهیم انجام دهیم ممکن است عده ای موافق نباشند و عده ای مخالف باشند. مگر شما در قانون نگفتید که حامل های انرژی چگونه باید اصلاح شود. قانون خودتان هست، من الان این بحث را نمی خواهم اینجا مطرح کنم. این کاری که شما در مجلس انجام می دهید، قاعدتاً در کمیسیون تلفیق بحث می کنید و می روید دنبالش. شما می دانید اگر اشتغال را حل نکنیم به یک نقطه بحران می رسیم.

    رییس جمهور با بیان اینکه مجلس اگر منابع بهتری دارد، آنها را اعلام کند و ما در این عنوان بحثی نداریم، گفت: آلودگی هوا را چه کار می خواهید بکنید. آلودگی باشد یا نباشد؟ نمی توانید در قیمت ها اصلاً دست نبرید و بگویید آلودگی حل شود؛ بعد فردا که آلودگی زیاد می شود، اگر بنا باشد مدارس و حتی ادارات پایتخت کشور عزیزمان ایران ۱۰ الی ۲۰ روز تعطیل شود، آنوقت مردم می گویند آیا آلودگی را حل نمی کنید. ما یک مسئله دیگر داریم که آن مسئله را باید حل و فصل کنیم.

    روحانی با اشاره به وعده دولت به مردم در جهت از بین رفتن فقر مطلق در کشور،اظهار داشت: اجرای این کار نیاز به منابع دارد و طرح دولت در بودجه این است که در سال آینده به مردم اعلام کنیم کسانی که درآمد آنها از حداقل مستمری که به افراد ضعیف داده می شود، کمتر هست، عضویت کرده و ما به آنها کمک کنیم.

    رییس جمهور با بیان اینکه هر سال ۶۰ هزار میلیارد تومان از جیب دولت بخاطر کمبود های صندوق های بازنشستگی، می رود، گفت: علت آن عمدتاً به تصمیمات مجلس و دولت در گذشته مربوط می شود؛ با تصویب بازنشستگی زودهنگام، ورودی پول به این صندوق کم شده است و خروجی آن زیاد می شود و نتیجه آن کسری در صندوق است که هر سال هم بدتر می شود و سال آینده باید پول بیشتری جهت آن بگذارید.

    روحانی افزود: از ۳۶۰ هزار میلیارد تومان بودجه عمومی، ۶۰ هزار میلیارد تومان جهت صندوق های بازنشستگی و زیاد از ۴۰ هزار میلیارد تومان جهت یارانه نقدی تخصیص پیدا می کند؛ ۶۰ هزار میلیارد تومان نیز به صندوق توسعه ملی و ۱۰ الی ۱۱ هزار میلیارد تومان هم به عنوان پاداش بازنشستگی می دهیم؛ علاوه بر آن جهت توسعه کشاورزی نیز یارانه هایی ارائه می کنیم که در مجموع نزدیک به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از این ۳۶۰ هزار میلیارد تومان بخاطر مسایلی که در اختیار دولت نیست، از دست ما می رود.

    رییس جمهور ادامه داد: آن ۶۰ هزار میلیاردی که به صندوق ها کمک می کنیم حاصل یک فرآیندی است که در طول سال ها انجام شده است و به اینجا رسیده هست؛ تقصیر ما نیست ولی باید حل کنیم.

    روحانی لایحه بودجه سال ۹۷ را برنامه یکساله دولت بر مبنای ۴ سال برنامه ای که به مردم وعده داده هست، بیان کرد و گفت: امسال سال انتخابات نیست و در موقعیت خوبی قرار دارید؛ حالا اگر در عالی ترین موقعیت مجلس و دولت نمی توانیم پرسشها را حل کنیم، معنایش این است که نمی توانیم این ۵ مسئله بزرگ را حل کنیم و به یک نقطه بسیار خطرناک و ناجور خواهیم رسید.

    رییس جمهور با اشاره به اینکه همه ما موقتی بوده و کشور و مردم ماندنی و ماندگار خواهند بود، اظهار داشت: اعتقاد دارم آنچه که این چند روز واقع شده است ظاهرش یک نوع ترساندن بوده که باید آن را به وقت تبدیل کنیم و ببینیم مسئله چیست. چراکه همه اینها کسانی نیستند که از خارج دستور گرفته باشند بلکه عده ای از آنها مردمی هستند که به خاطر احساسات و پرسشها ارزش به خیابان ها آمدند.

    روحانی با بیان اینکه مردم تنها به خاطر پرسشها اقتصادی به خیابان نیامده اند و فقط پول و نان و آب نمی خواهند، افزود: یکی از خواسته های مردم این است که فضا را بازتر کنیم.

    رییس جمهور خاطرنشان کرد: هنگامی که خودمان همدیگر را تضعیف کنیم یعنی دولت، مجلس را تضعیف کند ما دو تا با هم قوه قضائیه را تضعیف کنیم و قوه قضائیه هم همه ما را تضعیف کند آیا در چنین صورتی می توانیم پیش برویم، قطعا نمی توانیم پیش برویم هنگامی که خدمات مان را کم بیان می کنیم. به هر حال یک کار بزرگی در این کشور به نام برجام انجام گرفته است اصلا کاری ندارم که برجام بعدا چه می شود تا همین دو سال، برجام چه خدماتی به ما کرده است؟ برجام هم که جهت دولت نیست بلکه مجلس، شورای نگهبان و رهبری و شورای عالی امنیت ملی هم آنرا تصویب کرده است و با هم این کار را کرده ایم.

    روحانی افزود: آیا این افتخار برجام را به خوبی بیان نمی کنیم و همین افتخار را تبدیل می کنیم به کار غیردقیق انجام گرفته ما در برابر آمریکا؟ معلوم است که ما به آمریکا اعتماد نکردیم. ما که روی کلمه کلمه و خط خط برجام بحث کردیم، اوج پایین کردیم، ۳۰ ماه شبانه روز مذاکره کردیم ، اگر اعتماد داشتیم که ۳ روزه حل می شد و متنی را با هم توافق می کردیم چون اعتماد نداشتیم ۳۰ ماه طول کشیده است.

    رییس جمهور با طرح این پرسش که آیا تا اینجای برجام ما سود بردیم یا ضرر کرده ایم؟ ، گفت: اگر سود بردیم آیا همه آنرا نمی گوییم. دولت خدماتی انجام داده یا نه؟ اگر انجام داده، آیا همه با هم نمی گوییم؟اگر نقصی هم دارد و از دولت داریم را هم بگوییم، چنانچه اشکالی وجود دارد را باید دولت ، مجلس و قوه قضائیه همه با هم باید حل کنیم آیا که مسئله هم جهت همه ما هست، شما قانونی تصویب کرده اید ممکن است دقیق نبوده و اصلاحیه بخواهد و یا ممکن است دولت اقدامی کرده که دقت مورد نیاز را نداشته و نیازمند اصلاح باشد و یا قوه قضائیه ممکن است سیاستی اتخاذ کرده که نیازمند اصلاح باشد همه باید قبول کنیم که در مسیر عوض کردن صحیح و تحول درست جهت رسیدن به اهدافی که مردم از ما می خواهند حر کت بکنیم.

    روحانی تصریح کرد: اگر همه با هم شویم من تردید ندارم مردم از ما حمایت می کنند؛ مردم ۸۰ میلیون جمعیت است که اگر روزی مورد نیاز باشد این مردم در روزهای آینده بیایند و از نظام حمایت کنند خواهید دید که چه جمعیت میلیونی در خیابان خواهد آمد، معلوم است اینها به معنای مردم نیستند ولی این هم معنایش این نیست که ما نسبت به صدای انتقاد و اعتراض بی توجه باشیم و گوش نکنیم بلکه باید گوش کنیم و این را به یک وقت تبدیل کنیم. ببینیم مسأله و راه حل آن چیست؟ دنبال آن راه حل بگردیم و حل و فصل کنیم.

    رییس جمهور با اشاره به اینکه نکاتی در جمع مطرح شد که می خواستم راجع به آنها هم صحبت بکنم، ولی وقت نشد، گفت: خیلی از دیدگاههایی که مطرح شد، حرف هایی است که ما کاملاً با آن موافقیم. یعنی نظر ما یکی هست. باید یک قوانینی را اصلاح کنیم و باید به سیاست های کلی اصل ۴۴ توجه زیاد کنیم.

    روحانی اضافه کرد: مسأله مهارت آموزی از تأکیدات من در این دولت بوده و الان، هم در دانشگاه ها، هم در آموزش و پرورش و هم در جاهای دیگر دارد، انجام می شود و کمیسیونهای مجلس همه می توانند به ما کمک کنند. مسکن یکی از مسایلی است که این دولت، کاملاً به آن توجه کرده و ما در این مساله برنامه ای که داریم، تبصره ۱۸ و ۱۹، در تبصره ۱۸ دنبال اشتغال و در رأس آن مسأله بافت فرسوده و مسکن هستیم.

    رییس جمهور اظهار داشت: جلسات متعددی جهت بافت فرسوده گذاشتم و داریم عنوان را دنبال می کنیم. حتی فردی را گذاشتم جهت نظارت خاص جهت بافت فرسوده. اگر می خواهیم اشتغال را درست کنیم، باید مسکن ما به حرکت در بیاید، باید صنایع و بنگاه های کوچک و صادرات غیرنفتی به حرکت در بیاید. حمل و نقل ما باید اصلاح شود، تا هم عنوان انرژی حل شود و هم مسأله اشتغال حل شود.

    روحانی با اشاره به اینکه در منبع دست شما باز هست، تصریح کرد: به نظر من اگر مجلس، فکر می کند منبع بهتری دارد، در تبصره ۱۸ بیاید از منبع بهتر استفاده کند، ولی اگر ما جهت اشتغال سال های آینده، امسال تصمیم گیری درستی نداشته باشیم، نمی توانیم. شما بدانید، هیچ مسأله ای بالاتر از مسأله اشتغال نیست و هیچ خطری بالاتر از بیکاری نیست. تمام مسایل از جمله مسایل اجتماعی، آسیب های اجتماعی، مواد مخدر، مسأله خانواده، طلاق، هر جا که شما بروید، یک ریشه اش به مسأله بیکاری و اشتغال برمی گردد.

    رییس جمهور ادامه داد: این مسأله بسیار مهم ما است که باید آن را حل و فصل کنیم. قادر هستیم حل و فصل کنیم. شما می گویید دولت یک منبعی گذاشته و من می خواهم منبع دیگری تعیین کنم. اهلا و سهلا، شما یک منبع بهتر پیدا کنید، ما در خدمت شما هستیم. مجددا تأکید می کنم دولت می داند که در سایه وحدت قوا می تواند کارش پیش برود.

    روحانی خاطرنشان کرد: ما در حسن نیت مجلس و نمایندگان هیچ تردیدی نداریم. نمایندگان محترم با حسن نیت دارند دنبال می کنند. نماینده ملت هستند. هم شما و هم من نماینده مستقیم ملت هستیم. یعنی رییس جمهور نماینده مستقیم کل ملت هست. تک تک شما هم هر کدام نماینده حوزه انتخابیه هستید که هنگامی که رأی می گیرید طبق قانون اساسی نماینده همه ملت می شوید و در برابر همه ملت مسئولید.

    رییس جمهور تاکید کرد: بنابراین هر دو نماینده مردم هستیم و از طرف مردم گزینش شدیم. باید دست به دست هم دهیم و مسئله مردم را حل کنیم. به اعتقاد من با وحدت و اتحاد و یگانگی حتماً می توانیم از پرسشها عبور کنیم و این جلسات را هم ان شاء الله استمرار می بخشیم که زیاد استفاده کنیم و هماهنگی بیشتری داشته باشیم.

    در این جلسه که با نشانه زیاد کردن تعامل و همکاری دولت و مجلس و بررسی پرسشها و مباحث کلان کشور بویژه مباحث مرتبط با نحوه اجرای احکام برنامه ششم توسعه و قانون بودجه سال ۹۷ و حوزه های فعالیت تخصصی هر یک از کمیسیون ها برگزار شد، روسای کمیسیون های مجلس به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات تخصصی خود در بخش های متفاوت به منظور اصلاح شرایط در حوزه پرسشها اقتصادی و معیشتی کشور و مردم پرداختند.

    ضرورت استمرار نشست های تخصصی میان دولت و مجلس، مباحث مرتبط با احکام بودجه و راه های تامین مالی، ساماندهی موسسات مالی و اعتباری در حوزه اقتصادی کشور، نگاه مجلس راجع به عوض کردن در قیمت حامل های انرژی، تحول در بخش مسکن و تاثیرات آن در رونق اقتصادی، آسیب های اجتماعی و راهکارهای برون رفت از آن، مباحث مرتبط با بخش های فرهنگی، آموزش عالی و قضایی کشور، ضرورت بازبینی در قوانین و مقررات بازرسی متناسب با شرایط کشور، توجه جدی به معیشت مردم و اقدام عملی در زمینه ایجاد اشتغال در کشور از جمله مباحث مطرح شده است در نشست روسای کمیسیون های تخصصی مجلس با دکتر روحانی بود.

    همچنین در این جلسه روسای کمیسیون های تخصصی مجلس راجع به پرسشها سیاست خارجی و ارتقاء امنیت ملی، طرح نظام سلامت و تقدیر از این اقدام دولت، گزارش کمیسیون اصل نود در زمینه وظیفه نظارتی مجلس و تاکید بر توجه سران سه قوه به گزارش های این کمیسیون در جهت حل پرسشها مردم، توجه به حُسن عملکرد سه قوه، شرایط پروژه های عمرانی و طرح های نیمه تمام، توجه به بافت های فرسوده، انرژی و محیط زیست و لوایح مربوط به نظام انتخاباتی و امور شوراها، نظر های خود را با رییس جمهور در میان گذاشتند.

    واژه های کلیدی: اشتغال | برنامه | کمیسیون | حسن روحانی | رییس جمهور | دکتر روحانی | اخبار سیاسی و اجتماعی

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار