بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار بین الملل ۱۶ سال بعد از ۱۱ سپتامبر , جزییات اسناد تازه از دخالت عربستانی ها ذر انفجار برج های دوقلو ، ریاض – واشنگتن

    پس از گذشت ۱۶ سال از واقعه ۱۱ سپتامبر، این عنوان همچنان جالب و قابل بررسی هست. به تازگی اسناد جدیدی از ارتباط عربستان با این اتفاق بدست آمده هست. ولی آیا این اس

    16 سال بعد از 11 سپتامبر , جزییات اسناد تازه از دخالت عربستانی ها ذر انفجار برج های دوقلو ، ریاض - واشنگتن

    ریاض – واشنگتن؛ ۱۶ سال بعد از ۱۱ سپتامبر /جزییات اسناد تازه از دخالت عربستانی ها ذر انفجار برج های دوقلو

    عبارات مهم : امریکا

    پس از گذشت ۱۶ سال از واقعه ۱۱ سپتامبر، این عنوان همچنان جالب و قابل بررسی هست. به تازگی اسناد جدیدی از ارتباط عربستان با این اتفاق بدست آمده هست. ولی آیا این اسناد خللی در روابط عربستان و امریکا ایجاد نمی کند؟

    در ساعت ۸:۴۶ صبح روز ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، ملت آمريكا متحول شد. يك فروند هواپيما با سرعت ۱۰۰ مايل در ساعت و با ۱۰۰۰۰ گالن سوخت جت خود را به برج شمالي مركز تجارت جهاني در محله منهاتان كوبيد. ساعت ۹:۳۰ هواپيماي دوم با برج جنوبي برخورد كرد. دود و آتش به آسمان برخواست. فلز، شيشه، خاكستر و اجساد انسان ها در پائين برج در روي هم ريخته بود. برج هاي دوقلو كه هر روز نزديك به ۵۰ هزار نفر در آن ها مشغول كار بودند در عرض كمتر از ۹۰ دقيقه متلاشي شدند.

    ۱۶ سال بعد از ۱۱ سپتامبر , جزییات اسناد تازه از دخالت عربستانی ها ذر انفجار برج های دوقلو ، ریاض – واشنگتن

    ساعت ۹:۳۷ صبح همان روز هواپيماي سوم از سمت غرب به ساختمان پنتاگون برخورد كرد. در ساعت ۱۰:۳۰ هواپيماي چهارم در دشتي در پنسيلوانياي جنوبي سقوط كرد. نشانه اين هواپيما احتمالاً ساختمان كنگره يا كاخ سفيد بود و مسافران اين هواپيما با علم به اين كه آمريكا در معرض خطر هست، آن را وادار به سقوط كردند.

    در ساختمان تجارت جهاني بيش از۲۶۰۰نفر،۱۲۵نفر در پنتاگون و۲۵۶نفر در چهار هواپيماي مزبور كشته شدند.تعداد كشته هاي۱۱سپتامبر از ماجراي پرل هابر در دسامبر۱۹۴۱نيز فراتر رفت.

    پس از گذشت ۱۶ سال از واقعه ۱۱ سپتامبر، این عنوان همچنان جالب و قابل بررسی هست. به تازگی اسناد جدیدی از ارتباط عربستان با این اتفاق بدست آمده هست. ولی آیا این اس

    عاملان اين حادثه، ۱۹ جوان عرب بودند كه سرپرستي آن ها رااسلام گرايان تندرو مستقر در افغانستان بر عهده داشتند. برخي از اين جوانان بيش از يك سال بود كه در ميان مردم آمريكا اقامت داشتند. به جز ۴ نفر از آن ها كه آموزش هاي خلباني ديده بودند افراد ديگر از تحصيلات بالايي برخوردار نبودند. آن ها انگليسي را به سختي صحبت مي كردند و برخي نيز اصلاً نمي توانستند صحبت كنند. آن ها در گروه هاي ۴ يا ۵ نفره و با حمل چاقوهاي كوچك موكت بر، اسپري فلفل، قوطي هاي حلبي چهار فروند هواپيما را ربودند و از آن ها به جاي موشك هاي هدايت شونده مرگبار استفاده كردند.

    در حوادث ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ علاوه بر ۱۹ رباینده این چهار هواپیما، ۲٫۹۷۴ نفر نیز جان باختند. ۱۵ نفر از این ۱۹ نفر تبعه عربستان بودند. کشوری که اکنون بعد از گذشت ۱۶ سال از آن حادثه، هر چند در معرض اتهام است ولی هم پیمان مهم امریکا محسوب می شود و دونالد ترامپ، این کشور را به عنوان نخستین مقصد سفر خارجی خود گزینش کرد. اکنون می توان گفت، روابط ترامپ و بن سلمان از شکل رابطه دو کشور دوست گذشته و فضای جدیدی را تجربه می کند. بن سلمان روی کمک های ترامپ در مسیر انتقال قدرت حساب می کند و ترامپ هم از دلارهای نفتی و قراردادهایی که با این کشور می بندد جهت اهداف تجاری و وعده های انتخاباتی خود سود می برد. ترامپ حتی در پرسشها درونی کشورهای عربی و اختلافات عربستان و قطر تلاش می کند روند مناسبی را ایجاد کند و در این راه پیغام و پسغام های بسیاری مخابره کرده است.

    اما چیزی که باعث می شود روند محکوم شدن عربستان جهت حوادث ۱۱ سپتامبر در پی شکایت افراد متضرر این اتفاق به یکباره عوض کردن پیدا کند و این کشور به دوست صمیمی امریکا تبدیل شود مسئله پیچیده ای نیست. این افراد و شخصیت ها هستند که مباحث این چنینی را از دستور کار خارج می کنند.

    ۱۶ سال بعد از ۱۱ سپتامبر , جزییات اسناد تازه از دخالت عربستانی ها ذر انفجار برج های دوقلو ، ریاض – واشنگتن

    در روزهای آخر حضور اوباما در قدرت بود که قانون جاستا تصویب شد. این قانون طرحی بود که تحت عنوان «اجرای عدالت در برابر حامیان تروریسم» جهت تصویب به کنگره آمریکا ارائه شد تا با تصویب آن در دو مجلس سنا و نمایندگان، بازماندگان و خانواده های قربانیان عملیات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ میلادی از این حق قانونی برخوردار می شدند که از دولت سعودی غرامت دریافت کنند.

    اما با به قدرت رسیدن ترامپ نه تنها شکایتی به نتیجه نرسیده و غرامتی گرفته نشده است بلکه روابط امریکا و عربستان بر تصویر تحلیلهایی که در ابتدای تصویب این طرح، از فاصله سیاست خارجی امریکا از عربستان حکایت داشت، فصل جدیدی از روابط را شروع کردند. همه چیز شبیه یک معامله بود. امریکا غرامتی نگرفت ولی در پی قراردادی سنگین، عربستان با خرید تسلیحات نظامی توافق کرد. با این معامله عربستان همچنان در تیم امریکا واقع شده است است و در عوض سنگین ترین حملات و مواضع نسبت به همسایه شمالی عربستان یعنی کشور عزیزمان ایران شکل گرفت.

    پس از گذشت ۱۶ سال از واقعه ۱۱ سپتامبر، این عنوان همچنان جالب و قابل بررسی هست. به تازگی اسناد جدیدی از ارتباط عربستان با این اتفاق بدست آمده هست. ولی آیا این اس

    ظاهر قضایا شاید نشان می داد عربستان سیاست ماهرانه ای در پیش گرفت و علیرغم اینکه از رقیب ترامپ در انتخابات حمایت کرده بود، ولی به دوست عزیز ترامپ تبدیل شد. این همه جریان نیست. همه چیز به سیاست حساب شده است عربستان بر نمی گردد. باید گفت، نفت و خاورمیانه هنوز جذابیت خود را در سیاست خارجی امریکا از دست نداده هست. جهت امریکا همه چیز منافع ملی خود هست. در این مسیر از هر روشی استفاده می کند تا آنرا به دست آورد.

    به تازگی روزنامه آمریکایی’نیویورک پست’از وجود اسناد جدیدی خبر داد که نشان می دهد عربستان در اتفاق ۱۱ سپتامبر در سال ۲۰۰۱ میلادی دست داشته است.

    ۱۶ سال بعد از ۱۱ سپتامبر , جزییات اسناد تازه از دخالت عربستانی ها ذر انفجار برج های دوقلو ، ریاض – واشنگتن

    این روزنامه آمریکایی اعلام کرد اسناد و مدارک جدیدی علیه عربستان در شکواییه قضایی مربوط به حملات ۱۱ سپتامبر نشان می دهد که سفارت این کشور در واشنگتن احتمالا از شبیه سازی عملیات ربایش هواپیماها پشتیبانی مالی کرده است و این شبیه سازی را دو تن از کارکنان سفارت سعودی انجام دادند.

    این نه نخستین مدرک از این دست است و نه آخرین آن. روزنامه ها و دادگاهها کار خود را می کنند و سیاستمداران هم کار خود را. اکنون ۱۶ سال از این جریان گذشته هست. جهت همه مشخص شده است است که افرادی که در اتفاق ۱۱ سپتامبر دست داشتند اتباع عربستانی بودند و همچنین مشخص شده است است که افراد دولتی و سلطنتی نیز در این مسیر کمکهایی به آنها کرده اند. ولی آیا این عنوان بعد از این همه سال رسانه ای می شود. ولی باز هم هیچ تاثیری در روند روابط امریکا با عربستان ندارد. این هم چیزی است که ظاهرا به سیاستمداران مربوط هست. کسانی که با مباحث راحت می توانند بسیار پیچیده برخورد کنند.

    اخبار بین الملل – نامه نیوز / محمد اکبری

    واژه های کلیدی: امریکا | عربستان | هواپيما | عربستانی | دونالد ترامپ | اخبار بین الملل

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار