بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز سیاسی روحانی از امکانات دولتی در تبلیغات انتخاباتی استفاده نمی کند اما…

    نوبخت گفت: دولت یازدهم مقید است از امکانات دولتی در تبلیغات انتخاباتی استفاده نشود ضمن آنکه مراجع نظارتی نیز در این رابطه فعال هستند؛ یکی از همکاران ما در دولت

    روحانی از امکانات دولتی در تبلیغات انتخاباتی استفاده نمی کند اما...

    نوبخت گفت: دولت یازدهم مقید است از امکانات دولتی در تبلیغات انتخاباتی استفاده نشود ضمن آنکه مراجع نظارتی نیز در این رابطه فعال هستند؛ یکی از همکاران ما در دولت یازدهم بعد از تصدی سمت ریاست ستاد انتخاباتی مدیر جمهور از سمت دولتی خود استعفا داد.

    عربستان اطراف اتفاق منا جمع‌بندی نکرده است

    محمد باقر نوبخت سخنگوی قوه مجریه امروز (سه شنبه) درجریان نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت هفته معلم و روز کارگر به اشاره به گزارشی از مصوبات وعملکرد دولت در دو هفته اخیر اظهار کرد: در جهت اجرای بند (ب) تبصره ۱۲لایحه برنامه ششم توسعه پیشنهاد دولت مبنی بر همسان سازی حقوق بازنشستگان عملیاتی شد و در گام نخست آن در فروردین ماه امسال نسبت به زیاد کردن حقوق بازنشستگان اقدام شد واین زیاد کردن به صورتی تحقق یافت که گروه‌های شغلی پایین‌تر از امتیاز بیشتری برخوردار شدند.
    وی در ادامه با اشاره به زیاد کردن یارانه خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی گفت: یارانه این خانوارها در فروردین ماه از ۷۱ هزارتومان به ۲۴۰ هزار تومان زیاد کردن پیدا کرد؛ که این امر حکایت ازافزایش ۳٫۴ درصدی دارد.
    نوبخت تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود زیاد کردن یارانه جهت همه خانوارها امکان‌پذیر نیست مگر در صورتی که قیمت حامل‌های انرژی زیاد کردن پیدا کند.

    سخنگوی دولت اظهار کرد: طبق گزارش دیوان محاسبات و سایر نهادهای ذیربط کل این بودجه عاید شرکت هدفمندی یارانه‌ها در سال ۹۵ شد ۳۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بود حال آنکه بر اساس گزارش‌های رسمی در همان سال ۹۵ شرکت هدفمندی یارانه‌ها ۴۱ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی توزیع کرد بنابراین افرادی که از قابل تحقق بودن زیاد کردن نقدی یارانه‌ها صحبت می‌کنند و دربزرگی و شرافت آنها هم شکی نیست باید به آمار وارقام توجه کنند.

    رئیس شرکت برنامه و بودجه در ادامه با اشاره به پیشنهاد دولت به مجلس مبنی بر تک رقمی کردن قیمت بیکاری در طول برنامه ششم توسعه گفت: آینده نگری ما این است که در طول برنامه ششم توسعه ۷۶۵ هزار نفر هر سال وارد بازار کار می‌شوند ولی بر اساس روال موجود تنها می‌توان جهت ۵۱۴ هزار نفر اشتغال ایجاد کرد بنابر این طبق پیشنهاد دولت به مجلس باید در سال ۹۵۵ هزار وقت شغلی ایجاد کنیم تا درپایان برنامه ششم توسعه قیمت بیکاری تک رقمی شود.

    وی ادامه داد: مجلس موافقت کرد که دولت هر سال ۷۷۰ هزار میلیارد جهت ایجاد اشتغال سرمایه‌گذاری کند. این امر درحالی است که میزان سرمایه‌گذاری انجام شده است در سال ۹۵، ۳۳۴ هزار میلیارد تومان بود بنابر این ما جهت تحقق ایجاد ۹۵۵ هزار وقت شغلی در هر سال نیاز به جذب سرمایه گذاری بسیار بیشتری داریم.

    نوبخت با اشاره به ۷ محل جهت تأمین سرمایه‌گذاری ۷۷۰ هزار میلیاردی مورد نیاز جهت ایجاد ۹۵۵ هزار وقت شغلی اظهار کرد: یکی از این محل تأمین‌ها تملک دارایی‌های سرمایه‌ای است یعنی باید هر سال حدود ۱۰۰هزار میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی تخصیص داده شده است یابد؛ یکی دیگر ازاین محل تأمین‌ها جهت زیاد کردن سرمایه‌گذاری زیاد کردن تسهیلات بانکی و بهره‌گیری از منابع خارجی است.

    سخنگوی دولت ادامه داد: استفاده از منابع خارجی و سرمایه‌گذاری خارجی یکی از بندهای ۲۴ گانه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است واگر کسی می‌خواهد از سرمایه‌گذاری خارجی بهره ببرد بدهید معنا نیست که چشم به بیرون دارد و طبق قانون مصوب باید میزان سرمایه‌گذاری خارجی ما به رقم ۱۹۵ هزار میلیارد تومان ارتقاء یابد؛ بنابر این هنگامی که دولت می‌گوید تحقق ۵ یا ۶ میلیون شغل درسال امکان‌پذیر نیست به باعث اعداد و ارقام قید شده است در برنامه ششم است.

    رئیس شرکت برنامه و بودجه در ادامه با اشاره به پرداخت پاداش بازنشستگی فرهنگیان به وسیله دولت گفت: همانطور که وعده داده بودیم تا هفته معلم ۳۴۰۰ میلیارد تومان از پاداش بازنشستگی فرهنگیان پرداخت شد.

    وی در ادامه با اشاره به آمار دولت یازدهم در ایجاد اشتغال گفت: طبق گزارشات رسمی در سال ۸۴ کل شاغلان کشور ۲۰ میلیون و ۶۱۸ هزار نفر بودند که این آمار تا سال ۹۱ تنها به ۲۰ میلیون و ۶۲۸ هزار نفر ارتقاء پیدا کرد ولی در حال حاضر که من با شما صحبت می‌کنم کل شاغلان کشور ۲۲ میلیون و ۵۸۸ هزار نفرند؛ دولت یازدهم در بعضی از اصول بیش از ۷۰۰ هزار شغل ایجاد کرد.

    نوبخت در ادامه نشست خبری امروز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دولت یازدهم از امکانات دولتی جهت تبلیغات انتخاباتی بهره گرفته و یا خواهد گرفت؟ بیان کرد: دولت یازدهم مقید است از امکانات دولتی در تبلیغات انتخاباتی استفاده نشود ضمن آنکه مراجع نظارتی نیز در این رابطه فعال هستند؛ یکی از همکاران ما در دولت یازدهم بعد از تصدی سمت ریاست ستاد انتخاباتی مدیر جمهور از سمت دولتی خود استعفا داد.

    سخنگوی دولت در ادامه در پاسخ به سوالی اطراف بیانات مدیر مجلس مبنی بر فقدان امنیت شغلی کارگران و مطالبات شرکت تأمین اجتماعی بیان داشت: در مورد قرارداد‌های موقت و مطالبات شرکت تامین اجتماعی که مورد تاکید ریاست محترم مجلس قرار گرفته است باید اشاره کنم قانون کار قراردادهای موقت را به رسمیت آشنا است و اینکه در این رابطه بخواهد اصلاحی صورت گیرد تا امنیت شغلی کارگران زیاد کردن یابد موضوعی است که خواست وزارت کاردولت یازدهم نیز محسوب می‌شود.

    رئیس شرکت برنامه و بودجه گفت: اطراف مطالبات شرکت تامین اجتماعی از دولت باید اشاره کنم که شرکت مزبور مدعی طلب ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی است که این میزان باید به وسیله سازمان‌های حسابرسی تأیید شود ولی تا آنجا که من اطلاع دارم سازمان‌های حسابرسی میزان مطالبات شرکت تأمین اجتماعی از دولت را حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان برآورد کرده‌اند.

    وی در ادامه در پاسخ به سوالی اطراف احتمال لغو برجام از سوی مدیر جمهور آمریکا گفت: برجام قراردادی بین کشور عزیزمان ایران و آمریکا نیست بلکه دارای ۷ طرف است و اگر هر یک از طرفین بخواهند آن را نقض یا لغو کنند در خود برجام سازو کارهای مقابله با آن قید شده است است و اگر این اتفاق از سوی آمریکا رخ دهد ما قطعا از ظرفیت‌های آینده نگری شده است در برجام جهت مقابله استفاده خواهیم کرد.

    نوبخت در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر پرداخت هبه از سوی دولت عربستان به بازماندگان فاجعه منا تصریح کرد: دولت عربستان اعلام کرده که به بازماندگان جانباختگان اتفاق سقوط جرثقیل هبه پرداخت می‌کند و هنوز اطراف اتفاق منا جمع‌بندی صورت نگرفته است.

    سخنگوی دولت در ادامه در پاسخ به سوالی اطراف روابط کشور عزیزمان ایران و روسیه و شائبه‌هایی که در این رابطه مطرح می‌شود، بیان داشت: ما رابطه راهبردی کنونی خود با روسیه را نمی‌توانیم به سوابق تاریخی تعمیم دهیم؛ قطعا درحافظه تاریخی ما نقاط تاریکی از این رابطه وجود دارد ولی باید توجه داشت که درحال حاضر بازار بزرگ روسیه در اختیار ما قرار دارد؛ جهت مثال در منطقه آزاد ارس محصولات کشاورزی کشت گلخانه‌ای مستقیما به بازارهای روسیه صادر می‌شود.

    رئیس شرکت برنامه و بودجه در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پرونده مسکن مهر تا آخر دولت یازدهم بسته خواهد شد یا خیر؟ گفت: بخش قابل توجهی ازمسکن مهر در دولت یازدهم تکمیل شد و به متقاضیان تحویل داده شد؛ ما در سال ۹۵ بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان به مسکن مهر کمک کردیم که ۸۰۰ میلیارد تومان آن را به وزارت نیرو پرداخت کردیم تا هزینه تأسیسات زیرساختی آب و فاضلاب را از متقاضیان مسکن مهر دریافت نکند تا بدهید ترتیب بار هزینه نهایی جهت متقاضیان مسکن مهر سبک‌تر شود.

    وی تصریح کرد: ما نه تنها اعتقاد داریم که باید به مسکن مهر ادامه دهیم بلکه سه مصوبه دیگر را در این رابطه در دولت یازدهم گذراندیم که آن عبارت بود از مسکن حمایتی، مسکن اجتماعی ومسکن روستایی.

    نوبخت در ادامه در پاسخ به سوالی اطراف اتفاقات رخ داده در صحبت دیروز مدیر جمهور در جمع کارگران بیان کرد: اصحاب رسانه در آن مراسم حضور داشتند و می‌توانند نسبت به شکوه این مراسم گزارش دهند؛ اینکه عده‌ای بخواهند انتظارات خود را دریک مراسم آن هم در نزدیک انتخابات اظهار کنند ایرادی ندارد ولی ایراد کار در نحوه بازتاب این اظهار انتظارات است.

    نوبخت در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا وزارت اطلاعات با توجه به سوء استفاده بعضی نامزد‌های انتخاباتی از پرسشها معیشتی مردم که می‌تواند ایجاد کننده بحران‌های اجتماعی باشد نظارتی را در این رابطه اعمال می‌کند یا خیر؟ گفت: سوالی که ما داریم این است که این صورت سیاه و کریه که بعضی از اقتصاد ملی ترسیم می‌کنند آیا در طول ۳٫۵ سال استقرار دولت یازدهم به دست آمده یا اینکه حاصل عملکرد ۳۸ ساله نظام جمهوری اسلامی هست. به نظر می‌رسد آنچه که بعضی از اوضاع اقتصاد ملی ترسیم می‌کنند بیش از آنکه متوجه دولتی یازدهم باشد متوجه عملکرد مطلوب نظام جهوری اسلامی است بنابر این باید پرسید آیا ما مجاز هستیم صورت مطلوب نظام در ارائه خدمات به مردم را اینچنین کریه نشان دهیم.

    وی گفت: آیا تورم ۴۰ درصدی در سال نهایی دولت قبل بحران نبود؟ حالا که تورم به ۷ درصد رسیده بحران ایجاد شده است است.

    نوبخت در ادامه در پاسخ به سوالی اطراف دلایل تفاوت قیمت سودهای بانکی بیان کرد: دو انتقاد کلی نسبت به عملکرد نظام بانکی در ارائه تسهیلات وجود دارد. نخست آنکه این تسهیلات اندک است و دیگر آنکه قیمت سود این تسهیلات نیز بسیار زیاد هست؛ اگر چه ما علاقمندیم که قیمت سود بانکی کم کردن یابد ولی به علت کمبود منابع مالی بانکی این امر توانایی تحقق ندارد.

    سخنگوی دولت تصریح کرد: دولت یازدهم ۱۳ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات بانک‌ها را پرداخت کرد همچنین ۲۹ هزار میلیارد سرمایه بانک‌ها را اضافه کرد تا صورت‌های مالی بانک‌ها اصلاح یابد.

    رئیس شرکت برنامه و بودجه در آخر در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه برخورد دولت با مؤسسات مالی غیر مجاز گفت: بانک مرکزی به صورت قاطع به آن دسته از بانک‌هایی که صورت مالی مطلوبی نداشتند ضرب الاجل اعلام کرد.

    منبع: میزان

    واژه های کلیدی: برنامه | دولت یازدهم | سرمایه گذاری | خبر | سیاسی |

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار