بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی در تهران! ، اتاق نشینی&quot، رواج &quot

    هزینه‌های زندگی در کلانشهرها تا حدی زیاد کردن پیدا کرده که بنا به اذعان مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری، در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران “اتاق نشینی” در حا

    در تهران! ، اتاق نشینی&quot، رواج &quot

    رواج "اتاق نشینی" در تهران!

    عبارات مهم : میلیون

    هزینه های زندگی در کلانشهرها تا حدی زیاد کردن پیدا کرده که بنا به اذعان مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری، در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران “اتاق نشینی” در حال رواج یافتن هست.

    به گزارش ایسنا، تراکم جمعیتی، نبود شغل مناسب، اوج بودن هزینه های معیشتی و هزینه های مسکن باعث ایجاد پدیده ای تازه در کلانشهرها شده است هست. بنا به گفته نریمان مصطفایی ـ مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری ـ “در شهر تهران، اتاق نشینی رواج پیدا می کند. در واقع اسکان نایابی رخ می دهد و اقشاری در جامعه داریم که بنا به دلایلی حتی نمی توانند واحد مسکونی رو به کم کردن هم پیدا کنند تا ساکن شوند. “

    در تهران! ، اتاق نشینی&quot، رواج &quot

    از سوی دیگر بالغ بر ۱۹ میلیون بدمسکن در کشور وجود دارد که از این تعداد ۱۱ میلیون نفر حاشیه نشین هستند. این اقشار غالبا به علت توسعه ناتوازن و پرسشها ناشی از فقر در حاشیه شهرها و سکونتگاههای غیررسمی زندگی می کنند. بر اساس آمار، جمعیت حاشیه نشین از ۴.۵ میلیون نفر در دولت اصلاحات به ۱۰ تا ۱۱ میلیون نفر در آخر دولتهای نهم و دهم رسیده است.

    دولت تدبیر و امید در شهریورماه سال ۱۳۹۳ سند ملی بازآفرینی شهری را به تصویب رساند. بر اساس این سند، ستاد بازآفرینی شهری شکل گرفت و متعاقب آن، جلسه های ستاد در پایتخت کشور عزیزمان ایران با حضور وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان بیش از ١٩ دستگاه اجرایی و همچنین در تمام استان ها با حضور استاندار و یا معاون وی و نمایندگان همین ١٩ دستگاه و به همین ترتیب در تمام شهرستان ها تشکیل شد.

    هزینه‌های زندگی در کلانشهرها تا حدی زیاد کردن پیدا کرده که بنا به اذعان مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری، در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران “اتاق نشینی” در حا

    مدیر کل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری شرکت عمران و بهسازی شهری کشور عزیزمان ایران حاشیه نشینی را مولود فقر شهری و توسعه نامتوازن شهرها دانست و گفت: هنگامی که برنامه آمایش نداریم یعنی توسعه فعالیت ها و جمعیت بر ساختار مناسب نیست، لذا طبیعی است اگر برنامه ریزی نباشد در یک گروهی از ساکنین که جزو فقرا و گروه های کم درآمد هستند در جای رسمی شهر نمی توانند ساکن شوند و لذا به علت شرایط خاص ای که دارند در یکسری از مناطقی که از نظر قیمت، ساختار مناسب است سکنی می گزینند.

    نریمان مصطفایی با بیان اینکه در حاشیه شهرها یکسری چالش های اجتماعی، اقتصادی، زیستی وجود دارد، تصریح کرد: طبیعی است در جاهایی که برنامه ریزی شده است نباشد یکسری مسایل و پرسشها را هم با خودش به همراه می آورد.

    مدیر کل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی در رابطه با پرسشها ساکنان این مناطق گفت: در گذشته اغلب ساکنان مناطق حاشیه نشین، فقرای روستاها بودند، ولی الان بحث جمعیتی عوض کردن رویه داده و از دهه ۸۰ به بعد اکثر مهاجران، تهیدست شهری به این مناطق ورود می کنند. این افراد قادر به تهیه مسکن در شهر نیستند و در این مناطق سکنی می گزینند.

    در تهران! ، اتاق نشینی&quot، رواج &quot

    وی با اشاره به عنوان ساکنان حاشیه نشین کلانشهرها گفت: در گذشته فکر می کردند در حاشیه شهر جرم و جنایت اتفاق می افتد، لذا این حالت تخریبی داشت. ولی در حال حاضر باتوجه به روندی که در شهرها طی شده است یک زمانی اسکان غیر رسمی نامیده شد. به تدریج این اصطلاح را هم عوض کردن می دهیم آیا که هر کدام از این واژه ها اغتشاش مفهومی ایجاد می کند. واژه ای که مناسب دیده ایم تا بار منفی هم نداشته باشد “محلات نشانه بهسازی و نوسازی و توانمندسازی” نام قرار داده ایم.

    مصطفایی تاکید کرد: به دنبال مقاوم سازی و ارتقای این مسکن ها هستیم، اعتقاد دارم باید شرایط را جهت افراد منعطف کنیم تا زمانیکه شرایط را منعطف نکنید این مسئله ادامه پیدا خواهد کرد. فعلا مسکن هایی که ساخته شده است مد نظر ما است.

    هزینه‌های زندگی در کلانشهرها تا حدی زیاد کردن پیدا کرده که بنا به اذعان مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری، در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران “اتاق نشینی” در حا

    مدیر کل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری با اشاره به اینکه در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران اتاق نشینی در حال رواج هست، متذکر شد: در واقع اسکان نایابی در حال رخ دادن است و اقشاری در جامعه داریم که بنا به دلایلی حتی نمی توانند واحد مسکونی رو به کم کردن هم پیدا کنند تا ساکن شوند.

    وی به عمده ترین پرسشها ناشی از حاشیه نشینی اشاره کرد و گفت: در شهرستان بهارستان یکی از پرسشها ما تراکم جمعیتی است و مسئله دیگر این است که در روستاها نظارت نیست و می بینیم هفت یا هشت طبقه غیر اصولی ساخته می شود و یکباره با اتفاقی ساختمان ریزش می کند، لذا تراکم بالای جمعیتی و مقاوم نبودن مسکن و مسایل اجتماعی، مسایل بهداشتی و بیمای های مسری بر پرسشها این مناطق دامن می زند.

    در تهران! ، اتاق نشینی&quot، رواج &quot

    مدیر کل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: در این محلات عوض کردن نسل اتفاق افتاده و باید به این مسئله توجه کنیم دیگر نسل های سه و چهار نمی توانند همانند پدران خود زندگی کنند و وجود تبعیض را درک کنند و باید حتی الامکان به دنبال برطرف تبعیض ها و نیازهای نسل های تازه باشیم.

    مصطفایی با بیان اینکه جهت برطرف این پرسشها باید یک اجماع کلی صورت بگیرد و مدیریت هماهنگ داشته باشیم، گفت: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید آمده ایم کل دخیلان این کار را شناسایی کردیم، در حالت کلی در این فضا ۳۲ دستگاه درگیر هستند، ما باید اینها را شبکه ببینیم و هرکسی بیاید نقش خودش را انجام دهد.

    واژه های کلیدی: میلیون | در حاشیه | اخبار اقتصادی و بازرگانی

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار