بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز سیاسی رد صلاحیت‌ها با عدالت انتخاباتی مغایرت دارد

    پرویز سروری مدیر ستاد انتخابات لیست خدمت در نشستی خبری به تشریح آخرین مواضع لیست خدمت پرداخت.

    رد صلاحیت‌ها با عدالت انتخاباتی مغایرت دارد

    پرویز سروری مدیر ستاد انتخابات لیست خدمت در نشستی خبری به تشریح آخرین مواضع لیست خدمت پرداخت.

    تلاش می‌کنند با مهندسی انتخابات آرای ما را کم کردن دهند

    پرویز سروری مدیر ستاد انتخابات لیست خدمت ساعتی قبل در نشست خبری به تشریح آخرین اوضاع فعالیتی این ستاد پرداخت.وی با بیان اینکه در پی انتخابات دوره قبل مجلس شورای اسلامی آسیب شناسی‌هایی مختلفی انجام دادیم، ادامه داد: براین اساس برنامه‌ای شکل گرفت که بتوانیم انتخابات شورای شهر را براساس هم افزایی نیروهای انقلاب شکل دهیم.

    رئیس ستاد انتخابات لیست خدمت با بیان اینکه رسیدن به یک لیست واحد سخت و سخت هست، گفت: بعد از بررسی‌های مورد نیاز به این جمع بندی رسیدیم که لیستی واحد ارائه کنیم نمی‌خواهم ادعا کنم که همه نیروهای انقلابی درا نی فهرست جمع شدند ولی زیاد احزاب و جمعیت های بزرگ و موثر در لیست خدمت حضور دارند و با نشانه داشتن لیست واحد فرآیندهای مورد نیاز طراحی شده است است.

    رد صلاحیت‌ها با عدالت انتخاباتی مغایرت دارد

    سروری در خصوص گزینش افراد جهت حضور در لیست خدمت گفت: افرادی که جهت شورای شهر مناسب بودند رزومه‌هایشان گرفته شد و نهایتا هدفگذرای شد که از همه این افراد شایسته لیستی ۶۳ نفری را جهت دستیابی به لیست نهایی ۲۱ نفره آماده کنیم.

    وی با تأکید براینکه مدلی را طراحی کردیم که شاید جهت نخستین بار در شوراها انجام شده است است و آن اینکه همکاری مردم در سطح محلات را جمع‌بندی این فهرست داشته‌ایم، گفت: ما از همه محلات به نمایندگی از تمام مردم ظرفیت‌سازی کردیم و رزومه این ۶۳ نفر در قالب کتابچه در اختیار آنها قرار داده شد و از این تعداد ۲۱ نفر گزینش می‌شوند.

    رئیس ستاد انتخابات لیست خدمت ادامه داد: البته پیگیر آن بودیم که علاوه بر انتخابات داخلی نظرسنجی عمومی هم انجام دهیم.

    به گفته سروری لیست خدمت در مراحل نهایی است ولی نهایی شدن این لیست با مشکلاتی مواجه است که مانع اعلام فهرست نهایی شده است است.

    پرویز سروری مدیر ستاد انتخابات لیست خدمت در نشستی خبری به تشریح آخرین مواضع لیست خدمت پرداخت.

    سروری با بیان اینکه تلاش داریم شورای شهری را داشته باشیم که سیاسی نباشد و مبتنی بر تخصص‌های مورد نیاز شهر باشد و تلاش شد افراد این لیست افرادی کارشناس و متخصص باشند، گفت: این فهرست نمایندگی تمام نیازهای شهر را بر عهده دارد.

    وی تأکید کرد: با اعلام لیست خدمت متقاعد خواهیم شد که لیستی فنی و کارشناسی است.

    رئیس ستاد انتخابات لیست خدمت همچنین تصریح کرد: جهت شورای پنجم تلاش داریم با برنامه‌ای مناسب وارد شویم.

    سروری با تأکید بر اداره همه حوزه‌های فنی و تخصصی شورای شهر برنامه داریم، گفت: برنامه هایمان را از الان اعلام می‌کنیم که مردم بدانند که جهت شهر چه چشم اندازی داریم.

    وی همچنین تأکید کرد که به جای فرد محور کردن لیست تلاش کرده‌ایم لیستمان برنامه محور باشد و در این خصوص گفتمان شورای شهر پنجم را تدوین کرده‌ایم و تلاش کرده‌ایم شهر کار را به شهر زندگی تبدیل کنیم.

    رئیس ستاد انتخابات لیست خدمت رنگ گزینش شده است جهت لیست خدمت را رنگ آبی که نشانگر آسمان آبی و هوای پاک است اعلام کرد.

    رد صلاحیت‌ها با عدالت انتخاباتی مغایرت دارد

    سروری در خصوص لوگوی گزینش شده است جهت لیست خدمت نیز گفت: این لوگو از ۴ برگ تشکیل شده است است ما مبتنی براینکه شورای شهر اول شورای سیاسی بود و به انحلال کشیده شد جهت سه شعبه بعدی یک برگ گزینش کرده‌ایم و برگ چهارم را نیز به عنوان نمایان شدن ارائه خدمت جهت پنجمین شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران گزینش کرده ایم.

    وی شعار مورد نظر جهت لیست خدمت را نیز «در خدمت شهرمان هستیم» اعلام کرد.

    رئیس ستاد انتخابات لیست خدمت در ادامه این نشست خبری به عنوان افراد لیست خدمت پرداخت و گفت: یک بی عدالتی انتخاباتی در حال شکل گیری است و این بی عدالتی هیچ گاه در تاریخ انقلاب نبوده هست، تصویر آقای حبیب کاشانی را که در مراسم خوش حالی پیروزی تیم پرسپولیس حضور پیدا کرده است را صداوسیما از تصاویرش از بین بردن کرده ولی دیروز و در روز کارگر که آقای محسن هاشمی در جمع کارگران حضور پیدا کرده است در برنامه های متفاوت تصویر وی را پخش کرده هست. صداوسیما عدالت را در انتخابات مراعات کند.

    سروری همچنین گفت: رئیس‌جمهور و معاون اول ایشان از هواپیما و امکانات دولتی استفاده می کند و درحالی که در سه سال نخست دولت شاهد افتتاحیه های پرتعداد نبودیم حالا شاهد افتتاح تعداد زیادی از پروژه ها به وسیله ایشان هستیم.

    پرویز سروری مدیر ستاد انتخابات لیست خدمت در نشستی خبری به تشریح آخرین مواضع لیست خدمت پرداخت.

    وی تأکید کرد: این یک تخلف انتخاباتی است که شکل می‌گیرد و یک بی عدالتی است کسی که قانون اساسی مبتنی بر بند د ماده ۲۶ قانون انتخابات رد صلاحیت کردند و به او اعلام نمی‌کنند مصداق این التزام به قانون اساسی چه بوده هست. دوستان ما در هیئت نظارت توجه کنند که هیئت نظارت جناح‌ها نیستند.

    رئیس ستاد انتخابات لیست خدمت در ادامه به عملکرد خود در قالب هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای سوم پرداخت و گفت: در دوره ای که عضو هیئت نظارت شورای سوم بودند افرادی مانند آقای مسجد جامعی و زن ابتکار رد صلاحیت شده است بودند ولی ما صلاحیت آنها را تأیید کردیم.

    سروری با طرح این پرسش که جهت بستن لیستمان باید چه کنیم، گفت: افرادی را که عضو نفرات برتر انتخابات دوره چهارم شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران بوده اند رد صلاحیت کرده‌اند. خانمی که با لیست آنها عضو شورا شده است چون به گزینه آنها رأی نداده است رد صلاحیت می‌شود.

    وی تأکید کرد: ما به قانون تمکین می‌کنیم و آنچه را که قانون بر آن دست بگذارد سمعا و طاعتا رعایت می‌کنیم. ولی بعضی بی قانونی می‌کنند می‌خواهند تا شب انتخابات تأخیر در تأیید صلاحیت‌ها را طول دهند تا لیست ما تکمیل نشود.

    رد صلاحیت‌ها با عدالت انتخاباتی مغایرت دارد

    رئیس ستاد انتخابات لیست خدمت پرسید که آیا مجلس سکوت کرده است؟ آیا ریاست مجلس دخالت نمی‌کند؟ این رد صلاحیت‌ها چه معنی دارد؟ دلایل رد صلاحیت را نمی‌گویند.

    سروری با بیان اینکه یکی از پرسشها ما در حال حاضر روی تأیید صلاحیت هاست که هنوز تعیین و وظیفه نشده است گفت: دوستانی که در گذشته به بسیاری پرسشها اعتراض داشتند امروزه تمامیت خواه هستند.

    وی تأکید کرد: دروغ گویان به بهشت نمی‌روند، راست گویان به بهشت می‌روند.

    رئیس ستاد انتخابات لیست خدمت همچنین با تأکید براینکه واکنش‌ها ایشان در شأن واکنش‌ها نمایندگان مجلس نیست، گفت: با همه وجودمان به قانون تمکین می‌کنیم. دوستانمان که رد صلاحیت شده‌اند با متنانت واکنش‌ها کردند و حتی مصاحبه هم نکردند و ساختارشکنی نکردند. ولی درخواستشان این است که وظیفه رد صلاحیت‌ها روشن شود. این عنوان با عدالت انتخاباتی مغایرت دارد.

    سروری همچنین از پیگیری انجام شده است جهت مذاکره با مدیر مجلس شورای اسلامی با حضور جمعی از اعضای شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران خبر داد.

    وی در بخش دیگری از این نشست خبری در خصوص بعضی افراد که با وجود سابقه محکومیت تأیید صلاحیت شده‌اند، گفت: قانون تصریح دارد که کسانی که محرومیت موثر دارند امکان حضور در عرصه‌های رأی گیری ندارند ولی براساس تصریحی که دادستان محترم داشته است در میان تأیید صلاحیت شدگان افرادی را داریم که محکومیت دارند و حتی مدتها در زندان بودند. درحالیکه بعضی از افرادی که رد صلاحیت شدند بیشترین تقصیرشان خدمت به مردم بوده است.

    رئیس ستاد انتخابات لیست خدمت همچنین با ابراز تعجب از تأیید صلاحیت بعضی افراد مرتبط با فتنه سال ۸۸ نیز گفت: اگر این باب شود که هر کس رأی نیاورد و تمام فصل الخطاب‌های قانونی را منکر شود، مردم لطمه می‌خورند و با تنش و درگیریهای خیابانی مواجه می‌شوند.

    در ادامه این نشست سروری با بیان اینکه یک مهندسی انتخابات شکل می‌گیرد که به نوعی رقیب موثر را در فرازوفرودهای به ظاهر قانونی گرفتار کنند، گفت: می‌خواهند امکان ارائه لیست و فعالیت‌های انتخاباتی را از ما بگیرند و ما از روز شروع به کار هیئت اجرایی شاهد این روند هستیم.

    وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در دوره انتخابات گذشته مجلس شورای اسلامی تمامی کاندیداهای پایتخت کشور عزیزمان ایران از لیست اصلاح طلبان گزینش شدند و احتمال اینکه در این دوره شورای شهر نیز این عنوان تکرار شود، گفت: اگر شانسی جهت انتخابات شوراها نداریم آیا این همه بلا برسرمان می‌آورند. از سوی دگر دقت کنید مردم چه استنباطی از لیست امید که وارد مجلس شد دارند، از وقت قاجاریه بررسی کنید آیا این قدر پایتخت کشور عزیزمان ایران در مجلس ساکت و بی تأثیر بوده هست. چه تعداد نطق و پرسش و تذکر از نمایندگان مردم پایتخت کشور عزیزمان ایران در مجلس داشته‌ایم. مردم پرسش می کنند که امیدما کجاست!

    رئیس ستاد انتخابات لیست خدمت همچنین گفت: هنرمندانی که از لیست امید حمایت کرده بودند اعلامیه می‌دهند که از این لیست ناراضی هستند و احساس می‌کنند ورق در حال برگشتن است لذا تلاش می‌کنند با مهندسی انتخابات آرای ما را کم کردن دهند.

    سروری در خصوص گزینش شهردار به وسیله لیست خدمت نیز گفت: در خصوص گزینش شهردار به اجماع نرسیده‌ام و احتمالا گزینش شهرداری را به وقت فعالیت شورای پنجم بسپاریم.

    وی در خصوص سهمیه بندی احزاب و گروه‌ها از لیست خدمت نیز گفت: با گروه‌ها و مجموعه‌های تأثیرگذار فرآیند را تعریف کرده‌ایم ولی مطلقا سهمیه بندی نکردیم و با هیچ حزب و شخصیتی وارد سهمیه بندی نشدیم و شاخص گذاری کردیم و برهمین اساس در آخرین جمع بندی ۶۳ نفر را گزینش کردیم تا از بین ایشان به لیست نهایی برسیم.

    رئیس ستاد انتخابات لیست خدمت در خصوص سرلیست خدمت نیز گفت: آقای مهندس چمران اگر در لیست ما قرار گیرند حتما سرلیست ما خواهند شد.

    سروری در بخش دیگری از این نشست خبری به عنوان بلندمرتبه سازی در پایتخت کشور عزیزمان ایران پرداخت و گفت: اساسا جزو اختیارات شورای شهر نیست بلکه این عنوان به وسیله شورای عالی شهرسازی و معماری تعیین می‌شود که در این شورا غلبه صاحبان رأی با دولتی‌هاست و مدیر شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران نیز که در این شورا حضور دارد حق رأی ندارد و از مدیریت شهری پایتخت کشور عزیزمان ایران تنها فرد صاحب رأی تعلق به شهردار دارد و شهردار هم کاری جز اجرای طرح تفصیلی نمی‌تواند انجام دهد.

    وی تأکید کرد: اگر می‌خواهید در خصوص بلندمرتبه سازی اصلاحی انجام شود باید در قالب شورای عالی شهرسازی مطرح شود و در شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران اقداماتی در این خصوص انجام شده است و می‌دانم که عنوان بلندمرتبه سازی مورد اعتراض اعضای شورای شهر بوده و به مدیریت شهری نیز اعلام شده است است.

    این خبر در پورتال خبری سیمرع فقط جهت نشر اخبار انتشار یافته گروه تحریریه سایت مطالب این خبر را نه تایید میکند نه تکذیب

    منبع: دانشجو

    واژه های کلیدی: ایران | انتخابات | رد صلاحیت | شورای شهر | ستاد انتخابات | انتخابات شوراها | مجلس شورای اسلامی | انتخابات شورای شهر

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار