بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی قضات با بهره مندی از ظرفیت های قانونی از مجازات های جایگزین حبس استفاده کنند / مدیر قوه قضاییه

    رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه عده زیادی از بازداشت شدگان در جریان حوادث اخیر کشور که فریب خورده و مرتکب تخریب اموال نشده بودند از رأفت اسلامی برخوردار شدند، گفت

    قضات با بهره مندی از ظرفیت های قانونی از مجازات های جایگزین حبس استفاده کنند / مدیر قوه قضاییه

    مدیر قوه قضاییه: قضات با بهره مندی از ظرفیت های قانونی از مجازات های جایگزین حبس استفاده کنند

    عبارات مهم : ایران

    رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه عده زیادی از بازداشت شدگان در جریان حوادث اخیر کشور که فریب خورده و مرتکب تخریب اموال نشده بودند از رأفت اسلامی برخوردار شدند، گفت: ولی قاطعانه با افراد شرور، تخریبگر و مرتبطان با کشورهای بیگانه در جریان حوادث اخیر برخورد می کنیم.

    به گزارش ایسنا، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با تبریک میلاد حضرت زینب (س) به ذکر بعضی فضائل آن حضرت پرداخت و تصریح کرد: همراهی با حضرت سید الشهدا (ع) در مسیر کربلا، مشاهده آن مصائب عظیم و روایت کردن آنها، سرپرستی بنی هاشم و یاران امام حسین (ع) در بازگشت از کربلا و آن خطابه های مهم، عمیق و تأثیرگذار در مسیر کوفه و شام حکایت از فضائل فراوان، علو روح و بزرگی شأن حضرت زینب (س) دارد.

    قضات با بهره مندی از ظرفیت های قانونی از مجازات های جایگزین حبس استفاده کنند / مدیر قوه قضاییه

    «ما رأیت الا جمیلاً» نشان دهنده عظمت روح حضرت زینب (س) است

    رئیس قوه قضاییه با اشاره به تعبیر عرفانی «ما رأیت الا جمیلاً» که از حضرت زینب (س) نقل شده است هست، افزود: همین تعبیر کافی است جهت آنکه ببینیم چه عظمت و چه روح بلندی در پشت نگاه دخت امیر المومنین علی (ع) وجود دارد. فراموش نکنیم که این عبارت در حضور یک طاغوت بزرگ بیان شده است است و به کار بردن چنین تعبیری بعد از آن همه مصائب عظیم نشان دهنده انس حضرت زینب (س) با حضرت حق و درک عظمت، قدرت و قشنگی حق متعال از سوی آن حضرت است.

    رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه عده زیادی از بازداشت شدگان در جریان حوادث اخیر کشور که فریب خورده و مرتکب تخریب اموال نشده بودند از رأفت اسلامی برخوردار شدند، گفت

    دولت و دستگاه های ذی ربط به پرسشها پرستاران پیگیری کنند

    آملی لاریجانی در ادامه با تبریک روز پرستار، بر لزوم توجه به پرسشها پرستاران در کشور تأکید کرد و گفت: این عزیزان در سخت ترین شرایطی که انسان ها قرار دارند به داد آنها می رسند و به علت آنکه بیمار معمولاً کم تحمل است ناچارند صبوری پیشه کنند. چنین شرایطی موجب دشواری های فراوان در مسیر فعالیت پرستاران می شود که برهمین اساس مورد نیاز است دولت محترم و دستگاه های ذی ربط به کمبودها و کاستی های این عزیزان توجه کنند و در جهت برطرف پرسشها آنان گام بردارند.

    رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دشمنی های آمریکا با نظام جمهوری اسلامی و سایر نظام های آزادیخواه دنیا اظهار کرد: متأسفانه هر روز ابعاد جدیدی از دشمنی آمریکا آشکار می شود. اخیراً گزارشی انتشار یافته که در آن میزان هزینه دولت آمریکا جهت ایجاد آشوب در کشور عزیزمان ایران مورد اشاره قرار گرفته هست. البته دشمنی آمریکا و هزینه کردن آن جهت ایجاد آشوب در کشور عزیزمان ایران امر تازه ای نیست ولی اینکه میلیون ها دلار جهت اغتشاش و ناامنی در کشور عزیزمان ایران از جمله در جریان حوادث اخیر هزینه کرده اند و امیدوار بودند که این هزینه به نتیجه برسد، مسئله مهم و قابل توجهی است.

    قضات با بهره مندی از ظرفیت های قانونی از مجازات های جایگزین حبس استفاده کنند / مدیر قوه قضاییه

    هزینه کردن دشمن جهت ایجاد آشوب در کشور عزیزمان ایران ناشی از عدم آشنایی مردم است

    آملی لاریجانی با بیان اینکه چنین اقدامی ناشی از جهل آنها و نشناختن مردم و نظام جمهوری اسلامی هست، افزود: دشمن در دشمنی خود ایستادگی می کند و به اعتراف خود در پی عوض کردن نظام سیاسی در کشور عزیزمان ایران هست. این رویکرد در عمل کاملاً آشکار است و در مقام نظر هم می بینیم که همواره به دنبال تحمیل یک نظام لیبرال دموکراسی مطلوب خود در دنیا هستند. دشمن های و بویژه آمریکاییها مدام زورگویی می کنند و با ایجاد آشوب و کودتا در کشورها افراد دست نشانده خود را با ادعای آزادیخواهی حاکم می کنند. در حال حاضر مستندهای فراوانی وجود دارد که نشان می دهد چگونه با سوءاستفاده از عناوینی نظیر آزادیخواهی و صلح طلبی، انقلاب های رنگین را شرکت می دهند و به این ترتیب افراد مورد نظر خود را بر سرکار می آورند.

    رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه عده زیادی از بازداشت شدگان در جریان حوادث اخیر کشور که فریب خورده و مرتکب تخریب اموال نشده بودند از رأفت اسلامی برخوردار شدند، گفت

    رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: آمریکاییها تلاش دارند لیبرال دموکراسی مطلوب خود را که گاه از آن به «ارزشهای آمریکایی» تعبیر می کنند، در نقاط متفاوت دنیا حاکم کنند در حالی که مشخص نیست کشوری که تا ۱۵۰ سال قبل برده داری می کرده و با بهره کشی از مردم مظلوم آفریقا بزرگترین ستم ها را در حق آنها روا داشته چگونه مدعی ارزشهایی خاص است و قصد دارد این ارزشها را به همه دنیا تعمیم دهد.

    آملی لاریجانی خطاب به رهبران آمریکا تأکید کرد: شما چگونه به خود حق می دهید که ارزشهای مورد ادعایتان را به دنیا تحمیل کنید و جوامع به مراتب بزرگتر از شما با دارا بودن قرنها پیشینه تمدنی و فرهنگی آیا باید زیربار ارزشهای ادعایی شما بروند؟

    قضات با بهره مندی از ظرفیت های قانونی از مجازات های جایگزین حبس استفاده کنند / مدیر قوه قضاییه

    کار بزرگ جمهوری اسلامی، ایجاد بدیل جهت نظام لیبرال دموکراسی بود

    رئیس قوه قضاییه با تأکید بر لزوم آگاهی هرچه زیاد کشورهای مسلمان از نحوه تحمیل عقاید و ایدئولوژی دشمن های در جوامع اسلامی، تصریح کرد: کار بزرگ جمهوری اسلامی، ایجاد بدیل جهت نظام لیبرال دموکراسی بود. در واقع حضرت امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی فقط حکومتی را جایگزین حکومت دیگر نکرد، بلکه مهمتر از آن یک فلسفه سیاسی تازه را در برابر فلسفه سیاسی لیبرال دموکراسی پایه گذاری نمودند و علت دشمنی مداوم آمریکا با جمهوری اسلامی دقیقاً همین است که می داند پشت انقلاب کشور عزیزمان ایران فقط یک حضور فیزیکی و اقتدار نظامی نیست بلکه ایدئولوژی و نگاهی است که در تقابل با آنها واقع شده است است و به همین جهت دائماً از جانب جمهوری اسلامی احساس خطر می کند.

    آملی لاریجانی با بیان اینکه کشوری مانند عربستان سعودی صرفاً تابع آمریکاست ولی جمهوری اسلامی دارای اقتدار و استقلال هست، اظهار کرد: استقلال کشور عزیزمان ایران در عمل و نظر و القای این اندیشه در منطقه و دنیا همواره موجب هراس آمریکاست و این وحشت باعث شده است است که امروز هم با همه توان همان مسیر ۴۰ سال گذشته را در دشمنی با جمهوری اسلامی دنبال کنند.

    مردم و مسئولان از نفوذ دشمن غفلت نکنند

    رئیس دستگاه قضا با تأکید بر لزوم شناسایی نقاط نفوذ دشمن به وسیله مردم، اظهار کرد: مسئولان و مردم نباید از این عنوان غفلت کنند که آمریکا از مسیرهای پنهان و آشکار قصد نفوذ دارد و جهت تحقق این نشانه خود از خلأ آگاهی ملت ها استفاده می کند لیکن می داند که نظام سیاسی کشور عزیزمان ایران همواره با سلطه طاغوت و طاغوتیان در جنگ است و مردم کشور عزیزمان ایران نیز با عزت ناشی از ایمان خود هیچ نیازی به ارزشهای آمریکایی و سلطه نظامی ندارند.

    آملی لاریجانی با بیان اینکه بستن راه نفوذ از جمله عبرت هایی است که باید در حوادث متفاوت مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: مردم نباید اجازه دهند که انتقادات و اعتراضاتشان با آشوبگری عده¬ای عوض کردن صورت دهد. متأسفانه در جریان حوادث اخیر بعضی روزنامه های زنجیره ای و افراد این گونه القا می کردند که وقوع این حوادث در جامعه اشکالی ندارد. آیا واقعاً آشوب و تخریب و ساختار شکنی اشکالی ندارد؟

    اجازه نمی دهیم که بعضی جریان ها هزینه آشوب را کم کنند

    رئیس قوه قضاییه افزود: ما از ابتدا به دادستان های سراسر کشور توصیه کردیم که میان فریب خوردگان و آشوبگران تفکیک قائل شوند. بر همین اساس عده زیادی از بازداشت شدگان که فریب خورده و مرتکب کارها آشوبگرانه و تخریب اموال نشده بودند از رأفت اسلامی برخوردار شدند، منتها نباید مسئله به این سمت سوق داده شود که به اصل برخورد با افراد شرور، تخریبگران و مرتبطان با بیگانه، اشکال بگیرند. ما قاطعانه و در چارچوب قانون با این گروهها برخورد خواهیم کرد و اجازه نمی دهیم که بعضی افراد و جریان ها هزینه آشوب ها را کم کنند لیکن معتقدیم که پایین آمدن هزینه آشوب ها جهت آشوبگران، امنیت، اقتدار و حقوق مردم را ترساندن خواهد کرد.

    زندانها در تغذیه، بهداشت و فضای فیزیکی با پرسشها متعددی مواجهند

    آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اوضاع زندانها در کشور، تصریح کرد: پرسشها فراوانی بر سر راه شرکت زندانها وجود دارد که مهمترین آنها محدودیت های اعتباری و بودجه ای است و این محدودیت ها اجازه نمی دهند که شرکت زندانها خدمات مورد انتظار نظام و قانون اساسی را به طور کامل محقق سازد.

    رئیس قوه قضاییه ادامه داد: امروز شرکت زندانها در مسئله تغذیه، بهداشت و فضای فیزیکی با پرسشها عدیده ای مواجه است که البته همه این موارد در نشست های گوناگون به مسئولان ذی ربط از جمله مجلس در وقت بررسی لایحه بودجه منعکس شده است ولی متأسفانه توجه مورد نیاز به این عنوان نمی شود.

    آملی لاریجانی با بیان اینکه در اصل وجود زندان نمی توان تردید کرد لیکن بسیاری از اشرار قابل رها سازی در جامعه نیستند، اظهار کرد: معتقدیم همه زندانیان از این قسم نیستند لذا قضات باید با بهره مندی حداکثری از ظرفیت های قانونی به سمت تبدیل مجازات ها و استفاده از مجازات های جایگزین حبس بروند. اتخاذ بعضی تدابیر نظیر استفاده از محدوده های معین به وسیله قاضی و مواظبت از طریق سامانه های الکترونیکی، از دیگر اقداماتی است که می توان در جهت کم کردن جمعیت کیفری انجام داد.

    رئیس قوه قضاییه با اشاره به اجرای آزمایشی استفاده از دستبند و یا پابند الکترونیکی جهت محکومان در کشور، نتیجه های چنین اقدامی را مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کرد که مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه به کمک دادستان ها و شرکت زندانها این مسیر را پیش ببرند تا غیر از حبس افراد خطرناک، این مجازات جهت سایر محکومان به حداقل برسد و از آسیب های زندان جهت زندانی و خانواده اش کاسته شود.

    بر اساس این گزارش، ادامه بحث و بررسی اطراف اصلاح موادی از قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ و بحث و بررسی اطراف لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق انسان و عبوردهندگان افراد غیرمجاز از مرز در دستور کار امروز مسئولان عالی قضایی قرار داشت.

    واژه های کلیدی: ایران | اسلامی | آمریکا | آمریکایی | لاریجانی | قوه قضاییه | انقلاب اسلامی | اخبار سیاسی و اجتماعی

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار