بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار سیاست خارجی خروج از توافق هسته‌ای، واشنگتن را منزوی می‌کند / دنیس راس

    رییس میز ایران-آمریکا در دولت اوباما در سرمقاله‌ای در واشنگتن پست نوشت: «در صورت خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، کشور عزیزمان ایران پیروز خواهد شد.»

    خروج از توافق هسته‌ای، واشنگتن را منزوی می‌کند / دنیس راس

    دنیس راس: خروج از توافق هسته ای، واشنگتن را منزوی می کند

    عبارات مهم : ایران

    رییس میز ایران-آمریکا در دولت اوباما در سرمقاله ای در واشنگتن پست نوشت: «در صورت خروج آمریکا از توافق هسته ای، کشور عزیزمان ایران پیروز خواهد شد.»

    به گزارش ایلنا، دنیس راس رییس میز کشور عزیزمان ایران در دولت اوباما و بوش طی یادداشتی که در واشنگتن پست انتشار یافته گفت: « من طرفدار برجام نیستم ولی این توافق محدودیت هایی را بر برنامه هسته ای کشور عزیزمان ایران اعمال می کند.»

    خروج از توافق هسته‌ای، واشنگتن را منزوی می‌کند / دنیس راس

    راس در این یادداشت با بیان اینکه توافق هسته ای شاید به جای آخر دادن به احتمال هسته ای شدن کشور عزیزمان ایران جنبه بازدارندگی داشته گفت: «ایرانی ها به عدم دستیابی و توسعه سلاح هسته ای بر اساس توافق پایبند بوده اند.»

    وی مدعی شد: « با این وجود کشور عزیزمان ایران مدعی نشده که هرگز به سلاح هسته ای دست پیدا نخواهند کرد در نتیجه در ۱۲ سال زمانی که مفاد توافق منقضی شود خطراتی وجود دارد ولی این به آن معنا نیست که ترامپ باید در ماه می از این توافق خارج شود.»

    رییس میز ایران-آمریکا در دولت اوباما در سرمقاله‌ای در واشنگتن پست نوشت: «در صورت خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، کشور عزیزمان ایران پیروز خواهد شد.»

    این مقام سابق دولت های ریگان، بوش و اوباما نتیجه خروج آمریکا از برجام را تنهایی آمریکا خواند و نوشت: « در صورت خروج آمریکا از برجام، اروپایی ها به ایالات متحده نمی پیوندند به خاص اینکه آنها تلاش کردند با دولت راجع به پذیرش بسیاری از امتیازات مذاکره کنند؛ از جمله آزمایش موشک های بالستیک، بیانیه یکسان راجع به محدودیت های کشور عزیزمان ایران بعد از ۲۰۳۰ و آمادگی جهت زیاد کردن هزینه های کارها بی ثبات کننده کشور عزیزمان ایران در منطقه.»

    وی افزود: « دولت های بریتانیا، فرانسه و آلمان آماده اقدام به اندازه دولت ترامپ نیستند ولی راجع به نگرانی های دولت او در قبال توافق هسته ای اطلاع رسانی کرده اند و می خواهند به آن پیگیری شود. خروج از توافق هسته ای به این روند هم آخر خواهد داد. این کار آمریکا را منزوی خواهد کرد؛ نه ایرانی ها را. فشار به ایرانی ها زمانی که آمریکا هم به دیگران در اعمال این فشار پیوسته همواره موثرتر بوده هست. در واقع این کار تنها زمانی جواب داده که اتحادیه اروپا تصمیم به اعمال محدودیت بر فروش نفت کشور عزیزمان ایران گرفته است.»

    راس با بیان اینکه اروپایی ها راه زیادی جهت اینکه ایرانیان را وادار به توافق کنند پیموده اند و ایرانی ها می دانند که چطور با وحشت های اروپایی ها بازی کنند، گفت: « پایتخت کشور عزیزمان ایران هم اکنون اعلام کرده که می تواند سانتریفیوژهای تازه و موثرتری را به آسانی راه اندازی کند و هیچ محدودیتی هم ندارد. وحشت اروپایی ها از زیاد کردن خطر جنگ آنها را وادار می کند که به کشور عزیزمان ایران پیشنهاد راهکارهایی جهت ماندن در توافق را بدهند.»

    خروج از توافق هسته‌ای، واشنگتن را منزوی می‌کند / دنیس راس

    وی افزود: « بعضی می گویند دولت می تواند به اروپا با ترساندن آنها مبنی بر اعمال مجدد تحریم ها بر کمپانی های اروپایی راجع به کسب و کار با کشور عزیزمان ایران فشار بیاورد ولی نباید روی این مساله شرط بندی کنند. اروپایی ها هر لحظه در برابر تحریم های ثانویه مقاومت کردند و با توجه به عدم محبوبیت ترامپ در افکار عمومی اروپایی ها، سران اروپایی کمی هستند که حاضر باشند به این تهدیدات آمریکایی ها تن بدهند. واضح است که بعضی بانک ها و کمپانی های اروپایی از تحریم های بالقوه آمریکا می ترسند و این مساله بر اراده آنها جهت سرمایه گذاری در کشور عزیزمان ایران تاثیر خواهد گذاشت ولی این وحشت حتی بدون خروج آمریکا از برجام هم وجود خواهد داشت.»

    راس گفت: « تحریم های آمریکا علیه کشور عزیزمان ایران به بهانه حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر واقعیتی است که توضیح می دهد آیا اعتراض های کشور عزیزمان ایران راجع به عدم رسیدن به عواید اقتصادی ناشی از برجام که انتظار می رفت، هنوز به نتیجه نرسیده است.»

    رییس میز ایران-آمریکا در دولت اوباما در سرمقاله‌ای در واشنگتن پست نوشت: «در صورت خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، کشور عزیزمان ایران پیروز خواهد شد.»

    این مقام سابق آمریکایی در یادداشت خود نگرانی هایش بابت خروج آمریکا از برجام را عمیق تر خوانده و گفت: «چنین کاری جهت کشور عزیزمان ایران “توهم اقتدار” ایجاد خواهد و هیچ اثری هم نخواهد داشت. این خطر هم وجود دارد که نفوذ کشور عزیزمان ایران در منطقه بسط بیشتری پیدا کند.»

    وی مدعی شد: « کشور عزیزمان ایران از بعضی گروه ها جهت وابسته کردن دولت ها استفاده می کند. آنها در سوریه حضور موثری دارند و از همه بدتر اینکه به نظر می رسد کشور عزیزمان ایران به طور فزاینده ای ریسک پذیری کمتری در سوریه دارد. آنها در شرایطی که قرار است چالش مستقیم با اسرائیل را گزینش کنند بسیار دور از ذهن ظاهر می شوند. زمانی که یک پهپاد در حریم هوایی اسرائیل به پرواز در آمد کشور عزیزمان ایران از طریق نیروهای مورد حمایت خود عمل نکرد.»

    خروج از توافق هسته‌ای، واشنگتن را منزوی می‌کند / دنیس راس

    این مقام عالی رتبه سابق آمریکا با بیان اینکه اسرائیل به وضوح گفته نمی تواند با رشد حضور نظامی کشور عزیزمان ایران در سوریه کنار بیایند و اعتقاد است برنامه کشور عزیزمان ایران مشمول بر استقرار سامانه های با ۱۲۰ هزار راکت در سوریه و لبنان می شود، مدعی شد: « اسرائیل از نظر تعداد اهداف زیرساخت های نظامی و مدنی نسبتا کوچک است و این به آن معناست که نمی تواند در صورت تحرکات کشور عزیزمان ایران صبر چندانی داشته باشد. اینکه منتظر باشیم جنگی میان اسرائیلی ها و کشور عزیزمان ایران یا حزب الله در بگیرد راحت تر از انتظار آخر چنین جنگی است.»

    راس با اشاره به بسط نفوذ کشور عزیزمان ایران در منطقه گفت: «دولت ترامپ باید بسط نیروهای مورد حمایت کشور عزیزمان ایران و توسعه ظرفیت های نظامی این کشور در سوریه را مد نظر داشته باشد؛ ولی این کار را نمی کند. ترامپ به وضوح اعلام کرده می خواهد فعلا دیگران به این عنوان پیگیری کنند در حالیکه اولویت ما باید روشن کردن ترساندن ایرانی ها در آنجا باشد و باید نیازمند بسیج حمایت ها جهت این نشانه باشیم نه اینکه بگوییم به خودشان مربوط است.»

    این مقام عالی رتبه سابق آمریکا با بیان اینکه شاید ترامپ اعتقاد باشد که خروج از توافق هسته ای او را در پایتخت کشور عزیزمان ایران سرسخت تر نشان می دهد ولی این واقعیت ندارد، گفت: « خروج از توافق هسته ای واقعیت ترساندن و پیروزی کشور عزیزمان ایران را نادیده می گیرد. ایرانی ها می دانند که ما تنها هستیم و اینکه هیچ فشار معناداری جهت توقف آنچه در منطقه دنبال آن هستند وجود نخواهد داشت. توصیه قابل توجه در این بین این است که یکی از راه های مواجهه با ضعف های ناشی از توافق هسته ای و تقویت بازدارندگی این است که به ایرانی ها نشان دهیم هر وقت آنها از خطوط قرمز عبور کنند با آنها برخورد خواهیم کرد. توافق هسته ای در مساله هسته ای جهت ما وقت خریده و قطعا الان وقت دور انداختن آن نیست.»

    واژه های کلیدی: ایران | توافق | آمریکا | ایرانی | آمریکایی | ایرانیان | ایرانی ها | دولت ترامپ

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار