بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی باید به بیگانگان بگوییم که پا از گلیم خود فراتر نگذارند / دریادار سیاری

    فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: حضور نیروی دریایی ارتش و سپاه در خلیج فارس و دریای عمان ایجاد امنیت می‌کند و این حضور نیروهای بیگانه است که ناامنی به وجود می‌آور

    باید به بیگانگان بگوییم که پا از گلیم خود فراتر نگذارند / دریادار سیاری

    دریادار سیاری: باید به بیگانگان بگوییم که پا از گلیم خود فراتر نگذارند

    عبارات مهم : امنیت

    فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: حضور نیروی دریایی ارتش و سپاه در خلیج فارس و دریای عمان ایجاد امنیت می کند و این حضور نیروهای بیگانه است که ناامنی به وجود می آورد؛ بعد باید به آنها بگوییم پا از گلیم خود فراتر نگذارند.

    به گزارش ایسنا، امیر دریادار حبیب الله سیاری طی سخنانی در برنامه نگاه یک که از شبکه یک سیما پخش شد، با بیان اینکه نیروی دریایی اقداماتی را در جهت گسترش دیپلماسی دریایی انجام داده هست، گفت: ما در دریاهای بین المللی با کشورهای دوست، گسترش دیپلماسی دریایی را دنبال می کنیم و حضور نیروی دریایی به توسعه ارتباط با سایر کشورها کمک قابل توجهی می کند.

    باید به بیگانگان بگوییم که پا از گلیم خود فراتر نگذارند / دریادار سیاری

    وی افزود: ما می خواهیم با این دیپلماسی حرف حق انقلاب خودمان را انتقال دهیم و نیز با کشور عزیزمان ایران هراسی مقابله داشته باشیم.

    فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه اگر به نیروی دریایی صرفاً با یک نگاه نظامی توجه کنید این نیرو باید فقط در وقت جنگ فعال شود، گفت: دیپلماسی دریایی زیرمجموعه دیپلماسی دفاعی ما قرار می گیرد و امروز نیروی دریایی وظیفه دارد علاوه بر حفظ آمادگی اش در برابر تهدیدات از این توانمندی در ابعاد دیگر استفاده کند.

    فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: حضور نیروی دریایی ارتش و سپاه در خلیج فارس و دریای عمان ایجاد امنیت می‌کند و این حضور نیروهای بیگانه است که ناامنی به وجود می‌آور

    سیاری تاکید کرد: زمانی می شود از منابع دریایی استفاده کرد که امنیت برقرار باشد و امروز نیز نیازمندی جوامع به این منابع زیاد شده است بنابراین همین عنوان امکان درگیری کشورها جهت استفاده از منافع زیاد را زیاد کردن می دهد و می تواند به گسترش ناامنی ها کمک کند، بعد نیروی دریایی باید توانایی تامین امنیت آب های دنیا را داشته باشد.

    وی ادامه داد: به همین جهت هر کشور باید دارای یک نیروی دریایی قادر به حفظ مرزهای آبی و حضور در آب های بین المللی باشد تا بتواند از منافعش در دریاها محافظت کند.

    فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه حضور نیروی دریایی ارتش و سپاه در خلیج فارس و دریای عمان امنیت کامل آنها را تامین می کند، گفت: این در حالی است که حضور دیگران موجب ناامنی در این منطقه می شود و باید به آنها بگوییم پا از گلیم خود فراتر نگذارند؛ چراکه حضور نیروهای بیگانه فقط در جایی توجیه دارد که امکان به خطر افتادن تجارت جهانی وجود دارد.

    باید به بیگانگان بگوییم که پا از گلیم خود فراتر نگذارند / دریادار سیاری

    سیاری با اشاره به برگزاری همایش دریایی ایتالیا اظهار کرد: این همایش جهت امنیت دریا تشکیل شده است بود و از نیروی دریایی ارتش هم دعوت شده است بود که علت این دعوت نیز حضور مستمر جمهوری اسلامی در خلیج عدن جهت برقراری امنیت اقتصاد در دنیا و مبارزه با تروریسم دریایی بوده است که ما تاکنون در این منطقه علاوه بر اسکورت ۴۲۰۰ کشتی ایرانی به کشتی هایی از ۲۵ کشور دیگر دنیا نیز کمک کردیم.

    وی با اشاره به ابعاد متفاوت این همایش اظهار کرد: در این همایش صحبت های ما زیاد ابعاد جهانی داشت و راجع به عنوان تامین امنیت در آب های راهبردی دنیا صحبت کردیم و نیز خود من هم در این همایش به بی اساس بودن بیانات دونالد ترامپ مدیر جمهوری آمریکا راجع به نیروهای مسلح کشورمان پرداختم و یادآور شدم که نیروهای مسلح ما عامل پایداری امنیت جهانی هستند و این حضور نیروهای بیگانه است که باعث ناامنی در مناطق راهبردی دنیا می شود.

    فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: حضور نیروی دریایی ارتش و سپاه در خلیج فارس و دریای عمان ایجاد امنیت می‌کند و این حضور نیروهای بیگانه است که ناامنی به وجود می‌آور

    فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه عنصرهای ناامنی در منطقه خاورمیانه فراوان هست، اظهار کرد: یکی دیگر از این عنصرهای ناامنی در منطقه ما شکل گیری عنصرهای ناپایدارکننده امنیت مانند اسرائیل هستند و از دیگر موارد آن می توان به جلوگیری از شکل گیری یک نظام دموکراتیک در کشور یمن و کشتار مردمش اشاره کرد.

    سیاری با اشاره به دستاوردهای سفرش به ایتالیا و حضور در همایش نیروهای دریایی دنیا اظهار کرد: در حاشیه این همایش با مقامات رسمی ۲۱ کشور دنیا ملاقات داشتم و با فرماندهان نیروی دریایی هفت کشور دیگر هم گفت وگوهایی انجام دادم که در بسیاری از این ملاقات ها کشورهای دیگر ابراز علاقه می کردند تا با کشور عزیزمان ایران در حوزه نگهداری، تعمیر، ساخت تجهیزات و برگزاری رزمایش یکسان و نیز تبادل تجربیات ما در هشت سال دفاع مقدس همکاری کنند.

    باید به بیگانگان بگوییم که پا از گلیم خود فراتر نگذارند / دریادار سیاری

    وی با تاکید بر نقش نیروی دریایی در مقابله با کشور عزیزمان ایران هراسی اظهار کرد: دشمن های ما امکانات زیادی جهت تبلیغ علیه ما دارند ولی مبارزه ما با تروریسم دریایی و حضور ما در بنادر سایر کشورها به مقابله با این نقشه دشمن کمک می کند و بر همین اساس نیروی دریایی با عنایت به سخنان فرمانده کل قوا در زمینه ارتباط با سایر کشورهای دنیا اعزام ناوگروهی را به کشورهای آمریکای جنوبی و مدیترانه در دستور کار قرار داده است.

    فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: آنهایی که به دنبال ایجاد تفرقه میان سپاه و ارتش هستند تنها می کوشند تفکرات منافقانه خودشان را پیاده کنند در حالی که هنگامی که این دو نیرو در کنار هم قرار می گیرند توانایی خوبی را جهت ایجاد امنیت فراهم می کنند.

    سیاری با اشاره به سخنان ترامپ راجع به خلیج فارس اظهار کرد: حرف های ترامپ در شأن یک مدیر جمهور نبود و او اگر از تاریخ و جغرافیا خبر داشت می دانست از هزاران سال پیش این منطقه خلیج فارس بوده و در آینده هم خلیج فارس می ماند. این صحبت سطح علمی راهبردنویسان آمریکا را هم زیر پرسش برد.

    وی با اشاره به برگزاری ششمین همایش نیروهای دریایی حاشیه اقیانوس هند در پایتخت کشور عزیزمان ایران اظهار کرد: این همایش اردیبهشت سال ۹۷ به مدت چهار روز در پایتخت کشور عزیزمان ایران برگزار می شود که جهت این همایش ۶۰ کشور دنیا را دعوت به حضور کرده ایم. البته نیروی دریایی آمریکا که در پنج همایش گذشته در سایر کشورها حاضر بوده در همایش پایتخت کشور عزیزمان ایران حضور ندارد و دلیلش هم این است که در آخر هر همایش جلسه محرمانه ای با حضور فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاضر در همایش برگزار می شود تا راجع به موضوعاتی چون عضویت کشورهای ناظر در این همایش بحث شود.

    فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: در آخرین همایشی که در کشور بنگلادش برگزار شد عنوان حضور آمریکا به عنوان کشور ناظر در جلسه نهایی هر همایش مطرح شد و با وجود اینکه سایر کشورها به این حضور رای مثبت دادند ما به حضور آمریکا در همایش پایتخت کشور عزیزمان ایران رای منفی دادیم و به همین علت آمریکا در این همایش حضور نخواهد داشت.

    سیاری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اعزام ناوگروه های نیروی دریایی ارتش به کشورهای حاشیه دریای خزر اظهار کرد: ما دریای خزر را به عنوان دریای صلح و دوستی می بینیم و معتقدیم امنیتش باید به وسیله کشورهای حاشیه این دریا تامین شود و اجازه حضور بیگانگان در این منطقه داده نشود که بر همین اساس ناوگروه هایی را به کشورهای آذربایجان، روسیه و قزاقستان اعزام کردیم و نیز میزبان ناوگروه هایی از این کشورها بوده ایم و با آنان رزمایش هایی جهت انتقال خبر صلح و دوستی و به اشتراک گذاشتن تجربیات و توانمندی هایمان برگزار کردیم.

    وی با بیان اینکه این رویه در جنوب کشور هم برقرار هست، اظهار کرد: جهت مثال ما با کشور عمان رزمایش امداد و نجات برگزار کردیم و قصد داریم همین همایش را با پاکستان هم برگزار کنیم.

    فرمانده نیروی دریایی ارتش در آخر تاکید کرد: توان دفاعی ما غیر قابل مذاکره است و ابزارهای دفاعی مان تنها جهت دفاع از خودمان است و قصد تهاجم به هیچ کس را نداریم و تا زمانی که توان بازدارندگی مان اوج باشد امنیت مان حفظ می شود و نظام سلطه جرأت نمی کند به ما حمله کند.

    واژه های کلیدی: امنیت | همایش | دریایی | نیروهای مسلح | کشورهای دیگر | اخبار سیاسی و اجتماعی

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار