بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی معامله دلار شغل دوم بعضی کارمندان ، خیمه‌شب بازی دلالان دربازار ارز

    بازار ارز دوباره آشفته شده است هست؛ دلالان در آستانه شب عید خیمه‌شب بازی راه انداخته‌اند و دلارفروشی، شغل دوم بعضی کارمندان شده است است.  

    معامله دلار شغل دوم بعضی کارمندان ، خیمه‌شب بازی دلالان دربازار ارز

    خیمه شب بازی دلالان دربازار ارز/معامله دلار شغل دوم بعضی کارمندان

    عبارات مهم : بازار

    بازار ارز دوباره آشفته شده است هست؛ دلالان در آستانه شب عید خیمه شب بازی راه انداخته اند و دلارفروشی، شغل دوم بعضی کارمندان شده است هست.

    به گزارش مهر، بازار ارز دوباره آشفته شد. همان بازاری که دو هفته آرام بود و البته بعضی می گفتند که آرامشی پیش از طوفان هست. موضوعی که البته مسئولان دولتی آن را رد کرده و بر این باورند که بازار را در کنترل خود دارند. واقعیت آن است که دلالان ارزی، دست از سر بازار برنمی دارند و به هر نحوی که شده، نبض بازار را به دست گرفته اند.

    حال دیگر دلالی در بازار ارز، تنها به فاصله چهارراه استانبول تا میدان فردوسی ختم نمی شود؛ بلکه کافی است تا سری به گوشه و کنار شهر بزنیم تا مشخص شود که دلالان در صرافی ها چه می کنند و چقدر خرید و فروش بازار را به دست گرفته اند. آنگونه که فعالان بازار ارز می گویند، طی روزهای اخیر باز هم سر و کله دلالان معروف پیدا شده است و هر یک تلاش می کنند تا به نوعی بازار را ملتهب کرده و سود بیشتری را از این بازار به دست آورند.

    معامله دلار شغل دوم بعضی کارمندان ، خیمه‌شب بازی دلالان دربازار ارز

    برخی از آنها، هر روز از ساعات ابتدایی صبح و حتی یکی دو ساعت قبل از شروع کار صرافی ها، به میدان فردوسی آمده و مراجعه کنندگان به بازار ارز را هدایت می کنند. برایشان صف درست می کنند و به آنها شماره می دهند و خود هم جهت بعضی خرید و فروش هایی که حاشیه این صفوف انجام می دهند، سود می برند.

    نکته حائز اهمیت دیگر، ورود طیف های جدیدی به صف خریداران و فروشندگان ارز در بازار هست. اکنون علاوه بر دلالان، واسطه ها، متقاضیان بخش شخصی و کارخانه داران و حتی زنان منزل دار که به تازگی به جرگه خریداران ارز پیوسته اند، اکنون ردپای بعضی کارمندان را هم می توان در این بازار دید که دلارفروشی را شغل دوم خود کرده اند.

    بازار ارز دوباره آشفته شده است هست؛ دلالان در آستانه شب عید خیمه‌شب بازی راه انداخته‌اند و دلارفروشی، شغل دوم بعضی کارمندان شده است است.  

    یکی از دلارفروشان کارمند در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید: روزها بعد از اتمام ساعت کار به بازار ارز می آیم و با توجه به آشنایانی که در این بازار دارم، اقدام به معامله ارز می کنم. به نظرم کار جذابی است و می تواند درآمدزایی خوبی جهت من داشته باشد.

    وی می افزاید: بعد از ساعت کار یا در حین کار گاهی سری به بازار ارز می زنم و حتی افرادی را سراغ دارم که شغل دوم خودشان را خرید و فروش ارز گزینش کرده اند و به واسطه بعضی زیرمجموعه هایی که دارند، کار خرید و فروش را انجام می دهند.

    در این میان هستند زنان منزل داری هم که از جمله خریداران ثابت ارز شده است اند؛ ولی سرمایه هایشان اغلب خرد است و هنگامی که که وارد بازار می شوند، تاثیر زیادی شاید نداشته باشند، ولی به طور قطع، تعدادشان هنگامی که اوج می رود در صف های خرید ارز برابر صرافی ها، توجه بسیاری را به خود جلب می کنند؛ حتی اگر صف آنقدر طولانی باشد که شاید مورد نیاز باشد ساعتها را در صف بایستند؛ البته جهت آن هم چاره اندیشی کرده اند و با خود، چهارپایه های همراه را حمل می کنند.

    معامله دلار شغل دوم بعضی کارمندان ، خیمه‌شب بازی دلالان دربازار ارز

    گزارش های میدانی خبرنگار مهر حکایت از آن دارد که باز هم بازار ارز به دست دلالان افتاده است و تکرار بعضی سیاست های اشتباه در بازار ارز، همه را دلواپس کرده هست. در این میان، حتی تدابیر دولتی هم دیگر جواب نمی دهد و بازار ارز تا حدود زیادی از کنترل دولت خارج شده است هست؛ اگرچه این امیدواری وجود دارد که در روزهای آینده، قیمت ها باز هم تعدیل شود و اثر خود را بر بازار بگذارد.

    تمام اینها در شرایطی است که فعالان اقتصادی، بارها و بارها نسبت به اوضاع دلواپس کننده ارزی هشدار داده و توجه دولت و بانک مرکزی را به این عنوان معطوف کردند که باید از این بعد که هزینه های جانبی قیمت ارز در بازار پوشش داده شده است و به نظر می رسد تورم هم بر روی قیمت های تک رقمی، مربوط به خریدهای قبلی ارز در بازار بوده هست، اقدام به واقعی سازی قیمت ارز کنند. فعالان اقتصادی بر این باورند که باید مابه التفاوت تورم داخلی و خارجی را محاسبه کرده و ماه به ماه و هفته به هفته، بر روی قیمت کنونی دلار در بازار اضافه کنند؛ اینجا است که دیگر تعیین نرخی جهت ارز، تنها یک دستور نیست و به نظر می رسد که باید با روش های اقتصادی آن را جمع و جور کرد.

    بازار ارز دوباره آشفته شده است هست؛ دلالان در آستانه شب عید خیمه‌شب بازی راه انداخته‌اند و دلارفروشی، شغل دوم بعضی کارمندان شده است است.  

    ولی الله سیف، مدیر کل بانک مرکزی نیز البته این عنوان تلویحا قبول کرده و بر این باور است که قیمت ارز بستگی به دو گروه عوامل بنیادی و غیربنیادی دارد؛ به این معنا که عوامل غیربنیادی بحث انتظارات و باور مردم راجع به آینده است یعنی این عنوان که آنها چه تصویری از آینده دارند، آیا خوش بین هستند و یا نگرانند.

    وی با بیان اینکه متأسفانه شرایطی ایجاد می شود که این عوامل را شدت یافتن می کند، اظهار داشت: این شرایط باعث التهاب در جامعه می شود، نمونه بارز این مطلب را در خرداد تا شهریور ۹۲ ببینید که چه اقداماتی انجام شد که قیمت ارز از ۳۹۰۰ تومان به ۳۱۰۰ و حتی ۳۰۰۰ تومان رسید.

    معامله دلار شغل دوم بعضی کارمندان ، خیمه‌شب بازی دلالان دربازار ارز

    سیف با اشاره به اینکه این کم کردن قیمت نتیجه انتظارات مثبت بود، تصریح کرد: این مسیر قبلاً نیز طی می شد و اگر قرار بود مسیر عوض شود این عوض کردن از شهریور به بعد بود.

    وی اظهار داشت: از بخش های متفاوت به خصوص از رسانه ها تقاضا دارم در بازتاب مطالب خود، امید را ایجاد کنند لیکن امید آثار مثبتی بر امر اقتصاد ایجاد می کند و این مطلب که بانک مرکزی در کنترل ارز هیچ اختیاری ندارد یا کسی کمکش نمی کند و حامی چندانی ندارد، متأسفانه به صورت مستمر از داخل و خارج سمپاشی می شود.

    سیف با اشاره به دیگر متغیر بنیادی در زیاد کردن قیمت ارز گفت: بااهمیت ترین عامل بحث تورم است و آنچه قدرت پول ملی را تقویت می کند همان اقدامی است که دولت از ابتدای دولت یازدهم به آن پرداخته است.

    وی افزود: ما قیمت ارز را به صورت مصنوعی پایین نگه نداشته ایم و باید دید که قدرت پول ملی با تورم بالای ۴۰ درصد در حال حاضر تک رقمی شده است و این خدمتی است که در اثر برنامه ریزی های دقیق انجام شده است است.

    به هر حال باید منتظر ماند و دید که در روزهای آینده، چه سرنوشتی جهت بازار ارز رقم خواهد خورد.

    واژه های کلیدی: بازار | اقتصادی | بازار ارز | اخبار اقتصادی و بازرگانی

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار