بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی خیز نظارتی جهت خودروهای لوکس و بلیط‌های میلیونی هواپیما

    جمال انصاری رییس شرکت تعزیرات‌حکومتی: با احتکارکنندگان خودورهای خارجی برخورد می‌کنیم 

    خیز نظارتی جهت خودروهای لوکس و بلیط‌های میلیونی هواپیما

    خیز نظارتی جهت خودروهای لوکس و بلیط های میلیونی هواپیما

    عبارات مهم : سئوال

    جمال انصاری رییس شرکت تعزیرات حکومتی: با احتکارکنندگان خودورهای خارجی برخورد می کنیم

    آغاز گشت های نوروزی تعزیراتی و سایر مسایل مربوط به شرکت تعزیرات از جمله قیمت میلیونی بلیت هواپیما، آزادسازی ته لنجی و حضور سپاه پاسداران در مبارزه با قاچاق در خلیج فارس و اوضاع بازار آشفته ارز در سخنان مدیر شرکت تعزیرات بیان شد.

    جمال انصاری معاون وزیر دادگستری و مدیر شرکت تعزیرات حکومتی کشور به بهانه شروع طرح نوروزی این سازمان، اعلام کرد گشت های نوروزی در ایام عید به ۱۵ هزار گشت زیاد کردن خواهد یافت. انصاری از حضور خاص گشت های نوروزی در پایانه های مسافربری زمینی، ریلی، هوایی و دریایی خبر داد و گفت: این استقرار هم جنبه کنترلی و هم جنبه برخوردی دارد.

    خیز نظارتی جهت خودروهای لوکس و بلیط‌های میلیونی هواپیما

    به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، او از محورهای عملکردی خود مانند شفافیت عملکرد سازمان، استیفای حقوق مردم در تعزیرات حکومتی، استفاده از ظرفیت های اجتماعی و برخوردهای اثربخش با مواردی که سلامت مردم را به خطر می اندازند سخن گفت و بعد از آن به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.

    چگونگی استقبال شرکت تعزیرات از حضور سپاه پاسداران در مبارزه با قاچاق در خلیج فارس، یکی از مهمترین سئوالی بود که مدیر تعزیرات به آن جواب داد. جمال انصاری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۰ درصد پرونده های قاچاق کالا به شرکت تعزیرات حکومتی منتهی می شود، گفت: در این میان، پرونده ها عموما از سوی نیروی انتظامی و در موارد خاص از سوی وزارت اطلاعات و بسیج به دست این شرکت می رسد. بدیهی است حضور دستگاه های مقتدر دیگر در زمینه کشف و ارجاع پرونده های قاچاق، مورد استقبال شرکت تعزیرات قرار می گیرد.

    جمال انصاری رییس شرکت تعزیرات‌حکومتی: با احتکارکنندگان خودورهای خارجی برخورد می‌کنیم 

    رئیس شرکت تعزیراتی بدون اشاره به تعداد و آمار کشف کالای قاچاق، از رشد ۲۸ درصدی پرونده های قاچاق در تعزیرات سخن گفت و در عین حال توضیح داد همه ما شاهد هستیم میزان ورود کالای قاچاق به کشور در حال کم شدن هست. هم اکنون مجتمع اختصاصی مبارزه با قاچاق در پایتخت کشور عزیزمان ایران وجود دارد و هم اکنون جهت تعیین وظیفه پرونده های ارسالی به شرکت در خصوص قاچاق، معضل زمانی نداریم.

    خبرنگاری راجع به بلاتکلیف ماندن بعضی کالاهای توقیفی در شرکت اموال تملیکی سئوال پرسید. انصاری گفت: آنها به دنبال مقرراتی هستند که بتوانند به شرطی که خللی در نظام اقتصادی و تولیدی کشور خلل ایجاد نکند، تعیین وظیفه شوند. طبیعی است بعضی از این کالاها، سلامت محور است و باید معدوم شود.

    نظارت بر فروشگاه های زنجیره ای

    خیز نظارتی جهت خودروهای لوکس و بلیط‌های میلیونی هواپیما

    انصاری در پاسخ به سئوالی راجع به عدم مطابقت قیمت بعضی اجناس در تعدادی از فروشگاه های زنجیره ای و دادن تخفیف در پای صندوق، گفت: در این راستا سامانه ۱۲۴ شرکت حمایت از حقوق مصرف کنندگان و اتحادیه های صنفی، شکایاتی را به شرکت تعزیرات ارسال کرده اند و پرونده هایی در این باره تشکیل شده است هست. طبیعتا شرکت تعزیرات با تخفیف های غیرمتعارف فروشگاه های زنجیره ای برخورد می کند لیکن یا از کیفیت کالا کم می کنند یا امکان دارد قیمت گذاری اولیه، مسئله داشته هست. همچنین قیمت گذاری های افزایشی یا کاهشی که باعث برهم زدن تعادل بازار می شود، پیگیری می شود.

    سئوالی راجع به قیمت گذاری زیاد خدمات و کالاها به وسیله اتحادیه ها و اصناف سئوال کرد که عملا باعث کم کردن اثرگذاری شرکت تعزیرات حکومتی در مبارزه با گران فروشی می شود. مدیر شرکت تعزیرات جواب داد: اتحادیه ها، دارند خودشان قیمت گذاری می کنند و این تصویب مجلس در سال ۹۲ با نگاه کم کردن مداخله دولت هست. این به معنی آن نیست که اتحادیه ها از نظارت معافند. البته ما ممکن است به این فرآیند ایراد داشته باشیم ولی مکلف به انجام آن هستیم.

    جمال انصاری رییس شرکت تعزیرات‌حکومتی: با احتکارکنندگان خودورهای خارجی برخورد می‌کنیم 

    گرانفروشی خودروهای وارداتی را پیگیری می کنیم

    او راجع به سئوالی در خصوص گران فروشی ماشین از سوی خودروسازان هم گفت: با هر تخلفی که از سوی اشخاص انجام می شود، برخورد خواهد شد. شرکت تعزیرات در کنار سایر سازمانها باید تلاش کند بسترهای تعدیلی قیمت ماشین را فراهم کند. مصادیق زیادی در این باره وجود دارد ولی تحکم و برخورد سازمانی ما می تواند موثر باشد ولی جهت نهادینه سازی کم شدن قیمت ماشین باید سایر سازمانها نیز با ما همکاری کنند.

    خبرنگار دیگری راجع به عدم عرضه خودروی وارداتی به بازار با نشانه گران کردن این کالا سئوال پرسید. انصاری پاسخ داد: احتکار جهت کالاهای تحت پوشش دولتی مصداق دارد. در عنوان ماشین هم اکنون ما و بسیاری دیگر از سازمانها پیگیریم اگر کسی ماشین را با تعرفه پایین گذشته وارد کرده باشند و منتظر فروش با قیمت بالاتر هستند، لیست این افراد را دربیاوریم و در صورت این کار، برخورد صورت خواهد گرفت.

    خیز نظارتی جهت خودروهای لوکس و بلیط‌های میلیونی هواپیما

    خبرنگاری راجع به استقرار کانکس تعزیراتی در فرودگاه امام سئوال کرد که آیا مکان مناسبی جهت استقرار اکیپ شرکت تعزیرات مهیا نشده هست. انصاری در پاسخ گفت: استقرار تیم های تعزیرات در پایانه ها و مراکز حضور گسترده مسافران، جزء الزامات ما نیست ولی ما علاقمندیم به ورود به موقع به تقاضاهای مسافران داشته باشیم. شرکت هواپیمایی کشوری همکاری خوبی با ما جهت استقرار تیم ها داشته است.

    انصاری راجع به کم کردن امحای کالای قاچاق سئوال کرد. انصاری گفت: تا جایی که اطلاع داریم کالاهای قاچاق در حوزه سلامت یعنی خوردنی، آشامیدنی، بهداشتی و آرایشی به بازار وارد نمی شود و امحا می شود. من ندیده ام امحای کالای قاچاق کم شود. همچنین فروش کالاهای توقیف شده است قاچاق، باید به شرط صادرات، به فروش برسند. حداقل تجربه ما می گوید فروش به شرط صادرات، کار ممکنی نیست و دستگاه ها در این باره توفیقی نداشتند.

    طرح رجیستری گوشی تلفن همراه باعث زیاد کردن واردات قانونی گوشی شد

    سئوالی در خصوص اثرگذاری طرح رجسیتری گوشی گوشی در کم کردن قاچاق مطرح شد. انصاری در پاسخ گفت: نمی توان گفت طرح رجیستری باعث کم کردن قاچاق گوشی گوشی تلفن همراه شده است است ولی قاطعانه می توان اظهار کرد اجرای طرح رجیستری باعث زیاد کردن واردات قانونی گوشی های گوشی شده است هست. به خصوص در بعضی موارد، زیاد کردن ۱۰۰ درصدی ورود گوشی از مبادی قانونی کشور را شاهد بودیم و این دستاورد بزرگی است.

    پیگیر زیاد کردن قیمت بلیت هواپیما هستیم

    خبرنگاری پرسید آیا شرکت تعزیرات راجع به زیاد کردن ناگهانی بلیت هواپیما به خصوص در ایام خاصی مانند هفته های پربارش یا نوروز دخالت نمی کند؟ انصاری جواب داد: واقع قضیه این است بلیت هواپیما در جهت قانون، در مسیر آزادسازی قرار گرفته هست. آزادسازی با رها سازی متفاوت هست. آزادسازی با مسابقه معنی می شود ولی بعضی در اوضاع فعلی، بسیار غیرمنصفانه و ظالمانه موجب تضییع حقوق مسافران می شوند. در ایام خاص، پرونده هایی در این باره تشکیل و آرایی صادر شد. بنابر این است سقفی را جهت بلیت هواپیما مشخص کنند. طبیعی است هم اکنون هم عدول از حد متعارف قیمتها، باعث ورود شرکت تعزیرات می شود. بخشی از این اوضاع را به خدمات چارتری منتسب می کنند. ما می گوییم نباید خدمات چارتری موجب عوض کردن هیجانی قیمتها و باعث تضییع حقوق مسافران شود.

    خبرنگاری راجع به آزادسازی ته لنجی در بعضی مناطق از جمله چابهار و سایر بندرهای جنوب کشور سئوال کرد. انصاری گفت: در بعضی مناطق از جمله مناطق خاص و آزاد اقتصادی، مقررات خاصی حاکم هست. طبیعی است تا زمانی در ضابطه خاص منطقه ای هستند، از آن مقررات تبعیت می کنند. طبیعی است در صورت خروج کالا از این مناطق، با توجه به قوانین موجب، برخورد می شود.

    سئوالی راجع به تعیین وظیفه خودروهای لوکس قاچاق مطرح شد. مدیر شرکت تعزیراتی گفت: خودروهای لوکس یا غیر لوکس تعیین وظیفه حکمی شده است اند و تعیین وظیفه اجرایی، متولیان دیگری دارد که آنها به دنبال فراهم کردن بستر اجرای احکام هستند. در آیین نامه، فروش کالا را به شرط صادرات آزاد کرده ولی این کار انجام نشده است.

    او به وسعت کنترل اجتماعی تخلفات اشاره کرد و گفت: هیچ جای دنیا کنترل تخلفات با سازمانهای دولتی نیست. با تبع پیگیری های شرکت تعزیرات باید در دسترس مردم باشد و الان نیست. لیکن کسی جهت یک اجحاف کوچک، به تعزیرات شکایت نمی کند. جهت همین به دنبال سامانه های الکترونیک اعلام شکایت هستیم. دعا کنید این جهت ما میسر شود.

    انصاری راجع به ورود شرکت تعزیرات به بازار آشفته دلار هم گفت: من به سیاستگذاری ها در این مورد اشاره نمی کنم ولی تحکم هایی در این حوزه، بخش زیادی به ما رسید. تعداد زیادی از افراد بازداشتی در حوزه تعزیرات بودند و تک و توکی هنوز بازداشتند. شرکت تعزیرات در حوزه برخورد اجرایی و حکمی مصادیقی داشته است.

    واژه های کلیدی: سئوال | برخورد | پرونده | هواپیما | هواپیما | قاچاق کالا | قاچاق گوشی | کالای قاچاق | تعزیرات حکومتی | مبارزه با قاچاق | کشف کالای قاچاق

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار