بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی رویارویی علنی با سران قوا ، خودزنی احمدی نژاد و یارانش

    طیف سیاسی محمود احمدی نژاد که پیش از این دولت حسن روحانی و مجلس را در آماج حملات خود قرار داده بود، حالا تیزترین سخنانش را متوجه قوه قضاییه و مدیر آن کرده هست.

    رویارویی علنی با سران قوا ، خودزنی احمدی نژاد و یارانش

    خودزنی احمدی نژاد و یارانش /رویارویی علنی با سران قوا

    عبارات مهم : سیاسی

    طیف سیاسی محمود احمدی نژاد که پیش از این دولت حسن روحانی و مجلس را در آماج حملات خود قرار داده بود، حالا تیزترین سخنانش را متوجه قوه قضاییه و مدیر آن کرده هست. شخصیت های نظام روز به روز زیاد از دایره تفکر احمدی نژاد از بین بردن می شوند.

    آمده اند که سنت فراموش شده است بست نشینی را زنده کنند، سنتی قدیمی و رفتاری سیاسی که باید ریشه آن را نه در امروز و دیروز که در چند دهه قبل خاصه در دوران قاجار و مبارزات مشروطه دنبال کرد، یاران غار احمدی نژاد که این روزها رفت و آمدشان به دادگاه بخاطر پرونده هایی که برایشان باز است یا احضاریه های جدید، زیاد شده است هست، حال در حربه ای متفاوت به این سنت قدیمی روی آورده اند. سنتی که البته بعد از انقلاب به خاطر آنکه مطالبات و اعتراضات به صورت مدنی پیگیری می شد کمرنگ شد تا آنکه دیروز حمید بقایی، معاون اجرایی محمود احمدی نژاد همراه با جوانفکر و حبیب الله خراسانی اعلام کردند می خواهند در حرم حضرت عبدالعظیم بست بنشیند؛ یک بست نشینی نمایشی بعد از ماجرای رفتن به دادگاه با زنبیل قرمز!

    رویارویی علنی با سران قوا ، خودزنی احمدی نژاد و یارانش

    فرار ممنوع

    «هیچ کس قادر به فرار از مسولیت های خود در قبال آنچه که امروز بر سر ملت کشور عزیزمان ایران آمده است نیست و همه باید پاسخگوی واکنش‌ها ، بیانات و تصمیماتی باشند که منجر به شرایط سخت تحمیل شده است بر ملت کشور عزیزمان ایران شده است است.» این آخرین جملات یادداشت دو روز پیش علی اکبر جوانفکر، مشاور رسانه ای مدیر دولت دهم هست. جوانفکر دو روز پیش یادداشتی در ارتباط با گفتگوی ویدئویی مدیر دولت مطبوعش نوشت و عنوانش را گذاشت: «فرار ممنوع!»

    طیف سیاسی محمود احمدی نژاد که پیش از این دولت حسن روحانی و مجلس را در آماج حملات خود قرار داده بود، حالا تیزترین سخنانش را متوجه قوه قضاییه و مدیر آن کرده هست.

    به دادگاه نمی رویم

    در همان روز عادل حیدری وکیل حمید بقایی نامه ای سرگشاده به قاضی حیدری، قاضی پرونده موکلش نوشت و ضمن ادعاهایی اعلام کرد موکلش تا زمانی که ایرادات پرونده برطرف نشود در دادگاه حاضر نخواهد شد. علی اصغر حسینی وکیل دیگر بقایی هم بعد از آن جلسه دادگاه اعلام کرده بود که احتمالا در جلسات بعدی دادگاه حاضر نشوند. بقایی نیز در نامه ای از وکیلش حیدری خواست که در جلسه دادگاه روز چهارشنبه حاضر نشود.

    آماده سازی جهت یک بست نشینی

    رویارویی علنی با سران قوا ، خودزنی احمدی نژاد و یارانش

    پیش از این ها، سایت دولت بهار، از رسانه های نزدیک به محمود احمدی نژاد مطلبی در ارتباط با بست نشینی روی خروجی سایت خود قرار داد. آن روز کسانی که این مطلب را می  خواندند خیلی متوجه نیت انتشار این مطلب نمی شدند تا آنکه روز گذشته بهانه انتشار این مطلب مشخص شد. درست در زمانی که آحاد جامعه چشمانشان را به امدادرسانی به زلزله زدگان استان کرمانشاه دوخته بودند، خبری منتشر شد که حمید بقایی، معاون اجرایی محمود احمدی نژاد شال و کلاه کرده که در حرم حضرت عبدالعظیم بست بنشیند.

    او که متهم به تصرف غیرمجاز، اختلاس و تبانی در معاملات دولتی است دیروز باید در دادگاه حاضر می شد ولی با بدرقه احمدی نژاد به همراه علی اکبر جوانفکر، مشاور رسانه ای دولت قبل و حبیب الله جزء خراسانی از دیگر متهمان پرونده به سمت شهر ری رفت. چند ساعت بعد هم احمدی نژاد و اسفندیار رحیم مشایی به حرم حضرت عبدالعظیم رفتند و جهت لحظاتی هم که شده است توجه  ها را از اوضاع زلزله زدگان استان کرمانشاه به خود بازگرداندند. احمدی نژاد می گفت به این سه نفر یارش ظلم شده است و در ادامه اتهاماتی را متوجه قوه قضاییه کرد. واکنش‌ها تند و تیزی که به نظر می رسد در نتیجه احضار مشایی از سوی مدیر دولت سابق صورت گرفت؛ روز دوشنبه بود که اعلام شد مشایی به اتهام تبلیغ علیه نظام، تصرف غیرقانونی در اموال دولتی، توهین به مسئولان نظام و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی به دادسرا احضار شده است هست. در احضاریه دادسرای فرهنگ و رسانه آمده بود «نتیجه عدم حضور جلب است.»

    طیف سیاسی محمود احمدی نژاد که پیش از این دولت حسن روحانی و مجلس را در آماج حملات خود قرار داده بود، حالا تیزترین سخنانش را متوجه قوه قضاییه و مدیر آن کرده هست.

    احمدی نژادی ها علیه قوه قضاییه

    البته نیازی به بیان احمدی نژاد نبود؛ تقریبا همه می دانستند که او و یاران غارش با خانواده لاریجانی مسئله دارند. او و دوستانش بارها مواضعی نسبت به روسای قوای مقننه و قضاییه گرفته اند. نخستین باری که احمدی نژاد از عبارت برادران لاریجانی استفاده کرد روز یکشنبه سیاه مجلس بود. اوج موضع گیری ها با خانواده لاریجانی هم اخیرا از سوی او و یارانش نمایش داده می شود. او در طی هشت سال ریاست جمهوری اش مدعی بود لیست مفسدان اقتصادی را می داند و روزی آنها را معرفی خواهد کرد. ولی لیست کذایی نه تنها بعد از چهار سال گذشت از ریاست او بر دولت معرفی نشد بلکه مسئولان قضایی هم می گفتند مدیر دولت آن را در اختیار این دستگاه قرار نداده است.

    رویارویی علنی با سران قوا ، خودزنی احمدی نژاد و یارانش

    احمدی نژاد، بقایی و مشایی در این آخرهای بارها به قوه قضاییه اتهاماتی را نسبت دادند و با لحنی زشت سخن گفتند. نخستین نمونه این بیانات تند به زمانی بازمی گردد که بقایی از بازداشت آزاد شد. بعد از بازداشت او احمدی نژاد و تعدادی دیگر از یاران بهاری شان به استقبال او رفته بودند. بقایی در آنجا مدعی ظلم قوه قضاییه به او و افراد دیگری شد که در زندان و بازداشت به سر می برند. بقایی آن روز تنها کسی بود که واژه سرنگونی را راجع به یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی به کار برد. این بیانات با تصویر العمل هایی زیادی رو به رو شد ولی به معنای آخر حملات این طیف سیاسی به دستگاه قضا نبود.

    بقایی در جلسه دادگاه آخر مهرماه خود با زنبیل به دادگاه رفته بود. بعد از جلسه دادگاه در جمع بخشی از مردم می گفت اتهاماتش سیاسی است و دوباره با ادبیاتی توهین آمیزی راجع به مدیر دستگاه قضا سخن گفت. واکنش‌ها عجیب و غریب بقایی منجر به تنشی در رو به روی ساختمان دادگاه شد. بقایی بعد از آن به فرمانده نیروی انتظامی نامه نوشت و گفت عده ای لباس شخصی مدارک او را ربوده اند.

    دادگاه ما سیاسی است

    طیف احمدی نژاد جهت زیر پرسش بردن دادگاه پیگیری به پرونده بقایی، علاوه بر آنکه این دادگاه را سیاسی خوانده این گونه القا می کند که قوه قضایی قصد از بین بردن وکلای بقایی را با محکومیت های متفاوت دارد. چندی پیش علی اکبر جوانفکر در کانال تلگرامی اش مدعی شد حسینی، وکیل او و بقایی به صورت غیابی محاکمه و به دو سال و نیم زندان محکوم شده است هست. جوانفکر همچنین ادعا کرده است عادل حیدری نیز در دادگاه به زندان محکوم شده است بود.

    دایره تهی مردان احمدی نژاد

    این طیف سیاسی که پیش از این دولت حسن روحانی و مجلس را در آماج حملات خود قرار داده بود، حالا تیزترین سخنانش را متوجه قوه قضاییه و مدیر آن کرده هست. شخصیت های نظام روز به روز زیاد از دایره تفکر احمدی نژاد از بین بردن می شوند. در برابر هم کمتر کسی حاضر می شود خود را به احمدی نژاد نزدیک کند. حامیان جدی دیروز احمدی نژاد یا راجع به او سکوت می کنند و از اختلافات خود با او حتی در وقت دولت نهم و دهم سخن بر زبان می آورند. از سوی دیگر رفتارهای این طیف هم باعث شده است جایگاه آنها روز به روز زیاد تضعیف شود.

    حواشی که طیف احمدی نژادی ها دیروز در حرم حضرت عبدالعظیم ایجاد کردند در نهایت منجر به فیلتر شدن سایت دولت بهار و همچنین سایت محمود احمدی نژاد شد. ظاهرا این طیف سیاسی با اقداماتی و اظهاراتی که علیه مسئولان نظام پیش گرفته روز به روز زیاد به انزوا می رود.

    خبرآنلاین

    واژه های کلیدی: سیاسی | پرونده | دادگاه | رسانه ای | احمدی نژاد | حمید بقایی | قوه قضاییه | احمدی نژاد

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار