بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار پزشکی می‌دهد ، سلامت&quot، خشکسالی در کشور عزیزمان ایران و هشدارهایی که &quot

    بی‌آبی، خشکسالی، ریزگردها و… همه و همه پدیده‌هایی است که نزدیک به یک دهه بر روی کشورمان سایه انداخته‌اند و هر روز هم نگرانی‌های جدیدی را ایجاد می‌کنند؛ نگرانی

    می‌دهد ، سلامت&quot، خشکسالی در کشور عزیزمان ایران و هشدارهایی که &quot

    خشکسالی در کشور عزیزمان ایران و هشدارهایی که "سلامت" می دهد

    عبارات مهم : ایران

    بی آبی، خشکسالی، ریزگردها و… همه و همه پدیده هایی است که نزدیک به یک دهه بر روی کشورمان سایه انداخته اند و هر روز هم نگرانی های جدیدی را ایجاد می کنند؛ نگرانی هایی که فقط به محیط زیستی ها محدود نمی شود، بلکه دامن بهداشت و درمان را هم می گیرد و ممکن است تبعات سنگینی جهت سلامت مردم داشته باشد.

    به گزارش ایسنا، نزدیک به یک دهه است که پدیده خشکسالی به طور جدی در کشورمان تظاهر می کند و طبعا عوارض آن اعم از عدم دسترسی به آب شرب تمیز و کافی، تکثیر سریع تر باکتری های محیطی و … می تواند سلامت مردم مان را تحت تاثیر جدی قرار دهد و حتی هشدار بروز و شیوع مجدد بیماری های واگیر و عفونی از سوی کارشناسان امر را نیز دارد. بر این اساس باید پرسید در حال حاضر اوضاع کشور در این حوزه چگونه است؟، آیا بروز خشکسالی و پدیده هایی چون ریزگردها می تواند منجر به زیاد کردن بیماری های قلبی، ریوی، عفونی و… شود؟ و پرسش مهم تر آنکه جهت کنترل شرایط چه باید کرد؟.

    می‌دهد ، سلامت&quot، خشکسالی در کشور عزیزمان ایران و هشدارهایی که &quot

    دکتر غلامرضا معصومی، عضو هیئت بورد سلامت در بلایای وزارت بهداشت در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به چالش خشکسالی در کشور، گفت: روند پدیده خشکسالی بیش از هفت-هشت سال است که در کشور ما شروع شده است هست. البته پیش از آن هم کنفرانس های بین المللی متعددی در دنیا و در حد ریاست جمهورهای کشورها، راجع به تغییرات آب وهوایی و بویژه خشکسالی در منطقه ما برگزار شده است بود.

    خشکسالی در ایران

    بی‌آبی، خشکسالی، ریزگردها و… همه و همه پدیده‌هایی است که نزدیک به یک دهه بر روی کشورمان سایه انداخته‌اند و هر روز هم نگرانی‌های جدیدی را ایجاد می‌کنند؛ نگرانی

    وی با بیان اینکه کشور عزیزمان ایران در منطقه ای قرار گرفته که از پدیده خشکسالی متاثر هست، افزود: طبیعتا هر کشوری بر اساس برنامه ریزی هایش در این حوزه پیش می رود. بعضی آینده نگری ها نشان می دهد که دوره خشکسالی در ایران، دوره ای ۳۰ ساله هست، تاکنون حدود ۱۰ سال از آن سپری شده است و متاسفانه در این بازه زمانی ۱۰ ساله هم آسیب های زیادی به علت بروز خشکسالی متوجه کشورمان شده است و بسیاری از منابع و ذخایرش را به نوعی از دست داده است.

    معصومی با بیان اینکه اکنون ممکن است در بعضی مناطق کشور به علت بروز خشکسالی، در زندگی روزانه هم مشکلاتی ایجاد شود، ادامه داد: این پرسشها زیاد در قسمت های جنوب و جنوب شرق کشور دیده می شود. البته باید بدانیم که اینطور نیست که سایر مناطق کشور از این عنوان مستثنی شده است باشند. هرچند که طبیعی است پدیده خشکسالی بر روی استان های شمالی کشور تاثیر کمتری داشته باشد، ولی نسبت به گذشته اوضاع این مناطق نیز عوض کردن کرده اند و اگر شرایط کنونی آنها را با ۱۰ سال قبل ارزش مقایسه کنیم، می بینیم که شاید تفاوت زیادی با استانی مانند کرمان که از مناطق خشک کشور هست، نداشته باشند.

    “سلامت”هشدار می دهد

    می‌دهد ، سلامت&quot، خشکسالی در کشور عزیزمان ایران و هشدارهایی که &quot

    معصومی با بیان اینکه دانشگاه های علوم پزشکی هم از پدیده خشکسالی متاثرند، گفت: حوزه سلامت بعد از بروز پدیده هایی چون خشکسالی، از آن متاثر می شود و جز هشدارهایی که می دهد، سیستم خاص و پیشگیری کننده ای در دست وزارت بهداشت نیست. این درحالیست که متاسفانه عوارض پدیده خشکسالی دامن گیر وزارت بهداشت و حوزه سلامت نیز خواهد شد.

    وی تاکید کرد: در حال حاضر شرایط کشور از نظر بروز پدیده خشکسالی به گونه ای است که باید کل بدنه دولت با تمام همت شان، به میدان بیایند و وارد فاز کنترلی شوند. البته بعید به نظر می رسد که بتوانیم به شرایط پیش از بروز پدیده خشکسالی در کشور بازگردیم.

    ریزگردها و زیاد کردن مراجعه به بیمارستان ها!

    بی‌آبی، خشکسالی، ریزگردها و… همه و همه پدیده‌هایی است که نزدیک به یک دهه بر روی کشورمان سایه انداخته‌اند و هر روز هم نگرانی‌های جدیدی را ایجاد می‌کنند؛ نگرانی

    عضو هیئت بورد سلامت در بلایای وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی راجع به تاثیر پدیده هایی چون خشکسالی، ریزگردها و… در سلامت مردم، گفت: اولا باید توجه کرد که کشور عزیزمان ایران خیلی شروع کننده و منشاء بروز ریزگردها نیست. هرچند که در قسمت های محدودی مانند خوزستان یا بعضی مناطق جنوبی این پدیده وجود دارد. در کشور ما عمدتا مناطقی دچار ریزگرد می شوند که در گذشته تالاب یا آبگیر بودند و به علت حضور آب، خاک زیر آنها نرم بوده و اکنون متحرک است و ریزگردها را تولید می کند.

    معصومی با بیان اینکه تاکنون مطالعه نیرومند در کشور در زمینه ارتباط بروز ریزگردها با زیاد کردن بار بیماری های متفاوت انجام نشده هست، گفت: البته بحث هایی مطرح می شود مبنی بر اینکه در وقت بروز ریزگردها، مراجعه بیماران به بیمارستان ها و تعداد بیماران قلبی زیاد کردن می یابد، ولی از طرفی عوامل خدشه دار کننده زیادی مانند وحشت مردم و… در این زمینه وجود دارد که نمی توانیم قاطعانه بگوییم علت این مراجعات صرفا پدیده هایی چون ریزگردها بوده هست. بر این اساس آمارها و گزارشات بسیاری از بیمارستان ها نشان می دهد که در این شرایط بیماری زیاد کردن پیدا نکرده هست، ولی شخص فکر می کند به علت آلودگی، تنگی نفس گرفته هست. درحالیکه قسمتی از این مسئله ناشی از استرس است.

    می‌دهد ، سلامت&quot، خشکسالی در کشور عزیزمان ایران و هشدارهایی که &quot

    وی با بیان اینکه انجام چنین مطالعاتی در زمینه ارتباط بروز امراض با پدیده هایی چون خشکسالی و ریزگردها، نه تنها در ایران، بلکه در دنیا نیازمند مطالعه ای طولانی و آینده نگر هست، گفت: اگر ۱۰ سال قبل که پدیده ریزگردها در کشورمان مطرح شد، یک مطالعه آینده نگر را شروع می کردیم، در حال حاضر به نتیجه های خوبی رسیده بودیم، ولی متاسفانه مطالعات ما به صورت مقطعی بوده و از نظر علمی نمی توان به آن استناد کرد.

    تغییر اقلیم و بروز بیماری های عفونی

    عضو هیئت بورد سلامت در بلایای وزارت بهداشت با بیان اینکه البته مساله قطعی این است که ما با پدیده عوض کردن اقلیم مواجهیم، اظهار کرد: این عوض کردن مشخصا بر روی زندگی روزانه مردم و زیاد کردن بار امراض و عمدتا بیماری های عفونی تاثیر خواهد داشت. لیکن با عوض کردن اقلیم، مایعی را از دست می دهیم که زندگی بشر به آن وابسته است و منطقی است که متعاقب این عنوان بیماری هایمان هم زیاد کردن پیدا خواهد کرد. البته علم روز دنیا به راه های زیادی جهت تامین آب شرب فکر کرده است و اتفاقات خوبی در دنیا افتاده هست. گرفتن آب از رطوبت هوا و از فاضلاب از جمله راهکارهایی است که در دنیا در حال تحقیق و بررسی آن هستند و نتیجه های خوبی از بررسی های اولیه آن بدست آمده هست. به طوریکه شاید بتوانیم امیدوار باشیم که اوضاع اصلاح یابد.

    معصومی تاکید کرد: در زمینه بروز خشکسالی و تبعات آن اکنون کشور ما به جایی رسیده که دیگر یک ارگان مسئول جهت کنترل این عنوان وجود ندارد، بلکه کل کشور و دولت باید با همه توان ارزش جلو بیایند و در جهت اصلاح اوضاع اقدام کنند؛ چراکه این پدیده در زندگی مردم تاثیراتش را نشان می دهد. در حال حاضر در بسیاری از روستاهای مرکزی ما کشاورزان آبی جهت کشت و زرع ندارند و واقعا دچار پرسشها زیادی شده است اند. به دنبال این عنوان ممکن است بیماری های قلبی، کلیوی و … ایجاد شود. بنابراین جهت پیشگیری از این پیامدها به یک حرکت تمام قد کشوری نیازمندیم و تمام ظرفیت های کشور و همه ارگان های آموزشی اعم از صداو سیما، مدارس و… باید به کار گرفته شوند.

    بهداشت و درمان پاسخگو نیست، اگر…

    وی با تاکید بر انجام اقداماتی مانند مدیریت مصرف آب به طور جدی و در همه حوزه های مصرفی، گفت: باید بدانیم که عدم توجه به این پرسشها می تواند به بروز انواع امراض و زیاد کردن هزینه های بهداشت و درمان منجر شود. به عنوان مثال هنگامی که که به علت عدم استفاده از آب تمیز، سیستم دفع به خوبی کار نکند و بدن ضعیف شود، قطعا شاهد بروز و زیاد کردن بیماری های و زیاد کردن هزینه های بهداشت و درمان خواهیم بود. این عنوان مساله ای ثابت شده است و علمی است و در صورت بروز چنین اتفاقی، سیستم بهداشت و درمان ما ظرفیت پرداخت چنین هزینه هایی را ندارد.

    واژه های کلیدی: ایران | سلامت | بهداشت | بیماری | خشکسالی | ریزگردها | اخبار پزشکی

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار