بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار پزشکی در دستور کار ، خدمات دندانپزشکی در لیست هزینه‌های کمرشکن سلامت، تحول سلامت&quot، رفع اشکال از &quot

    قائم مقام وزیر بهداشت ضمن ارایه توضیحاتی راجع به هزینه‌های کمرشکن سلامت، از کم کردن ۵۷ درصدی این هزینه‌ها در دو سال اول اجرای طرح تحول نظام سلامت خبر داد و گفت:

    در دستور کار ، خدمات دندانپزشکی در لیست هزینه‌های کمرشکن سلامت، تحول سلامت&quot، رفع اشکال از &quot

    خدمات دندانپزشکی در لیست هزینه های کمرشکن سلامت/رفع اشکال از "تحول سلامت" در دستور کار

    عبارات مهم : سلامت

    قائم مقام وزیر بهداشت ضمن ارایه توضیحاتی راجع به هزینه های کمرشکن سلامت، از کم کردن ۵۷ درصدی این هزینه ها در دو سال اول اجرای طرح تحول نظام سلامت خبر داد و گفت: ۹۱۰ هزار نفر در نتیجه اجرای دوسال اول طرح تحول سلامت، هزینه های کمرشکن یا مصیبت بار سلامت نداشته اند.

    به گزارش ایسنا، دکتر ایرج حریرچی – قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت در نشستی خبری با بیان اینکه “ایران” از لحاظ جمعیت هجدهمین کشور دنیا هست، گفت: همچنین کشورمان از لحاظ میزان تولید ناخالص ملی با قیمت دلار آزاد، کشور بیست و نهم و از لحاظ برابری قدرت خرید یا دلار بین المللی همان رتبه ۱۸ را دارد.

    در دستور کار ، خدمات دندانپزشکی در لیست هزینه‌های کمرشکن سلامت، تحول سلامت&quot، رفع اشکال از &quot

    وی افزود: باید به این توصیه توجه کنیم که هزینه های فردی و خانوادگی ما بر اساس درآمد سرانه یا سهم هر فرد از درآمد ناخالص ملی هست. از لحاظ سرانه درآمد ناخالص ملی، رتبه ما ایرانیان با دلار آزاد رتبه ۹۷ از بین ۱۸۸ کشور دنیا یعنی حدود میانگین و از لحاظ برابری قدرت خرید یا دلار بین المللی رتبه ۶۷ یعنی مقداری بالاتر از میانگین هستیم.

    حریرچی ادامه داد: ما ایرانیان می توانیم هزینه های خود در همه امور زندگی از جمله بهداشت و درمان را بر اساس حدود میانگین کشورهای دنیا تنظیم کنیم و بدیهی است با رشد اقتصادی مناسب در آینده و رسیدن به سطح درآمدی کشورهای ثروتمند، می توانیم هزینه ها و انتظارات مان را در آن سطوح تنظیم کنیم.

    قائم مقام وزیر بهداشت ضمن ارایه توضیحاتی راجع به هزینه‌های کمرشکن سلامت، از کم کردن ۵۷ درصدی این هزینه‌ها در دو سال اول اجرای طرح تحول نظام سلامت خبر داد و گفت:

    وی افزود: در سال ۱۳۹۴ آمارگیری از هزینه و درآمد خانوارهای شهری کشور با مراجعه به ۱۸هزار و ۸۷۱ خانوار نمونه با جمعیتی برابر ۶۵هزار و ۲۹۴ نفر به وسیله مرکز آمار کشور عزیزمان ایران به عنوان مرکز رسمی این کار انجام شد. بر اساس این آمار، میانگین هزینه خانوار شهری برابر ۲۶ میلیون و ۲۳۹هزار تومان به صورت هر سال بوده که از این مقدار ۲۳.۸ درصد مربوط به هزینه های خوراکی و دخانی و ۷۶.۲ درصد مربوط به هزینه های غیرخوراکی هست. همچنین از این مقدار یک میلیون و ۹۱۲ هزار تومان مربوط به هزینه های بهداشتی و درمانی مستقیم یا پرداختی از جیب هر خانوار در سال است.

    قائم مقام وزیر بهداشت افزود: این آمار بدهید معنی است که در سراسر کشور هر خانوار شهری به طور میانگین ماهانه ۲میلیون و ۱۸۸ هزار تومان هزینه کرده است که ۱۵۹ هزار و ۴۰۰ تومان آن مربوط به هزینه های بهداشتی و درمانی مستقیم یا پرداختی از جیب خانوار است که جهت هر فرد ۴۶ هزار و ۱۰۰ تومان به صورت ماهانه می شود.

    وی ادامه داد: اگر چه این ارقام هزینه های بهداشتی درمانی در نگاه اولیه هنگفت به نظر نمی رسند، ولی با توجه به محدودیت مالی موجود در خانوارهای ایرانی خصوصا در خانوارهای فقیر و پایین تر از متوسط، این ارقام میانگین قابل توجه و مهم هستند، خصوصا این که اگر این هزینه ها مشمول بر خوابیدن یا هزینه های بالای خدمات سرپایی جهت یک خانوار در مقطع زمانی کوتاهی باشند.

    در دستور کار ، خدمات دندانپزشکی در لیست هزینه‌های کمرشکن سلامت، تحول سلامت&quot، رفع اشکال از &quot

    کاهش ۵۷صدم درصدی هزینه های کمرشکن سلامت

    حریرچی تاکید کرد: با اجرای طرح تحول سلامت، هزینه های کمرشکن سلامت به معنی این که هزینه های سلامت به بالاتر از ۴۰ درصد هزینه های غیرخوراکی خانوار رسیده باشد، از ۲.۹۲ درصد در سال های ۹۰ و ۹۱ به ۲.۳۵ درصد در سال های ۹۳ و ۹۴ یعنی در دو سال اول اجرای طرح تحول رسیده هست. این کم کردن ۵۷صدم درصدی به این معنی است که در هر سال بعد از اجرای طرح تحول ۴۵۵هزار و ۷۷۹ نفر یعنی حدود نیم میلیون نفر کمتر دچار هزینه های کمرشکن شده است اند. در مجموع معادل ۹۱۰ هزار نفر در نتیجه اجرای دوسال اول طرح تحول سلامت هزینه های کمرشکن یا مصیبت بار سلامت نداشته اند و این دستاورد بسیار عظیمی است.

    قائم مقام وزیر بهداشت ضمن ارایه توضیحاتی راجع به هزینه‌های کمرشکن سلامت، از کم کردن ۵۷ درصدی این هزینه‌ها در دو سال اول اجرای طرح تحول نظام سلامت خبر داد و گفت:

    وی افزود: البته باید توجه کرد که مطابق قانون برنامه های چهارم، پنجم و ششم توسعه باید هزینه های کمرشکن سلامت به یک درصد و کمتر از آن کم کردن یابد. جهت رسیدن به این رقم هنوز راه طولانی در پیش داریم. همچنین در کم کردن هزینه های فقرزای سلامت در ۲۰ سال گذشته موفق نبوده ایم. راه مهم جهت رسیدن به این نشانه اول کنترل هزینه های سلامت و صرفه جویی در این حوزه و نیز کم کردن پرداختی از جیب مردم هست. جهت کم کردن پرداختی از جیب مردم هم باید بیمه ها و هم دولت سهم خود را در تامین بودجه حوزه سلامت زیاد کردن دهند و هم مردم باید کنترل بیشتری در هزینه های پرداختی خود در حوزه سلامت باید انجام دهند.

    مراجعات سرپایی و اعمال دندانپزشکی در لیست هزینه های کمرشکن سلامت

    در دستور کار ، خدمات دندانپزشکی در لیست هزینه‌های کمرشکن سلامت، تحول سلامت&quot، رفع اشکال از &quot

    وی افزود: ۲۰ درصد ثروتمند جامعه نیز در شهر و دِه دچار هزینه های کمرشکن سلامت می شوند؛ چون در حوزه سلامت هزینه های خود را درست گزینش نمی کنند. خدمات دندانپزشکی و مراجعات سرپایی مانند اعمال دندانپزشکی، زیبایی، مراجعه به کلینیک های تخصصی و … از جمله این هزینه های کمرشکن محسوب می شوند.

    “تحول سلامت” برطرف اشکال می شود

    سخنگوی وزارت بهداشت راجع به برنامه این وزارتخانه جهت گام بعدی طرح تحول نظام سلامت توضیح داد و گفت: بند اول اولویت های اجرایی تقدیمی وزیر بهداشت به مجلس جهت کسب رای اعتماد و همچنین بند اول حکم مدیر جمهور به وزیر بهداشت در خصوص اولویت های تخصصی این حوزه مربوط به تداوم، ارتقاء و نهادینه سازی طرح تحول در چهارچوب قانون برنامه ششم توسعه بود. همچنین به تامین منابع پایدار و قابل دسترس جهت ادامه این طرح نیز توجه شده است است.

    وی ادامه داد: طرح تحول مانند هر طرح بزرگ دیگری ارتقاء داده و برطرف اشکال می شود. همچنین با توجه به بعضی مشکلاتی که از طرف شرکاء حاصل شده است است برنامه ریزی های جدیدی خواهیم داشت.

    مالیات بر خرده فروشی؛ راهکار مقابله با دخانیات

    حریرچی تصریح کرد: اولویت وزیر بهداشت پایداری منابع، اجتماعی سازی سلامت، استقرار نظام ارجاع و پرونده سلامت الکترونیک در جهت طرح تحول خواهد بود. کشوری مانند امارات مالیات تنباکو و نوشابه های انرژی زا را تا ۱۰۰ درصد زیاد کردن داده هست. راه مهم مقابله با دخانیات، مالیات بر خرده فروشی است که سالیانه می تواند ۱۱ هزار میلیارد تومان منبع جهت حوزه سلامت ایجاد کند.

    سخنگوی وزارت بهداشت راجع به وظیفه این وزارتخانه در حوزه نظارت بر سلامت مواد غذایی نیز توضیح داد و گفت: حوزه گسترده ای از نظارت ما با همکاری شرکت استاندارد مربوط به مواد غذایی بسته بندی شده است و مراکز توزیع هست. معاونت بهداشت نیز پیگیری به رستوران ها و مراکز عرضه را بر عهده دارد. قسمتی از این نظارت نیز مربوط به محصولات کشاورزی است و نظارت بر آن پیچیدگی های خاص خود را دارد و از مزرعه و دامداری تا سر سفره مردم را مشمول بر می شود. کنترل این عنوان پیچیده است و عزم ملی می خواهد. البته هیچ کشوری نمی تواند با نظارت در هر نقطه، مسئله را حل کند. به همین علت باید آگاهی تولید و توزیع کنندگان را زیاد کردن دهیم.

    واژه های کلیدی: سلامت | بهداشت | بهداشتی | اجرای طرح | هزینه های پرداختی | اخبار پزشکی

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار