بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار گوناگون خبرسازترین زنان در سال ۲۰۱۷

    خیلی وقت است که زنان دنیا می کوشند به حقوقی دست یابند تا اوضاع اجتماعی خود را اصلاح ببخشند. اگر روزگاری زنان هالیوود تنها در پی برابری دستمزد خود با همکاران مرد

    خبرسازترین زنان در سال ۲۰۱۷

    خبرسازترین زنان در سال ۲۰۱۷

    عبارات مهم : میلیون

    خیلی وقت است که زنان دنیا می کوشند به حقوقی دست یابند تا اوضاع اجتماعی خود را اصلاح ببخشند. اگر روزگاری زنان هالیوود تنها در پی برابری دستمزد خود با همکاران مردشان بودند حالا دیگر زن ها تنها به این مسئله راضی نیستند. در هر زمینه ای که نگاه کنید زنی را می بینید که به پا خواسته و جهت خود و هم نوعانش فریاد برابری سر داده است.

    به گزارش روزنامه هفت صبح، خیلی وقت است که زنان دنیا می کوشند به حقوقی دست یابند تا اوضاع اجتماعی خود را اصلاح ببخشند. اگر روزگاری زنان هالیوود تنها در پی برابری دستمزد خود با همکاران مردشان بودند حالا دیگر زن ها تنها به این مسئله راضی نیستند. در هر زمینه ای که نگاه کنید زنی را می بینید که به پا خواسته و جهت خود و هم نوعانش فریاد برابری سر داده است.

    در این مطلب می شد اشخاص دیگری را هم جا داد ولی در پنج زمینه سینما، ادبیات، سیاست، علم و جامعه این پنج صورت گزینش ما جهت سالی است که به آخر رسید. در سیاست البته می شد زنان دیگری همچون آنگ سان سوچی- که خود را بدنام کرد- آنگلا مرکل یا هیلاری کلینتون را هم گنجاند ولی در بقیه رشته ها اشخاص انتخابی ما رقیبی ندارند. دست کم از نظر ما!

    جامعه: رسوایی بزرگ
    اشلی جاد: هزاران زن در سراسر دنیا وجود دارند که سکوت خود را در برابر پرسشها متفاوت شکستند. بین آنها اشلی جاد یکی از نخستین زنانی است که هاروی واینستین را به تجاوز جنسی متهم کرد. حرف های جاد کافی بود تا سیلی از اتهام ها به سوی تهیه کننده مشهور هالیوود سرازیر شود و دومینوی شکستن سکوت زنان هالیوودی به راه بیفتد. بعد از این اتفاق بود که هیات مدیره شرکت فیلمسازی واینستین، رییس و بنیانگذار این شرکت را برکنار کرد.

    هاروی واینستین از تهیه کنندگان فیلم های مشهوری مانند شکسپیر عاشق، صحبت پادشاه و پالپ فیکشن است و برنده اسکار هم بوده. یک هفته پیش از اخراج واینستین، روزنامه نیویورک تایمز گزارشی جنجالی انتشار داده است که در آن ادعای آزار جنسی تعدادی از کارکنان و هنرپیشه های زن هالیوود علیه واینستین مطرح شده است بود. مواردی که در این گزارش آمده بود به سه دهه فعالیت او در سینما مربوط می شد. بعد از انتشار این گزارش واینستین ۶۵ ساله عذرخواهی کرد و گفت مدتی به مرخصی خواهد رفت. او گفت: «شیوه ای که من در گذشته با همکارانم واکنش‌ها کردم، باعث آزار بسیاری شده است و من صادقانه عذرخواهی می کنم.»

    هاروی واینستین به عنوان یکی از قدرتمندترین تهیه کنندگان هالیوود آشنا می شد و از بنیانگذاران شرکت میرامکس و بعد از آن واینستین هست. یکی دیگر از کسانی که واینستین را متهم کرد رز مک گاون بود. مک گاون به هالیوود ریپورتر گفت: «مردان هالیوود باید فورا رفتارشان را عوض کردن دهند. قدرت هالیوود رو به زوال است چون جامعه عوض کردن و رشد کرده در حالی که واکنش‌ها مردانه در هالیوود هیچ فرقی نکرده است.» این مسئله البته روی دیگری هم داشت و دونالد ترامپ از فاش شدن این تجاوزها به نوعی ابراز خوشحالی کرد. رییس جمهور آمریکا هفتم اکتبر گفت از شنیدن گزارش های مربوط به واینستین اصلا تعجب نکرده هست. هاروی واینستین از حامیان بزرگ مالی دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود.

    بسیاری از نمایندگان حزب دموکرات آمریکا گفته اند که کمک های واینستین را به شرکت های خیریه خواهندداد. این درحالی است که ترامپ خود نیز سال گذشته و در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بعد از انتشار ویدئویی که در آن با واژه های سخیفی راجع به زنان صحبت کرده بود، سوژه رسوایی ای مربوط به آزار جنسی شد. با این حال و در حالی که بسیاری فکر می کردند این رسوایی تیر نهایی را به قلب کمپین ترامپ شلیک کرده و او رسما انتخابات را باخته هست، در نهایت شگفتی توانست به عنوان ریاست جمهوری آمریکا دست یابد و هیلاری کلینتون را منزل نشین کند.

    ادبیات: فریاد لیلا
    لیلا سلیمانی: هنگامی که لیلا سلیمانی نویسنده فرانسوی مراکشی الاصل برنده جایزه گنکور سال ۲۰۱۶ جهت رمان شگفت انگیز «لالایی» شد، کمتر کسی فکر می کرد با زنی رو به رو شوند که نمی خواهد فقط یک رمان نویس صرف باشد. او به صدایی در عرصه فرهنگ تبدیل شد که در طول سال ۲۰۱۷ همه جا شنیده شد و نام خودش را به عنوان کسی بر سر زبان ها انداخت که جهت احقاق حقوق هم جنسانش بسیار جدی هست. یکی از پرسر و صداترین تصویر العمل هایی او به زندانی شدن دو دختر نوجوان در مراکش بود و از مردم این کشور خواست علیه قانونگذاری قرون وسطایی اعتراض کنند. صنعا و هاجر دو دختر ۱۶ و ۱۷ ساله به علت آنچه از سوی پلیس عمل منافی عفت مطرح شد دستگیر و به دادگاه تحویل داده شدند.

    خبرسازترین زنان در سال ۲۰۱۷

    دادگاه نیز بعد از ۴۸ ساعت بازداشت موقت آنها را براساس اصل ۴۸۹ قانون کیفری به زندان محکوم کرد. لیلا سلیمانی که حالا با بردن جایزه گنکور به نویسنده ای پرخواننده هم تبدیل شده، کوشیده است در همه زمینه ها تاثیرگذار باشد. او در آخرین کتابش نیز به بررسی خشونت عریان علیه زنان مراکشی پرداخته و با کتاب کم حجمش سر و صدای بسیاری به پا کرده هست. این درحالی است که مانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه، لیلا سلیمانی را به عنوان نماینده خاص خود جهت گسترش زبان و فرهنگ کشور فرانسه در دنیا گزینش کرد. سخنگوی هیات دولت فرانسه اعلام کرد: «دلیل گزینش سلیمانی این بود که او از کشوری دیگر به کشور ما آمده هست. او به زبان فرانسه سخن می گوید و نویسنده ای موفق و البته بخشی از نسل تازه است که رییس جمهور مایل است در مرکز توجه قرار گیرد.»

    رییس جمهور کنونی فرانسه دوست دارد به عنوان کسی آشنا شود که کتابخوانی را دوست دارد. او اغلب از آثار سلیمانی تمجید می کند. او در دوران مبارزات انتخاباتی نیز درخواست ملاقات با این نویسنده را کرده و سلیمانی نیز از او به عنوان نامزد انتخاباتی مورد علاقه اش حمایت کرده بود. روزنامه های فرانسوی بعد از انتخابات فاش کردند که ماکرون پست وزارت فرهنگ را به سلیمانی پیشنهاد کرده ولی این نویسنده جوان نپذیرفته بود. البته سلیمانی ماکرون را در ملاقات با حاکم مراکش همراهی کرد. پیش از این جایگاه سفیر گسترش زبان و فرهنگ فرانسوی به شخصیتی سیاسی محول می شد ولی ماکرون شخصیتی ادبی را جهت این کار مناسب می داند.

    سیاست: آقازاده پرحاشیه
    ایوانکا ترامپ: در دولت پرحاشیه دونالد ترامپ، دخترش یکی از پرحاشیه ترین ها بوده هست. آنقدر پرحاشیه که استیو بنن، مشاور ارشد دونالد ترامپ که در ماه اوت از کاخ سفید اخراج شد، او را منبع مهم بدترین تصمیم های دولت ترامپ دانسته هست. استیو بنن در گفت و گو با مجله ونیتی فرا ایوانکا ترامپ را همچنین منبع خبرچینی و درز اطلاعات به رسانه های جمعی دانسته هست. علاوه بر این او ایوانکا ترامپ را به سرپوش گذاشتن بر اتهام سوءاستفاده های جنسی علیه پدرش و دستیاران او متهم می کند.

    خیلی وقت است که زنان دنیا می کوشند به حقوقی دست یابند تا اوضاع اجتماعی خود را اصلاح ببخشند. اگر روزگاری زنان هالیوود تنها در پی برابری دستمزد خود با همکاران مرد

    از شروع ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید، مشاور ارشد او استیو بنن، به خاص با دختر او روابطی تنش آمیز داشت. آخر ترامپ در نیمه ماه اوت گذشته این دیپلمات محافظه کار افراطی را از کاخ سفید اخراج کرد. استیو بنن در این رابطه گفت او به هر حال قصد داشته هر چه سریعتر کاخ سفید را ترک کند. استیو بنن در ادامه سخنانی که رسانه ها آن را افشاگری علیه کاخ سفید دانستند، جارد کوشنر، همسر ایوانکا و داماد ترامپ، را نیز از انتقادات مصون نگذاشت. او گفت جیمز کومی، رییس اف بی آی، با اصرار کوشنر اخراج شده است هست، امری که بنن احمقانه ترین تصمیم دوران اخیر دانسته است.

    ایوانکا سال ۲۰۱۷ یکی از فعال ترین اشخاص دولت پدرش هم بود و همراه او به عربستان سعودی سفر کرد و بعد از دیدار با گروهی از زنان سعودی سخنانی را به زبان آورد که به شدت در اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … خبرساز شد. او در اجلاس زنان جی ۲۰ در آلمان هم شرکت کرد. از وقت شرکت ایوانکا ترامپ در نشست زنان جی ۲۰ جهت نشان دادن مدل موفق اقتصاد آلمان به دختر اول آمریکا نیز استفاده شد و به همین منظور جو کیزر، رییس شرکت زیمنس، به برلین دعوت شد تا مرکز کار و آموزش همزمان این بنگاه بزرگ را به ایوانکا ترامپ نشان دهد. ایوانکا ترامپ در آستانه سفرش به برلین در گفت و گو با روزنامه اقتصادی «هفته اقتصاد» سیستم آموزش شغل در آلمان را امکانی بسیار گسترده جهت کارآموزی خوانده بود.

    او ترکیب همزمان کار و آموزش نظری در مدسه های شغلی آلمان را مدلی موفق ارزیابی کرده و گفته بود آمریکا هم می تواند از آن یاد بگیرد. همین پرسشها باعث شد که رسانه ها به او القاب مختلفی بدهند: «قدرت سایه پشت صحنه تاج و تخت»، «نیمه بهتر پدر» و «بانوی اول و واقعی آمریکا». او مشهورترین فرزند دونالد ترامپ، رییس جمهور منتخب آمریکا و تنها دخترش از ازدواج اولش هست. در کارزار انتخاباتی پدر، او بود که با صحبت در مورد لزوم برابری دستمزد زنان، مرخصی وضع حمل و سیستم نگهداری کودکان تلاش داشت حمایت زنان را به دست آورد و پا به پای پدر به سفرهای انتخاباتی می رفت.

    سینما: زن شگفت انگیز
    پیت جنکینز: تابستان سال ۲۰۱۷ در تسخیر فیلمی بود که کمتر کسی فکر می کرد بتواند رکوردشکن باشد. با این حال فیلم ابرقهرمانی «زن شگفت انگیز» با کارگردانی پتی جنکینز توانست به فروش بالغ بر یک میلیارد دلار برسد. در این موفقیت بازی گال گادو غیرقابل انکار هست. او نه تنها توانست نظر منتقدان را جلب کند بلکه تماشاگران را نیز شیفته خود کرد. این موفقیت به حدی بود که بسیاری معتقدند کمپانی استودیوی وارنر به فکر ساخت بخش دوم آن هم افتاده هست. اگرچه مسئولان این کمپانی رسما اظهارنظری نکرده اند ولی درخشش غافلگیرکننده زن شگفت انگیز و البته حرف های جنکینز نشان می دهد آنها در فکر ساخت ادامه این فیلم هم هستند.

    کارگردان زن شگفت انگیز می گوید: «شخصیتی را که خلق کرده ام هر لحظه دوست داشته ام. آرزویم ساخت زن سحرانگیز بود که تحقق یافت. حالا می خواهم زن سحرانگیز ۲ را بسازم.» به هر حال هنگامی که فیلمی در هفته اول فروش رکورد از خود به جا می گذارد باید هم دست از سر آن برندارند! به این آمار نگاهی بیندازید: زن شگفت انگیز با فروش ۱۰ میلیون دلاری در سینماهای آمریکا و همچنین کسب ۱۲۲٫۵ میلیون دلار در ۵۵ کشور مختلف، فروش آغازین چشمگیر بالغ بر ۲۲۲ میلیون دلار را در هفته نخست اکران ثبت کرد. فروش آغازین این فیلم در گیشه بین الملل از بسیاری دیگر از فیلم های ابرقهرمانی چون دو قسمت اول «ثور»، «مرد آهنی»، هر دو قسمت «نگهبانان کهکشان» و همچنین «مرد پولادین» پیشی گرفت،

    ضمن آنکه این فیلم رکورد فروش آغازین تاریخ سینمای آمریکا جهت فیلمی به کارگردانی یک زن را نیز به خود تخصیص داده شده است داد. در میان بازارهای خارجی این فیلم، چین با ۳۸ میلیون دلار عالی ترین عملکرد را داشت و بعد از آن نیز کشور کره جنوبی (۸٫۵ میلیون دلار)، مکزیک (۸٫۴ میلیون دلار) و برزیل (۸٫۳ میلیون دلار) جهت این فیلم ابرقهرمانی در نخستین هفته اکران فروختند. این فیلم همچنین فروش آغازین ۷٫۵ میلیون دلاری را نیز در سینماهای بریتانیا ثبت کرد.

    علم: فضانورد رکوردشکن
    پگی ویتسون: آخرین روزهای تباستان سال ۲۰۱۷، یک زن فضانورد نام خود را در تاریخ دنیا جاودانه کرد. پگی ویتسون، فضانورد آمریکایی دوم سپتامبر به سیاره زمین بازگشت. او صاحب رکورد بیشترین مدت اقامت در خارج از اتمسفر زمین در میان فضانوردان آمریکایی هست. پگی ویتسون در سه ماموریت جداگانه در مجموع به مدت ۶۶۵ روز یا یک سال و ۱۰ ماه در فضا زندگی کرده هست. گنادی پدالکا، فضانورد روسی با ۸۷۹ روز اقامت در فضا صاحب رکورد جهانی هست. پگی ویتسون همراه با دو فضانورد دیگر با کپسول فضایی سایوز از ایستگاه بین المللی فضایی وارد قزاقستان شد. او پیش از بازگشت به آمریکا و سفر به زادگاهش هیوستون، به آلمان رفت.

    خبرسازترین زنان در سال ۲۰۱۷

    هیوستون در طوفان هاروی دچار سیل گرفتگی بی سابقه ای شده است بود ولی پگی ویتسون در ایمیلی که به خبرگزاری آسوشیتدپرس فرستاد نوشته بود منزل او آسیب ندیده. ویتسون که متخصص بیوشیمی هست، سومین و آخرین ماموریت خود در ایستگاه بین المللی فضایی را نوامبر گذشته شروع کرد و نام خود را به عنوان نخستین زنی که دو بار فرماندهی ایستگاه فضایی را برعهده گرفته، ثبت کرد. پگی ویتسون و دیگر فضانوردان ایستگاه بین المللی فضایی همچنین صدها آزمایش در زمینه های مربوط به بیولوژی، بیوتکنولوژی، علوم فیزیکی و علوم مربوط به زمین انجام دادند. ویتسون که ۵۷ ساله است همچنین پیر ترین زنی است که به فضا رفته. او گفته مطمئن نیست ماموریت اخیر، آخرین ماموریت فضایی او بوده یا نه.

    پگی ویتسون از سال ۱۹۹۷ به عنوان فضانورد جهت ناسا فعالیت دارد. او پیش از این تحت عنوان محقق جهت این شرکت فضایی کار می کرده هست. ویتسون در جریان آخرین ماموریت خود در ایستگاه فضایی بین المللی روی سلول های بنیادی انسان تحقیق و آزمایش کرده هست. مرکز فضایی هیوستون تگزاس، یکی از دفاتر مهم ناسا قاعدتا باید پذیرای پگی ویتسون و جک فیشر می شد ولی در آن وقت با توجه به وزش طوفان هاروی و جاری شدن سیل در آن منطقه ناسا برنامه بازگرداندن این فضانوردان برنامه دیگری را اجرایی کرد. این فضانوردان با خود نمونه هایی جهت بررسی در مرکز فضایی از ایستگاه فضایی بین المللی به همراه خود آوردند.

    واژه های کلیدی: میلیون | آمریکا | ایوانکا | سلیمانی | هالیوود | آمریکایی | هالیوودی | دولت ترامپ | داماد ترامپ | دونالد ترامپ | ایوانکا ترامپ

    خبرسازترین زنان در سال ۲۰۱۷

    خبرسازترین زنان در سال ۲۰۱۷

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار