بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی مسئله ما، مسئله آی کیومان هست/ آی کیوی ما یک مقدار زیاد از دوستان دیگرمان است , حسین مرعشی

    حسین مرعشی گفت: آقای هاشمی دنبال این بودند که کشور عزیزمان ایران توسعه پیدا کند و مردم ثروتمند شوند و عده‌ای که نمی‌توانستند این را بفهمند این فضا را علیه آقای

    مسئله ما، مسئله آی کیومان هست/ آی کیوی ما یک مقدار زیاد از دوستان دیگرمان است , حسین مرعشی

    حسین مرعشی: مسئله ما، مسئله آی کیومان هست؛ آی کیوی ما یک مقدار زیاد از دوستان دیگرمان است

    عبارات مهم : ایران

    حسین مرعشی گفت: آقای هاشمی دنبال این بودند که کشور عزیزمان ایران توسعه پیدا کند و مردم ثروتمند شوند و عده ای که نمی توانستند این را بفهمند این فضا را علیه آقای هاشمی راه انداختند.

    خانه ملت نوشت: حسین مرعشی سخنگوی حزب عاملان و پسرعموی همسر آیت الله هاشمی است از اعضای تاثیرگذار جریان اصلاحات است که نقش او در موضع گیریهای سیاسی، تصمیمات انتخاباتی و نحوه عملکرد اصلاح طلبان بسیار پر اهمیت هست. آو در مصاحبه ای از آی کیو خانواده هاشمی تا رابطه اش با شهرام جزایری می گوید.

    مسئله ما، مسئله آی کیومان هست/ آی کیوی ما یک مقدار زیاد از دوستان دیگرمان است , حسین مرعشی

    ماجرای ریاست شما بر شرکت میراث فرهنگی چه بود؟ آیا شما سهم حزب عاملان در دولت وقت بودید؟

    سفارش حزب عاملان که قطعا نبود؛ دوستی آقای خاتمی بود. بنده هنگامی که لایحه ادغام میراث فرهنگی و شرکت گردشگری به مجلس آمد مخالف بودم و در شور اول با تذکری که دادم توانستم از دستور خارجش کنم؛ بعدها فکر کردم که آیا من را جهت این مسئولیت گزینش کردند و در نطق استعفایم هم این را گفتم که چون من صندلی ثابت در مجلس نداشتم و بین صندلی ها زیاد گردش میکردم آقای مدیر جمهور تصمیم گرفتند که من را به شرکت میراث فرهنگی بفرستند.

    علت حضور نزدیکان مدیر دولت نهم و دهم در شرکت میراث فرهنگی از نظر شما چه بود؟

    حسین مرعشی گفت: آقای هاشمی دنبال این بودند که کشور عزیزمان ایران توسعه پیدا کند و مردم ثروتمند شوند و عده‌ای که نمی‌توانستند این را بفهمند این فضا را علیه آقای

    در دوره آقای احمدی نژاد، میراث فرهنگی به حیاط خلوت یاران خاص آقای احمدی نژاد يعنی آقای بقایی، آقای مشایی، آقای رضازاده کرمانی و دیگران تبدیل شده است بود و به نوعی همه کسانی که آنجا بودند نیامده بودند جهت اداره شرکت بلکه آمده بودند که تنها در خدمت آقای احمدی نژاد باشند و به نوعی به این شرکت نگاه ابزاری کردند.

    چرا اسم خاندان هاشمی و حزب عاملان با ثروت اندوزی درآمیخته شده است است؟

    ثروت اندوزی شخصی و سوء استفاده از مناصب حکومتی حتما مذموم است ولی مردم و کشور را ثروتمند کردن حتماً امر پسندیده ای هست. آقای هاشمی دنبال این بودند که کشور عزیزمان ایران توسعه پیدا کند و مردم ثروتمند شوند و عده ای که نمی توانستند این را بفهمند این فضا را علیه آقای هاشمی راه انداختند. در کشور عزیزمان ایران هر لحظه یکی از درگیری ها، درگیری بی هنران با باهنران هست. مسئله ما، مسئله آی کیومان هست؛ آی کیوی ما یک مقدار زیاد از دوستان دیگرمان هست؛ مسئله عاملان و خانواده آقای هاشمی این است که مقداری آی کیو بالایی دارند و می فهمند که کشور را نمی توان با توزیع پول نفت اداره کرد و نمی شود کشور را با نگهداشتن ظرفیت ها و اجرا نکردن پروژه ها حفظ کرد. کشور اگر می خواهد رشد کند و مردم رفاه داشته باشند زیرساخت ها باید توسعه یابد. اینها را ما می فهمیم و سال ها هم گفته ایم.

    پس شما قائل به ژن برتر هستید؟

    مسئله ما، مسئله آی کیومان هست/ آی کیوی ما یک مقدار زیاد از دوستان دیگرمان است , حسین مرعشی

    اصلا با ژن موافق نیستم، آی کیو را همه دارند ولی بعضا از آن استفاده نمی کنند. ژن برتر می شود نژادپرستی و خیلی چیز بی ربطی هست. بعضی دوستان ما در جمهوری اسلامی منافع کوتاه مدتشان را بر منافع درازمدت ملت ترجیح می دهند، خوب می فهمند که بعضی کارها چه تأثیراتی دارد.

    برخی معتقدند حسین مرعشی نقش تأثیرگذاری در بستن لیست انتخابات مجلس و شورای شهر اخیر داشته، حرف آخر را شما در بستن لیست ها زده اید؟

    با این حرفا می خواهند من را از بین بردن کنند و زیر پای من پوست خربزه بیندازند، من یک نفرم از آن ۴۰ نفر یا یک نفر از ۷ نفر عضو هیأت رئیسه و من نقش بیشتری نداشتم. کار، کار جمعی بوده و به همین خاطر هم موفق بود. اگر می خواست یک نفر این کار را انجام دهد حتما موفقیت نداشت.

    حسین مرعشی گفت: آقای هاشمی دنبال این بودند که کشور عزیزمان ایران توسعه پیدا کند و مردم ثروتمند شوند و عده‌ای که نمی‌توانستند این را بفهمند این فضا را علیه آقای

    شما انتقاداتی که به لیست امید در جریان انتخابات اخیر شورای شهر صورت می گرفت را چقدر وارد می دانید؟

    در فضای سیاسی کشور عزیزمان ایران مخصوصا با فضایی که امروز در اینترنت است و همه پچ پچ ها و نجواها فورا منعکس می شود طبیعتا حرف زیاد زده می شود ولی واقعیت این است که کار در شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان خیلی سالم انجام شد و خیلی خوب جمع بندی شد و به همین علت هم مردم اقبال کردند. حالا یک کسی رفته به یک زن محترمی گفته می توانید کمک کنید به ستادها که این هم یکی از وظایف اداره کنندگان امر انتخابات هست؛ ولی اگر قرار بود منابعی جابه جا شود باید همان زن در لیست می رفت، اینکه این زن مدعی است که از او طلب پول کردند، من می دانم شما هم میدانید که آن فرد اگر زیاد از این هم پول میخواستند که بیاید در لیست پول می داد ولی واقعیت اینست که همه کسانی که می توانستند با پول وارد لیست شوند در لیست نیستند و این لیست، لیست خوبی هست؛ حداقل از این بابت که بعضی ها در آن نیستند، لیست خوبی است و هیچ کاسبی تقریبا در آن نیست.

    مسئله ما، مسئله آی کیومان هست/ آی کیوی ما یک مقدار زیاد از دوستان دیگرمان است , حسین مرعشی

    پس از انتخابات ریاست جمهوری اخیر بعضی افراد از ظهور و بروز جریان سومی در کشور صحبت می کنند، شما چقدر این قضیه را نزدیک به واقعیت میدانید؟

    جریان سومی در کشور عزیزمان ایران وجود ندارد اگر قرار بود کسی در کشور عزیزمان ایران جریان سومی درست کند مرحوم آقای هاشمی بود.

    حزب عاملان سازندگی در چه دایره ای از جناح های سیاسی تعریف می شود؟

    قاعدتا ما اصلاح طلبیم؛ ما اصلاح طلبی را بنیان گذاشتیم و اصلاح طلبی را ما تدوین کردیم؛ مسابقه های مجلس پنجم را ما مدیریت کردیم، در مجلس ششم و در انتخابات ریاست جمهوری دور اول آقای خاتمی هم ما رکن مهم بازی سیاست بودیم و آقای هاشمی نخستین اصلاح طلب کشور عزیزمان ایران هست. اگر خاطرتان باشد پیش از دوره آقای هاشمی حتی ویدیو هم قاچاق بود ولی بعد از آن رشد سینما، رشد ویدیو و رشد دانشگاه در وقت آقای هاشمی اتفاق افتاد و سیاست های آقای هاشمی، سیاست های اصلاح طلبانه ای بود و در جبهه اصلاحات به معنی امروزی یک سری نیروهای رادیکال تری ظاهر شدند که این ها حرف های تازه زدند و این حرف ها با اقبال مردم مواجه شد و ما یعنی عاملان و آقای هاشمی با آن موج همراهی نکردیم چون می دانستیم که برمیگردد و این موجی است که نمی ماند و صبر کردیم تا با ملایمت آن دوستان نیز بازگشتند به جریان میانه.

    آقای مرعشی ماجرای نطق جنجالی شما در خصوص زیاد کردن دوره ریاست جمهوری در وقت آیت الله هاشمی چه بود و آیا این نطق را ایراد کردید؟

    آن وقت یک فضایی بود که ما دلواپس آینده کشور عزیزمان ایران بودیم و یک پایه کارشناسی هم داشت این بحث، البته خود آقای هاشمی از مخالفان سرسخت این عنوان بودند و یک شب من را دعوا کرد، هنگامی که که من از کرج به دفتر ایشان رفتم آقای هاشمی به من گفتند تو که می دانی اگر قهر از نظام تلقی نمی شد من جهت دور دوم هم کاندیدا نمی شدم و بعد انتقاداتی داشتند و گفتند الان شرایط قانون اساسی ما شرایط مطلوبی نیست و مدیر جمهور باید بیاید و مسئولیت های زیادی را بپذیرد ولی اختیارات مورد نیاز را ندارد و من دور دوم را چون قهر از نظام تلقی می شد انصراف ندادم و حضور پیدا کردم، تو آیا این حرف را زدی که من دور سوم بیایم؟ البته بحث های فراوانی در این خصوص وجود دارد ولی مصلحت کشور نیست که بیان شود امروز ما باید متمرکز شویم با همین شرایط قانون اساسی کشور را پیش ببریم.

    اگر شما معتقدید که در آن مقطع آیت الله هاشمی اقبال زیادی داشتند بعد آیا در انتخابات سال ۷۶ رییس دولت اصلاحات با رای بالایی گزینش شدند؟

    چون آقای خاتمی هم مورد حمایت آقای هاشمی بود و یک بخش از رأی ایشان جهت حمایت عاملان و دولت آقای هاشمی از ایشون بود و آن دوره هم آقای هاشمی انتخابات را برد، هرچند که آقای خاتمی مدیر جمهور شدند، ولی برد جهت آقای هاشمی بود و آقای هاشمی با اتکاء به محبوبیتی که داشت انتقال قدرت بعد از خود را مدیریت کرد و این خیلی تفاوت می کند، حتی آقای خاتمی محبوب نتوانست در سال ۸۴ انتقال قدرت بعد از خود را انتقال یافته کند و کشور دست احمدی نژاد افتاد و این ها واقعیت های تاریخی است.

    علت انتقادات جریان اصلاحات به عدم استفاده آقای مدیر جمهور از اصلاح طلبان در دولت دوازدهم را چه قدر به حق می دانید؟

    من هیچ وقت نمی خواهم آقای روحانی تابع اصلاح طلبان باشد، آقای روحانی، نه خاتمی است نه هاشمی، ما چون سیاست های آقای روحانی را به نفع کشور می دانستیم و می دانیم، از آقای روحانی حمایت می کردیم. اگر هم انتقادی داریم، انتقاد متوجه این است که بعضی مدیران همپای سیاست های آقای روحانی حرکت نمی کنند.

    آقای مرعشی گویا شما ارتباط نزدیکی با شهرام جزایری دارید. درست است؟

    ایشان پیش من رفت و آمد داشت و من یکی از مدیران را جهت تحقیق در مورد کارهای او فرستادم. هنگامی که برگشت به من گزارش داد که این آدم بااستعدادی است ولی تمام کارهایش کاغذی است و اصلا کار سرمایه گذاری تاکنون نکرده است و خوب است شما راهنمایی اش کنید تا برود کارهای واقعی انجام دهد و من همین را به شهرام جزایری انتقال یافته کردم و یکی دو جا هم در کرمان سرمایه گذاری کرد و اتفاقاً همین ها هم به دردش خورد و هنگامی که دستگیر شد، سرمایه گذاری های واقعی را که کرده بود توانست جواب بدهد و بدهی هایش را از محل همان سرمایه گذاری ها پرداخت کرد؛ فرزند بااستعدادی هست، ولی عجول است و عادت کرده بود به اینکه افراد را استخدام کند و این کار غلطی است.

    خانه ملت

    واژه های کلیدی: ایران | انتخابات | اصلاح طلب | اصلاح طلبان | انتخابات مجلس | خانواده هاشمی | انتخابات ریاست جمهوری | اخبار سیاسی و اجتماعی

    دانلود

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار