بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری «حرفه‌ای» با کارگردانی و بازیگری رضا کیانیان در کانادا مورد استقبال قرار داده شد

    نمایش «حرفه ای» با کارگردانی و بازیگری رضا کیانیان در دو شهر تورنتو و ونکوور کانادا بعد از اجرا در شهر مونترال اجرا می شود. این نمایش که با طراحی، کارگردانی و

    «حرفه‌ای» با کارگردانی و بازیگری رضا کیانیان در کانادا مورد استقبال قرار داده شد

    «حرفه ای» با کارگردانی و بازیگری رضا کیانیان در کانادا مورد استقبال قرار گرفت

    عبارات مهم : ترجمه

    نمایش «حرفه ای» با کارگردانی و بازیگری رضا کیانیان در دو شهر تورنتو و ونکوور کانادا بعد از اجرا در شهر مونترال اجرا می شود. این نمایش که با طراحی، کارگردانی و بازی رضا کیانیان، روز جمعه، ۲۸ اردیبهشت، در شهر مونترال کانادا روی صحنه رفت، قرار است روزهای پنج و شش خرداد در شهر تورنتو و ۱۲ خرداد در شهر ونکوور اجرا شود.

    نمایش «حرفه ای» نوشته دوشان کواچویچ، با طراحی و کارگردانی رضا کیانیان که بهمن و اسفند سال ۹۵ در تماشاخانه پالیز روی صحنه رفت، تور اجراهای خود در کشور کانادا را شروع کرده هست. این نمایش با حضور رضا کیانیان، هدایت هاشمی، دیانا فتحی و سعید ملک، روز جمعه، ۲۸ اردیبهشت، در شهر مونترال کانادا روی صحنه رفت. قرار است «حرفه ای» در ادامه اجراهای خود در شهرهای تورنتو و ونکوور نیز روی صحنه برود. در اجرای سال ۹۵ رضا کیانیان در نخستین تجربه کارگردانی خود با هدایت هاشمی و بهاره رهنما هم بازی شده است بود که اینک بهاره رهنما همراه این گروه نیست و دیانا فتحی جایگزین او شده است است.

    نمایش نامه «حرفه ای» نوشته دوشان کواچویچ و عنوان آن راجع به فروپاشی کمونیسم در اروپای شرقی و پیامدهای آن است و رویکردی کمدی- اجتماعی دارد. نویسنده ای معترض و سخت انقلابی در سرنوشت دیکتاتوری مارشال تیتو در یوگسلاوی، اکنون بعد از سرنگونی تیتو، مدیر اداره کتاب شده است هست. حالا خودش مسئول بررسی کتاب هایی است که در نوبت انتشار هستند! این یک موقعیت کمیک و درعین حال تراژیک هست. حالا پیرمردی به ملاقات او می آید که در وقت دیکتاتوری از عوامل وزارت اطلاعات و مأمور رصد نویسنده بوده است.

    حرفه ای، نمایشی کمدی است که می خواهد ما را متوجه جریانات سیاسی و اجتماعی کند و به این تعبیر باید گفت که ما را در یک موقعیت قرار می دهد و به ناچار پیرو امکانات یک کمدی موقعیت خواهد بود که در آن نشانه ارائه آن نکات بارزی است که می تواند بازدارنده جریانات نوین و اصلاحات اجتماعی باشد. بستر اتفاقات، وزارت فرهنگ و هنر در صربستان یا یوگسلاوی بعد از دوره کمونیستی هست. نویسنده ای که حالا شغل نظارت بر کتاب را دارد، پیش از اینها علیه نظام بسته کمونیستی صحبت ها و متن هایی را نوشته که می خواسته منتشر شود که نشده است.

    همه این موارد را به نقل از پلیس مخفی ای می شنویم که بعد از ۱۸ سال حالا بازنشسته و برکنار شده است هست، اعتراف می کند. او مأمور مخفی جهت کنترل برنامه های این نویسنده بوده که یک نسخه از گزارش های خود را در اختیار اداره پلیس می گذاشته و نسخه دیگری را در منزل به کمک فرزندش تنظیم و ویرایش می کرده است که حالا در چند چمدان نگهداری می شود و بخشی از آن را به اینجا آورده و بخش دیگرش را در منزل نگهداری می کند. از این ۱۸ سال، او ۱۶ سال را بنا بر وظیفه پلیس بودنش انجام داده و دو سال را طبق عادت دنبال کرده هست. او که همانند پدر نویسنده فقط یک پلیس بوده و از تفکر و جریان روشنفکری بی خبر بوده هست، به علت تنظیم این صحبت ها و انتشار نوشته ها و غورکردن در آنها به کمک فرزندش حالا دیگر تا اندازه ای روشنفکر است و حتی پسرش نیز به واسطه همین متن ها روشنفکر شده است و در حکومت قبلی از کشور تبعید شده است است.

    نمایش حال وهوای غریبی دارد، چون در آن رابطه پلیس و نویسنده رمزگشایی می شود بی آنکه در آن خطر و تهدیدی باشد و این رابطه به جای فوت و شکنجه و دستگیری سرشار از مهر و دوستی است و انگار پلیس مخفی به دیدن پسرش آمده و از خاطراتی می گوید که در زندگی این دو اتفاق افتاده هست، ولی چون پلیس مخفی بوده یا در لباس و گریم مبدل بارها در حوادث متفاوت حضور می یافته، امروز نویسنده این مرد را به خاطر نمی آورد. شاید هم سادگی و شفافیت نویسنده در آن سرنوشت بوده که مانع از لمس دیگری در لباس مبدل می شده است جهت اینکه گاهی دیگران به حضور مشکوک این مرد هشدار داده اند و او از کنارش رد شده است و حالا متعجب است که این همه حرف زده و نوشته و از چشم خودش پنهان مانده است.

    «حرفه‌ای» با کارگردانی و بازیگری رضا کیانیان در کانادا مورد استقبال قرار داده شد

    دوشان کواچویچ یکی از مشهورترین بازیگران و صورت های معروف تئاتر اهل یوگسلاوی است که فیلم نامه مشهور «زیر زمین» را جهت امیر کاستاریکا نوشت و این فیلم توانست در جشنواره فیلم کن در سال ١٩٩٥ نخل طلا را دریافت کند. کیانیان این نمایش نامه را با ترجمه ایرج امامی و از روی ترجمه انگلیسی و ترجمه ای که در آف برادوی اجرا شده، به صحنه برده هست. پیش از کیانیان نیز در سال ۸۳ بابک محمدی با ترجمه خود این متن را کارگردانی کرده بود که اتفاقا رضا کیانیان در کنار مریم سعادت و احمد ساعتچیان یکی از پرقدرت ترین بازی هایش را عرضه کرده بود.

    ناگفته نماند که بعد از گذشت ۱۲ سال با توجه به پابه سن گذاشتن رضا کیانیان احساس می شود که بهتر از عهده نقش یک فرد مسن برآمده هست. درعین حال او تلاش کرده بود که در اجرای خود با نگاه متفاوت و شیوه اجرائی تازه ای نمایش «حرفه ای» را کارگردانی کند که تفاوت هایشان خیال مخاطب را از تأثیرهای حرفه ای کار بابک محمدی دور کند و شاید هم موفق شده است باشد، ولی بعضی منتقدان همچنان به همان اجرای قبلی و بازی کیانیان در آن زیاد توجه نشان داده اند و این خود شاید دلایل دیگری داشته باشد که در نوبودن آن اجرا چنین حس وحالی برایشان همچنان دوام یافته است.

    منش ظاهری اجرای حرفه ای همان شیوه پیشین هست، ولی در باطن دگرگونی قابل لمسی در ارائه تحلیل و ایجاد موقعیتی تصویری تر را فراهم کرده هست. این اجرا در طراحی صحنه و لباس بسیار متفاوت با آنچه قبلا اجرا شده است است می نماید. در اینجا نشانه ارائه یک فضای قابل تعمیم هست؛ جهت همین از داربست استفاده شده است که در یک پرسپکتیو رو به بی نهایت، یک چشم انداز ترسیم می شود که می تواند موقعیت را گسترش یافته بنمایاند و این همان تصویر ایده آلی است که ما را نسبت به دریافت اتفاقات کنش مند می کند. همچنین باید گفت که نمایش «حرفه ای» علاوه بر تهران، از ۲۶ تا ۲۸ اردیبهشت پارسال در سالن مهم تئاتر شهر مشهد روی صحنه رفت. در اجرای مشهد، رضا کیانیان، هدایت هاشمی، سعید ملک و رعنا خطامی به ایفای نقش پرداختند. نورالدین حیدری ماهر، تهیه کننده و مسعود پاکدل، مدیر امور بین الملل نمایش «حرفه ای» هستند.

    روزنامه شرق

    نمایش «حرفه ای» با کارگردانی و بازیگری رضا کیانیان در دو شهر تورنتو و ونکوور کانادا بعد از اجرا در شهر مونترال اجرا می شود. این نمایش که با طراحی، کارگردانی و

    واژه های کلیدی: ترجمه | نمایش | کانادا | نویسنده | کارگردانی | رضا کیانیان | اخبار فرهنگی و هنری

    دانلود

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار